کد خبر: ۷۵۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
تعداد بازدید: ۵۰۴
هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، گزارش مرکز ملی فضای مجازی درخصوص «اقتصاد مجازی» را بررسی کرد.
روحانی: عدم درک درست از سرعت تحولات فضای مجازی موجب شکاف نسلی می‌شود/ نباید کشور در حوزه توسعه اقتصاد فضای مجازی از جهان عقب بیفتد

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب،هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، گزارش مرکز ملی فضای مجازی درخصوص «اقتصاد مجازی» را بررسی کرد.

رئیس‌جمهور در این جلسه با بیان اینکه فهم دقیق از تأثیرگذاری گسترده فضای مجازی در اقتصاد، فرهنگ، توسعه کسب و کار و اشتغال، دگرگونی زندگی مردم و آینده این تأثیرگذاری بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: این فضا با سرعت فوق العاده زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی را در بر می‌گیرد و مفاهیم اشتغال را بویژه در حوزه خدمات به شدت تغییر می‌دهد.

روحانی خاطرنشان کرد: بهره‌مندی مؤثر از این فضا با تأکید بر تقویت حاکمیت ملی و تلاش برای افزایش ظرفیت‌های بومی و پیشگیری از آسیب‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در آن است.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه عدم درک درست از سرعت تحولات فضای مجازی و تأثیرات آن موجب شکاف نسلی می‌شود، تصریح کرد: دولت باید تلاش کند در حوزه توسعه اقتصاد فضای مجازی از جهان عقب نیفتیم.

روحانی همچنین ضمن تأکید بر لزوم تحرک بیشتر در این فضا و از جمله توسعه خدمات الکترونیک و به ویژه دولت الکترونیک، خواستار افزایش اینگونه خدمات با استفاده از ظرفیت‌های آن برای کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ها شد.

در گزارش مرکز ملی فضای مجازی موضوعاتی از قبیل بررسی وضعیت موجود فضای مجازی، روندها و آینده فضای مجازی، تغییر الگوی پیشرفت، اصول کارکرد نظام اقتصادی غربی در فضای مجازی، تلاش دولت‌ها جهت کسب جایگاه خود در فضای مجازی و وضعیت جمهوری اسلامی ایران در این فضا مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، 62 درصد از حجم اقتصاد فناوری ارتباطات و اطلاعات ایران و توزیع آن را اپراتورها و 38 درصد مابقی را سایر شرکت‌ها تشکیل می‌دهند.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که تاکنون 132 هزار و 834 شغل توسط 21 استارتاپ در ایران ایجاد شده است.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیأت وزیران رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
0
0
آقای روحانی و آقای ظریف پاسخ دهند
چرا دوستان شما درکشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک درامور داخلی ایران دخالت و مداخله می کنند و تظاهرات های دیگرکشورهای خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند.
واین درحالی است که آمریکایی ها جنایتکارشماره یک ، کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک، مدعیان حقوق بشر، سازمان های بین المللی خیانتکارشماره هیچ اعتراضی درمورد سرکوب تظاهرات معترضان به گرانی در سودان به این جنایات نمی کنند، خفه خون گرفتند وسکوت اختیارکرده اند؟
چرا سران بی ادب و بی فرهنگ آمریکا خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت کرده اند؟

سرکوب تظاهرات معترضان به گرانی در سودان
پلیس سودان تظاهرات صدها شهروند این کشور علیه افزایش قیمتها را سرکوب کرد. نیروهای پلیس سودان برای متفرق کردن صدها سودانی معترض به افزایش قیمتها در این کشور که در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در خارطوم تجمع کرده بودند از گاز اشکآور و باتوم استفاده کردند. تظاهرکنندگان خواهان تغییر دولت و سیاستهای فعلی شدند.


سرکوب تظاهرات معترضان به گرانی در سودان
ایسنا: پلیس سودان تظاهرات صدها شهروند این کشور علیه افزایش قیمتها را سرکوب کرد. نیروهای پلیس سودان برای متفرق کردن صدها سودانی معترض به افزایش قیمتها در این کشور که در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در خارطوم تجمع کرده بودند از گاز اشکآور و باتوم استفاده کردند. تظاهرکنندگان خواهان تغییر دولت و سیاستهای فعلی شدند.


تظاهرات بزرگ ضد نژاد پرستی مردم آمریکا در زادروز «مارتین لوتر کینگ »
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶
همزمان باگرامیداشت زادروز مارتین لوتر کینگ ، فعال سیاهپوست و برجسته حقوق بشر، هزاران تن از شهروندان آمریکایی تظاهرات بزرگ ضد نژاد پرستی در محکومیت اظهارات ترامپ علیه مهاجران آفریقایی را، برگزار کردند.
در همین رابطه، «مارتین لوتر کینگ سوم» پسرلوترکینگ ضمن محکومیت سخنان نژاد پرستانه ترامپ،گفت: هنگامی که یک رئیسجمهوری تاکید دارد که کشور ما باید شهروندان بیشتری را از کشورهای سفیدپوست همچون نروژ بپذیرد فکر نمیکنم که ما باید زمان بیشتری را صرف صحبت کردن درخصوص این که این رئیسجمهوری چه میگوید و چه کار انجام میدهد، کنیم. ما باید راهی برای نرم کردن عواطف و احساسات این مرد پیدا کنیم.«برنیس کینگ»، دختر لوترکنیگ نیز، گفت: ما نمیتوانیم اجازه دهیم که کشورهای سراسر جهان اظهاراتی را که رئیسجمهور کشورمان مطرح میکند به عنوان انعکاس روح واقعی آمریکا بپذیرند. ما یک ملت، یک خون، یک مردم و یک سرنوشت هستیم. کل تمدن و بشریت از خاک آفریقا نشأت گرفته است.در همین حال،«ایوانا ترامپ» همسر سابق رئیس جمهوری آمریکا صحت اهانتهای دونالد ترامپ علیه کشورهای آفریقایی را رد کرد و گفت:من اصلا فکر نمیکنم که دونالد ترامپ نژادپرست است، بعضی اوقات وی چنین سخنانی را بیان می کند که یا احمقانه است یا واقعا منظوری ندارد، اما مسلما او نژادپرست نیست.
این در حالی است که، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری مدعی شد که اظهاراتش علیه کشورهای آفریقایی، به گونه ای بد به مردم عرضه شده است. از سویی،دولت نیجریه، «استوارت سیمینگتون»، سفیر آمریکا در این کشور را برای پاسخگویی درباره اظهارات توهین آمیز ترامپ علیه مهاجران آفریقایی، احضار کرد.





حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه نقض حقوق بینالملل است ولی مقامات بی ادب و بی فرهنگ آمریکا جنایتکارشماره یک درک نمی کنند و تاکنون نمی فهمند.
حضور نظامی آمریکا جنایتکارشماره یک در خاک سوریه غیرقانونی است و نقض آشکار حقوق بین المللی و تجاوز به حاکمیت ملی به شمار میآید.
حضور نظامی آمریکا جنایتکارشماره در خاک سوریه همچنان با هدف حمایت از (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش صورت میگیرد که دولت اوباما آن را تشکیل داد و ترامپ و هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا به آن اذعان کردند.



آمریکا شریک جرم جنایات وحشیانه صدام بوده است.
آمریکا تامین کنده سلاح های شیمیایی مورد استفاده رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور درجنگ تحمیلی هشت سال بوده است.

غرب شریک جرم جنایات وحشیانه صدام بوده است.
غرب تامین کنده سلاح های شیمیایی مورد استفاده رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور درجنگ تحمیلی هشت سال بوده است.

هم آمریکایی ها غلط می کنندهم کشورهای اروپایی!
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
عربستان سعودی هیچ غلطی نمی تواند بکند.
رژیم جعلی صهیونیستی هیچ غلطی نمی تواند بکند.
آمریکا و کشورهای اروپایی ازسال 2003 تاکنون درتجارت مواد مخدر افغانستان نقش دارند.


آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و رژیم جعلی صهیونیستی عاملان اصلی جنگ، بی ثباتی وناامنی درسوریه ومنطقه هستند.
تمام تروریست ها درسوریه مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و رژیم جعلی صهیونیستی هستند.
آمریکا با کمک عربستان سعودی تسلیحات تروریست ها را تامین می کند.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا درکاراست.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست کشورهای اروپایی درکاراست.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست عربستان سعودی درکاراست.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست رژیم جعلی صهیونیستی درکاراست.





آمریکا جنایتکارشماره یک درجهان ازمداخله گری وفروش سلاح به حامیان اصلی تروریسم دست بردارد.

آمریکا جنایتکارشماره یک درجهان ازمداخله گری وفروش سلاح به حامیان اصلی تروریسم دست بردارد.

موافقت آمریکا با فروش تجهیزات موشکی پاتریوت به عربستان

پنجشنبه 28 دی 1396 - 10:17
در سایه تداوم تجاوزگری سه ساله عربستان سعودی به یمن، وزارت خارجه آمریکا با فروش تجهیزات سامانه موشکی پاتریوت به این کشور موافقت کرد.
العالم - عربستان
وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه اعلام کرد: این وزارتخانه با قرارداد تحویل تجهیزات و قطعات یدکی و نگهداری سامانه های موشکی پاتریوت و تام هاوک به ارزش 500 میلیون دلار به عربستان موافقت کرد.
وزارت خارجه آمریکا این قرار داد را "حامی اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکایی ها" دانست.
ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی عربستان از سه سال پیش تاکنون حملات همه جانبه زمینی و دریایی و هوایی علیه یمن به راه انداخته است که تاکنون به ویرانی ساختار زیربنایی یمن، شهید و زخمی شدن هزاران نفر، آوارگی چند میلیون نفر و ابتلای بیش از یک میلیون نفر به بیماری وبا و دیگر بیماریها شده است.
سازمان های حقوق بشری و بشردوست درباره اوضاع فاجعه بار انسانی یمن و بروز قحطی شدید در این کشور هشدار داده اند و خواستار توقف فروش تسلیحات به عربستان شده اند.
6

آمریکا جنایتکارشماره یک درجهان ازمداخله گری وفروش سلاح به حامیان اصلی تروریسم دست بردارد.

آمریکا جنایتکارشماره یک درجهان ازمداخله گری وفروش سلاح به حامیان اصلی تروریسم دست بردارد.

شهادت پنج یمنی در حمله هوایی سعودیها

پنجشنبه 28 دی 1396 - 09:49
دستکم پنج شهروند یمنی امروز پنجشنبه در حمله هوایی ائتلاف متجاوز عربستان به استانهای تعز و صعده به شهادت رسیدند.
العالم - یمن
منابع یمنی گفتند: جنگنده های سعودی دو بار به یک دستگاه خودرو در بازار النجیبه در بخش موزع واقع در غرب استان تعز حمله کردند که به شهادت چهار نفر منجر شد.
این منابع افزودند: تنها پیکرهای سه شهید شناسایی شد زیرا پیکر چهارمین شهید به طور کامل سوخته است.
در حملات روزهای گذشته جنگنده های سعودی به استان تعز دهها غیرنظامی یمنی شهید یا زخمی شده اند.
در همین حال، منابع یمنی در خبری فوری از شهادت یک شهروند یمنی و زخمی شدن یک نفر دیگر در حمله جنگنده های سعودی به منطقه الرزامات در بخش الصفراط در استان صعده خبر دادند.
6
جمعی ازنگهبانان رسمی شاغلان و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
جهت اطلاع آقای روحانی عرض می کنیم طلب چندین ساله ما را مخابرات منطقه تهران وابسه شرکت مخابرات ایران سالهای 89، 90، 91 و 92 تاکنون پرداخت نمی کند چرا مسئولان سکوت کرده اند؟ و چرا نمایندگان مجلس دراین زمینه سکوت کرده اند؟/ این درحالی است که حقوق و مزایای مدیران، مسئولان و مسئولی این شرکت بسیاربالا است.
دریافتی نامشروع مسئولین جرم است.
جمعی ازنگهبانان رسمی شاغلان و نگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: