کد خبر: ۷۵۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
تعداد بازدید: ۳۵۷
چندین مدرسه ابتدایی سرشناس در انگلیس از دولت این کشور خواسته‌اند که قوانین سرسختانه‌ای را درباره پوشش حجاب و روزه گرفتن اتخاذ کند.
یک مدرسه معتبر در انگلیس دختران زیر ۸ سال را از پوشش حجاب منع کردبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه ساندی تایمز، در همین راستا یک مدرسه بزرگ و مهم انگلیس دختران زیر هشت سال را از روزه گرفتن و پوشش حجاب منع کرد.

یک مدرسه ابتدایی در نیوهام در شرق لندن شاگردانش را از روزه گرفتن و پوشش حجاب منع کرده است.

در این منطقه لندن برخی از فرزندان خانواده‌های مسلمان پیش از رسیدن به سن تکلیف نیز روزه گرفته و حجاب خود را رعایت می‌کنند، اما این مدرسه به اجبار به بهانه‌های مختلف و احتمال تاثیر روزه بر سلامت و درس، به نگرفتن روزه مجبور می‌کند.

پیشتر ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در رابطه با حکمی علیه پوشش زنان مسلمان در انگلیس به پارلمان گفت: ما یک سنت دیرینه در کشور داریم، آن هم آزادی بیان و حق زنان برای انتخاب پوشش است و ما هرگز قصد صدور قانونی جدید در این رابطه را نداریم.

وی این اظهارات پس از این بیان کرد که دیوان عدالت در حکمی اعلام کرد شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند براساس برخی شرایط زنان را از پوشیدن روسری در محل کار منع کرده و همچنین اجازه استفاده از نمادهای مذهبی را ندهند. حکمی که انتقادهای تند حقوق‌بشری‌ها و رهبران مذهبی را به دنبال داشت.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: