کد خبر: ۷۴۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
تعداد بازدید: ۶۷۶
چرا روزبه چشمی در تیم ملی هم مجبور به بازی در قلب دفاع شد؟ چرا محمدحسین کنعانی‌زادگان با وجود نمایش‌های نه‌چندان مطمئن همچنان به تیم ملی دعوت می‌شود؟
۹ مدافع زیر ذره‌بین/ کی‌روش چطور به روزبه چشمی رسید؟به گزارش خبرداغ ، چرا روزبه چشمی در تیم ملی هم مجبور به بازی در قلب دفاع شد؟ چرا محمدحسین کنعانی‌زادگان با وجود نمایش‌های نه‌چندان مطمئن همچنان به تیم ملی دعوت می‌شود؟ کی‌روش در یازده اردوی اخیر از ۹ مدافع مرکزی دعوت کرد. ولی هیچ کدام نظرش را جلب نکردند تا زوج پورعلی‌گنجی در قلب دفاع را هم یک هافبک دفاعی تشکیل دهد.

 
روزبه چشمی با وجود تزلزل در دفاع، همچنان مورد اعتماد کارلوس کی‌روش است. روزبه در بازی تیم ملی هم مانند مسابقات باشگاهی که در استقلال در دفاع وسط بازی کرد، هم پنالتی داد و هم کارت گرفت. چشمی به غیر از یک مسابقه، در تمامی دیدارهایی که این فصل مدافع بود کارت گرفت. در تیم ملی پنالتی داد تا خیلی زود به کی‌روش هم نشان دهد که تخصصی در دفاع میانی ندارد. ولی چه شد که کی‌روش هم روزبه را به دفاع برد؟


کی‌روش خیلی وقت است که متوجه بالا رفتن سن سیدجلال شده. پژمان هم دیگر شباهتی به آن مدافع مستحکم سال‌های قبل ندارد و زیاد مصدوم می‌شود. اتفاقی که سرمربی پرتغالی را مجاب کرده که دنبال جایگزین‌های این دو بگردد. کی‌روش بعد از جام جهانی، در اولین گام مرتضی پورعلی‌گنجی را یک خط به عقب آورد و در دفاع میانی به بازی گرفت. پورعلی‌گنجی هم جواب اعتماد کی‌روش را داد و بازی قابل قبولی را ارائه داد.


کی‌روش برای دومین بازیکن دفاعی، مدافعان میانی زیادی را آزمایش کرد. از شروع مرحله نهایی دور گروهی مقدماتی جام‌جهانی تا به حال، کی‌روش ۹ مدافع میانی مختلف را به اردوها دعوت کرد. لیست از چهار دفاع به نام‌های منتظری، حسینی، پورعلی‌گنجی، انصاری شروع شد. چهار مدافعی که سه‌تای‌شان پیش‌تر به کی‌روش جواب اعتماد داده بودند. فقط محمد انصاری بود که دل کی‌روش را قرص نکرده بود. بازی به بازی و اردو به اردو دفاع‌های جدیدی به لیست راه پیدا می‌کردند. حتی نوبت به وحید محمدزاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و مجید حسینی هم رسید.


لیست مدافعانی که در یازده اردوی اخیر به تیم ملی دعوت شدند.
۶ شهریور ۹۵/ بازی با قطر و چین
جلال حسینی- پژمان منتظری- مرتضی پورعلی‌گنجی- محمد انصاری
۱۱ مهر ۹۵/ بازی با ازبکستان و کره‌جنوبی
جلال حسینی- مرتضی پورعلی‌گنجی- عزت‌الله پورقاز- محمد انصاری
۱۶ آبان ۹۵/ بازی با سوریه
پژمان منتظری- مرتضی پورعلی‌گنجی- جلال حسینی- عزت‌الله پورقاز- محمد انصاری
۱۱ دی ۹۵/ اردو
جلال حسینی- محمد انصاری- عزت‌الله پورقاز- وحید محمدزاده
۲۸ اسفند ۹۵/ بازی با قطر و چین
پژمان منتظری- مرتضی پورعلی‌گنجی- جلال حسینی- عزت‌الله پورقاز- محمد انصاری
۲۰ اردیبهشت ۹۶/ اردوی اتریش
محمدحسین کنعانی‌زادگان- پژمان منتظری- مرتضی پورعلی‌گنجی- عزت‌الله پورقاز- وحید محمدزاده
۱۱ خرداد ۹۶/ بازی با ازبکستان
جلال حسینی- محمد انصاری- پژمان منتظری- مرتضی پورعلی‌گنجی- عزت‌الله پورقاز
۵ شهریور ۹۶/ بازی با کره‌جنوبی
جلال حسینی- محمد انصاری- روزبه چشمی- مرتضی پورعلی‌گنجی
۱۳ شهریور ۹۶/ بازی با سوریه
جلال حسینی- عزت‌الله پورقاز- مرتضی پورعلی‌گنجی- محمد انصاری
۹ مهر ۹۶/ دوستانه با توگو و روسیه
محمدحسین کنعانی‌زادگان- جلال حسینی- مرتضی پورعلی‌گنجی- روزبه چشمی
۱۹ آبان ۹۶/ اردوی داخلی
محمد انصاری- محمدحسین کنعانی‌زادگان- جلال حسینی- روزبه چشمی- مجید حسینی


در این مدت ۹ مدافع میانی به نام‌های پژمان منتظری، محمد انصاری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، عزت‌الله پورقاز، وحید محمد‌زاده، جلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی و روزبه چشمی به یازده اردوی اخیر کی‌روش راه یافتند. کی‌روش همه‌شان را زیر نظر گرفت و کنار خودش نگه‌داشت. اتفاقی که انتقادهای زیادی را هم به همراه داشت. محمدحسین کنعانی‌زادگان در بدترین شرایط فوتبالی هم به اردوها می‌آمد. اتفاقی که یادآور دعوت از محمدرضا خانزاده بود. بازیکنانی که نمایش خوبی در لیگ نداشتند ولی کی‌روش چاره‌ای جز دعوت از آن‌ها نداشت.


حالا دعوت از روزبه چشمی هم دلیل دیگری ندارد. کی‌روش از همه مدافعانی که نظرش را جلب می‌کردند به تیم ملی دعوت به عمل می‌آورد. ولی در نهایت فقر مدافع میانی مطمئن، کی‌روش را مجبور کرد که برای زوج مرتضی پورعلی‌گنجی هم از یک هافبک دفاعی استفاده کند. حالا دو هافبک دفاعی سابق، قلب دفاع میانی تیم ملی را تسخیر کرده‌اند.

جام نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: