کد خبر: ۷۵۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
تعداد بازدید: ۲۴۸
نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تأمین نظر شورای نگهبان موادی از طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی را اصلاح کردند.
تغییر نام و مأموریت «صندوق احیا»/ اصلاح طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستیبه‌گزارش خبرداغ به‌نقل از ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۲۶ دی، مصوب کردند به‌منظور حمایت، توسعه و ترویج صنایع‌دستی و تشویق و تکریم هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان بخش صنایع‌دستی و فرش دستباف عنوان صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی به صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی اصلاح شود. 

بر این اساس ۳۰درصد درآمدهای سازمان میراث‌فرهنگی از اجاره اماکن و فروش بلیت، بخشی از منابع صندوق کارآفرینی و امید و کمک‌های بخش‌های دولتی و غیردولتی و درآمدهای حاصل از فعالیت‌های صندوق پس از درج در بودجه سنواتی و گردش خزانه به منابع صندوق اضافه می‌شود. 

به‌منظور تحقق اهداف فوق اساسنامه صندوق ظرف مدت ۶ ماه پس از تصویب این قانون با پیشنهاد مشترک سازمان میراث‌فرهنگی و وزارت صنعت تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد. 

طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی اعاده‌شده از شورای نگهبان نیز با ۱۵۶ رأی موافق، ۸ رأی مخالف، ۷ رأی ممتنع از ۲۳۱ نماینده حاضر در جلسه علنی تصویب شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: