کد خبر: ۷۵۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
تعداد بازدید: ۲۲۳
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، وظایف هیات رییسه سنی را مشخص کردند.
وظایف هیات رییسه سنی مجلس مشخص شد / «هیات رییسه موقت» از ساختار اداری پارلمان حذف شد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی گزارش کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی درباره طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس اختصاص داشت، با مواد یک و ۲ این طرح موافقت کردند.

در ماده یک این طرح آمده است که جایگاه نمایندگان، پس از ارائه اعتبارنامه نمایندگان به مجلس به حکم قرعه تعیین مى‌ شود و در دفتر مخصوص ثبت خواهد شد. قرعه‌ کشى هرشش ماه تجدید مى‌ شود. نمایندگانى که در قرعه قبل در قسمت جلو مجلس بوده‌‌اند به حکم قرعه در قسمت دوم مجلس استقرار خواهند یافت.

در دو ردیف اول رییس‌جمهور، معاونان و مشاوران، اعضاى شوراى نگهبان و هیأت وزیران و معاونان امور مجلس و دیگر افراد مجاز بنابر این آیین‌‌نامه خواهند نشست و افراد مذکور به هیچ‌وجه مجاز به نشستن در صندلى نمایندگان و یا تردد در محل استقرار نمایندگان نمى‌ باشند.

همچنین در ماده ۲ این طرح وظایف هیات رییسه سنى، عبارت است از اداره جلسه افتتاحیه، انجام مراسم تحلیف، قرعه کشی برای تعیین اعضای شعب، توزیع اعتبارنامه‌ها بین شعب، برگزاری انتخابات هیات رییسه، تمشیت امور اداری مجلس تا زمان انتخاب هیات رییسه.

با توجه به اینکه در قانون قبلی آیین نامه داخلی مجلس، یکی از وظایف هیات رییسه سنی برگزاری انتخابات هیات رییسه موقت بود، با اصلاحاتی که امروز صورت گرفت، این موضوع از حیطه اختیارات و وظایف هیات رییسه سنی مجلس حذف شد و عملاَ انتخابات هیات رییسه موقت برگزار نخواهد شد و بر این اساس، هیات رییسه سنی انتخابات هیات رییسه دائم را برای اداره امور یکسال مجلس برگزار می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: