کد خبر: ۷۵۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۲۹۲
عراقچی در جمع خبرنگاران:
معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: پروژه مدرن سازی رآکتور اراک که الحمدالله با سرعت نسبتا خوبی در حال پیشرفت است و پیشرفت های خوبی با همکاری های چینی ها داشته است. پروژه تولید ایزوتوپ‌های پایدار طرح دیگر ی است که با همکاری روسیه انجام می شود و پیشرفت های خوب و قابل ملاحظه ای داشته است.
صحبت‌های ترامپ درباره برجام برخلاف اصل حسن‌نیت است/ پروژه مدرن‌سازی رآکتور اراک پیشرفت‌های خوبی داشته است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سیدعباس عراقچی روز دوشنبه در حاشیه سمینار قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا در جمع خبرنگاران در مورد سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران نیز اظهار کرد: سفر آقای جانسون که بعد از مدت ها که صورت گرفت در ادامه رازینی‌هایی است که بین ما و کشورهای اروپایی صورت می‌گیرد. بعد از برجام و در دورانی که برجام در حال اجرا است، این رفت و آمدها به لحاظ کمی و کیفی از یک سطح جدیدی برخوردار شده و تماس‌های بین دو طرف بیش از گذشته است.

وی با بیان اینکه در این سفر، موارد بسیار متعددی از موضوعات روابط دوجانبه مطرح و رایزنی‌هایی نسبت به شرایط حاکم بر منطقه صورت گرفت، ادامه داد: در خصوص برجام و اجرای درست برجام هم در حوزه هسته‌ای و هم در حوزه رفع تحریم‌ها و موارد و مشکلاتی که وجود دارد تبادل نظر داشتیم و امیدواریم مسیری که آغاز شده و روز به رو در حال گشایش‌های بیشتری است، ادامه یابد.

عراقچی در مورد دستور کار نشست آتی کمیسیون مشترک برجام گفت: هر سه ماه یک بار این کمیسیون برگزار و در آن بحث‌های مربوط به هسته‌ای و تعهدات ایران و همکاری‌هایی که بین دو طرف انجام می‌شود و نیز رفع تحریم‌ها و مشکلات موجود بررسی می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه در این نشست‌ها آخرین وضعیت همکاری‌ها در حوزه هسته‌‌ای نیز مرور می‌شود، درباره آخرین وضعیت پروژه‌های هسته‌ای گفت: در پروژه مدرن سازی رآکتور اراک که الحمدالله با سرعت نسبتا خوبی در حال پیشرفت است و پیشرفت های خوبی با همکاری های چینی ها داشته است. پروژه تولید ایزوتوپ‌های پایدار طرح دیگر ی است که با همکاری روسیه انجام می شود و پیشرفت های خوب و قابل ملاحظه ای داشته است.

وی افزود: همچنین در این نشست مشترک بر نحوه همکاری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز که با اتحادیه اروپا در حوزه ایمنی و امنیت هسته‌ای داریم مروری خواهیم داشت.

عراقچی گفت: در قسمت دوم نشست مشترک مروری بر جنبه‌های رفع تحریم در برجام می‌کنیم و موانعی که وجود دارد همچون بدعهدی، تعلل و تاخیر و حتی موارد نقضی که بخصوص از طرف آمریکایی ها وجود دارد مرور می شود یا تمهیداتی از طرف های اروپایی و ودیگران در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: در جلسات گذشته موارد بد عهدی و نقض برجام توسط آمریکائی ها را یادآوری و در این خصوص بحث کردیم.

عراقچی گفت: نتیجه جلسات گذشته و جمع بندی که توسط خانم اشمید به عنوان هماهنگی کننده کمیسیون مشترک برجام ارائه می‌شود همواره این بوده و است که همه طرف‌ها باید به تمام بندهای برجام پایبند باشند و برجام را در فضایی سازنده همراه با حسن نیت اجرا کنند.

وی تصریح کرد: البته حرکتی که دولت جدید آمریکا می کند و بیانیه ها و صحبت هایی که آقای ترامپ دارد بر خلاف اصل حسن نیت و اصل فضای سازنده ای است که در بندهای ۲۶، ۲۸ و ۲۹، مورد تاکید قرار گرفته است و  تلاش می شود به درک واحد و جمع بندی های واحد برسیم.

معاون وزیر امور خارجه در مورد ترکیب هیات ایرانی شرکت کننده و جایگزین تخت‌روانچی در نشست کمیسیون مشترک گفت: در هیات ایرانی، بنده، جمعی از کارشناسان وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی حضور دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: