کد خبر: ۷۴۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
تعداد بازدید: ۱۹۱
معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی کرد .
رایزنی «هلگا اشمید» و «ظریف» در تهران

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، هلگا اشمید عصر امروز در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف دیدار و رایزنی کرد.

 هلگا اشمید، دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که در راس یک هیات عالیرتبه و به منظور شرکت در سومین دور گفتگوهای سیاسی میان ایران و اتحادیه اروپا به کشورمان سفر کرده است، عصر امروز با وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار وی گزارشی از مذاکرات روز جاری خود در تهران ارائه داد.  در ادامه در خصوص اوضاع کلی سیاسی و جاری کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن، قطر و لبنان گفتگو شد و لزوم ادامه گفتگوهای سیاسی برای مقابله با چالشهای سیاسی کنونی در منطقه مورد تاکید قرار گرفت.

برجام از جمله موضوعات دیگر مورد گفتگو در این دیدار بود که طی آن خانم اشمید موضع کلیه کشورهای اتحادیه اروپا مبنی بر اجرای کامل آن را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز بر علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران به تداوم گفتگو و تبادل نظر با اتحادیه اروپا در زمینه های مختلف تاکید کرد.

این دیپلمات ارشد اروپایی شب گذشته در راس هیاتی وارد تهران شد و صبح امروز به سرپرستی وی و سیدعباس عراقچی سومین دور گفت‌وگوهای مشترک عالیرتبه سیاسی ایران و  اتحادیه اروپا در تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش قرار است در روز های سه شنبه و چهارشنبه نشست  همکاری های مشترک ایران و اتحادیه اروپا در ارتباط با موضوع هسته ای در اصفهان برگزار خواهد شد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
0
در موقع که سران بی ادب کشورهای اروپایی با دریافت رشوه از کشورهای عربی به مردم ایران اهانت، توهین، تهدید و تحریم می کنند، دولتمردان، نمایندگان مجلس و مسئولان سکوت اختیار می کنند با سران بی ادب کشورهای اروپایی دیدار و همکاری هم می کنند.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
0
آنچه باید محکوم شود تروریسم رژیم سعودی است.
آنچه باید محکوم شود تروریسم دشمن سعودی است و آنچه که علیه مردم یمن ومنطقه انجام می دهد.
بیانیه وزیران امور خارجه عرب که هیچ اشاره ای به تروریسم رژیم سعودی نکرده بود.
این در حالی است که هر روز مردم یمن ومنطقه در معرض حملات این تروریسم قرار دارند.
بیانیه وزیران امور خارجه عرب غیرقانونی است وهم بی پایه و اساس است.
و این درحالی است وزیران امور خارجه نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت عرب هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه کشورهای ائتلاف وتحت رهبری رژیم جنایتکارآل سعود نمی کنند.
عربستان سعودی جنایتکارشماره یک 6 فروردین ماه 1394 تاکنون با پشتیبانی امارات، بحرین، مصر، سودان، رژیم صهیونیستی مورد حمایت مستقیم آمریکا، انگلیس وفرانسه درسایه سکوت سازمان های بین المللی با بمباران ونسل کشی و قتل عام دریمن بزرگ ترین جنایات را انجام می دهد.
وزیران امور خارجه نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت عرب تاکنون خفه خون گرفتند وکاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند.
افزایش فروش تسلیحات آمریکا و بریتانیایی به عربستان سعودی درجنگ با یمن
فروش بمب و موشک های آمریکا و بریتانیایی به عربستان سعودی ازآغاز جنگ یمن 500 درصد افزایش یافته است.
این درحالی است که مردم سوریه، عراق، لبنان، یمن ومنطقه به صورت مستقیم وغیرمستقیم توسط عربستان ومتحدانش قتل عام می شوند.

کاری که آل سعود با سعد حریری کرد اگر جمهوری اسلامی میکرد صدای تمام سازمانهای بینالمللی و حقوق بشری به صدا درمیآمد و ایران را محکوم میکرد ولی چرا دولتمردان ما که به زعم خودشان باسواد و دنیا دیدهاند از این موضوع علیه رژیم جاهلی آل سعود استفاده نکردند؟!
آقای رئيس جمهور خیلی شانس آورده که سپاهپاسداران نگذاشت امنیت کشور مانند توان هستهای ضعیف بشود و الا معلوم نبود دشمنان چه بر سر کشور و ملت میآوردند.
آقای رئیس جمهور گفتهاند از هر راهی که مصلحت نظام باشد پیروی میکنیم. عرض میکنیم آیا چوب حراج زدن به منافع ملی و نابود کردن توان هستهای به قیمت تقریبا هیچ به مصلحت نظام بود؟
آقای ظریف! خاطر مبارکتان هست که به خواسته وزیر خارجه وقت شیطان بزرگ، کشتیهای کمکهای مردمی به مظلومان ستمدیده یمن را برگرداندید؟! در قدردانی از این اقدام شما، آمریکا هم کمکهای مردمی جمعآوری شده توسط ایرانیهای مقیم آمریکا را بلوکه کرد تا به دست زلزلهزدگان کرمانشاه نرسد؟!
داعش مورد حمایت مستقیم غرب بود. طرف مذاکرهکننده هستهای ایران نیز همان غرب بود و اهداف هردو تضعیف جبهه مقاومت. باید به حضور مقامات اروپایی در اصفهان حساس بود زیرا هرجا که غربیها در مورد منطقه سخن گفتهاند، جلوگیری از نفوذ و قدرت ایران مطرح بوده است.
تیم مذاکرهکننده هستهای کشورمان باید به مقامات اروپایی گوشزد کند که مذاکره با غرب در قالب دفاعی- موشکی، ادعای حقوقی بشری و..... اصلا مشروعیت ندارد و تکرار ادعاهای آنان میتواند برجام را به آتش بکشد.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: