کد خبر: ۷۴۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
تعداد بازدید: ۴۶۶
نیروهای انصارالله منزل رییس‌جمهور پیشین یمن را منفجر کردند
منابع غیر رسمی در یمن، همزمان با درگیری‌ها و ناآرامی در صنعاء از کشته شدن رئیس جمهور پیشین این کشور که در حال فرار به خارج از صنعاء بوده، خبر می‌دهند./علی عبدالله صالح از پنج روز پیش همپیمانی خود را با حوثی‌ها به هم زد و در صنعا بین نیروهای وفادار به او و حوثی‌ها جنگ درگرفت.
گزارش‌های ضدونقیضی از سرنوشت علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن منتشر شده است. در حالی که منابع خبری نزدیک به حوثی‌ها از کشته شدن او خبر می‌دهند، اعضای حزب کنگره ملی خلق، حزب آقای صالح این خبر را تکذیب کرده‌اند.

به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب ، منابع خبری حامی حوثی‌ها، از جمله تلویزیون المیادین و تلویزیون عراق می‌گویند که آقای صالح کشته شده است.

المیادین گفته که او در اثر انفجار خانه‌اش در صنعا کشته شده، اما تلویزیون عراق می‌گوید او هنگامی کشته شده که قصد داشته از صنعا به سمت مأرب فرار کند.

تصویری که برخی رسانه‌ها از جنازه منسوب به علی عبدالله صالح رئيس جمهور سابق يمن منتشر کردند

تشدید جنگ در یمن/گزارش‌های ضد و نقیض درباره مرگ صالح/هشدار عربستان

اما تلویزیون العربیه متعلق به عربستان سعودی به نقل از اعضای حزب کنگره ملی خلق گفت که آقای صالح زنده است و حالش خوب است.

حساب کاربری آقای صالح در توییتر و وبسایت حزب کنگره ملی خلق هنوز به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده‌اند.

علی عبدالله صالح از پنج روز پیش همپیمانی خود را با حوثی‌ها به هم زد و در صنعا بین نیروهای وفادار به او و حوثی‌ها جنگ درگرفت.

آقای صالح گفت که اگر ائتلاف به رهبری عربستان سعودی حمله به اهداف غیرنظامی را متوقف کند، او آمادگی دارد "صفحه‌ای جدید" در روابط خود با عربستان بگشاید.

دیروز گزارش شد که نیروهای حوثی پس از چهار روز جنگ شهری در صنعا موفق شده‌اند نیروهای وفادار به آقای صالح را از بخش‌های زیادی از شهر به عقب برانند و به اقامتگاه آقای صالح نزدیک شوند.

همزمان گزارش شده که عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت یمن که مورد حمایت عربستان است، به نیروهای وفادار به خود در مأرب دستور داده به سوی صنعا حرکت کنند.

به نوشته شبکه خبری بی بی سی، فرماندهی ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن هم به غیرنظامیان هشدار داده که از مراکز تجمع حوثی‌ها دست کم پانصد متر فاصله بگیرند.

پسر صالح خبر مرگ پدرش را تکذیب کرد 

به نوشته خبرگزاری فارس، صلاح علی صالح میگوید خبر کشته شدن پدرش صحت ندارد و از طرفدارانش میخواهد که به مقابله با (ارتش یمن و) انصارالله ادامه بدهند.

وزارت کشور یمن کشته شدن علی عبدالله صالح را تایید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: