کد خبر: ۷۴۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
تعداد بازدید: ۲۰۷
دبیر ستاد حقوق بشر ایران در این دیدار در خصوص موضوعات و مسائل مهم حقوق بشری در عرصه بین المللی صحبت کرد.
دیدار دبیر ستاد حقوق بشر ایران با رییس کمیته روابط ایران در پارلمان اروپا

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمدجواد لاریجانی با اشاره به اینکه دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عقلانیت اسلامی است، دستاوردهای آن در حوزه‌های متنوع فناوری و علم را موجب برتری ایران در منطقه دانست و تأکید کرد: اروپا باید جمهوری اسلامی را با توجه به این تجربه و دستاوردهای موفق ببیند و نباید آن را با عینک و استانداردهای خود (غربی) ارزیابی کنند.

وی همچنین با انتقاد شدید از جنایات عربستان سعودی در موضوع یمن و سکوت کشورهای غربی گفت: عربستان، هزاران زن و کودک بی‌گناه را در یمن به خاک و خون کشیده است، اما همچنان مورد حمایت کشورهای غربی و آمریکا قرار دارد! با توجه به این سیاست دوگانه است که وقتی غربی‌ها از حقوق بشر در ایران صحبت می‌کنند و از آن انتقاد می‌کنند، ما در اصل نیات آنها تردید داریم و آن را در چارچوب مجموعه ای از اقدامات سیاسی تحلیل می‌کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران همچنین از اعمال تحریم ها به بهانه‌های حقوق بشری علیه برخی اشخاص در ایران هم انتقاد کرد و افزود: چرا فهرست‌های اینچنینی برای بزرگترین ناقضین حقوق بشر مثل عربستان، بحرین و... که بهترین روابط را با غرب دارند، وجود ندارد؟ ایشان در این راستا افزود: وقتی می‌گوییم سیاست‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا نامتوازن است بر مبنای همین مستندات است.

لاریجانی در ادامه مواضع جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های حقوق زنان و آزادی بیان و دستاوردها در این زمینه‌ها را به روشنی تبیین و تشریح کردند.

یانوش لواندوفسکی رئیس هیئت پارلمان اروپا هم در این جلسه گفت: اختلاف اندیشه و تفکر و وجود تفاوت نظرات در حوزه حقوق بشر یک امر طبیعی است.

وی همچنین حمایت کامل خود از برجام را در خلال این جلسه مجدداً اعلام و تاکید کرد.

در ادامه، یکی دیگر از اعضای هیئت اروپایی نیز در خصوص حقوق بشر و رعایت آن در اعضای اتحادیه صحبت کرد و گفت: ما بر روی مساله حقوق بشر در کشورهای عضو اتحادیه هم حساس هستیم و در همین راستا، علیه عربستان سعودی نیز به علت نقض حقوق بشر تاکنون ۴ قطعنامه در پارلمان اروپا صادر کرده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
بیش از 3600 فلسطینی در جنگ سوریه کشته شده‌اند
بیش از 3600 فلسطینی در جنگ سوریه کشته شده‌اند
يکشنبه 5 آذر 1396 - 11:46
یک سازمان حقوقی فلسطین اعلام کرد از سال 2011 تاکنون 3613 از مردم این کشور، از جمله 463 زن در درگیری های سوریه جان خود را از دست داده اند.

العالم ـ سوریه

به گزارش آناتولی، گروه کار برای فلسطینیان سوریه طی گزارشی اعلام کرد: از سال 2011 تاکنون 3613 فلسطینی از جمله 463 زن در جنگ سوریه کشته شده اند.

در این گزارش همچنین آمده است: «بیش از 204 نفر آنان بر اثر گرسنگی در اردوگاه یرموک در حومه دمشق جان باخته اند.

تا اواخر 2016 حدود 85 هزار فلسطینی از سوریه به اروپا، 31 هزار نفر به لبنان، 17 هزار نفر به اردن، 8 هزار نفر به ترکیه، 6 هزار نفر به مصر و حدود هزار تن دیگر به نوار غزه گریخته اند».

از آغاز جنگ سوریه در سال 2011 میلادی اردوگاه های پناهندگان فلسطینی تبدیل به مناطق جنگی شده است».

گروه تروریستی داعش فروردین ماه 1394 با انتشار صحنه‌هایی فجیع از قطع سر رقبا در اردوگاه یرموک سوریه، این اقدام را به یکدیگر تبریک گفته بودند.

گفتنی است براساس آمار سازمان ملل متحد حدود 450 هزار فلسطینی در سوریه به سر می برند و 95 درصد آنها به کمک های پزشکی و درمانی نیاز دارند.





شمار قربانیان جنگ سوریه از مرز ۳۴۰ هزار تن گذشت
یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶
دیدبان حقوق‌بشر سوریه مستقر در انگلیس در جدیدترین گزارش خود درباره جنگ ویرانگر سوریه، اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۱۱ بیش از ۳۴۰ هزار تن از جمله ۱۰۰ هزار غیرنظامی کشته شده‌اند.
شمار کشته‌شدگان همزمان با افزایش تلاش‌های دیپلماتیک قدرت‌های مهم بین‌المللی برای پایان دادن به این درگیری خونبار و تنها چند روز پیش از دور تازه مذاکرات صلح در ژنو، افزایش یافته است.دید‌بان حقوق بشر سوریه که یک نهاد غیر دولتی است، گزارش داد که شمار کشته‌ها از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ تا آغاز ماه جاری میلادی به ۳۴۳ هزار و ۵۱۱ مورد رسیده است. در میان کشته شدگان ۱۰۲ هزار و ۶۱۸ غیرنظامی از جمله حدود ۱۹ هزار کودک و ۱۲ هزار زن وجود دارند.براساس این برآورد، بیش از ۱۱۹ هزار نیروی حامی دولت از جمله ۶۲ هزار و ۸۶۰ نظامی سوری،‌ ده‌ها هزار نیروی شبه‌نظامی حامی دولت و ۱۵۵۶ نیرو از حزب‌الله لبنان شهید شده‌اند.همچنین ۵۹ هزار فرد مسلح از گروه‌های شورشی و نیروهای تحت حمایت آمریکا موسوم به “سوریه دموکراتیک” در این مدت کشته شده‌اند.گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره نیز تاکنون بیش از ۶۲ هزار کشته داده اند.
خبر دیگر اینکه مرکز آشتی روسیه در سوریه از توافق آتش بس میان نیروهای دولت سوریه با مخالفان این کشور در غوطه شرقی خبر داد. مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که نیروهای دولت سوریه با مخالفان این کشور بر سر پایبندی به آتش بس و تامین امنیت ورود کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غوطه شرقی به توافق رسیده‌اند. سرگئی کورالنکو، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که دمشق در حال انجام مذاکراتی با مخالفان سوریه برای گشودن گذرگاه انسانی دیگری در جنوب منطقه کاهش تنش در غوطه شرقی است. در چنین شرایطی رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به مذاکرات تلفنی ‌اش با همتای آمریکایی خود این گفتگو را نتیجه‌بخش خواند، چراکه آمریکا تضمین داده دیگر کردهای سوریه را مجهز به سلاح نکند.
رجب طیب اردوغان گفت: گفتگوی تلفنی نتیجه‌بخش با ترامپ داشتم. گفته می شود ترامپ به اردوغان تضمین‌هایی داده مبنی بر اینکه گروه‌های کرد سوریه را دیگر به سلاح مجهز نخواهد کرد. ترامپ پیشتر در پی نشست سوچی اعلام کرده بود که درباره شرایط خاورمیانه به صورت تلفنی با اردوغان گفتگو می‌کند. از طرفی وزیر دفاع روسیه و فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه حول بحران این کشور دیدار کردند. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، در مسکو دیدار کردند. شویگو در این دیدار از دی‌میستورا دعوت کرد تا بعد از آزاد شدن کامل ۹۸ درصد خاک سوریه از اشغال تروریست‌ها، درباره انتقال قدرت سیاسی در سوریه گفتگو کنند. وی در این دیدار بر لزوم بازسازی زیرساخت‌های سوریه و خدمات حیاتی در این کشور تاکید کرد. در چنین شرایطی سفیر عراق در ترکیه گفت که مقامات بغداد منتظر دریافت پاسخی رسمی از سوی کشورهای ضامن صلح در سوریه برای ایفای نقشی فعال در مذاکرات صلح این کشور هستند. «هشام العلوی» اظهار داشت که بغداد منتظر پاسخ رسمی کشورهای ضامن صلح در سوریه (ایران، ترکیه، روسیه) برای ایفای نقش فعال عراق در مذاکرات صلح سوریه است. سفیر عراق در ترکیه گفت که بغداد به طور رسمی از کشورهای ایران، ترکیه و روسیه خواسته است تا از درخواست عراق برای شرکت در نشست آستانه حمایت کنند. خبر دیگر اینکه رئیس جدید هیأت مذاکره کننده معارضان سوریه در مذاکرات ژنو تعیین شد و مخالفان سوریه برای مذاکرات ژنو- ۸ که هفته آینده در سوئیس برگزار خواهد شد، «نصرالحریری» را به عنوان جانشین «ریاض حجاب» که چند روز قبل استعفا کرد انتخاب کرده است.
در خبری دیگر وزیر خارجه چین در استقبال از مشاور رئیس‌جمهوری سوریه اعلام کرد مبارزه با تروریسم، گفتگو و بازسازی، سه رکن اساسی برای خروج سوریه از بحران است. خانم «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد که به چین رفته، با «وانگ یی» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد. وانگ یی دراین دیدار از تلاش سوریه برای رسیدن به راه‌حل سیاسی در این کشور تقدیر کرد و از جامعه بین‌المللی خواست اختلافات را کنار بگذارند و در راستای مقابله با تروریسم و گروهک‌های افراطی، متحد شوند.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
ومجامع حقوق بشری ازسال ۲۰۱۱ تاکنون خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند.
واین درحالی است که مدعیان حقوق بشر، سازمان های مدعی حقوق بشر و سازمان های بین المللی از سال ۲۰۱۱ تاکنون هیچ اعتراضی به جنایات وحشیانه آمریکا، کشورهای عربی، کشورهای اروپایی، ترکیه، رژیم صهیونیستی وتروریست ها نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند.
آمریکا، سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل، شورای حقوق بشرسازمان ملل، سازمان عفوبین الملل، کشورهای عربی و کشورهای غربی، ترکیه و رژیم صهیونیستی حامی تروریست ها درسوریه ومنطقه ومسئول جنایات های آنان هستند.
جنایات مدعیان حقوق بشر
همکاری مدعیان حقوق بشرکشتار سوری ها!
مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضد بشری جهان دست دارند.
مدعیان حقوق بشر به فجایع سوریه چراغ سبزنشان می دهند.
فاجعه کشتار بی رحمانه بیش از ۳۴۰ هزار تن ازمردم سوریه اقدامات بی شرمانه آمریکا وهم پیمانانش درجنگ سوریه!
مدعیان دروغین حقوق بشردرمقابل این کشتارنه تنها نشسته اند بلکه حتی به آن چراغ سبز نیز نشان می دهند.
ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا جنایات وحشیانه با بمباران ونسل کشی درسوریه بزرگ ترین جنایات را انجام می دهد.
ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا بدون مجوز سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل درسوریه حضوردارند.
جنایات آمریکایی ها، سعودی ها، اروپایی ها و صهیونیست ها درسوریه ازداعشی ها بیشتراست.

شمار قربانیان جنگ سوریه از مرز ۳۴۰ هزار تن گذشت
که از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۱۱ بیش از ۳۴۰ هزار تن از جمله ۱۰۰ هزار غیرنظامی کشته شده‌اند.
که شمار کشته‌ها از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ تا آغاز ماه جاری میلادی به ۳۴۳ هزار و ۵۱۱ مورد رسیده است. در میان کشته شدگان ۱۰۲ هزار و ۶۱۸ غیرنظامی از جمله حدود ۱۹ هزار کودک و ۱۲ هزار زن وجود دارند.براساس این برآورد، بیش از ۱۱۹ هزار نیروی حامی دولت از جمله ۶۲ هزار و ۸۶۰ نظامی سوری،‌ ده‌ها هزار نیروی شبه‌نظامی حامی دولت و ۱۵۵۶ نیرو از حزب‌الله لبنان شهید شده‌اند.همچنین ۵۹ هزار فرد مسلح از گروه‌های شورشی و نیروهای تحت حمایت آمریکا موسوم به “سوریه دموکراتیک” در این مدت کشته شده‌اند.گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره نیز تاکنون بیش از ۶۲ هزار کشته داده اند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: