کد خبر: ۷۴۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
تعداد بازدید: ۲۵۱
سخنگوی کرملین:
سخنگوی کاخ کرملین ادعای یک مقام ارشد آمریکایی را درباره توافق روسای جمهور روسیه و ایالات متحده درباره عقب‌نشینی نیروهای ایرانی از جنوب غربی سوریه، رد کرد.
پوتین و ترامپ درباره حضور نظامی ایران در سوریه سخن نگفته‌اند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، «دیمتری پسکوف» سخنگوی رسمی کاخ کرملین، امروز- دوشنبه- متذکر شد، «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور آمریکا و روسیه در یادداشت تفاهمی، که در  حاشینه نشست «اپک» امضا کرده‌اند، اصلا به موضوع عقب‌نشینی نیروهای هم‌پیمان ایران از جنوب غربی سوریه اشاره‌ای نکرده‌اند.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «این موضوع جای هیچ‌گونه تفسیر و توضیح ندارد و باید قبل از هر چیزی، درباره متن یادداشت اطلاع یافت و آن را خواند. تفسیر و برداشت دوگانه از آن قابل‌قبول نیست. بایستی به نص شفاف و صریح یادداشت استناد کرد.»

طبق گفته سخنگوی کرملین، متن یادداشت تفاهم پوتین و ترامپ پیش از قرائت، مورد بحث و رایزنی کارشناسی قرار گرفت و «سرگئی لاوروف» و «رکس تیلرسون» وزیران خارجه روسیه و آمریکا درباره ساختار آن، در دانانگ توافق کرده و سپس برای تایید و امضای نهایی به این دو رئیس‌جمهور ارائه شد.

به نقل از المیادین،این در حالی است که پیشتر یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود که پوتین و ترامپ «بر عقب‌نشینی تمام نیروهای خارجی از جمله نیروهای ایرانی از جنوب غربی سوریه توافق کرده‌اند و روسیه وعده داده است درباره این موضوع با مقام‌های سوری گفت‌وگو کند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: