کد خبر: ۷۴۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
تعداد بازدید: ۲۶۰
مسئولان فوتبال عربستان و امارات اولین فشار ها را علیه کنفدراسیون فوتبال آسیا به بهانه میزبانی ایران آغاز کردند.
آغاز فشارعربستان و امارات به کنفدراسیون آسیا علیه ایرانبه گزارش خبرداغ ، پس از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد در دیدار های آتی لیگ قهرمانان آسیا تیم ها باید در ورزشگاه های خانگی خود میزبان باشند کشورهای امارات و عربستان فشارهای خود را برای بازی با ایران و قطر در کشور ثالث آغاز کردند.

 

این کشورها به بهانه ناامنی در ایران و قطر درخواست کردند بازی های مقابل نمایندگان این 2 کشور در زمین بی طرف انجام شود.



اگر چه در دور قبل لیگ قهرمانان آسیا این قانون از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعمال شد و بازی های نمایندگان ایران و عربستان در کشور بی طرف برگزار شد، اما در جلسه اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم جدیدی گرفته شد و مرجع رسمی فوتبال در آسیا اعلام کرد تمام تیم ها باید در زمین خود از حریفانشان میزبانی کنند.


فدراسیون فوتبال عربستان و برخی باشگاه های اماراتی در تازه ترین اظهارات خود،  کنفدراسیون آسیا را تهدید کردند که در صورت تایید میزبانی و اجبار برای بازی در خاک ایران و قطر از لیگ قهرمانان آسیا کناره گیری خواهند کرد.

 

کشورهای عربستان و امارات در اینگونه مناقشات از ابزار های مختلف فشار در کنفدراسیون فوتبال آسیا استفاده می کنند و شرایط را به سود خود تغییر می دهند اما این بار فدراسیون فوتبال ایران هم تهدید کرد اگرمیزبانی در مقابل عربستان و امارات در کشور ثالث باشد به طور حتم از رقابت های آسیایی کناره گیری می کند.



کنفدراسیون فوتبال آسیا اهمیت حضور نمایندگان ایران را درک می کند و حامیان مالی رقابت های آسیایی به دلیل حضور بیش از تصور تماشاگران ایرانی در رقابت های آسیا اهمیت این موضوع را می دانند.



روزهای آتی نشان خواهد داد کنفدراسیون فوتبال آسیا می تواند برای اولین بار فشار عربستان و امارات را در تصمیم گیری های مستقل اجرا کند یا تن به خواسته آنها خواهد داد که در اینصورت خروج ایران از لیگ قهرمانان آسیا یعنی اعتبار جامی که به سادگی از دست می رود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: