کد خبر: ۷۴۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
تعداد بازدید: ۲۶۲
ادعای بی‌اساس مقام‌های منامه:
در پی انفجار خطوط لوله نفت بحرین، وزیر خارجه این کشور اظهاراتی بی‌اساس علیه ایران مطرح کرد.
منفجر کردن خطوط لوله نفت بحرین، اقدامی خطرناک از سوی ایران است

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، «شیخ خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه رژیم آل خلیفه مدعی شد که منفجر کردن خطوط لوله نفت بحرین، اقدامی خطرناک از سوی ایران است که هدف از آن ایجاد رعب و وحشت نزد شهروندان و صدمه رساندن به صنعت نفت در جهان است.

 وزارت کشور بحرین، امروز- شنبه- در بیانیه‌ای  اعلام کرد که انفجار در یکی از خطوط لوله نفت این کشور منجر به آتش‌سوزی در محل شده است.

به نقل از العالم، وزارت کشور بحرین با اعلام این‌که آتش مهار شده است، افزود، دستگاه‌های ذی‌ربط تحقیقات خود را درباره علل وقوع این انفجار را آغاز کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
ادامه جنایات آل سعود ضد مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه یمن با حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه، امارات، بحرین، سودان و رژیم صهیونیستی درسایه سکوت سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل ودیگر سازمان های بین المللی است.
جامعه جهانی نسبت به جنایات ائتلاف سعودی درمدت سه سال ضد مردم یمن خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
سکوت بین المللی به تشویق ائتلاف سعودی برای ادامه جنایاتش با حمایت آمریکا می انجامد
سکوت مدعیان حقوق بشردر برابر نسل کشی مردم یمن خیانت به مسلمانان است..
سکوت مدعیان حقوق بشردر برابر نسل کشی مردم یمن خیانت به مظلومان است.
سکوت مدعیان حقوق بشردر برابر نسل کشی مردم یمن خیانت به بشریت است.
جنایت مزدوران اجاره ای آل سعود در کشتاریمنی ها جنایت جنگی است.
جنایت مزدوران اجاره ای آل سعود در کشتارمردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن جنایت علیه بشریت محسوب مشود.
مزدوران اجاره ای ائتلاف سعودی تحت امرآل سعود نمی توانند یمنی ها را شکست بدهند.
عربستان سعودی ازسال 2003 تاکنون هماهنگی، همدستی و همکاری کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی به سرکردگی آمریکا درتاسیس وحمایت ازتروریست ها درمنطقه نقش دارند.
آمریکا قوانین بین المللی را زیرگذاشت
حامیان اصلی صدام دیکتاتور را بشناسید.
آمریکا وغرب با کمک مالی کشورهای عربی تحت مدیریت رژیم آل سعود قوانین بین المللی را زیرگذاشت.
مردم ایران صدام دیکتاتور را با حمایت آمریکا وغرب درسایه سکوت سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل ودیگرسازمان های به اصطلاح بین المللی عامل حمله شیمیایی در ایران می داند.
سیاست های نادرست آمریکا وغرب درغرب آسیا ومنطقه خاورمیانه خسارت زیادی به مسلمانان زده است.


آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، امارات وترکیه عاملان اصلی ناآرامی های منطقه خاورمیانه هستند.
آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، امارات وترکیه عاملان اصلی ناآرامی های منطقه خاورمیانه هستند.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
تاریخ چاپ: ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر دفاع به بمباران اخیر صنعا از سوی نیروهای آل سعود واکنش نشان دادند
واکنش ایران به جنایت عربستان در یمن
دنیای اقتصاد: در شرایطی که مردم یمن بهواسطه حملات عربستان و نیروهای ائتلاف شرایط جنگی و بحرانی سختی را تجربه میکنند، در تازهترین تحول که با واکنشهای زیادی مواجه شده است، جنگندههای ائتلاف سعودی مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن در صنعا را بمباران کردند که براساس آمار بیش از ۷۰۰ شهروند یمنی کشته یا زخمی شدند. در همین ارتباط، دبیر شورایعالی امنیت ملی با محکوم کردن این تجاوز هوایی که با سلاح ارسالی آمریکا انجام شده است، گفت آمریکا در این جنایت سهیم است و باید پاسخگو باشد.
همزمان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حکام آلسعود را بهعنوان جنایتکار جنگی دانست و بر محاکمه و مجازات سریع آنان تاکید کرد.

دنیای اقتصاد: در شرایطی که مردم یمن بهواسطه حملات عربستان و نیروهای ائتلاف شرایط جنگی و بحرانی سختی را تجربه میکنند، در تازهترین تحول که با واکنشهای زیادی مواجه شده است، جنگندههای ائتلاف سعودی مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن در صنعا را بمباران کردند که براساس آمار بیش از ۷۰۰ شهروند یمنی کشته یا زخمی شدند. در همین ارتباط، دبیر شورایعالی امنیت ملی با محکوم کردن این تجاوز هوایی که با سلاح ارسالی آمریکا انجام شده است، گفت آمریکا در این جنایت سهیم است و باید پاسخگو باشد.
همزمان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حکام آلسعود را بهعنوان جنایتکار جنگی دانست و بر محاکمه و مجازات سریع آنان تاکید کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز این جنایت را به شدت محکوم و با خانواده قربانیان این فاجعه غمبار ابراز همدردی کرد. دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بینالملل نیز دیگر مقام ایرانی بود که در واکنش به حمله هوایی عربستان گفت که حاکمان سعودی کاسه صبر مردم مقاوم یمن را لبریز کردهاند. در خود یمن نیز عضو شورایعالی سیاسی انصارالله با اشاره به انکار عربستان در حمله به غیر نظامیان در تالار بزرگ صنعا، تاکید کرد که جامعه بینالملل باید موضع خود را نسبت به جنایات عربستان در یمن اعلام کند. یمن از ۱۸ ماه پیش تاکنون مورد تجاوز زمینی، هوایی و دریایی عربستان و همپیمانانش قرار گرفته که بر اثر آن تاکنون ده هزار نفر کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شدهاند.
کشتار با تسلیحات غربی
دبیر شورایعالی امنیت ملی روز یکشنبه در بیانیهای تاکید کرد که اقدام عربستان در بمباران مراسم سوگواری در یمن، با سلاح ارسالی آمریکا که در اختیار ارتش تجاوزگر عربستان قرار گرفته، صورت گرفته است و آمریکا در این جنایت سهیم است و باید پاسخگو باشد. به گزارش دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی، دریابان علی شمخانی در این بیانیه با تاکید بر اینکه افکار عمومی غرب باید بدانند که دولتهایشان چه نقشی در تداوم این جنگ دارند، تصریح کرده است: «فروش تسلیحات به عربستان و امارات، نقش محوری در تجاوز نظامی به یمن و کشتار مردم بیگناه یمن را دارد، که باید از سوی غرب متوقف شود.»ماه گذشته یک کمیسیون پارلمانی بریتانیا خواستار تعلیق صدور اسلحه ساخت این کشور به عربستان سعودی شده بود. به گزارش «عصرایران» به نقل از «بیبیسی»، اعضای کمیته پارلمانی نظارت بر صدور تسلیحات در گزارشی گفتند که احتمال زیاد وجود دارد که اسلحه فروخته شده به عربستان سعودی به نحوی در جنگ یمن به کار گرفته شود که قوانین بینالمللی ناظر بر امور بشردوستانه و حفاظت از حقوق بشر را نقض کند. اما هفته گذشته بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس گفته بود که از عربستان قول گرفتهایم که این سلاح و جنگندهها را در حمله به غیرنظامیان مورد استفاده قرار ندهد.
دبیر شورایعالی امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه بدون شک ارتش سلحشور و نیروهای مردمی یمن پاسخ جنایات اخیر آلسلمان برای بمباران مراسم سوگواری را در میدانهای نبرد با ارتش متجاوز سعودی و هم پیمانانش خواهند داد، روز یکشنبه در گفتوگو با «ایرنا» تاکید کرد که دولت ایالاتمتحده آمریکا شریک اصلی جنایات آلسلمان در نسلکشی مردم بیدفاع یمن است. شمخانی تصریح کرد: «افکار عمومی غرب باید ضمن آگاهی کامل نسبت به ابعاد وسیع جنایات آلسعود در یمن که با پشتیبانی مستقیم آمریکا صورت میگیرد با صدای بلند نسبت به این اقدامات واکنش نشان بدهند.»او اقدام اخیر ارتش و کمیتههای مردمی یمن در هدف قرار دادن ناو متجاوز در سواحل این کشور را مصداق بارز دفاع مشروع در برابر تجاوز خارجی و صیانت از حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور عنوان کرد.
حکام سعودی جنایتکاران جنگی
همزمان با این واکنش ها، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، حکام آلسعود را جنایتکار جنگی دانست و بر محاکمه و مجازات سریع آنان تاکید کرد. به گزارش «ایسنا» به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان در واکنش به جنایت رژیم آلسعود در بمباران مراسم عزاداری مردم مظلوم یمن ابراز کرد: «رژیم متعصب، مغرور و متجاوز آلسعود در تداوم اقدامات وحشیانه خود علیه مردم مظلوم و بیدفاع یمن مرتکب جنایت غیر قابل بخششی شدهاند و این اقدام نباید توسط دولتها و ملتهای جهان بیپاسخ بماند و هرکسی در مقابل این اقدام وحشیانه سکوت کند در جنایت رژیم آلسعود شریک است.»
خوی تجاوزگری آلسعود
از سوی دیگر، سخنگوی وزارت امور خارجه حمله جنگندههای سعودی را به مراسمی در صنعا که منجر به کشته و مجروحشدن دهها غیرنظامی بیگناه و بیدفاع شد، به شدت محکوم کرد. به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانهای وزارت امورخارجه، بهرام قاسمی ضمن ابراز انزجار از این جنایت هولناک و ضدبشری، با خانواده قربانیان این فاجعه غمبار ابراز همدردی کرد. او با یادآوری اینکه بیش از یکسال و نیم خشونت و کشتار و تجاوز علیه مردم مقاوم یمن همچنان با سکوت مجامع بینالمللی همراه است، افزود: «برای پایان دادن به بحران ساختگی یمن راهی جز توقف خوی تجاوزگری متجاوزین ددمنش آلسعود و آغاز گفتوگوهای جدی با مشارکت همه طرفهای یمنی متصور نیست.»
پیام لاریجانی به رئیس مجلس یمن
همچنین رئیس مجلس ضمن محکوم کردن تجاوز نیروهای خارجی علیه یمن گفت: ایران همهجانبه از ملت یمن دفاع میکند. به گزارش میزان، علی لاریجانی با صدور پیامی خطاب به رئیس مجلس نمایندگان جمهوری یمن، حمله جنگندههای متجاوز سعودی به سالن برگزاری مراسم سوگواری در صنعا را محکوم و با نمایندگان مردم یمن در مجلس این کشور و خانوادههای شهدای این حملات ابراز همدردی کرد. لاریجانی ضمن محکومیت شدید این جنایت علیه مردم یمن، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران نسبت به انتقال مجروحان و مداوای آنان با هماهنگی سازمان بینالمللی صلیب سرخ و هلالاحمر جمهوری یمن خبر داد.
عربستان بازیچه سیاست آمریکا
در ادامه واکنشهای داخلی به تجاوز عربستان به مراسم سوگواری در یمن، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بینالملل گفت که حاکمان سعودی کاسه صبر مردم مقاوم یمن را لبریز کردهاند. به گزارش خبرگزاری «فارس»، حسین امیرعبداللهیان در واکنش به جنایت اخیر سعودی در یمن و حمله به مجلس عزاداری طی سخنانی اظهار کرد: حاکمان سعودی کاسه صبر مردم مقاوم یمن را لبریز کردهاند. او افزود: «عادل الجبیر ١٦ ماه پیش در جده با غرور و تکبر به من گفت که ظرف چند روز در جنگ یمن پیروز میشوند که پاسخ لازم را گرفت، ۱۶ ماه تجاوز دیوانهوار ریاض علیه مردم یمن ادامه دارد و عربستان در باتلاق یمن گرفتار آمده است.» دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بینالملل با بیان اینکه مقاومت مردمی نشان میدهد که ریاض روزهای سختتری را در معرکه یمن پیش رو دارد، تاکید کرد: «حاکمان عربستان بازیچه سیاست کلان محور آمریکا و رژیم صهیونیستی شدهاند و با امنیت کشورشان و منطقه بیخردانه بازی میکنند و بیتردید زمان به نفع ریاض نیست.»
تاثیر منفی بر گفتوگوهای یمنی
در یمن نیز واکنشهای فراوانی به این تجاوز نظامی صورت گرفته است. محمد عبدالسلام رئیس هیات جنبش انصارالله با اشاره به تاثیر منفی جنایت عربستان در یمن بر گفتوگوهای صلح تاکید کرد که پس از حملههای هوایی به مراسم عزاداری در صنعا باید چند جبهه فعال شود و دست اندرکاران در حال حاضر پاسخ نظامی مناسب به این جنایت را بررسی میکنند. به گزارش روز شنبه شبکه خبری «المیادین»، عبدالسلام اضافه کرد که همچنین برای پاسخ به این جنایت گزینههای زیادی پیش روی مردم یمن قرار دارد که از طریق آن میتوان به متجاوزان درس خوبی داد تا بدانند اینگونه جنایات اثر منفی بر جای خواهد گذاشت. عبدالسلام افزود: «پاسخ دردناکی در انتظار عربستان در جبهههای مختلف قرار دارد، این پاسخها چه از طریق یگانهای موشکی یا در سطح ارتش و کمیتههای مردمی خواهد بود.» او افزود که این جنایت اثر منفی بر مسیر گفتوگوهای صلح سازمان ملل که از ایفای نقش خود در توقف تجاوز بدون توجیه عاجز است، دارد و این گفتوگوها اکنون تقریبا مسدود شده است.
جامعه بینالملل موضع خود را اعلام کند
همزمان، حمزه الحوثی عضو شورایعالی سیاسی انصارالله نیز با اشاره به انکار عربستان در حمله به غیرنظامیان در تالار بزرگ صنعا که بیش از ۷۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشت، تاکید کرد که جامعه بینالملل باید موضع خود را نسبت به جنایات عربستان در یمن اعلام کند. به گزارش شبکه خبری «المسیره،» حمزه الحوثی در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: «انکار جنایات توسط عربستان در یمن در این زمان به مثابه تاکتیکی برای محو کردن آن و جلوگیری از ورود کمیتههای تحقیق برای آشکار کردن ابعاد این جنایات است.» او اضافه کرده است که عربستان تلاش میکند با انکار جنایات خود در یمن، طرفهای بینالمللی را به منظور محکوم نکردن این کشور توجیه کند. الحوثی نوشت که جامعه بینالمللی و منطقهای در راس آنها سازمان ملل، اکنون باید با اتخاذ موضع عملی واضح و صریح نسبت به این جنایت، کشورهای متجاوز را محکوم و اقدامات قانونی لازم علیه آنها را که با انجام جنایت جنگی کشتار دسته جمعی راه انداختهاند، انجام داده و فورا به تجاوز و محاصره یمن پایان دهند.



تاریخ انتشار:چهارشنبه 23 فروردين 1396 9:0
نامه ۴۰ سازمان غیردولتی به ترامپ
در حملات عربستان علیه مردم یمن مشارکت نکنید
مشارکت ایالات متحده در این عملیات خطر همدستی ایالات متحده در نقض حقوق بین‌المللی انسانی و احتمالا جنایت جنگی توسط ائتلاف سعودی – امارات را به همراه خواهد داشت.

دیپلماسی ایرانی: ما سازمان های غیردولتی امضاکننده این نامه، متوجه شده ایم کاخ سفید ممکن است رسما به درخواست پنتاگون برای حمایت ایالات متحده از حملات تحت رهبری سعودی و امارات برای در اختیار گرفتن بندر و شهر الحدیده که در حال حاضر در اختیار اتئلاف (عبدالله) صالح – حوثی ها قرار دارد پاسخ مثبت داده باشد. در نتیجه دریافت ما این است که حمله ای بزرگ به الحدیده قریب الوقوع است. گزارش شده دولت شما به غیر از حمایت به شیوه هایی همچون "شناسایی، اطلاعات، سوخت رسانی و طرح ریزی عملیاتی" از ائتلاف، درگیری مستقیم ارتش ایالات متحده علیه حوثی ها را به عنوان بخشی از عملیات مد نظر قرار داده است. ما از شما می خواهیم پشتیبانی آمریکا از هر گونه حمله علیه حوثی ها را دریغ کنید.

اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن هفته گذشته در واشینگتن صراحتا گفته است موضع سازمان ملل این است که "هیچ عملیات نظامی نباید در الحدیده" رخ دهد. کمیته بین المللی نجات هشدار داده است "هر گونه اخلال در تاسیسات بندر آثار مصیبت باری بر مردم یمن خواهد داشت و مانع ورود غذا و دارو به غیرنظامیانی می شود که همین حالا بی اندازه در رنج هستند."

هفتاد درصد واردات و کمک های انسان دوستانه به یمن از طریق الحدیده انجام می شود. شدت گیری نزاع در این بندر خط حیات را قطع و زندگی میلیون ها شهروند یمنی، به ویژه 7.3 میلیون نفری که در آستانه قحطی قرار دارند را تهدید می کند.

اگر عملیات تهاجمی به پیش رود احتمالا هزاران غیرنظامی کشته، زخمی و آواره خواهند شد. سازمان ملل گزارش داده است که تلاش های ائتلاف برای تصرف شهرهای کوچک در کرانه دریای سرخ تا همین جای کار بیش از 48 هزار نفر را آواره کرده است.

مشارکت ایالات متحده در این عملیات نه تنها خطر همدستی ایالات متحده در نقض حقوق بین المللی انسانی و احتمالا جنایت جنگی توسط ائتلاف سعودی – امارات به همراه خواهد داشت، بلکه ایالات متحده را در نبردی نظامی گرفتار می کند که از شانس اندکی برای پیروزی استراتژیک برخوردار است و همچنین خلا امنیتی را تشدید می کند که گروه های افراطی همچون "القاعده در شبه جزیره عرب" مشتاق به قرار گرفتن در آن هستند.

افزایش درگیری نظامی ایالات متحده و ائتلاف علیه حوثی ها همچنین احتمالا به افزایش نفوذ ایران در یمن منجر می شود. در چشم ایران جنبش شورشی های حوثی متحدی ارزان قیمت برای پیش بردن مقابله غیرمستقیم با عربستان است. در شرایطی که ایران چیز زیادی از شدت گیری حضور نظامی ایالات متحده در یمن از دست نمی دهد، به دام افتادن آمریکا در جنگ داخلی یمن به طور قابل ملاحظه ای به نفع ایران خواهد شد.

عملیات مذکور منافع استراتژیک محدودی برای ائتلاف در پی دارد و احتمال حل و فصل سیاسی را کاهش می دهد و همزمان بار سنگینی بر دوش مردم یمن قرار می دهد. ما از شما می خواهیم به حمایت از این عملیات پایان دهید و از ائتلاف بخواهید تا آن را به پیش نبرد.

اسامی برخی از سازمان های غیردولتی امضاکننده نامه به ترامپ :

کمیته خدماتی دوستان آمریکایی

آمریکا برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین

مرکز عرب برای بهبود حقوق بشر

انجمن دیده بان حقوق عرب

مرکز سیاست بین المللی

* دوشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۸

دیده‌بان حقوق بشر: عربستان در یمن جنایت جنگی مرتکب شده/ آمریکا و انگلیس حامی جنایتکاران هستند
قربانیان جنگ یمن

دیده‌بان حقوق بشر در گزارش سالانه خود اعلام کرد، از زمان حمله ائتلاف عربستان سعودی به یمن دست‌کم 4125 غیرنظامی کشته شده‌اند که اکثر این تلفات در پی بمباران‌های ائتلاف به وجود آمده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی،‌ دیده‌بان حقوق بشر در این گزارش تصویر ترسناک جنگ یمن را ترسیم کرده و می‌گوید: علی رغم اسناد و مدارک متعدد، حامیان غربی این مداخله به ویژه آمریکا و انگلیس ظاهراً تمایل ندارند تا درخصوص جنایات جنگی صورت گرفته توسط ائتلاف عربستان، تحقیقاتی به عمل آورند.

در این گزارش آمده است: علی رغم اسناد و مدارک متعدد درخصوص اینکه ائتلاف عربستان مرتکب حملات هوایی غیرقانونی شده است، دولت‌های خارجی به فروش تسلیحات به عربستان ادامه داده‌اند. قانونگذاران آمریکا و انگلیس که دولت‌هایشان به ترتیب فروش تسلیحاتی به ارزش بیش از 20 میلیارد و بیش از چهار میلیارد دلار به ریاض را تنها در سال 2015 تایید کردند،‌ به شدت ادامه این فروش‌ها را به چالش کشیده‌اند.

یکی از سردبیران پایگاه خبری "Pan-Africa News Wire" نیز گفت: عملیات مداوم ائتلاف سعودی در یمن به شدت به حمایت آمریکا و انگلیس بستگی دارد که برای این ائتلاف سلاح، اطلاعات هدفمند،‌ سوخت رسانی هوایی برای جنگنده‌ها و پوشش دیپلماتیک برای کل این کمپین را فراهم می‌کنند. این مساله کاملا توضیح می‌دهد که چرا مطبوعات و پایگاه خبری در این کشورها اخبار مربوط به یمن را به ندرت پوشش می‌دهند.

براساس گزارش ماه اکتبر دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل،‌ جنگ یمن جان دست‌کم 4125 غیرنظامی را گرفته و دست‌کم 7207 تن دیگر را زخمی کرده که اکثر این تلفات در نتیجه حملات هوایی ائتلاف سعودی بوده است.

دیده‌بان حقوق بشر 58 حمله هوایی غیرقانونی ائتلاف را ثبت کرده که جان نزدیک به 800 غیرنظامی را گرفته است. ائتلاف سعودی خانه‌ها، بازارها، بیمارستان‌ها،‌ مدارس، ساختمان‌های غیرنظامی و مساجد را هدف گرفته است.

دیده‌بان حقوق بشر در این گزارش تاکید کرده است: عربستان به صورت عمدی تاسیسات غیرنظامی را در یمن هدف می‌گیرد که برابر با جنایت جنگی است.


دیدهبان حقوق بشر: آمریکا شریک جنایات عربستان در یمن

شنبه 16 ارديبهشت 1396 - 09:59
سازمان دیده بان حقوق بشر از احتمال متهم شدن مقامات آمریکایی با مشارکت در ارتکاب جنایت جنگی در یمن خبر داده و تأکید کرد که عربستان از خونین ترین حمله های خود به یمن، از بمب های آمریکایی استفاده کرده است.
العالم - آمریکا
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که ائتلاف عربی تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان در خونین ترین حمله های خود به یمن، از بمب های آمریکایی استفاده کرده است.
این سازمان در گزارش خود برای مثال به بمباران یک چاه آب در دست احداث در منطقه "ارحب" واقع در شرق صنعا اشاره کرد.
مأمور این سازمان در گزارش خود می نویسد: "من در بازدید از محل این حمله همراه با دوستان و خویشاوندان قربانیان، در میان آثار بر جای مانده از بمباران، یک قطعه از سلاح ساخت آمریکا را پیدا کردیم که علائم و آرم روی آن نشان می داد که این سلاح ساخت شرکت رایتیونRaytheon)) در ماه اکتبر 2015 است".
این، بیست و سومین بار است که سازمان دیده بان حقوق بشر به کشف بقایای سلاح های ساخت آمریکا در محل حمله ائتلاف تجاوز به یمن اذعان می کند که از آن میان، چهار بار بقایای سلاح های ساخت شرکت رایتیون کشف شده اند.
در این گزارش آمده است: "این چاه آب در روستای کوچکی در یمن در دست ساخت بود و چیزی به تکمیل آن در سپتامبر 2016 نمانده بود که توسط جنگنده های ائتلاف سعودی بمباران شد".
در این گزارش تصریح شده است که این بمب اقامتگاه کارگران را هدف گرفت. در این حمله، 6 نفر از کارگران کشته و 5 نفر دیگر مجروح شدند؛ زمانی که اهالی روستا برای کمک رفته بودند، هواپیماهای متجاوز دوباره محل را بمباران کردند؛ این بار 31 نفر غیر نظامی از جمله 3 کودک کشته و 42 نفر نیز مجروح شدند. در این حمله، چاهی نیز که با پول اهالی در حال ساخت بود، ویران شد.
در این گزارش تأکید شده است که این چاه به منظور تأمین آب روستای "بیت سعدان" در حال ساخت بود و هیچ نوع شاهد و مدرکی دال بر استفاده برای عملیات نظامی یا تجهیزات جنگی در آنجا یافت نشد.
این سازمان در گزارش خود تصریح کرده است که آمریکا طی ماه های اول از شروع حمله به یمن با حمایت از ائتلاف متجاوز، در این حمله سهیم بوده است؛ سوخت رسانی به هواپیماهای متجاوز در حین عملیات، ارائه کمک های قابل توجه به ریاض از جمله ارائه اطلاعات تجسسی و ارسال هواپیماهای سوخت رسان و تأمین هزاران قطعه سلاح پیشرفته برای این کشور از جمله مصادیق شرکت آمریکا در این جنگ بوده است.
این گزارش فاش می کند که دولت ترامپ نیز در حال حاضر قصد دارد طرح فروش سلاح های بیشتری از جمله سلاحهای ساخت شرکت "رایتیون" را به عربستان تصویب کند. ارزش این معامله، 400 میلیون دلار است.
این سازمان به نقل از کارشناسان حقوقی بین المللی و اعضای کنگره اذعان می کند که حمایت آمریکا از این تجاوز همچنان ادامه دارد؛ این کشور همچنان به فروش اسلحه به ائتلاف سعودی ادامه می دهد، این کار می تواند آمریکا را شریک جرم ائتلاف یادشده در نقض قوانین جنگی و مسئول قانونی ارتکاب جنایت جنگی در یمن کند.
دیده بان حقوق بشر در گزارش خود می افزاید: "آمریکا سالهاست که به عربستان سلاح می فروشد.. و ائتلاف عربی به رهبری عربستان نیز این سلاح ها را در حمله به یمن و کشتار غیر نظامیان به ویژه در حمله به یک بازار پر ازدحام و یک مراسم عزاداری پر جمعیت به کار برده است، که هر دو مورد از مصادیق جنایت جنگی هستند".
در این گزارش آمده است: "ماه گذشته بالگردی که به نظر می رسید متعلق به یک قایق حامل آوارگان و مهاجران سومالیایی که از یمن گریخته بودند، حمله کرد. این حمله در شب اتفاق افتاد و حداقل 33 کشته و 27 مجروح داشته است".
این سازمان در گزارش خود تصریح می کند که وزارت خارجه مجوز فروش بالگردهای نظامی به عربستان، امارات، کویت و اردن و سرویس دهی آنها را صادر کرده است؛ حال آنکه همه این کشورها عضو ائتلاف تجاوز به یمن هستند. شایان ذکر است که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که شرکت بویینگ قراردادی به ارزش 3.2 میلیارد دلار برای فروش بالگردهای نظامی به عربستان را امضا کرده است.
در گزارش این سازمان فاش شده است که با وجود این، برخی سناتورهای آمریکایی سعی می کنند دولت ترامپ را مجبور به محدود کردن فروش اسلحه به عربستان کرده و خواستار شفاف سازی بیشتر درباره چگونگی استفاده از سلاح های ساخت آمریکا شده اند.
208


مشارکت آمریکا در جنایات عربستان در یمن
اسنادی که ویکیلیکس از سفارت آمریکا در یمن منتشر کرده نشان می دهد آمریکا به شکل مستقیم در جنگ یمن شرکت داشته است.

تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
مشارکت آمریکا در جنایات عربستان در یمن
واشنگتن با مشارکت در تجاوز عربستان به یمن در کشتار هزاران غیرنظامی دست داشته است.
مشارکت آمریکا در جنایات سعودی‌ها در یمن از همان آغازین روزهای جنگ کاملاً آشکار و غیر قابل انکار بوده است. اسنادی که ویکیلیکس از سفارت آمریکا در یمن منتشر کرده نشان می دهد آمریکا به شکل مستقیم در جنگ یمن شرکت داشته است.
یمن از سال 2004 تا کنون همواره به کانون توطئه مشترک آمریکا و سعودی ها تبدیل شده و طی 10 سال اخیر هزاران نفر از غیرنظامیان را کشته و مجروح شده اند.
ائتلافی به رهبری عربستان توسط جنگنده‌هایی به یمن تجاوز می‌کنند که تماماً آمریکایی هستند. موشک‌هایی که این جنگنده‌ها بر روی ملت یمن فرو می‌ریزند نیز اکثراً آمریکایی هستند.
آمریکا اخیرا بخشی از تفنگداران دریایی خود را به بهانه مقابله با حملات عناصر القاعده در شهر "لحج" مستقر کرد.
یک مسئول وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد، نیروی دریایی آمریکا دستور استقرار یک ناو جنگی را در سواحل یمن در واکنش به حمله اخیر انصارالله به ناوچه عربستانی داده است. به گزارش العربیه، این مقام پنتاگون گفت: ناوشکن یو اس اس کول که در حال اداره عملیات است در حال حاضر در منطقه باب المندب واقع در جنوب غرب یمن مستقر شده است.
آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ به بهانه مبارزه با القاعده و گروه های تروریستی به سیاست مداخله گرایانه خود در یمن ادامه داد، در اواخر ماه ژانویه سحرگاه روز یکشنبه (10 بهمن 1395) تعدادی از نیروهای کماندو امریکایی با چتر در روستای یکلا در منطقه قیفه در بخش رداع در استان بیضاء با مجوز دونالد ترامپ فرود آمدند که این حمله به کشته شدن شماری غیرنظامی از جمله چند کودک منجر شد.
به گفته مقامات آمریکایی، هدف از این عملیات، تروریست های عضو القاعده بوده و موفقیت آمیز بوده است. این درحالی است که زنان و کودکان و دیگر غیرنظامیان دراین حمله کشته شدند.
سازمان دیده بان حقوق بشر در واکنش به این جنایت خواستار آن شده است که آمریکا به خانواده های قربانیان این حمله غرامت بپردازد.
این در حالی است که اگر آمریکا قرار است غرامتی بدهد باید به همه خانواده‌های یمنی که از این جنگ آسیب دیده‌اند بدهد چون آمریکا در همه جنایات انجام شده در یمن مشارکت داشته است.
با این حال دیده بان حقوق بشر از آمریکا خواسته است تا درباره کشته شدن غیرنظامیان ازجمله کودکان در یمن تحقیقات کاملی انجام بدهد. این افراد در حمله نظامی آمریکا در یمن کشته شدند. دیده بان حقوق بشر اعلام کرده است باید گزارش کاملی درخصوص نقض قوانین جنگی در این عملیات منتشر کند.
البته سازمان دیده بان حقوق بشر فقط مسئولیت حقوقی و مالی آمریکا را در خواسته خود مورد توجه قرار داده است و بعد کیفری جنایات آمریکا در یمن را نادیده گرفته است و از این سازمان حقوق بشری انتظار می رفت که به جای تبرئه آمریکا و کوچک نمایی جنایات آن، به بررسی همه ابعاد این جنایات بزرگ بپردازد، زیرا طبق آمارهای رسمی در این تجاوز تاکنون بیش از 11 هزار و 400 یمنی کشته شده‌اند که بیشتر آنها غیرنظامی بوده اند.
تجاوز ائتلاف سعودی با مشارکت آمریکا در یمن شامل تمامی عناوین جرم- نظیر؛ تجاوز، جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی - در اساسنامه دیوان بین المللی کیفری است که رسیدگی به آن در صلاحیت یک دادگاه کیفری است.




فرمانده بی ادب نیروی هوایی آمریکا درجنوب غرب آسیا حق صلاحیت دخالت دریمن و منطقه ندارد.
فرمانده نیروی هوایی آمریکا جنایتکارشماره یک سه سال است درجنایت های آمریکایی ها و سعودی ها دریمن ومنطقه شریک است.

ادامه مشارکت آمریکا در جنایت جنگی در یمن
آمریکا صرفا تسلیحات نظامی به عربستان نمیفروشد بلکه از مارس 2015 در کنار ریاض در بمباران تاسیسات غیرنظامی و کشتن زنان و کودکان یمنی مشارکت دارد.

تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
سازمان دیده بان حقوق بشر، ائتلاف سعودی را به ارتکاب جنایت جنگی در یمن و مسئولان آمریکایی و انگلیسی را به مشارکت در این جنایات متهم کرد.
این سازمان با ارائه مدارک بیش از 81 حمله هوایی ائتلاف سعودی به مدارس، خانه ها، مساجد و بازارها، تاکید کرد این حملات به شهادت بیش از چهار هزار و هفتصد و هفتاد و سه غیر نظامی و زخمی شدن بیش از هشت هزار و دویست نفر دیگر منجر شده است.
دیوید مِفام مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر در انگلیس گفت مسئولان آمریکایی به مشارکت در ارتکاب این جنایات متهم هستند. وی در همین حال دولت انگلیس را متهم کرد که از اعتراف کردن به ارتکاب هرگونه جنایت سعودی در یمن خودداری می کند زیرا معامله های تسلیحاتی انگلیس و عربستان، مانع چنین اعترافی می شود.
این در حالی است که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز پنجشنبه اعلام کرده بود، دولت ترامپ با ابلاغ به کنگره گامهایی را برای فروش موشکهای هدایت شونده با دقت بالای شرکت تسلیحاتی ریتون به عربستان اتخاذ کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، برخی منابع اعلام کردند آمریکا در تلاش برای به تصویب رساندن قراردادهای فروش تسلیحات به عربستان سعودی به ارزش دهها میلیارد دلار در آستانه سفر این ماه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عربستان است. برخی از این قراردادهای فروش تسلیحات به عربستان سعودی جدید و برخی نیز در دست اقدام است.
مشارکت آمریکا در جنایات سعودیها در یمن از همان آغازین روزهای جنگ کاملاً آشکار و غیر قابل انکار بوده است. اسنادی که ویکیلیکس از سفارت آمریکا در یمن منتشر کرده نشان می دهد آمریکا به شکل مستقیم در جنگ یمن شرکت داشته است.
شواهد نشان می دهد، آمریکا صرفا تسلیحات نظامی به عربستان نمیفروشد بلکه از مارس 2015 در کنار عربستان سعودی به بمباران برخی تاسیسات غیرنظامی در یمن و کشتن زنان و کودکان به بهانه مبارزه با القاعده و گروه تکفیری صهیونیستی (داعش)، اقدام نموده است.
شایان ذکر است، تجاوز ائتلاف سعودی با مشارکت آمریکا در یمن شامل تمامی عناوین جرم- نظیر؛ تجاوز، جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی - در اساسنامه دیوان بین المللی کیفری است که رسیدگی به آن در صلاحیت یک دادگاه کیفری است.
بنابراین از سازمان ملل خصوصا شورای امنیت انتظار می رود (که تا به حال در راستای منافع ائتلاف سعودی، آمریکا و انگلیس قدم برداشته است) مخاصمه بین المللی در یمن را متوقف نماید و بی طرفانه زمینه رسیدگی به جنایات ائتلاف سعودی، آمریکا و انگلیس را فراهم نماید.

فرمانده بی ادب نیروی هوایی آمریکا درجنوب غرب آسیا صلاحیت قضاوت دریمن و منطقه را ندارد.
آمریکا جنایتکارشماره یک 7 سال است که یکی از حامیان اصلی تروریستها در سوریه ومنطقه است.

معاون بی ادب وزیر خارجه انگلیس صلاحیت قضاوت در یمن ومنطقه را ندارد
انگلیس جنایتکارشماره یک 7 سال است که یکی از حامیان اصلی تروریستها در سوریه ومنطقه است.

رئیس جمهور بی ادب فرانسه صلاحیت قضاوت در یمن ومنطقه را ندارد
فرانسه جنایتکارشماره یک 7 سال است که یکی از حامیان اصلی تروریستها در سوریه ومنطقه است
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
هم شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه رژیم آل خلیفه غلط می کند هم آل سعود.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه رژیم آل خلیفه سگ دست نشانده آل سعود است.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه رژیم آل خلیفه سگ دست نشانده آمریکا درمنطقه است.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه رژیم آل خلیفه سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی درمنطقه است.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه رژیم آل خلیفه سگ زنجیری آمریکاست.

ازهرکسی که علیه ضد آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی، امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی ایستادگی کند، بنده همه جانبه حمایت می کنم.


من به شدت نگران برنامه هسته ای غیرقانونی آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم جعلی صهیونیستی هستم، نه برنامه موشکی ایران


شرم آوراست که دولت بحرین با حمایت آمریکا مردم یمن را بمباران می کند.


نبیل رجب: اقدام بحرین در بمباران یمن با حمایت آمریکا شرم آور است

۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

فعال بارز حقوق بشر بحرینی با انتقاد از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نادیده گرفتن نقض گسترده حقوق بشر در بحرین گفت: شرم آور است که دولت بحرین با حمایت آمریکا مردم یمن را بمباران می کند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نبیل رجب در مقاله ای در روزنامه نیویورک تایمز از آمریکا به خاطر فروش سلاح به بحرین و عربستان به شدت انتقاد کرد.
وی در این مقاله که در آستانه سفر روز شنبه ترامپ به ریاض پایتخت عربستان منتشر شد، آورده است: دولت ترامپ عملا تصمیم گرفت که همه محدودیت های اعمال شده درخصوص فروش سلاح به کشورم بحرین را – که در ائتلاف تحت فرماندهی سعودی در حمله به یمن شرکت دارد- لغو کند.
وی افزود: احساس شرم می کنم که کشورم بحرین با حمایت آمریکا، یمن را بمباران می کند. درحالی که ائتلاف تحت فرماندهی سعودی به حمله هوایی خود به یمن ادامه می دهد، دولت بحرین نیز در تلاش برای سرکوب کردن جامعه مدنی در داخل این کشور است.
واشنگتن چندی پیش اعلام کرد که قصد نهایی کردن قراردادهای فروش سلاح به ارزش بیش از یکصد میلیارد دلار به عربستان و پنج میلیارد دلار به بحرین را دارد که شامل فروش 19 جنگنده اف 16 و تجهیزات مربوط به آن است.
مذاکرات درباره این قراردادهای تسلیحاتی در دوره باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به خاطر نگرانی درباره وضعیت حقوق بشر در بحرین به حالت تعلیق درآمده بود.
ائتلاف تحت فرماندهی عربستان از سه سال پیش حمله همه جانبه به یمن را آغاز کرد که تاکنون باعث قربانی شدن هزاران یمنی و انهدام ساختار زیربنایی این کشور شده است.
محاصره همه جانبه و شیوع بیماری وبا و کمبود غذا و تجهیزات پزشکی بویژه در سایه انهدام بیمارستانها وضعیت انسانی در این کشور را به شدت بحرانی کرده است.



در عزاداری امسال رسانه ملی سنگ تمام گذاشت و با مردم همراهی کرد ، پخش عزاداری استانها و شهرستانها انجام شد. رسانه ملی فقط رسانه تهران و شهرهای بزرگ نیست و امسال این پدیده ستودنی بود.
امریکا و انگلیس حامیان جنایان سعودی در یمن

حمله عربستان به مجلس ختم در یمن تیتر خبرهای دنیا بود اولین مطلب این بود که این جنایت بسیار فجیع بود جنگنده های آل سعود 4 بار یک سالن را با بمب های 800 کیلویی کوبیدند بیش از 400 نفر را به شهادت رساندند که از بعضی فقط اسکلت آنها ماند بسیاری از مجروحان هم نقص عضو پیدا کردند، این جنایت یزیدیان بود که در یمن حمام خون به راه انداختند

دولت انگلیس و آمریکا در خط مقدم این جنایت هستند یک روز قبل از جنایت، عربستان و انگلیس بر سر قراردادی 50 میلیاردی مذاکره می کردند و بعد هم که جنایت اتفاق افتاد تلویزیون دولتی انگلیس گفت 50 نفر در جریان این حمله که از شورشیان انصارالله بودند کشته شدند


آمریکا در 18 ماه گذشته در کمک رسانی به عربستان نقش پل را ایفا می کرد پهپادهای اینها 24 ساعته به سعودی های جنایتکار کمک می کند و حالا برای اینکه رد گم کنند می گویند ما چک سفید امضاء به عربستان ندادیم، شما بالاتر از چک سفید امضاء دادید، فرماندهی این جنایت به دست شما و انگلیسی ها بود.
10 هزار قربانی حاصل بمباران 18 ماهه سعودی ها در یمن

18 ماه از بمباران یمن می گذرد و در این مدت بیش از 10 هزار نفر که بیش از هزار نفر آنها کودک بودند به شهادت رسیدند آیا اینها بشر نبودند؟ سازمان های حقوق بشر کجا هستند این نشان داد برای اینها نه بشر مهم است و نه حقوق بشر و دبیر کل سازمان ملل هم هرازگاهی با بازماندگان ابراز همدردی می کند اما هنگامی که می خواهد این جنایات را محکوم کند از عربستان پول می گیرد و در واقع این سازمان را باید سازمان استکباری نامید و مردم جهان باید به دنبال ایجاد یک سازمان ملل واقعی باشند



عربستان از روز اول تا 4 روز این جنایت را انکار می کرد و می گفت ما اصلاً نیروهای غیر نظامی را نزدیم ولی بعد از 4 روز اعتراف و اظهار تأسف کردند باید به این گرگ های خون خوار سعودی بگوییم اگر دادگاه عدل بین المللی وجود داشت دولت شما دولت جنایتکار جنگی معرفی می شد و تمام آنهایی که در جنایت سهیم بودند اگر عدالت وجود داشت باید به چند بار اعدام محکوم می شدند

متأسفانه چنین دادگاهی در دنیا وجود ندارد ولی این جانیان بدتر از یزید و شمر باید بدانند دادگاه عدل الهی در انتظار آنهاست در همین دنیا آه مظلومان گریبان آنها را خواهد گرفت به امید روزی که همه رسانه های جهان بنویسند دولت آل سعود سرنگون شد و آل سعود آل سقوط شد



4 کشور عربی 70 هزار خودرو برای داعش خریده اند
نتایج تحقیقات شرکت ژاپنی تویوتا حاکی از آن است که کشورهای عربی 70 هزار دستگاه خودروی تویوتا از این شرکت خریداری کرده و در اختیار گروه تروریستی داعش قرار داده اند.براساس گزارش شرکت تویوتا، چهار کشور عربی این خودروها را خریداری کرده و به داعش تحویل داده اند.این تحقیقات زمانی شروع شد که ارتش روسیه تصاویری از دهها خودرو تویوتای این شرکت را که در اختیار داعش بود و مورد استفاده این گروه تروریستی در سوریه قرار میگرفت در اختیار این شرکت ژاپنی قرار داد.براساس این گزارش، 22 هزار و 500 دستگاه تویوتا توسط عربستان سعودی، 32 هزار دستگاه توسط قطر، 11هزار و 650 دستگاه توسط امارات و 4500 دستگاه نیز توسط ارتش اردن به اعتبار بانکهای
عربستانی خریداری شده اند که همه این خودروها در اختیار گروه تروریستی داعش قرار گرفته اند.


شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
افشاگری شرکت تویوتا درباره حامیان داعش


تحقیقات شرکت ژاپنی تویوتا نشان می دهد؛ آمریکا، عربستان، امارات، قطر و اردن بیش از ۷۰ هزار خودرو از شرکت تویوتا را برای داعش خریداری کردند.

تحقیقات شرکت ژاپنی تویوتا درباره منابع تجهیز "داعش" به هزاران دستگاه از خودروهای ساخت این شرکت نشان می دهد که چهار کشور عربی این خودروها را خریده و به این گروه تروریستی تحویل داده اند.
سر نخ های پشتیبانی عربستان، قطر و امارات از گروه تروریستی داعش به خصوص پس از آغاز حمله های هوایی روسیه به مواضع این گروه تروریستی در سوریه، یکی پس از دیگری افشا می شوند.
این موضوع زمانی به طور جدی مطرح شد که ارتش روسیه، عکس هایی از ده ها دستگاه خودروی ساخت شرکت تویوتا را که توسط ارتش سوریه در میادین جنگ با "داعش" به غنیمت گرفته شده بودند، تحویل این شرکت ژاپنی داد.
یک منبع آگاه گفت؛ دولت سوریه و دولت روسیه گزارشی را در این خصوص از شرکت تویوتا دریافت کرده اند. این گزارش درباره عکس هایی از خودروهای این شرکت است که سازمان اطلاعات نظامی روسیه در اختیار شرکت یادشده قرار داده است.
در گزارش شرکت تویوتا که برای دولت روسیه و دولت سوریه ارسال شده آمده است: یک شرکت واردات سعودی 22500 خودرو و قطر، 32000 خودرو و امارات، 11650 خودرو از این شرکت خریداری کرده اند. ارتش اردن نیز با اعتبار مالی چند بانک سعودی، 4500 خودرو را خریداری کرده اند و همه این خودروها هم اکنون در اختیار گروه تروریستی داعش است.
مجموع خودروهای تویوتا که در اختیار داعش است بیش از 60 هزار دستگاه است. همه این خودروها دارای موتور 4 زمانه اند. مقامات امریکایی از آغاز تحقیقاتی درباره چگونگی دستیابی گروه تروریستی داعش به تعداد زیادی از این نوع خودروها خبر داده اند در حالی که ناظران گفتند خود واشنگتن صدها دستگاه از این خودرو را برای استفاده گروه های مسلح به سوریه وارد کرده است.
شرکت تویوتا هم به نوبه خود تأکید کرد که فروش خودروهای خود را در سوریه از سال 2012 متوقف کرده است. مارک ولاس، سفیر سابق امریکا در سازمان ملل هم تأکید کرد خودروهای مدل "لندکروز" و "تویوتا هایلوکس" رسما خودرو های داعشی شده اند.
مارک ولاس گفت: "داعش تعداد زیادی از خودروهای تویوتا را خریداری کرده و این خودروها کارکرد مهمی در جنگ های داعش دارند." عراق نیز گفته است که این گروه تروریستی تعداد زیادی خودرو طی سال های گذشته خریده است.
لقمان الفیلی، سفیر عراق در امریکا گفت: "دولت عراق اطمینان کامل دارد که داعش صدها خودروی جدید تویوتا و تعداد زیادی خودروی دست دوم و کار کرده خریداری کرده است."
ناظران این سئوال را مطرح می کنند که چرا تا قبل از حمله های هوایی روسیه به مواضع داعش در سوریه و تصرف تعداد زیادی از مواضع و مقرهای فرماندهی آنها، امریکا از وجود این خودروها در دست داعش ابراز نگرانی نکرده بود.


چهار شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
۶۰ هزار دستگاه تویوتای داعش از کجا آمده است؟


تحقیقات شرکت تویوتای ژاپن درباره چگونگی دستیابی گروهک تکفیری صهیونیستی داعش به خودروهای ساخت این شرکت نشان می دهد که چهار کشور عربی این خودروها را خریده و در اختیار این گروهک تروریستی قرار داده اند.
پشتیبانی عربستان سعودی، قطر و امارات عربی متحده از گروهک تروریستی داعش به ویژه پس از آغاز حملات هوایی روسیه به مواضع این گروهک در سوریه در حال افشا شدن است.

ارتش روسیه تصاویر دهها خودروی تولیدی شرکت تویوتای ژاپن را که توسط ارتش سوریه توقیف شده است به این شرکت تحویل داده است.

یک منبع آگاه اعلام کرد: شرکت تویوتای ژاپن گزارش اولیه درباره تصاویر دریافتی از دستگاه اطلاعاتی روسیه را به دولت های سوریه و روسیه ارائه کرده است که نشان می دهد ، شرکت وارد کننده خودرو در عربستان سعودی 22 هزار و 500 دستگاه از این خودروهای تویوتا را خریده است.

قطر 32 هزار دستگاه، امارات عربی متحده 11 هزار و 650 دستگاه و ارتش اردن نیز 4 هزار و 500 دستگاه از این خودروها را با استفاده از خط اعتباری که یک بانک سعودی در اختیارش گذاشته است خریده اند که همه این خودروها اکنون در اختیار داعش هستند. تعداد تویوتاهایی که داعش در اختیار دارد بیش از 60 هزار دستگاه است.

مقامات آمریکائی نیز اعلام کرده اند پرونده ای را درخصوص نحوه دستیابی داعش به این تعداد بالا از خودروها باز کرده اند اما کارشناسان می گویند واشنگتن خود صدها دستگاه از این نوع خودروها را به سوریه فرستاده است.

این خبرگزاری به نقل از العالم افزود: تویوتا اعلام کرده است فروش خودروهای خود در سوریه را از سال 2012 به تعلیق درآورده است.

مارک پولاس سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه خودروهای تویوتا، لندکروز و هایلوکس به بخشی از نماد داعش تبدیل شده است اظهار داشت: داعش خودروهای زیادی از نوع تویوتا خریداری کرده است و این خودروها عامل مهمی در پشتیبانی از داعش در اقدامات جنگی است.

به گزارش العالم، کارشناسان اکنون این پرسش را مطرح می کنند که چرا آمریکا نگران نمایش خودروهایی است که داعش تا پیش از آغاز عملیات روسیه و انهدام شمار زیادی از مراکز کنترل و فرماندهی این گروهک ، آنها را نمایش نداده بود.



چهار شنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
چه کسی لندکروزها را به داعش می فروشد؟


سفیر آمریکا در عراق نام تاجری که خودروهای تویوتا را در اختیار گروهک تکفیری صهیونیستی داعش قرار می دهد فاش کرد.

استوارت جونز نام این تاجر عراقی را به حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفته است.

یک منبع عراقی به روزنامه عکاظ چاپ عربستان گفت یکی از فرماندهان داعش که پنجشنبه گذشته در عملیات هلی برن هوایی آمریکا در منطقه حویجه دستگیر شده است نام کسی را که خودروهای تویوتا برای داعش فراهم می کند لو داده است.

گزارشهای اولیه حاکی است این تاجر که اصلیتش کرد است صدها دستگاه تویوتای جدید دو دیفرانسیله و شاسی بلند و خودروهای پیک آپ در اختیار داعش قرار داده و این کار را در قبال دریافت مقادیر زیادی نفت قاچاق شده انجام داده است.
این خودروهای دو دیفرانسیل و شاسی بلند به ویژه در مناطق بیابانی مانند عراق و مناطق صعب العبور استفاده می شوند.

گفتنی است داعش حمله خود را به موصل مرکز استان نینوای عراق با استفاده از صدها دستگاه خودروی تویوتای مجهز به تیربارهای سنگین انجام داد.


رسانه های سعودی با پوشش وسیع این خبر غیر مستند که براساس گفته ها و شنیده های اشخاص نامعلوم شکل گرفته، نمایشی جدید برای بی ارتباط وانمود کردن خود با تکفیری ها براه انداخته اند.
به فرض واقعی بودن این داستان، آیا این قاچاقچی محلی، قدرت نامرئی کردن تویوتاها را دارد که هزاران کیلومتر آنها را بدون دیده شدن از آن سوی دنیا به پرجاسوس ترین منطقه دنیا می آورد؟ اگر این دلال ماشین، خودروها را فقط در مرز تحویل می گیرد، کشور آن سوی مرز و سایر کشورهایی که درمسیر لندکروزهای نامرئی قرار دارند، چه می کنند؟ مگر همه آنها، حتی ترکیه و عربستان و قطر ادعای مبارزه با داعش ندارند؟
تنها یک راه باقی می ماند؛ نه تنها لندکروزها باید نامرئی باشند، بلکه کشتی های غولپیکر لجستیکی و باربری هم که این خودروها را به منطقه می آورند و یا هواپیماهای ترابری نظامی منتقل کننده آنها هم باید نامرئی باشند تا آواکس ها و ماهواره هایی که رفت و آمد مگس های دشمن امریکا را هم زیر نظر دارند، آنها را نبینند.

دلایل دروغ بودن این ادعا و واقعیت لندکروزها

پنج شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
تصاویر لو رفته از کمک های ترکیه به داعش


این تصاویر مربوط به یکی از مرزهای ترکیه است که گروهک تکفیری داعش لوازم مورد نیاز خود را از این مرز تامین می کند.



چهار شنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
لندکروزهای نامرئی؛ داستان جدید عربستان درباره تویوتاهای داعش


رسانه های سعودی با پوشش وسیع یک خبر غیر مستند که براساس گفته ها و شنیده های اشخاص نامعلوم شکل گرفته، نمایشی جدید برای بی ارتباط وانمود کردن خود با تکفیری ها براه انداخته اند.

رسانه های مکتوب و تصویری مطیع شیوخ ثروتمند حامی تکفیری ها از دیروز خبر افشای نام تاجری که خودروهای تویوتا را برای تکفیری ها می خرد، تبدیل به خبر مهم خود کرده اند.
اگرچه این خبر پس از چند ساعت با نقل و قول و کپی های پی در پی در رسانه های مختلف، از سایت ها و خبرگزاری های عراقی و دیگر کشورهای مخالف داعش نیز سر در آورده است، اما سازنده خبر، روزنامه عکاظ سعودی بوده و صفحات وابسته به العربیه در شبکه های اجتماعی نیز نخستین بازتاب دهندگان آن بوده اند.
این خبر به قدری بی اساس و بچگانه است که حتی صفحات رسمی العربیه نیز از انتشار آن خودداری کرده و بازتاب و تبلیغ آن را به صفحات غیررسمی خود واگذار کرده اند.
روزنامه عکاظ با این عنوان که فروشنده تویوتاها به داعش لو رفت، خبر داده است که یکی از اعضای اسیر شده داعش، نام دلال خودروهای تویوتا را به امریکایی ها گفته و سفیر امریکا نیز این اطلاعات را به حیدرالعبادی داده است.
به نوشته این روزنامه، تروریست اسیر شده به بازجویانش گفته است که فردی که تویوتاها را برای داعش می خرد یک تاجر اهل کردستان عراق است که بصورت قاچاق و مخفیانه و در ازای گرفتن نفت خام از داعش، تویوتاها را برای داعش می خرد.
این روزنامه به مقام و جایگاه این تروریست دستگیر شده که از اطلاعات محرمانه و کلان داعش باخبر است اشاره نکرده و جالب آنکه نام آن تاجر کرد را هم که می تواند هزاران دستگاه خودرو دو دیفرانسیل را بدون دیده شدن از راه های کوهستانی عبور داده و در مرکز موصل ظاهر کند، ذکر نکرده است.
معمولا وقتی مقامات و فرماندهان ارتش امریکا و متحدان غربی و عربی اش درباره مبارزه با داعش سخنرانی و مصاحبه می کنند، در همان زمان، تکفیری ها در خیابان ها و جاده های مناطق تحت اشغالشان سوار بر صدها دستگاه لندکروز صفر کیلومتر، رژه می روند و قدرتنمایی می کنند و بجای جنگنده ها و موشک های ائتلاف امریکایی، شاید فقط مگس های کویری مزاحمان شوند.
چندی پیش در قدرتنمایی تکفیری ها که با بی اعتنایی کامل به تهدیدات اخیر مقامات امریکایی و پروازهای نمایشی جنگنده های امریکایی، امارات و اردن، برگزار شد، قطاری از تویوتاهای صفر کیلومتر، صدها تکفیری مجهز و مسلح به تجهیزات کاملا نو و جدید را به نمایش گذاشته شد.
این اتفاق از زمان اشغال موصل در عراق بارها و بارها تکرار شده و در سوریه، حتی از پیش هم اعلام می کنند تا مردم و رسانه ها برای عکس گرفتن و تماشا جمع شوند.

امریکا و سعودی ها و سایر کشورهای عربی و غربی ائتلاف تاکید کرده اند که دیگر به تکفیری ها کمک نمی کنند، اما چه کسی باور می کند که این خودروهای نو و تجهیزات نظامی جدید، بدون استفاده از هواپیماهای ترابری غول پیکر و کشتی های چند ملیتی و بصورت قاچاقی و از راه کوه و بیابان به عراق، سوریه و لیبی منتقل شده باشند؟

مراکز فروش تویوتا نه تنها خریداران کلان، بلکه مشخصات و اسم و آدرس تک تک خریداران شخصی خود را نیز ثبت می کنند و در مورد خریدهای کلی و تعداد بالا، گیرندگان پورسانت ها هم مشخص اند. ضمن اینکه بدون استثنا، تمام محصولات جدید تویوتا در هر نقطه از جهان قابل ردگیری است و بر اساس اسناد می توان موقعیت هر دستگاه از این خودروها را در هر نقطه از جهان تعیین کرد.
چگونه است که هر فردی با نام غیر اروپایی در صورت اقدام به خرید دوربین های دید در شب که فروش آن به همه آزاد است و حتی در چند مورد، با سوال کردن قیمت این نوع دوربین ها، به سرعت بازداشت شده و در هر کشوری که باشد، به اتهام خرید تجهیزات حساس برای ایران، به امریکا منتقل می شود، اما هیچ کس به جرم دلالی برای تروریست ها دستگیر نمی شود؟

مگر بر اساس گفته ها، ادعاها و تبلغات هالیوودی مقامات و شیفتگان امریکا، ارتش امریکا نمی تواند از پرواز مگس ها هم مطلع شود و شکمش را هم اسکن کند؟ پس چگونه است که این ارتش، برای یافتن دلال تویوتاهای داعش دست به دامن یک تکفیری اسیر و اطلاعات بچگانه اش می شود؟ به فرض واقعی بودن این داستان، آیا این قاچاقچی محلی، قدرت نامرئی کردن تویوتاها را دارد که هزاران کیلومتر آنها را بدون دیده شدن از آن سوی دنیا به پرجاسوس ترین منطقه دنیا می آورد؟ اگر این دلال ماشین، خودروها را فقط در مرز تحویل می گیرد، کشور آن سوی مرز و سایر کشورهایی که درمسیر لندکروزهای نامرئی قرار دارند، چه می کنند؟ مگر همه آنها، حتی ترکیه و عربستان و قطر ادعای مبارزه با داعش ندارند؟
تنها یک راه باقی می ماند؛ نه تنها لندکروزها باید نامرئی باشند، بلکه کشتی های غولپیکر لجستیکی و باربری هم که این خودروها را به منطقه می آورند و یا هواپیماهای ترابری نظامی منتقل کننده آنها هم باید نامرئی باشند تا آواکس ها و ماهواره هایی که به تصور شیفتگان هالیوود، رفت و آمد مگس های دشمن امریکا را هم زیر نظر دارند، آنها را نبینند.

غیر ممکن است که لندکروزهای صفر کیلومتری که لاستیک چرخ های آنها هنوز شفاف و عاری از گرد و غبار است، بدون برخورداری از یک شبکه ترانزیت بین المللی و بصورت قاچاق به عراق، سوریه و لیبی منتقل شده باشند. هر نوجوانی می داند که حتی برای انتقال یک دستگاه خودرو نیز، باید از هواپیماهای غولپیکر ترابری و کشتی های عظیم تجاری استفاده کرد.

چگونه است رسانه های غربی و عربی که علاقه ای به پرداختن به چگونگی تامین نیازهای لجستیکی تروریست ها ندارند، داستان اسیر شدن یک داعشی و لو دادن یک قاچاقچی محلی را تبدیل به خبری هیجان انگیز و قابل استناد می کنند؟
واقعیت این است کشورهای حامی تکفیری ها که پیش از این در گروه موسوم به "دوستان سوریه" به صورت آشکار محموله های سلاح، مهمات، تجهیزات نظامی، پوشاک، غذا، دارو و نوشیدنی برای آنها ارسال می کردند، از تابستان سال قبل، با تغییر نام گروه خود به "ائتلاف ضد داعش" اعلام کرده اند که دیگر کمکی برای این گروه ها نمی فرستند و با آنها مبارزه هم می کنند، اما تصاویری که داعش با استفاده از خدمات ویژه تویتر و سایر شبکه های اجتماعی منتشر کرده، نشان می دهد که پشتیبانی از تروریست ها همچنان ادامه دارد و این سوال در ذهن مردم است که پس این همه تجهیزات جدید در دست داعش چه می کند؟











شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
انتقاد ارتش سوریه از تهاجم اخیر نظامیان ترکیه


ستاد فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه ای با محکوم کردن عملیات تازه نظامیان ترکیه داخل خاک سوریه، آن را «نوعی اشغالگری که با همه ابزارهای موجود با آن برخورد خواهد شد»، توصیف کرد.


اسوشیتدپرس از بیروت، بیانیه روز شنبه در شرایطی منتشر شد که فعالان و مقامات محلی اعلام کردند معارضان مسلح مورد حمایت ترکیه و تانک های این کشور در حال پیشروی به سوی شهر تل رفعت در شمال سوریه هستند که تا حد زیادی تحت کنترل نیروهای کرد است.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه یکی از سرسخت ترین حامیان معارضان مسلح سوری بوده است.
در این بیانیه اعلام شده است: «موضع تجاوزکارانه جدید رژیم اردوغان، به منزله تشدید خطرناک (اوضاع) و نقض وقیحانه» حاکمیت سوریه است.
ارتش ترکیه در ماه اوت به دستور آنکارا برای پاکسازی منطقه مرزی از وجود جنگجویان گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش و نیروهای کرد سوری مورد حمایت آمریکا وابسته به شبه نظامیان کرد ترکیه، در جنگ سوریه مداخله کرد.






چهار شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
تجاوز زمینی نظامیان عربستان، قطر و امارات به یمن


منابع سعودی می گویند ۳۵ هزار نیروی نظامی از عربستان ، امارات و قطر برای حمله زمینی به یمن اعزام شده که هدف از این تجاوز به خاک یمن، سیطره بر صنعا پایتخت این کشور اعلام شده است.
خبرها از یمن از استقرار یگان هایی از ارتش عربستان در دو استان مارب و الجوف حکایت دارد.
در همین حال منابع امنیتی مصر اعلام کردند: ۸۰۰ نظامی این کشور در قالب چهار یگان مصری 150 تا 200 نفره به همراه تانک و خودروهای نفربر شامگاه سه شنبه وارد خاک یمن شدند.
این نخستین بار از زمان آغاز مناقشه در یمن است که مصر به این کشور فقیر عربی نیرو اعزام میکند.

برخی گزارش‎ها شمار نیروهای خارجی مستقر در یمن را حدود دو هزار نفر اعلام میکنند، این در حالی است که شبکه خبری الجزیره قطر شمار این نفرات را 10 هزار نفر اعلام کرده است.

الجزیره پیشتر اعلام کرده بود هزار سرباز قطری از طریق گذرگاه الودیعه وارد خاک یمن شدهاند و قرار است به نیروهای عربستان سعودی و دیگر کشورهای ائتلاف ضد ارتش و کمیتههای مردمی یمنی ملحق شوند.

ورود نیروهای خارجی جدید به یمن پس از آن صورت میگیرد که در حمله موشکی یمنیها به یک انبار اسلحه و مهمات در یکی از پایگاههای نیروهای ائتلاف عربی در استان مارب، دستکم ۴۵ نیروی اماراتی، ۱۰ نیروی عربستانی و ۵ نیروی بحرینی کشته شدند.

در همین حال گزارش ها از تشدید حملات به یمن حکایت دارد به طوری که شبکه المسیره گزارش داد جنگندههای سعودی روز چهارشنبه یک مسجد، یک جایگاه سوخت و مناطق مسکونی را در استان البیضا هدف قرار دادند.

در این گزارش آمده است جتهای سعودی به دفعات به مناطق مختلف در استان صعده حمله کردند.

شبکه المیادین نیز از کشته شدن چهار غیرنظامی از جمله یک کودک در حملات هوایی سعودیها به هتلی در شهرستان عبس در استان حجه خبر داد.

از سوی دیگر ارتش و گروههای مردمی یمن در حملاتی تلافی جویانه مناطق وادی ابو صلول و دو پایگاه سعودی الخوجره و المصفق در جیزان را موشک باران و پنج خودروی زرهی را منهدم کردند.

نیروهای یمنی همچنین یک پادگان آموزشی و مرکز نیروهای مرزبانی سعودی در نجران را هدف قرار دادند.


به فرموده امام خامنه ای، بینی آل سعود به خاک مالیده می شود همانگونه امام خامنه ای فرمودند ملت مقاوم یمن بینی آل سعود را به خاک خواهد مالید.

دولت وحشی آمریکا جنایتکارشماره یک شریک اصلی جنایات آل سلمان درنسل کشی دریمن است. حکام آل سعود جنایتکارجنگی هستند وباید محاکمه ومجازات شوند. عربستان سعودی جنایتکارشماره یک دریمن با چراغ سبزآمریکا جنایت می کند. رژیم سعودی جنایتکارشماره یک ازهمان آغازتجاوز به یمن با نظارت آمریکا جنایت کارشماره یک، زشت ترین جنایات را مرتکب شده است. بان کی مون لیاقت دبیرکل سازمان ملل متحد را ندارد. کلینتون واوباما داعش وحشی را درعراق ایجاد کرده اند والان هم این آمریکاست که شورشیان وحشی سوریه را مسلح وتجهیزمی کند. هیچ کس آمریکا جنایتکارشماره یک را به عراق،افغانستان،سوریه و... دعوت نکرده است. دولت آمریکا جنایتکارشماره یک درعراق،افغانستان،سوریه و.. تروریست های وحشی را مسلح وازآنها حمایت می کند. آمریکا جنایتکارشماره یک دیگرقادرنیست درعرصه امنیت بین الملل نقش ایفا کند. چرا ارتش آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2003 تاکنون سرکردگان داعش را ازبین نمی برد. کشورترکیه جنایتکارشماره یک ازهمان آغازتجاوز به عراق و سوریه با نظارت آمریکا جنایتکارشماره یک، زشت ترین جنایات را مرتکب شده است.


عربستان ازتکفیری ها بدتراست. سیاست های تجاوزکارانه عربستان سعودی منطقه را تهدید می کند. عربستان سعودی شریک جنایات تروریست های تکفیری درسوریه،عراق،لبنان،منطقه وجهان است. عربستان سعودی پای خود را ازگلیمش درازترکرد. رژیم کودک کش آل سعود تروریسم را به وجود آورد. عربستان سعودی جنایتکارشماره یک می خواهد جای رژیم کودک کش صهیونیستی را درمنطقه بگیرد! عربستان سعودی عامل اصلی رنج مردم مظلوم عراق،سوریه،لبنان ،افغانستان ویمن است. پول مکه ازسال 2001تاکنون خرج تروریسم می شود. عربستان ازگروه های تروریستی حمایت می کند. ارتباط عربستان با داعش آشکاراست. جنگ عراق،یمن،سوریه،لبنان وافغانستان با پول عربستان تامین می شود. آمریکا،انگلیس وفزانسه نماینده تروریسم،تروریست های داعش ودیگرگروه های تروریستی درعراق،افغانستان،سوریه،خاورمیانه وجهان هستند. هیچ کس آمریکا،انگلیس وفرانسه را به عراق،افغانستان وسوریه دعوت نکرده است. حضورآمریکا،انگلیس وفرانسه درعراق،افغانستان وسوریه غیرقانونی است. آمریکا،انگلیس وفزانسه حامیان اصلی تروریسم،تروریست های داعش ودیگرگروه های تروریستی درعراق،افغانستان،سوریه،خاورمیانه وجهان هستند.
رژیم سعودی زیر پرچم آمریکا،اسرائیل،انگلیس وفرانسه در یمن جنایت می‎کند

رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد رئیس اصلی کشورهای جنایتکارشماره یک است.مانند آمریکا،انگلیس،فرانسه،آلمان،عربستان سعودی،قطر،امارات،اردن،ترکیه واسرائیل جنایتکارشماره یک!
رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد ودیگرسازمان های بین المللی شریک جنایات آمریکا وهمپیمانانش درسوریه،عراق،لبنان،نوارغزه،فلسطین،لیبی،افغانستان ،یمن خاورمیانه وجهان هستند.

حضورنظامیان آمریکایی درمنطقه خاورمیانه عامل اصلی جنگ درسوریه،عراق،لبنان،نوارغزه،یمن،لیبی ومنطقه است.
آمریکا مرتکب جنایت جنگی درمنطقه خاورمیانه شده است.

آمریکا،عربستان وترکیه باید پاسخگوی دخالت درامورسایرکشورها باشند.
آمریکا،عربستان وترکیه داعش را درسوریه وعراق ومنطقه مدیریت می کنند.
آمریکا،عربستان وترکیه منبع تروریسم بین المللی است.
داعش مورد حمایت همه جانبه آمریکا،عربستان وترکیه از مردم موصل به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.
آمریکا را،عربستان را وترکیه را یک گروه تروریستی می دانیم. سعودی ها درسوریه حمام خون راه انداختند.
. سعودی ها درعراق حمام خون راه انداختند
.سعودی ها درلبنان حمام خون راه انداختند
.سعودی ها دریمن حمام خون راه انداختند
.سعودی ها درخاورمیانه حمام خون راه انداختند
.سعودی ها درجهان حمام خون راه انداختند


آمریکایی ها وکشورهای اروپایی درمدت 18 سال است به دروغ شعارمبارزه با تروریسم سرمی دهند.
تروریسم وحشی با شرفترازاین آمریکایی ها وکشورهای اروپایی هستن.
آمریکا،عربستان سعودی،ترکیه واسرائیل عامل اصلی انفجارهای سوریه وعراق هستند.
درحال حاضربا چالش های آمریکا،اسرائیل،عربستان،ترکیه وتروریسم روبروهستیم.
آمریکا وهمپیمانانش درمدت 6 سال است درسایه سکوت سازمان های بین المللی درسوریه وعراق ازتروریسم،تروریست های ودیگرگروه های تروریستی همه جانبه حمایت می کنند.
مدعیان حقوق بشرفقط امنیت تروریسم،تروریست های داعش ودیگرگروه های تروریستی را تامین می کنند.
سیاست های نادرست مدعیان حقوق بشرموجب رشد تروریسم درمنطقه شده است.


اروپا با رشوه رژیم کودک کش آل سعود و با همکاری ترکیه،تروریسم،تروریست های داعش ودیگرگروریستی را به سوریه،عراق،لبنان،افغانستان،لیبی وخاورمیانه آورده است.
آمریکا با رشوه رژیم کودک کش آل سعود و با همکاری ترکیه،تروریسم،تروریست های داعش ودیگرگروریستی را به سوریه،عراق،لبنان،افغانستان،لیبی وخاورمیانه آورده است.


چرا شهروندان سعودیها حامی داعشاند؟

دو شنبه 3 آبان 1395 - 23:46:34
جُرم یک تبعه سعودی دیگر به حمایت از داعش، متهم کردن یک شهروند به زندیق و ایجاد هشتک در تویتر برای تحریک به قتل این فرد، محرز شد.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این تبعه سعودی، علاوه بر برقراری ارتباط با هواداران گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه، یک شهروند عربستانی را زندیق توصیف کرده و با ایجاد هشتک در تویتر دیگران را به کشتن وی تحریک می کرد.
به نوشته روزنامه سعودی الحیات، گفته می شود این تبعه عربستانی از سوی یکی از حامیان داعش که با او در ارتباط بود به پیوستن به او در سوریه برای مشارکت در اقدامات تروریستی این گروهک دعوت شده است.
عربستان سعودی از شیوع پدیده افراط گرایی در این کشور رنج می برد و برخی کارشناسان عقیده دارند که این امر از ریشه دار بودن فکر وهابی در جامعه سعودی نشات می گیرد؛ این درحالی است که همین فکر، ماهیت داعش و دیگر گروه های تروریستی تکفیری را تشکیل می دهد.
همچنین شواهد و قرائن فراوانی وجود دارد که نشان می دهد سعودی، گروههای تروریستی را در بسیاری از کشورها از جمله افغانستان، عراق و سوریه تغذیه می کند.
213

حمایت مالی عربستان از تروریسم درخاورمیانه وجهان است.
آمریکا،انگلیس،فرانسه،عربستان،قطر،امارات،اردن،اسرائیل و ترکیه همچنان حامی تروریسم هستند.

آمریکا ثابت کرد که حامی تروریسم است.

انگلیس ثابت کرد که حامی تروریسم است.

فرانسه ثابت کرد که حامی تروریسم است.

عربستان ثابت کرد که حامی تروریسم است.

قطر ثابت کرد که حامی تروریسم است.

امارات ثابت کرد که حامی تروریسم است.

اردن ثابت کرد که حامی تروریسم است.

اسرائیل ثابت کرد که حامی تروریسم است.

ترکیه ثابت کرد که حامی تروریسم است.


انتقاد رهبر اپوزیسیون انگلیس نسبت به حمایت دولت از «دیکتاتوری سعودی»
5 آبان 1395 ساعت 15:38
رهبر حزب کارگر انگلیس در پارلمان این کشور با انتقاد از دولت و حمایتش از عربستان یادآور شد دیکتاتوری سعودی حقوق مردم را پایمال و با بمباران یمن حقوق بشر را نقض کرده است.
«جرمی کوربین» رهبر اپوزیسیون بریتانیا در پارلمان این کشور یادآور شد عربستان سعودی با بمباران یمن، حقوق بشر را نقض کرده است.
شبکه خبری اسکاینیوز خبر داد، کوربین در جلسه روز چهارشنبه (امروز) پارلمان همچنین یادآور شد حقوق زنان در عربستان سعودی پایمال میشود و مردم شکنجه میشوند در حالی که موسسات حقوق بشری گرفته شده است.

کوربین با طرح این مسایل از «ترزا می» نخست وزیر پرسید آیا دولت بریتانیا با چنین اوصافی همچنان از «دیکتاتوری سعودی» برای عضویت در شورای حقوق بشر حمایت میکند.

خانم ترزا می در پاسخ گفت دولت این مسایل را طرح میکند اما رابطه انگلیس و عربستان سعودی رابطه مهمی است و در مسایلی چون مبارزه با تروریسم اهمیت دارد.
جرمی کوربین یادآور شد که بحران یمن دارد به فراموشی سپرده میشود و گفت بریتانیا باید از نفوذ خود استفاده کند تا به مردم یمن یاری برساند.

رهبر حزب کارگر در ادامه یادآوری کرد، بمبهایی که انگلیس به عربستان سعودی میفروشد به دست خلبانانی که انگلیس آموزش داده بر سر کودکان یمنی ریخته میشود.

کوربنی گفت، همان طور که سازمان ملل گفته است زمانی که جرایم جنگی روی میدهد، باید درباره آن تحقیق و بررسی انجام گیرد.
رهبر اپوزیسیون انگلیس بعد از طرح این واقعایت خطاب به نخست وزیر پرسید آیا زمان ان نرسیده است که انگلیس فروش تسلیحات به عربستان سعودی را پایان دهد.

ترزا می در پاسخ گفت شرایط انسانی در یمن اهمیت دارد و آتشبس راه حل خوبی است. ترزا می گفت در دیدار با مقامات ابوظبی درباره یافتن راه حل سیاسی برای پایان به بحران یمن و درباره امکان ادامه آتشبس در این کشور گفتوگو کرده است.

نخست وزیر بریتانیا در پاسخ به توقف فروش تسلیحات و پایان دادن آموزش نظامیان سعودی چندین بار تنها بر این مساله تاکید کرد که باید راه حلی سیاسی برای پایان دادن به بحران یمن و بازگردادن ثبات در آن، ارائه شود.

در ادامه جلسه روز چهارشنبه پارلمان،خانم می گفت انگلیس در تلاش است به راهحل مسالمتآمیز برای بحران سوریه دست یابد. وی گفت به همراه وزیر خارجه خود با وزیر خارجه آمریکا دیدار و در این زمینه گفتوگوهایی داشتند.


انگلیس فروش سلاح به عربستان را متوقف کند
5 آبان 1395 ساعت 17:08
جرمی کوربین رئیس حزب کارگر انگلیس در سخنان روز چهارشنبه خود در پارلمان این کشور ضمن انتقاد از حمایت انگلیس از عربستان خواستار توقف تأمین سلاح عربستان به وسیله انگلیس شد.
در جلسه روز چهارشنبه پارلمان انگلیس که ترزا می نخست وزیر این کشور نیز در آن حضور داشت جرمی کوربین ضمن محکوم کردن جنایات عربستان در یمن از حمایتهای انگلیس از عربستان مبنی بر ادامه حضور عربستان در شورای حقوق بشر نیز انتقاد کرد.

کوربین درادامه بادآور شد که خلبانان عربستان در انگلیس آموزش میبینند و همچنین بمبهایی که بر سر مردم یمن ریخته میشوند در انگلیس ساخته میشوند.

ترزا می در پاسخ به انتقادت کوربین ادعا کرد که روابط انگلیس و عربستان بسیار مهم است.

ترزا می همچنین در ادامه سخنان خود و همچنین در پاسخ به انتقاد کوربین از فروش سلح به عربستان تأکید کرد که باید در این خصوص به یک راه حل سیاسی دست پیدا کرد.


داعش مورد حمایت مدعیان حقوق بشر مسئولیت حملات انتحاری در دمشق را بر عهده گرفت.

داعش مورد حمایت سازمان های بین المللی مسئولیت حملات انتحاری در دمشق را بر عهده گرفت.

داعش مورد حمایت آمریکا وهم پیمانانش مسئولیت حملات انتحاری در دمشق را بر عهده گرفت.

آمریکا جنایتکاربرای برقراری صلح درافغانستان کارشکنی می کند.

آمریکا جنایتکاربرای برقراری صلح درعراق کارشکنی می کند.

آمریکا جنایتکاربرای برقراری صلح درسوریه کارشکنی می کند.

آمریکا جنایتکاربرای برقراری صلح دریمن کارشکنی می کند.

آمریکا جنایتکاربرای برقراری صلح درلیبی کارشکنی می کند.

آمریکا جنایتکارعامل اصلی جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی جنگ درخاورمیانه است.
آمریکا عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه است.
سازمان بین المللی چرا درمقابل تجاوز ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به سوریه سکوت کرده اند.
سیاستمداران آمریکایی به تروریست ها کمک می کنند.
جنگنده های آمریکا درسایه سکوت سازمان های بین المللی درحمایت ازتروریست های داعش کاروان نظامی ارتش سوریه را بمباران کردند.
این درحالی است ازسال 2011 تاکنون که مردم سوریه، عراق، لبنان ومنطقه به صورت مستقیم وغیرمستقیم توسط آمریکا وهم پیمانانش قتل عام می شوند. ومجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند. و این درحالی است که مدعیان حقوق بشرازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات آمریکا وهم پیمانانش نمی کنند. چرا سازمان های بین المللی درمدت 7 سال است سکوت اختیارکرده است.
آمریکا وهم پیمانانش درمنطقه به تروریسم، تروریست های داعش و دیگرگروه های تروریستی کمک می کنند.


سران عربستان سگ های شکارچی آمریکا درمنطقه هستند.
سران امارات سگ های شکارچی آمریکا درمنطقه استند.
سران بحرین سگ های شکارچی آمریکا درمنطقه هستند.
سران اسرائیل سگ های شکارچی آمریکا درمنطقه هستند.
سگ وحشی کره شمالی با شرفتر ازاین سران کشورهای عربی هستن
مردم آمریکا هم ترامپ حیوان وحشی قبول ندارند.



اقدامات کشورهای عربی هیچ ارتباطی به اسلام وپیامبر اسلام ( ص ) ندارد.
رژیم جنایتکارآل سعود مررج اسلام آمریکایی است.آل سعود از دایره اسلام خارج است.
رژیم جنایتکارآل خلیفه مررج اسلام آمریکایی است. آل خلیفه از دایره اسلام خارج است.
عربستان، چهره اسلام را لگه دارکرده است. عربستان سعودی ثابت کرد که دشمن درجه یک دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان وبشریت است.
بحرین، چهره اسلام را لگه دارکرده است.آل خلیفه ثابت کرد که درشمن درجه یک دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان وبشریت است.
اقدام بحرین دربمباران یمن با حمایت آمریکا شرم آوراست.
شرم آوراست که دولت بحرین با حمایت آمریکا مردم یمن را بمباران می کند.
رفتاربحرین شرم آوراست.
رفتار دولت بحرین دراین زمینه شرم آوراست.

عربستان سعودی جزء کشوراسلامی به رسمیت نمی شناسیم
امارات جزء کشوراسلامی به رسمیت نمی شناسیم.
بحرین جزء کشوراسلامی به رسمیت نمی شناسیم
عربستان فرقی با رژیم صهیونیستی ندارد.
امارات فرقی با رژیم صهیونیستی ندارد.
بحرین فرقی با رژیم صهیونیستی ندارد.

عامل اصلی حضورنظامیان آمریکا درمنطقه، عربستان است.
عامل اصلی حضورنظامیان آمریکا درمنطقه، امارات است.
عامل اصلی حضورنظامیان آمریکا درمنطقه، اسرائیل است.
عامل اصلی حضورنظامیان آمریکا درمنطقه، بحرین است.
عامل اصلی حضورنظامیان آمریکا درموصل ودیگرشهرهای اقیلم کردستان عراق است.

کسانی که گروه های تروریستی منافقین و صدام را درجنگ تحمیلی علیه ایران حمایت همان کسانی هستند که اکنون ازتروریست های درسوریه، عراق، لبنان ویمن حمایت می کنند.
حامیان تروریسم عامل انفجارهای سوریه وعراق هستند.


کشورهای حامی داعش
اسامی حامیان مالی داعش از ۳۱ کشور جهان/اغلب حامیان سعودی هستند گزارشها و اسناد موجود حاکی از آن است که ۱۳۱ شخصیت سیاسی، دینی و آکادمیک از ۳۱ کشور جهان مسئولان اصلی تامین مالی داعش در سراسر جهان هستند.


پایگاه اطلاعرسانی «الرابط الیمنی» گزارش و اسناد آمریکایی را فاش کرد که بر اساس آنها، 131 شخصیت آکادمیک، فعالان سیاسی و شخصیتهای دینی وابسته به 31 کشور در جهان، مسئولان اصلی تامین مالی گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام»(داعش) هستند.
بر اساس این گزارش، 12 شخصیت سیاسی و دینی عراق که 6 نفر از آنها از افراد بانفوذ در بازار عراق هستند از جمله تامینکنندگان مالی داعش میباشند.
وزارت خارجه آمریکا گزارشی را اوایل ماه گذشته منتشر کرد که بر اساس آن، کمکهای مالی از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس، منبع اصلی تامین بودجه گروههای تروریستی است.
بر اساس این اسناد، ۲۸ شخصیت سعودی و ۱۲ شخصیت عراقی در صدر کمککنندگان به داعش قرار دارند که ۶ نفر از عراقیها افراد بانفوذ در بازار عراق به شمار میروند.
از سوی دیگر تروریستها در کشوری مانند سوریه از نفت برای تامین هزینههای خود استفاده میکنند به طوری که جبهه النصره در ابتدا بر پالایشگاهها و چاههای نفتی در مناطق مختلف این کشور سیطره یافت که مهمترین آنها «دیرالزور»، «الحسکة» بود و از طریق فروش و قاچاق این منابع نفتی، پول زیادی برای خود کسب کرد.
در گزارش این پایگاه خبری یمنی اسامی زیر به عنوان حامیان اصلی تروریستها در خاورمیانه و به طور مشخص داعش در عراق و سوریه اعلام شده است.
1- دکتر إبراهیم بن حمد القعید، استاد دانشگاه سابق و تاجر از عربستان سعودی
2-شیخ إبراهیم بن عبد الرحمن إبراهیم، رئیس انجمن خیریه در العویقیلیة از عربستان سعودی
3-شیخ إبراهیم بن محمد الجار الله، استاد دانشگاه و تاجر از عربستان سعودی
4-دکتر إبراهیم بن ناصر الناصر، مبلغ دینی از عربستان سعودی
5- دکتر أحمد بن راشد بن سعید، استاد دانشگاه از عربستان سعودی
6-دکتر أحمد حسین دباش، مبلغ دینی از عراق
7-شیخ أمین خضیر سبع الجنابی، مبلغ دینی از عراق
8-دکتر جاسم بن محمد بن مهلهل الیاسین، مبلغ از کویت
9- جمیل محمد على فارسی، تاجر از عربستان سعودی
10-دکتر حارث سلیمان الضاری، مبلغ از عراق
11-دکتر حاکم المطیری، دبیرکل جنبش سلفی از کویت
12-شیخ حامد العلی، استاد دانشگاه از کویت
13-دکتر حسین بن محمد مشهور الحازمی، استاد دانشگاه از عربستان سعودی
14-شیخ حمود بن عبد العزیز التویجری، مبلغ دینی از عربستان سعودی
15-دکتر خالد بن إبراهیم الدویش، استاد دانشگاه از عربستان سعودی
16-دکتر رشید بن مسفر الزهرانی، مبلغ دینی از عربستان سعودی
17-دکتر سامی رشید الجنابی، مبلغ دینی از عربستان سعودی
18-دکتر سعود بن حسن مختار، استاد دانشگاه از عربستان سعودی
19-دکتر سفر بن عبد الرحمن النحو، مبلغ دینی از عربستان سعودی
20-شیخ سلمان بن فهد العودة، مبلغ دینی از عربستان سعودی
21-دکتر سلیمان بن صالح الرشودی، تاجر از عربستان سعودی
22- سلیمان بن عبد الله العیسى، تاجر از عربستان سعودی
23- شاهر بن عبد الرؤوف بترجی، تاجر از عربستان سعودی
24-شیخ شوقی بن عبد الرحمن المناعی، مبلغی دینی از بحرین
25-شیخ صالح بن عثمان الغامدی، تاجر از عربستان سعودی
26-دکتر طارق صالح جمال، استاد دانشگاه از عربستان سعودی
27-شیخ عادل بن على الشیخ، مبلغ دینی از بحرین
28-دکتر عایش رجب الکبیسی، مبلغ دینی از عراق
29-دکتر عوض بن محمد القرنی، استاد دانشگاه سابق و وکیل از عربستان سعودی
30-دکتر فاطمة خنیفس الثبیتی، استاد دانشگاه از عربستان سعودی
31- فایز صالح جمال، نویسنده و تاجر از عربستان سعودی
32-شیخ فریح بن على بن ترکی العقلا، مبلغ دینی و وکیل از عربستان سعودی
33-شیخ فرید بن عثمان حبیب، مبلغ دینی از عربستان سعودی
34-شیخ فهد أحمد مبارک آل ثانی، مبلغ دینی از قطر
35- محمد الرشید الجبر آل رشید، تاجر از عربستان سعودی
36-شیخ محمد العوضی، مبلغ دینی از کویت
37-شیخ محمد سعید عبد الله بافیل، مبلغ دینی از عربستان سعودی
38-دکتر محمد عیاش الکبیسی، مبلغ دینی از عراق
39-دکتر موسى بن محمد القرنی، استاد دانشگاه و وکیل از عربستان سعودی
40-دکتر ناصر الصانع، مبلغ دینی از کویت
41-دکتر ناصر بن سلیمان العمر، مبلغ دینی از عربستان سعودی
42-دکتر هاشم على الأهدل، استاد دانشگاه از عربستان سعودی
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
مدعیان حقوق بشر صلاحیت دفاع از حقوق بشر را ندارند اکثر ابرقدرتهای جهان که مدعی حقوق بشر هستند خود صلاحیت دفاع از حقوق بشر را ندارند. (17498) گزارش كامل 11سپتامبر دولت عربستان را گرفتار خواهد كرد (17512)
عربستان، چهره اسلام را لکهدار کرده است
نرکیه، چهره اسلام را لکهدار کرده است


پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ قاسمی: ایران هیچ نقشی در حمله موشکی به ناوهای آمریکایی نداشته است سخنگوی وزارت خارجه اظهارات ژنرال آمریکایی درباره نقش ایران در حمله موشکی به ناوهای آمریکا را بیاساس خواند. به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی گفت: اظهارات ضد و نقیض و نامفهوم مقامات آمریکایی در روزهای گذشته، اظهاراتی خلاف، توام با سوء ظن و نابجاست که حاکی از سردرگمی آنان است. سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: همان گونه که پیش تر گفته ایم به نظر می رسد دولت آمریکا باید به جد و بیش از آنچه تصور می کند مراقب اقدامات آنانی باشد که برای مدتی است در یک تجاوز وحشیانه و تحمیلی در باتلاق جنگ یمن دست و پا می زنند و در یک تصور باطل برای نجات خود از ورطه این شکست مفتضحانه می خواهند با افزایش تنش و گسترش دامنه جنگ و خشونت، دیگران را به صحنه جنگ بی حاصل یمن وارد نکند. قاسمی در پایان تاکید کرد: بهتر آن است نظامیان آمریکایی که با کمک مستقیم و غیر مستقیم خود به نیروهای ائتلاف در جنایات علیه مردم یمن نقش غیر قابل انکاری دارند به جای فرافکنی، مانع جنایات



بمب های خوشه ای ساخت آمریکا جنایتکارشماره یک زندگی مردم یمن را به تباهی کشانده است. استفاده عربستان جنایتکارشماره یک از بمب های خوشه ای آمریکا جنایتکارشماره یک در یمن. جنگنده های متجاوز عربستانی با بمب های خوشه ای مدعیان حقوق بشردرسایه سکوت سازمان های بین المللی بی نظم وبی عدالت به یمن حمله کردند. جنایات آمریکا وعربستان سعودی ازسوی بان کی مون دبیرکل سازمان بی ملل متحد مورد حمایت قرارمی گیرد. شورای ضد امنیت سازمان بی ملل متحد درجنایت های آمریکایی ها وسعودی ها شریک است. عربستان سعودی درمدت 6 سال است تمام تروریست ها را با رهبری آمریکا و با همکاری سران ترکیه ازطریق ترکیه وارد سوریه وعراق می کند. کشورهای اروپایی که دم ازمبارزه با تروریسم می زنند باید شرم کنند، شرم آوراست.


مذاکره با آمریکا بی فایده است. گفت و گو با آمریکا بی فایده است. حمایت آمریکا جنایتکارشماره یک از تروریسم ،تروریست های داعش و دیگرگروه های تروریستی به ویژه رژیم کودک کش آل سعود و رژیم کودک کش صهیونیستی حل مشکلات منطقه وجهان را دشوار می کند


دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸ کره شمالی یک جنگنده آمریکا را مورد هدف قرار داد کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد که در فضای مجازی یک فروند جنگنده آمریکا را با موشک هدف قرار داده و ساقط کرده است. به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، تارنمای «یوری مینزو» کره شمالی خاطرنشان کرده که این جنگنده را ارتش این کشور در این پیام سایبری و مجازی شکار کرده و این هشداری جدی به نیروی هوایی آمریکاست. کره شمالی پیامی ویدیویی به مدت 2 دقیقه و ۱۴ ثانیه در این زمینه پخش کرده و در آن تصاویری ساختگی از هدف قرار دادن این جنگنده آمریکا با یک فروند موشک زمین به هوا منتشر کرده است. در این پیام همچنین به آمریکا اعلام شده که این هشدار جدی است و بهتر است مساله را جدی تلقی کند. پیام ویدیویی که زیرنویس کره ای آن نیز دیده می شود، می افزاید: هدف قرار دادن جنگنده های نیروی هوایی آمریکا برای کره شمالی از پرواز بر فراز یک دیوار نیز آسانتر است. همزمان این کشور افزوده است که اگر لازم باشد و آنها به هشدارهای ما بی توجهی نشان دهند، آبهای نیلگون آسیا و اقیانوس آرام را با خون کثیف آمریکا و متحدانش


حمله آشکارنظامی اخیرآمریکا جنایتکارشماره یک دریمن با هدف جلوگیری ازشکست فاحش نظامی وسیاسی عربستان سعودی جنایتکارشماره یک انجام شد.


در عزاداری امسال رسانه ملی سنگ تمام گذاشت و با مردم همراهی کرد ، پخش عزاداری استانها و شهرستانها انجام شد. رسانه ملی فقط رسانه تهران و شهرهای بزرگ نیست و امسال این پدیده ستودنی بود. امریکا و انگلیس حامیان جنایان سعودی در یمن حمله عربستان به مجلس ختم در یمن تیتر خبرهای دنیا بود اولین مطلب این بود که این جنایت بسیار فجیع بود جنگنده های آل سعود 4 بار یک سالن را با بمب های 800 کیلویی کوبیدند بیش از 400 نفر را به شهادت رساندند که از بعضی فقط اسکلت آنها ماند بسیاری از مجروحان هم نقص عضو پیدا کردند، این جنایت یزیدیان بود که در یمن حمام خون به راه انداختند دولت انگلیس و آمریکا در خط مقدم این جنایت هستند یک روز قبل از جنایت، عربستان و انگلیس بر سر قراردادی 50 میلیاردی مذاکره می کردند و بعد هم که جنایت اتفاق افتاد تلویزیون دولتی انگلیس گفت 50 نفر در جریان این حمله که از شورشیان انصارالله بودند کشته شدند


آمریکا در 18 ماه گذشته در کمک رسانی به عربستان نقش پل را ایفا می کرد پهپادهای اینها 24 ساعته به سعودی های جنایتکار کمک می کند و حالا برای اینکه رد گم کنند می گویند ما چک سفید امضاء به عربستان ندادیم، شما بالاتر از چک سفید امضاء دادید، فرماندهی این جنایت به دست شما و انگلیسی ها بود. 10 هزار قربانی حاصل بمباران 18 ماهه سعودی ها در یمن 18 ماه از بمباران یمن می گذرد و در این مدت بیش از 10 هزار نفر که بیش از هزار نفر آنها کودک بودند به شهادت رسیدند آیا اینها بشر نبودند؟ سازمان های حقوق بشر کجا هستند این نشان داد برای اینها نه بشر مهم است و نه حقوق بشر و دبیر کل سازمان ملل هم هرازگاهی با بازماندگان ابراز همدردی می کند اما هنگامی که می خواهد این جنایات را محکوم کند از عربستان پول می گیرد و در واقع این سازمان را باید سازمان استکباری نامید و مردم جهان باید به دنبال ایجاد یک سازمان ملل واقعی باشند عربستان از روز اول تا 4 روز این جنایت را انکار می کرد و می گفت ما اصلاً نیروهای غیر نظامی را نزدیم ولی بعد از 4 روز اعتراف و اظهار تأسف کردند باید به این گرگ های خون خوار سعودی بگوییم



آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازتروریسم حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازداعش حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازالقاعده حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازجبهه النصره حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازمخالفان سوری حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازشورشیان سوریه حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازارتش آزاد سوریه حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازتکفیری ها حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازتروریست های سوریه حمایت کند آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازگروهای تروریستی حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید از رژیم کودک کش آل سعود حمایت کند.


کشورهای اروپایی لیاقت شورای امنیت ندارند. بمب های ساخت کشورهای مدعیان حقوق بشردریمن استفاده می شوند. بمب ساخت آمریکا،انگلیس وکشورهای اروپایی درمدت دو سال برسرمردم مظلوم بی گناه یمن! سازمان ضد ملل متحد ازتجاوز رژیم کودک کش آل سعود حمایت می کند. شورای ضد حقوق بشرسازمان ضد ملل متحد ازتجاوز رژیم کودک کش آل سعود حمایت می کند. شورای ضد امنیت سازمان ضد ملل متحد ازتجاوز رژیم کودک کش آل سعود حمایت می کند. عربستان سعودی درباره کمک به القاعده وداعش توضیح دهد. سیا القاعده وداعش دریمن را اداره می کند. عربستان برای القاعده وداعش دریمن سلاح می فرستاند. چرا عربستان سعودی کاری به القاعده وداعش ندارد؟ قطع حمایت مالی عربستان وامارات نتها راه نابودی داعش. حمایت عربستان سعودی ازالقاعده وداعش ادامه دارد. ارتباط عربستان سعودی با القاعده وداعش آشکاراست. علنی شدن همراهی القاعده وداعش با عربستان سعودی دریمن+ فیلم. فیلم همراهی القاعده وداعش با عربستان درتجاوزبه یمن.



اروپا با رشوه رژیم کودک کش آل سعود و با همکاری ترکیه،تروریسم،تروریست های داعش ودیگرگروریستی را به سوریه،عراق،لبنان،افغانستان،لیبی وخاورمیانه آورده است. آمریکا با رشوه رژیم کودک کش آل سعود و با همکاری ترکیه،تروریسم،تروریست های داعش ودیگرگروریستی را به سوریه،عراق،لبنان،افغانستان،لیبی وخاورمیانه آورده است.



آمریکایی ها نمی خواهند در سوریه آرامش برقرار شود. آمریکایی ها نمی خواهند درعراق آرامش برقرار شود. آمریکایی ها نمی خواهند در لبنان آرامش برقرار شود. آمریکایی ها نمی خواهند در لیبی آرامش برقرار شود. آمریکایی ها نمی خواهند در یمن آرامش برقرار شود. آمریکایی ها نمی خواهند در افغانستان آرامش برقرار شود. آمریکایی ها نمی خواهند در منطقه آرامش برقرار شود. آمریکایی ها نمی خواهند در جهان آرامش برقرار شود. کشورهای اروپایی نمی خواهند در سوریه آرامش برقرار شود. کشورهای اروپایی نمی خواهند درعراق آرامش برقرار شود. کشورهای اروپایی نمی خواهند در لبنان آرامش برقرار شود. کشورهای اروپایی نمی خواهند در لیبی آرامش برقرار شود. کشورهای اروپایی نمی خواهند در یمن آرامش برقرار شود. کشورهای اروپایی نمی خواهند در افغانستان آرامش برقرار شود. کشورهای اروپایی نمی خواهند در منطقه آرامش برقرار شود. کشورهای اروپایی نمی خواهند در جهان آرامش برقرار شود. دیوان بین المللی کیفری درجنایت های آمریکا،انگلیس،فرانسه، اسرائیل،عربستان،قطروترکیه شریک است.



ادعای شلیک به ناو آمریکایی ازخاک یمن،توطئه عربستان برای کشاندن پای واشنکتن به جنگ مستقیم دریمن است. اطلاعاتی داریم که نشان می دهد رژیم کودک کش آل سعود با همکاری رژیم کودک کش صهیونیستی درحال تلاش برای یک توطئه ضد ایرانی هستند.



عکس نوشته/ آمریکا آدم نمی شود حتی اگر درتمام آمریکا مسجد بسازند وبالای گلدسته ها شعار الله اکبرقراردهند هیچ وقت شعارمرگ برآمریکا را فراموش نکنید چون آمریکا شیطان برزگ است. (17520) حدود900 هزارآواره ، به خاطرخیات ها وخیانت های وتجاوزهای کشورترکیه، غیرقانونی وارد اتحادیه اروپا شده اند. اگرجنایت ها وخیانت های وتجاوزهای کشورترکیه نبود بحران سوریه حل شده بود. کشورترکیه، بزرگترین خطربرای مسلمانان است. ائتلاف 60 کشورجنایتکار وخیانتکاربه رهبری آمریکا جنایتکارشماره یک فقط درمدت 6 سال برای مدیریت تمام تروریست ها درمنطقه خاورمیانه بوده است وهمچنان نیزادامه می دهد. گروه تکفیری داعش با سازمان های اطلاعات غرب همکاری می کند. ماموریت نظامیان آمریکایی درمنطقه خاورمیانه به هیچ وجه مبارزه با تروریسم نیست. اقدامات آمریکا درمنطقه بی شرمانه است. داعش مورد حمایت آمریکاست. آمریکا همیشه ازتروریسم حمایت کرده است. (17496) آمریکا صلاحیت ادعای دفاع از حقوق بشر را ندارد آمریکا با کارنامه سیاه خود در حادثه بمباران اتمی مردم بیدفاع دو شهر ژاپن و در حالی که ابوغریب و گوانتانامو نمود حقوق بشر آمریکایی هستند، صلاحیت



مدعیان حقوق بشر صلاحیت دفاع از حقوق بشر را ندارند اکثر ابرقدرتهای جهان که مدعی حقوق بشر هستند خود صلاحیت دفاع از حقوق بشر را ندارند. (17498) گزارش كامل 11سپتامبر دولت عربستان را گرفتار خواهد كرد (17512) عربستان، چهره اسلام را لکهدار کرده است عربستان، چهره اسلام را لکهدار کرده است

بمب های خوشه ای ساخت آمریکا جنایتکارشماره یک زندگی مردم یمن را به تباهی کشانده است. استفاده عربستان جنایتکارشماره یک از بمب های خوشه ای آمریکا جنایتکارشماره یک در یمن. جنگنده های متجاوز عربستانی با بمب های خوشه ای مدعیان حقوق بشردرسایه سکوت سازمان های بین المللی بی نظم وبی عدالت به یمن حمله کردند. جنایات آمریکا وعربستان سعودی ازسوی بان کی مون دبیرکل سازمان بی ملل متحد مورد حمایت قرارمی گیرد. شورای ضد امنیت سازمان بی ملل متحد درجنایت های آمریکایی ها وسعودی ها شریک است. عربستان سعودی درمدت 6 سال است تمام تروریست ها را با رهبری آمریکا و با همکاری سران ترکیه ازطریق ترکیه وارد سوریه وعراق می کند. کشورهای اروپایی که دم ازمبارزه با تروریسم می زنند باید شرم کنند، شرم آوراست.

مذاکره با آمریکا بی فایده است. گفت و گو با آمریکا بی فایده است. حمایت آمریکا جنایتکارشماره یک از تروریسم ،تروریست های داعش و دیگرگروه های تروریستی به ویژه رژیم کودک کش آل سعود و رژیم کودک کش صهیونیستی حل مشکلات منطقه وجهان را دشوار می کند


در عزاداری امسال رسانه ملی سنگ تمام گذاشت و با مردم همراهی کرد ، پخش عزاداری استانها و شهرستانها انجام شد. رسانه ملی فقط رسانه تهران و شهرهای بزرگ نیست و امسال این پدیده ستودنی بود. امریکا و انگلیس حامیان جنایان سعودی در یمن حمله عربستان به مجلس ختم در یمن تیتر خبرهای دنیا بود اولین مطلب این بود که این جنایت بسیار فجیع بود جنگنده های آل سعود 4 بار یک سالن را با بمب های 800 کیلویی کوبیدند بیش از 400 نفر را به شهادت رساندند که از بعضی فقط اسکلت آنها ماند بسیاری از مجروحان هم نقص عضو پیدا کردند، این جنایت یزیدیان بود که در یمن حمام خون به راه انداختند دولت انگلیس و آمریکا در خط مقدم این جنایت هستند یک روز قبل از جنایت، عربستان و انگلیس بر سر قراردادی 50 میلیاردی مذاکره می کردند و بعد هم که جنایت اتفاق افتاد تلویزیون دولتی انگلیس گفت 50 نفر در جریان این حمله که از شورشیان انصارالله بودند کشته شدند


آمریکا در 18 ماه گذشته در کمک رسانی به عربستان نقش پل را ایفا می کرد پهپادهای اینها 24 ساعته به سعودی های جنایتکار کمک می کند و حالا برای اینکه رد گم کنند می گویند ما چک سفید امضاء به عربستان ندادیم، شما بالاتر از چک سفید امضاء دادید، فرماندهی این جنایت به دست شما و انگلیسی ها بود. 10 هزار قربانی حاصل بمباران 18 ماهه سعودی ها در یمن 18 ماه از بمباران یمن می گذرد و در این مدت بیش از 10 هزار نفر که بیش از هزار نفر آنها کودک بودند به شهادت رسیدند آیا اینها بشر نبودند؟ سازمان های حقوق بشر کجا هستند این نشان داد برای اینها نه بشر مهم است و نه حقوق بشر و دبیر کل سازمان ملل هم هرازگاهی با بازماندگان ابراز همدردی می کند اما هنگامی که می خواهد این جنایات را محکوم کند از عربستان پول می گیرد و در واقع این سازمان را باید سازمان استکباری نامید و مردم جهان باید به دنبال ایجاد یک سازمان ملل واقعی باشند عربستان از روز اول تا 4 روز این جنایت را انکار می کرد و می گفت ما اصلاً نیروهای غیر نظامی را نزدیم ولی بعد از 4 روز اعتراف و اظهار تأسف کردند باید به این گرگ های خون خوار سعودی بگوییم


آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازتروریسم حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازداعش حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازالقاعده حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازجبهه النصره حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازمخالفان سوری حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازشورشیان سوریه حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازارتش آزاد سوریه حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازتکفیری ها حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازتروریست های سوریه حمایت کند آمریکا جنایتکارشماره یک نباید ازگروهای تروریستی حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت کند. آمریکا جنایتکارشماره یک نباید از رژیم کودک کش آل سعود حمایت کند.


کشورهای اروپایی لیاقت شورای امنیت ندارند. بمب های ساخت کشورهای مدعیان حقوق بشردریمن استفاده می شوند. بمب ساخت آمریکا،انگلیس وکشورهای اروپایی درمدت دو سال برسرمردم مظلوم بی گناه یمن! سازمان ضد ملل متحد ازتجاوز رژیم کودک کش آل سعود حمایت می کند. شورای ضد حقوق بشرسازمان ضد ملل متحد ازتجاوز رژیم کودک کش آل سعود حمایت می کند. شورای ضد امنیت سازمان ضد ملل متحد ازتجاوز رژیم کودک کش آل سعود حمایت می کند. عربستان سعودی درباره کمک به القاعده وداعش توضیح دهد. سیا القاعده وداعش دریمن را اداره می کند. عربستان برای القاعده وداعش دریمن سلاح می فرستاند. چرا عربستان سعودی کاری به القاعده وداعش ندارد؟ قطع حمایت مالی عربستان وامارات نتها راه نابودی داعش. حمایت عربستان سعودی ازالقاعده وداعش ادامه دارد. ارتباط عربستان سعودی با القاعده وداعش آشکاراست. علنی شدن همراهی القاعده وداعش با عربستان سعودی دریمن+ فیلم. فیلم همراهی القاعده وداعش با عربستان درتجاوزبه یمن.


اروپا با رشوه رژیم کودک کش آل سعود و با همکاری ترکیه،تروریسم،تروریست های داعش ودیگرگروریستی را به سوریه،عراق،لبنان،افغانستان،لیبی وخاورمیانه آورده است. آمریکا با رشوه رژیم کودک کش آل سعود و با همکاری ترکیه،تروریسم،تروریست های داعش ودیگرگروریستی را به سوریه،عراق،لبنان،افغانستان،لیبی وخاورمیانه آورده است.

آمریکایی ها نمی خواهند در سوریه آرامش برقرار شود. آمریکایی ها نمی خواهند درعراق آرامش برقرار شود. آمریکایی ها نمی خواهند در لبنان آرامش برقرار شود. آمریکایی ها نمی خواهند در لیبی آرامش برقرار شود. آمریکایی ها نمی خواهند در یمن آرامش برقرار شود. آمریکایی ها نمی خواهند در افغانستان آرامش برقرار شود. آمریکایی ها نمی خواهند در منطقه آرامش برقرار شود. آمریکایی ها نمی خواهند در جهان آرامش برقرار شود. کشورهای اروپایی نمی خواهند در سوریه آرامش برقرار شود. کشورهای اروپایی نمی خواهند درعراق آرامش برقرار شود. کشورهای اروپایی نمی خواهند در لبنان آرامش برقرار شود. کشورهای اروپایی نمی خواهند در لیبی آرامش برقرار شود. کشورهای اروپایی نمی خواهند در یمن آرامش برقرار شود. کشورهای اروپایی نمی خواهند در افغانستان آرامش برقرار شود. کشورهای اروپایی نمی خواهند در منطقه آرامش برقرار شود. کشورهای اروپایی نمی خواهند در جهان آرامش برقرار شود. دیوان بین المللی کیفری درجنایت های آمریکا،انگلیس،فرانسه، اسرائیل،عربستان،قطروترکیه شریک است.

ادعای شلیک به ناو آمریکایی ازخاک یمن،توطئه عربستان برای کشاندن پای واشنکتن به جنگ مستقیم دریمن است. اطلاعاتی داریم که نشان می دهد رژیم کودک کش آل سعود با همکاری رژیم کودک کش صهیونیستی درحال تلاش برای یک توطئه ضد ایرانی هستند.


عکس نوشته/ آمریکا آدم نمی شود حتی اگر درتمام آمریکا مسجد بسازند وبالای گلدسته ها شعار الله اکبرقراردهند هیچ وقت شعارمرگ برآمریکا را فراموش نکنید چون آمریکا شیطان برزگ است. (17520) حدود900 هزارآواره ، به خاطرخیات ها وخیانت های وتجاوزهای کشورترکیه، غیرقانونی وارد اتحادیه اروپا شده اند. اگرجنایت ها وخیانت های وتجاوزهای کشورترکیه نبود بحران سوریه حل شده بود. کشورترکیه، بزرگترین خطربرای مسلمانان است. ائتلاف 60 کشورجنایتکار وخیانتکاربه رهبری آمریکا جنایتکارشماره یک فقط درمدت 6 سال برای مدیریت تمام تروریست ها درمنطقه خاورمیانه بوده است وهمچنان نیزادامه می دهد. گروه تکفیری داعش با سازمان های اطلاعات غرب همکاری می کند. ماموریت نظامیان آمریکایی درمنطقه خاورمیانه به هیچ وجه مبارزه با تروریسم نیست. اقدامات آمریکا درمنطقه بی شرمانه است. داعش مورد حمایت آمریکاست. آمریکا همیشه ازتروریسم حمایت کرده است. (17496) آمریکا صلاحیت ادعای دفاع از حقوق بشر را ندارد آمریکا با کارنامه سیاه خود در حادثه بمباران اتمی مردم بیدفاع دو شهر ژاپن و در حالی که ابوغریب و گوانتانامو نمود حقوق بشر آمریکایی هستند، صلاحیت

عربستان انتقال نفت به بحرین را متوقف کرد
21 آبان 1396 ساعت 8:33
شرکت نفتی عربستان «آرامکو» اعلام کرد: به دنبال انفجار اخیر در خط لوله نفت بحرین، عملیات انتقال از شهر نفتی «الظهران» که تامین کننده پالایشگاه «بابکو» بحرین است، متوقف شد.
شرکت آرامکو اعلام کرد: با توجه به حادثه اخیر که جمعه شب (شب گذشته) در بحرین رخ داد، انتقال نفت خام الظهران تامین کننده نفت خام شرکت بابکو بحرین که از این خط لوله صورت می گرفت، متوقف شد.

آرامکو در ادامه آورد: در پی این حادثه، این منطقه تخلیه و برای تکمیل تحقیقات در مورد علت انفجار بررسی ها ادامه خواهد داشت.

راشد بن خلیفه آل خلیفه وزیر کشور بحرین اعلام کرد: خط لوله انتقال نفت واقع در روستای «بوری» در ۱۵ کیلومتری منامه پایتخت این کشور دچار انفجار و آتش سوزی شد اما این حادثه تلفات جانی نداشته است.

مقام های بحرینی روز شنبه اعلام کردند: آتشسوزی در خط لوله انتقال نفت اخیر کنترل و خاموش شد.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
درپاسخ به سران جنایتکاران وخیانتکاران آمریکا، انگلیس، فرانسه و عربستان سعودی
درپاسخ به مدعیان حقوق بشرضد علیه بشریت و سازمان های بین المللی ضد علیه مردم سوریه ومنطقه
باید نگاه کنند وشرم کنند
مدعیان حقوق بشر ثابت کرده است که دشمن واقعی مظلومان و مسلمانان هستند.

شهادت 10 غیر نظامی در حمله هوایی آمریکا به حومه دیرالزور سوریه

تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

در حمله هوایی نیرو‌های به اصطلاح ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا به حومه شهر دیرالزور در شرق سوریه دست کم ۱۰ غیر نظامی شهید شدند.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از دیرالزور، منابع محلی و رسانه‌ای سوریه روز یکشنبه اعلام کرد جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی جنایت و کشتار جدیدی بر ضد غیر نظامیان سوری مرتکب شدند و این بار با بمباران منطقه تل الشایر در حومه شهر دیرالزورو در نزدیکی مرز‌های سوریه و عراق دست کم ۱۰ غیر نظامی و تعدادی از نیرو‌های امداد رسان سوری را به شهادت رساندند.
منابع محلی تاکید کردند جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی که از زمان تشکیل آن مدعی است با گروه تکفیری وهابی داعش مبارزه می‌کند، بار دیگر مناطق مسکونی منطقه تل الشایر در روستای الدعیجی را بمباران کردند.
این منابع افزودند بر اثر بمباران جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی بیش از ۱۰ غیر نظامی و تعدادی نیرو‌های امداد رسان که تلاش داشتند مجروحان را به بیمارستان انتقال دهند، جان باختند و خسارات زیادی هم خانه‌ها و اموال مردم وارد شد.
منابع محلی گزارش دادند همزمان با بمباران منطقه تل الشایر، هواپیما‌های بدون سرنشین ائتلاف آمریکایی نیز یک خودروی حامل حامل نیرو‌های امداد رسان و زخمی‌ها را هدف قرار دادند و آن را منهدم کردند. همه سرنشینان خودرو در این حمله جان باختند.
جنگنده‌های ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا در ماه‌ها اخیر بار‌ها با بمباران مناطق مسکونی، مدارس و ساختمان‌های دولتی ده‌ها غیر نظامی را به شهادت رساندند.
وزارت امور خارجه سوریه بار‌ها از سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان خواسته است جلوی حملات و تجاوزات جنگنده‌های ائتلاف بر ضد غیر نظامیان سوریه را بگیرد.
آمریکا مدعی است ائتلاف بین المللی تحت امر این کشور که در اوت سال ۲۰۱۴ و بدون موافقت شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکیل شد، با عناصر داعش در سوریه و عراق می‌جنگند، اما جنگنده‌های ائتلاف در این مدت بار‌ها مراکز و تاسیسات زیر بنایی سوریه را منهدم کردند و صد‌ها شهروند سوری را به شهادت رساندند.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
جنگ درسوریه، لبنان وعراق، یمن ومنطقه به خاطر جنایت ها، خیانت های، دخالت های، تجاوزهای و... کشورهای نجس وحشی عربی تحت امر رژیم جنایتکارآل سعود با کمک های ، حمایت های و پشتیبانی همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه، ترکیه و رژیم صهیونیستی درسایه سکوت بی شرمانه تمام سازمان های بین المللی است.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
اگر سکوت سازمان ملل و حمایت آمریکا نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت شورای امنیت سازمان ملل و حمایت آمریکا نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت شورای حقوق بشرسازمان ملل و حمایت آمریکا نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان عفوبین الملل و حمایت آمریکا نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت مدعیان حقوق بشر و حمایت آمریکا نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان ملل و حمایت انگلیس نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت شورای امنیت سازمان ملل و حمایت انگلیس نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت شورای حقوق بشرسازمان ملل و حمایت انگلیس نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان عفوبین الملل و حمایت انگلیس نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت مدعیان حقوق بشر و حمایت انگلیس نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان ملل و حمایت فرانسه نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت شورای امنیت سازمان ملل و حمایت فرانسه نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت شورای حقوق بشرسازمان ملل و حمایت فرانسه نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان عفوبین الملل و حمایت فرانسه نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت مدعیان حقوق بشر و حمایت فرانسه نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان ملل و حمایت بحرین نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت شورای امنیت سازمان ملل و حمایت بحرین نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت شورای حقوق بشرسازمان ملل و حمایت بحرین نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان عفوبین الملل و حمایت بحرین نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت مدعیان حقوق بشر و حمایت بحرین نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان ملل و حمایت امارات نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت شورای امنیت سازمان ملل و حمایت امارات نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت شورای حقوق بشرسازمان ملل و حمایت امارات نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان عفوبین الملل و حمایت امارات نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت مدعیان حقوق بشر و حمایت امارات نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان ملل و حمایت اسرائیل نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت شورای امنیت سازمان ملل و حمایت اسرائیل نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت شورای حقوق بشرسازمان ملل و حمایت اسرائیل نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان عفوبین الملل و حمایت اسرائیل نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت مدعیان حقوق بشر و حمایت اسرائیل نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
7 کشور اصلی حامی داعش از نگاه روزنامه غربی
یک روزنامه کانادایی اسامی 7 کشور را منتشر کرده که در ایجاد، حمایت و تجهیز گروهک تروریستی "داعش" نقش اساسی داشته اند.
تاریخ: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
العالم: یک روزنامه کانادایی به نقل از "تیم اندرسون" - نویسنده کتاب "جنگ کثیف ضد سوریه" – اطلاعات مختصری را از حمایت های عربستان، ترکیه، قطر، فرانسه، انگلیس و آمریکا از داعش ارائه کرد که در زیر می آید؛ نویسنده، اطلاعات تفصیلی را در این زمینه در کتاب مزبور، که قرار است بزودی منتشر شود، ارائه کرده است.

عربستان:
عربستان در سال 2006 با اشاره آمریکا برای جلوگیری از برقراری روابط محکم میان عراق و ایران اقدام به ایجاد "القاعده" در عراق کرد؛ ریاض در سال 2011 [ابتدا] دست به حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست های افراطی در درعا (ی سوریه)و [سپس] حمایت مالی و تسلیحاتی از همه گروه های تروریستی در این کشور زد و تلاش کرد شکاف موجود میان گروه های حمایت شونده برای جلوگیری از قدرت گرفتن آن ها حفظ شود.

ترکیه:
ترکیه گذرگاه های امنی را برای عبور تروریست ها از مرز این کشور به شمال سوریه با همکاری عربستان گشود و (گروهک تروریستی ) جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه را در سال 2015 (النصره در سال 2011 ایجاد شد) ایجاد کرد. ترکیه همچنین سرکرده های تروریست ها را به حضور پذیرفت و از داعش، نفت به بهای اندک خریداری و به این گروه تروریستی خدمات پزشکی ارائه کرد.

قطر:
قطر از سال 2011 تا 2013 میلیاردها دلار در اختیار گروه اخوان المسلمین قرار داد که با گروه های تروریستی مانند "الفاروق" در ارتباط است؛ قطر از 2013 به بعد با حمایت از "نیروهای ائتلاف [به اصطلاح ضد داعش]" به حمایت از محور ترکیه – عربستان روی آورد.

"اسرائیل":
اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از همه گروه های تروریستی در سوریه - از جبهه النصره گرفته تا داعش – حمایت تسلیحاتی و پزشکی کرد و با آن ها در سراسر جولان اشغالی در هماهنگی کامل بود.

فرانسه و انگلیس:
این دو کشور اقدام به اعزام منظم تروریست های مرتبط با القاعده برای پیوستن به تروریست ها در سوریه و حمایت تسلیحاتی از آن ها کردند.(غربی ها برای خلاص شدن از دست مسلمانان تندرو - تکفیری آنها را تشویق و ترغیب به رفتن سوریه کردند تا به راحتی از دست آنها خلاص شده و امنیت خود را تقویت کنند.)

آمریکا:
آمریکا در سوریه هماهنگی مستقیمی با تروریست ها داشت و از پایگاه های هوایی اش در ترکیه، اردن، قطر، عراق و عربستان بهره می برد؛ واشنگتن همچنین از تروریست ها در سوریه حمایت تسلیحاتی کرد و آن ها سلاح های خود را به داعش تحویل دادند؛ آمریکا داعش را از مناطق کرد نشین دور کرد اما عرصه را برای حمله این گروه تروریستی به سایر مناطق سوریه باز گذاشت.

نویسنده کتاب "جنگ کثیف ضد سوریه" خاطر نشان کرده که، مسئولان عراقی در این زمینه می گویند که آمریکا با تخلیه هوایی محموله های سلاح برای داعش از این گروه تروریستی حمایت مستقیم می کند.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
سعودی ها نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت ازکاری که فاجعه درمنا، یمن، سوریه، لبنان، عراق ومنطقه انجام دادند پشیمان می شوند.
وهابیت تحت امرآل سعود منبع اصلی تروریسم بین المللی است.
برای نابودی تروریسم باید باوهابیت مقابله کرد.
اقدامات سعودی ها نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت هیچ ارتباطی به اسلام وپیامبر اسلام ( ص ) ندارد.
آل سعود بیشترین حمایت را ازتروریسم کرد.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
عربستان با بمباران وحشیانه مردم یمن روی اسرائیل را سفید کرد.
آل سعود روی اسرائیل را سفید کرده است.
جنگنده های ائتلاف سعودی تحت امرآل سعود ساخت آمریکا، انگلیس وفرانسه هستند درمدت سه سال است با حمایت آمریکا، انگلیس وفرانسه با وحشیانه مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه یمن را بمباران می کنند

پزشکان جهان: عربستان عامل شیوع وبا در یمن است/ آمریکا و انگلیس شریک جرم هستند

۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

پزشکان جهان تاکید میکنند که ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی عامل شیوع بیماری کشنده وبا در یمن است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پزشکان معتقدند که عملیات نظامی ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی علیه یمن باعث شیوع بیماری وبا در یمن شده است.
در مقاله مشترک گروه از پزشکان در مجله پزشکی "لانسیت" آمده است: حملات جنگنده های ائتلاف تحت فرماندهی عربستان بیمارستانها و شبکه های آب و فاضلاب یمن را ویران کرده است.
این مقاله که "جاناتان کندی" از دانشگاه ملکه ماریا در لندن و همکارانش نوشتند، افزود: عربستان و هم پیمانانش با این کار خود (انهدام تاسیسات زیربنایی یمن از جمله بیمارستانها و شبکه آب و فاضلاب) باعث ظهور و شیوع وبا در یمن شده اند.
این پزشکان آمریکا و انگلیس را نیز در بروز این وضعیت اسف بار شریک جرم دانستند و گفتند: شرکت های صنعتی آمریکا و انگلیس و دولت های آنها به ائتلاف تحت فرماندهی سعودی ها سلاح و اطلاعات جاسوسی می دهند.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است: موارد ابتلا به بیماری وبا در یمن از مرز نیم میلیون نفر گذشته و تاکنون حدود دو هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این سازمان در گزارش خود آورده است: شیوع وبا در یمن، درحال حاضر گسترده ترین شیوع بیماری در سطح جهان به شمار می رود.
کمیته بین المللی صلیب سرخ هشدار داده است که موارد ابتلا به وبا در یمن تا پایان سال جاری میلادی از مرز 600 هزار نفر فراتر خواهد رفت.
دولت سعودی در قالب ائتلاف خود از سه سال پیش جنگ همه جانبه علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون به کشته شدن بیش از هشت هزار نفر و زخمی شدن هزاران یمنی دیگر، انهدام ساختار زیربنایی این کشور، آوارگی میلیونها نفر و شیوع بیماری های واگیر دار و قحطی در این کشور منجر شده است.
نیمی از بیمارستانها و درمانگاه‌های یمن بسته شده و سایر بیمارستانها و درمانگاه‌ها نیز از کمبود شدید تجهیزات و داروهای لازم رنج می برند.
شمار مبتلایان به وبا به حدی است که بیمارستانها و درمانگاه‌های باقی مانده مملو از بیماران است. تعداد آنها به حدی است که پزشکان مجبور شده اند تا در چادرهای برپا شده یا حتی روی زمین به مداوای بیماران بپردازند.



عفو بینالملل:
ائتلاف عربستان با بمبهای ساخت آمریکا جان غیرنظامیان در یمن را میگیرد
فایننشال تایمز: عربستان برای بهبود وجهه خدشهدار شده خود در جهان تلاش میکند

عفو بینالملل اعلام کرد: هیچ تفسیری نمیتواند ادامه صادرات سلاحهای آمریکا و کشورهای دیگر چون انگلیس و فرانسه به ائتلاف عربی تحت امر عربستان را توجیه کند.

سازمان عفو بینالملل اعلام کرد، حمله هوایی به یک منزل مسکونی در صنعاء که جان ۱۶ غیرنظامی را در اوت گذشته گرفت، با استفاده از یک بمب ساخت آمریکا انجام شد.
به گزارش جماران، به نقل از روسیا الیوم، این سازمان در گزارش خود که امروز جمعه منتشر شد، تاکید کرد، کارشناسان بر اساس بررسی باقیماندههای بمب، به این نتیجه دست یافتند.
این بمب خانهای را در منطقه فج عطان در جنوب غرب صنعاء هدف قرار داد.
لین معلوف، مدیر دفتر خاورمیانه در سازمان عفو بینالملل اعلام کرد: هیچ تفسیری نمیتواند ادامه صادرات سلاحهای آمریکا و کشورهای دیگر چون انگلیس و فرانسه به ائتلاف عربی تحت امر عربستان را توجیه کند. این ائتلاف از این سلاحها در جنگ یمن استفاده میکند. این ائتلاف ظرف ۳۰ ماه گذشته، به کرات مرتکب نقض فاحش قانون بینالمللی از جمله جنایتهای جنگی شده است.

سهشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
نقشه انگلیس برای نجات آل سعود/ دلایل ورود مستقیم آمریکا به یمن + عکس و نقشه

تحولات جاری در عرصههای سیاسی و میدانی یمنی از ورود بحران این کشور به مرحله سرنوشتساز خود خبر میدهد، حال باید دید در این مرحله آمریکا و انگلیس ایفاگر چه نقشی خواهند بود.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق، ز روند تحولات میدانی یمن اینگونه برداشت میشود که ایستادگی و مقاومت رزمندگان جنبش «انصار الله» و کمیتههای مردمی و انقلابی یمن سعودیها و آمریکاییها را به مرز جنون رسانده است.
جنایت سعودی ها در صنعا
آخرین گزارش از سلسله گزارش های بررسی جدیدترین تحولات میدانی و سیاسی یمن در آنجا پایان یافت که در عرصه میدانی یمن جنگنده های سعودی دو بار مجلس ترحیم پدر «جلال الرویشان»، وزیر کشور یمن و مدیر دفتر «علی عبدالله صالح»، رئیس جمهور پیشین این کشور را بمباران کردند.
شبکه خبری یمنی «المسیره» با پخش تصاویری از حمله وحشیانه جنگنده های متجاوز سعودی به مراسم ترحیم پدر وزیر کشور یمن در سالن بزرگ شهر صنعا اعلام کرد، آتشسوزی های ناشی از بمباران ها مانع رسیدن امدادگران و امدادرسانی به زخمی ها و مصدومان است و تعدادی از اجساد نیز بر اثر شدت آتش سوزی سوخته اند.
این جنایت سعودی ها یک روز پس از سالگرد جنایت دیگر آنها در شهر «سنبان»، واقع در استان ذمار که منجر به شهادت ۴۰ شهروند یمنی حاضر در مراسم عروسی شد و دو روز پس از انتخاب «آنتونیو گوترش»، به دبیرکلی جدید سازمان ملل انجام شد.



فاجعه صنعا
واکنش عربستان و جامعه جهانی
احمد العسیری، سخنگوی ائتلاف عربی – سعودی در یمن ابتدا تلاش کرد، با رد حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به مراسم ختم در تالار بزرگ صنعا مدعی شد: ائتلاف ما از این گونه گزارش ها آگاه است و می توان علت های دیگری را برای انفجار در نظر داشت.
لذا خواستار تحقیق فوری از سوی نیروهای ائتلاف و با مشارکت کارشناسان آمریکایی می شود، در حالی که عربستان سعودی تاکنون بارها مانع از اجرای انجام تحقیقی مستقل درباره کشتار غیرنظامیان یمنی در حملات جنگنده های این ائتلاف شده و به نظر می رسد، این اظهارات تحت فشار افکار عمومی و شوک حاکم بر جامعه جهانی بعد از این فاجعه ایراد شده باشد.
اما در عرصه بین المللی، «جیمی مک گولدریک» هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن در بیانیه ای تاکید کرد که جامعه انسانی یمن با شوک مواجه شده و از هدف قرار گرفتن غیرنظامیانی که در مراسم ختم در تالار صنعا گرد آمده بودند، خشمگین است.
این بیانیه در ادامه ضمن درخواست توقف فوری خشونت ها علیه غیرنظامیان به صراحت این حمله تکان دهنده را محکوم می کند. اظهارات این مقام سازمان ملل در محکومیت این حمله درحالی است که مجامع بین المللی تاکنون با وجود استفاده عربستان از تسلیحات ممنوعه مانند بمب های خوشه ای در حمله به مردم یمن، سکوت کرده اند.

مجلس ترحیم پدر وزیر کشور یمن، قبل و بعد از حمله ائتلاف عربی-غربی
اما شدت فشار افکار عمومی جهان در حمله اخیر به حدی بود که حتی آمریکایی ها نیز ناچار شدند، نسبت به آن واکنش نشان دهند. «ند پرایس»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه واشنگتن از حمله اخیر به غیرنظامیان «عمیقا آشفته» است، افزود: آماده ایم تا به منظور همسویی بهتر با اصول، ارزش ها و منافع آمریکا، از جمله پایان فوری و همیشگی جنگ در یمن، حمایتمان را تعدیل و اصلاح کنیم.
تظاهرات «آتشفشان خشم» یمنی ها علیه عربستان
یک روز پس از جنایت بی سابقه عربستان سعودی در بمباران مراسم ترحیم پدر وزیر کشور یمن در صنعا، مردم یمن با برگزاری تظاهراتی این جنایت را محکوم و آمادگی خود را برای پیوستن به ارتش و کمیته های مردمی و انقلابی یمن اعلام کردند.
این تظاهرات گسترده با نام «آتشفشان خشم» درحالی برگزار شد که خطر حملات هوایی متجاوزان و بمباران شرکت کنندگان در تظاهرات را تهدید می کرد. معترضان در جریان تظاهرات مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا تجمع کرده و شعار «مرگ بر سعودی» سر دادند.

تظاهرات مردم یمن در محکومیت فاجعه صنعا و احیای قیام عاشورای حسینی
«محمد علی الحوثی»، از سخنرانان تظاهرات نیز به جمعیت معترض گفت که «بعد از این کشتار عزم ما برای مقابله با مهاجمان بیش از پیش افزایش یافته است».
مثلث کمک آمریکا به عربستان
اگرچه پس از فاجعه صنعا شاهد موضع گیری های ضد سعودی از سوی برخی از مقامات مسئول آمریکایی بودیم، اما «کریس مورفی»، سناتور آمریکایی با انتشار مطلبی در حساب توئیتری خود به شدت نسبت به کمک های کشورش به عربستان سعودی در جریان حمله به یمن انتقاد کرد.
مورفی که پیش از این هم بارها توقف حمایت از ریاض را خواستار شده بود، در واکنش به حمله مرگبار جنگنده های سعودی به صنعا، در توئیتر نوشت که واشنگتن به صورت همه جانبه از عملیات عربستان در یمن حمایت کرده است.
وی با اشاره به مثلث «بمب های آمریکایی، هواپیماهای سوخت رسان آمریکایی، اطلاعات آمریکایی» کاخ سفید را شریک جنایات عربستان در یمن می داند.
گزارش خبرنگار شبکه «آی تی وی» انگلستان که از محل انفجار و بقایای موشک های مورد استفاده در این حمله بازدید کرده بود، تاکید می کند: این بمب از نوع «مارک 82» بوده اند که بیش از 200 کیلوگرم وزن و از قابلیت نصب روی موشک های هدایت شونده برخوردارند، ساخت آمریکا می باشند.
سازمان دیده بان حقوق بشر در ماه جولای گذشته در گزارشی تاکید کرده بود که عربستان با استفاده از این بمب های آمریکایی زیرساخت های غیر نظامی یمن را هدف قرار می دهد.
«عبد الملک الحوثی»، رهبر جنبش انصار الله یمن در واکنش به فاجعه صنعا در سخنرانی که ایراد کرد، گفت: «عربستان سعودی با چراغ سبز آمریکا در یمن کشتار راه انداخته و واشنگتن مستقیما در حملات عربستان در یمن دخیل است، اما تلاش می کند، به ظاهر خود را بی طرف جلوه دهد».
اعلام امادگی ایران برای مداوای مجروحان یمنی
«علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در نامه ای به همتای یمنی خود، بر آمادگی ایران برای انتقال و مداوای مجروحان حمله به مراسم ترحیم در صنعا تاکید کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با محکوم کردن حمله جنگنده های ائتلاف عربی به مراسم برگزاری سوگواری در صنعا پایتخت یمن، با خانواده های شهدای این حمله ابراز همدردی کرد و نوشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد نسبت به انتقال مجروحین و مداوای آنان با هماهنگی سازمان بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر جمهوری یمن اقدامات فوری به عمل آورد.
پذیرش غیرعلنی مسولیت جنایت صنعا
سه روز پس از فاجعه صنعا شبکه خبری «بی بی سی» انگلیس افشا کرد که عربستان به صورت غیرعلنی به مسوولیت ائتلاف تحت امر این کشور در بمباران مراسم ختم در صنعا اذعان کرده است.
بی بی سی همچنین اعلام کرد که عربستان با درخواست انگلیس مبنی بر مشارکت در روند تحقیق در فاجعه صنعا موافقت و اعلام کرده که آمریکا نیز در این تحقیقات مشارکت خواهد داشت.
در همین حال خبرگزاری رویترز از اسنادی پرده برداشت که نشان می دهد، داخل دولت آمریکا بحث و مناقشه های شدیدی مبنی بر متوجه بودن بخشی از مسئولیت این جنایت به آمریکا به دلیل ارسال سلاح به عربستان وجود دارد.
تجدید نظر صوری انگلیس در فروش سلاح به عربستان
درپی فاجعه صنعا رسانه های انگلیسی طی روزهای اخیر از قصد دولت انگلیس جهت تجدیدنظر در فروش سلاح به عربستان سعودی خبر دادند.
دولت انگلیس به دنبال این حمله عنوان کرده است، در شرایط صادرات پرسود سلاح به عربستان پس از آنکه این کشور مسئولیت حمله شنبه هفته گذشته به یک مراسم ترحیم در صنعا که منجر به کشته شدن بیش از 140 نفر شد، را پذیرفت، تجدیدنظر خواهد کرد.
این درحالی است که وزارت خارجه انگلیس در گزارشی که روی تارنمای خود منتشر کرده، گفته است: ما انتظار داریم، جزییات بیشتری از این حادثه دریافت کنیم. ما از این گزارش برای جمع بندی دیدگاه خود در مورد رهیافت و رفتار عربستان سعودی در قبال قانون بشردوستانه بین الملل استفاده خواهیم کرد. به نوبه خود از این اطلاعات در مورد ارزیابی معیارهای صادرات سلاح نیز استفاده خواهد شد.
انگلیس هم اکنون دومین فروشنده بزرگ سلاح در سطح جهان است و از سال 2010 میلادی تاکنون، دو سوم تسلیحات فروخته شده لندن روانه کشورهای منطقه خاورمیانه شده است.
گزارش های منتشرشده حاکی از آن است که انگلیس از زمان آغاز حملات عربستان سعودی به یمن در فروردین 1394، حدود 3 میلیارد پوند مجوز فروش سلاح به عربستان سعودی صادر کرده است.
براساس آمار رسمی کمپین تبلیغاتی مبارزه با تجارت سلاح، عربستان سعودی بزرگترین خریدار تسلیحات از انگلیس است و از سال 2010 تجهیزاتی به ارزش 6 میلیارد و 700 میلیون پوند از این کشور دریافت کرده است.
علاوه بر فروش تسلیحات، ارتش انگلیس در سال جاری در آموزش نیروهای سعودی نقش جدی داشته است.
انصار الله: حمله به یمن از واشنگتن آغاز شده
جنبش انصار الله جنایت صنعا را نشان دهنده حجم ناکامی و شکست دشمنان دانسته، تاکید کرد: سعودیها به دلیل آنکه نمیتوانند، در جبهههای نبرد دستاوردی داشته باشند، غیرنظامیان را هدف قرار می دهند و بی پروا و بدون هیچ انسانیتی دست به کشتار غیر نظامیان می زنند.
جنبش انصار الله با تاکید بر این نکته که ملت یمن پاسخ این جنایت را خواهد داد، تصریح کرد: پاسخ ملت یمن به این جنایت پایداری و مقاومت بیشتر و همچنین پشتیبانی از جبهه های نبرد خواهد بود، مردم به خوبی می دانند که هیچ بهانهای برای این حملات وحشیانه وجود ندارد، ملت یمن از این جنایت و جنایتکارانی که دست به ارتکاب آن زدند به خشم آمده است. ملت یمن به خوبی دشمنان خود را می شناسد و درک می کند، سعودی ها و آمریکایی ها آنان را محاصره کرده و دست به کشتار فرزندانش می زنند.

شکست سنگین ارتش سعودی در مرز خوبه و جبل الدود
انصار الله تاکید کرد: جامعه جهانی در برابر یک آزمون حقیقی قرار گرفته و باید علیها تجاوزکاران به یمن اعمال فشار کند، آمریکایی ها باید بدون دروغ و فریب تمایل واقعی خود به صلح در یمن را نشان دهند، واشنگتن اگرچه مدعی است، مواضعش با سعودی ها متفاوت است، اما همه میدانند، سعودی ها و آمریکایی ها دو روی یک سکه هستند و حمله به یمن از واشنگتن آغاز شده است، بمب ها آمریکایی هستند، جنگنده ها آمریکایی هستند، دانش آمریکایی ها به کار گرفته شده و پشتیبانی لجستیکی نیز از سوی آنان صورت می گیرد.
این درحالی است که شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه ای خواستار تشکیل یک کمیته تحقیق بین المللی بی طرف درباره جنایات ائتلاف سعودی شد.
درخواست صالح برای تشدید حملات بر عربستان
در عرصه داخلی «عبد الله صالح» با فرا خواندن حامیانش به قیام عمومی علیه عربستان سعودی، تصریح کرد: وزارت دفاع یمن باید نیروهای مبارز را به جبهه های درگیری در استان های یمن و جبهه های نبرد در مرزها با عربستان اعزام کند تا پاسخی به بمباران صنعا داده شود.
وی با اشاره به این که ساعت صفر در زمینه مقابله با عربستان فرا رسیده است، از تمامی نیروهای مسلح و امنیتی و کمیته های مردمی یمن خواست، برای انتقام گیری از عربستان راهی جبهه های مبارزه شوند.

کشته شدن فرمانده منطقه سوم ارتش هادی در صرواح به نام عبد الرب الشدادی
ادعای آمریکا یک روز پس از جنایت عربستان
وزارت دفاع آمریکا یک روز پس از جنایت عربستان در صنعا در ماجراجویی جدید مدعی شد: ناو «یو.اس.اس ماسون» این کشور زمانی که در دریای سرخ و در نزدیکی آب های یمن در حال حرکت بوده، شلیک دو موشک به سوی خود را رصد کرده که از مناطقی به سوی ناو آمریکایی شلیک شده اند که بنابر اطلاعات پنتاگون در کنترل حوثی ها و نیروهای علی عبد الله صالح است.
این ادعا در حالی از سوی پنتاگون مطرح شده است که حمله به ناو امریکایی هیچ سودی برای حوثی ها ندارد که آنها بخواهند جبهه دیگری روی خود بگشایند، بالعکس انصار الله همواره سعی داشته، تبلیغات عربستان مبنی بر اینکه این جنبش مخل امنیت آب های بین المللی و تنگه باب المندب می باشد، را خنثی کند.
به همین دلیل چنین ادعایی در چارچوب خبرسازی و برای سرپوش گذاشتن بر جنایت اخیر عربستان در صنعا مطرح شده است.

موقعیت منطقه ای تنگه باب المندب و تنگه هرمز درنقشه منطقه
حمله موشکی آمریکا به مواضع انصار الله
در راستای اتهامات وزارت دفاع آمریکا به انصار الله مبنی بر اینکه جنبش درصدد حمله موشکی ناو یو.اس.اس ماسون این کشور بوده، پنتاگون پنج شنبه گذشته در بیانیه ای حمله موشکی به مواضع نیروهای انصارالله یمن را تایید و خاطر نشان کرد: این حمله با مجوز باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و با موشک های کروز توماهاک (Tomahawk) شلیک شده از ناوشکن «یو اس اس نیتز» صورت گرفت.
پنتاگون مدعی شده که در این حمله سه سایت راداری نیروهای انقلابی مردم یمن را هدف گرفته و ارزیابی های اولیه حکایت از نابودی این سایت ها دارد.
مقام های آمریکایی ادعا کردند این حمله آمریکا به نیروهای مردمی یمن اقدامی دفاعی بوده و رادارهایی را هدف قرار داده اند که امکان پرتاب حداقل سه موشک را از داخل خاک یمن یک شنبه گذشته فراهم کرده است.

اعزام سه کشتی جنگی توسط پنتاگون به سواحل یمن

ناو هواپیما بر آمریکا در دریای سرخ
تلاش آمریکا برای تحریک به واکنش انصار الله
این حمله و ادعای پنتاگون مبنی بر حمله موشکی انصار الله به یکی از ناو آمریکایی در دریای سرخ همه با هدف تحریک این جنبش و قرار دادن آن در موضع تهاجمی انجام می شود تا با انحراف افکار عمومی از تمرکز روی حمله عربستان و مورد حمایت آمریکا به یک مجلس ترحیم در صنعا که صدها کشته و زخمی برجا گذاشت، از فشار افکارعمومی برای مقابله با جنایات جنگی عربستان و حامیان غربی آن بکاهد.
نگاه آمریکا به «باب المندب»
از سوی دیگر، یک مقام مسئول در شورای عالی سیاسی یمن درباره تحرکات اخیر آمریکا تأکید کرد که این گونه اتهام زنی ها علیه نیروهای انصار الله و ارتش یمن را باید مقدمه ای برای دخالت مستقیم در جنوب این کشور شمرد.

به گفته این مقام یمنی، قصد دارد، با متهم کردن نیروهای یمنی زمینه اشغال تنگه «باب المندب» و ساحل «الحدیده» را فراهم کند، چون ائتلاف عربی - سعودی در جنگ خود علیه یمن شکست خورده و نتوانسته است، هیچ پیروزی و موفقیتی به دست آورد.
«عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصار الله یمن، در بیانیه ای به مناسبت سالروز انقلاب 14 اکتبر علیه استعمار انگلیس در سال 1963 اعلام کرد، طرف آمریکایی برای حمله به شهر ساحلی حدیده بهانه تراشی می کند.

عبدالملک بدرالدین الحوثی
رهبر جنبش انصار الله یمن تاکید کرد که اقدام آمریکا در هدف قرار دادن مراکز دریایی یمن، جنایتی است که هدف از آن مهیا کردن مقدمات حمله به شهر ساحلی الحدیده است تا ملت یمن را بیش از پیش دچار رنج کنند.
دلیل ورود مستقیم آمریکا به جنگ یمن
جنگ یمن هم اکنون به رسوایی برای غرب و آمریکا تبدیل شده، به ویژه آنکه این کشورها در جنگ یمن حمایت همه جانبه ای از سعودی ها به عمل آورده اند، اما جنایات هولناک ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود، حامیان ریاض را نیز رسوا کرد.
در این میان نقش آمریکا طی روزهای گذشته جدای از حمایت پنهان، علنی تر شده است و ۱۳ اکتبر رسانه ها از حمله ناوهای آمریکایی به سه سکوی راداری یمنی ها در سواحل دریای سرخ(سواحل غربی یمن) خبر دادند. بهانه آمریکایی ها، حملات موشکی ارتش و کمیته های مردمی به ناوهای آمریکایی بود؛ موضوعی که از سوی یمنی ها تکذیب شد.
آمریکا از زمان شروع توفان قاطعیت از هیچ کمکی به ائتلاف سعودی دریغ نکرد. از سوخت رسانی به جنگنده ها تا مشخص کردن اهداف و ارائه مشورت ها و اطلاعات نظامی لازم و ممانعت از اقدام رسانه ای علیه آل سعود و همپیمانانش در رسانه های غربی. آمریکایی ها میلیاردها دلار سلاح پیشرفته به سعودی ها فروختند تا با آن ملت بی پناه یمن را هدف قرار دهند.
اما آمریکا هم مانند انگلیس زمانی که مشاهده کرد، کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن در گرداب فرو رفته اند و از سویی دامنه عملیات های ارتش و کمیته های مردمی به داخل عربستان کشیده شده و یمنی ها کشتی اماراتی را در نزدیکی باب المندب هدف قرار دادند، مجبور شد خود وارد عمل شود.
با این حال ناظران به دلایل زیر به ورود مستقیم آمریکایی ها به عرصه میدانی یمن با دیده تردید می نگرند:
- سیاست خودداری باراک اوباما از جنگ و دخالت نظامی مستقیم در دیگر کشورها
- عدم قرار گرفتن یمن در اولویت سیاست خارجی آمریکا
- جنایات بی شمار سعودی ها علیه ملت بی پناه یمن و تصویر سیاه سعودی ها به واسطه جنایات اشان در جنگ یمن واشنگتن را از رویارویی مستقیم باز می دارد
- نزدیکی به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری
- بیم آمریکایی ها از رویارویی با ملت یمن و تبعات جبران ناپذیر جنگ در این کشور
- تحول ایجاد شده در عرصه بازیگران منطقه ای و ورود قدرتمند روس ها به عرصه تحولات خاورمیانه
اوباما آماده عملیات نظامی بیشتر در یمن است
علی رغم آنچه گفته شد، رئیس جمهوری آمریکا، جمعه گذشته در نامه ای به کنگره این کشور از آمادگی واشنگتن برای انجام عملیات نظامی در یمن خبر داد و مدعی شد، این حملات «برای دفاع از خود» ضروری است.
اوباما حمله پنج شنبه گذشته هواپیماهای جنگی آمریکا به سه سایت راداری در خاک یمن را «محدود» و «مناسب با ماهیت تهدیدی» عنوان کرد که یکی از ناوشکن های آمریکایی در نزدیکی سواحل یمن در معرض آن قرار گرفته بود.
سردرگمی پنتاگون از شلیک به ناوهای آمریکایی
سخنگوی پنتاگون اذعان کرد که آمریکا با وجود حمله به مواضع ارتش یمن، هنوز مطمئن نیست که انقلابیون عامل حمله به ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ بوده باشند.
«پتر کوک»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می گوید: این کشور هنوز به درستی نمی داند که چه کسی به سمت کشتی های جنگی آمریکا در نزدیکی در دریای سرخ شلیک کرده است.
با این وجود کوک گفت که موشک ها از «مناطق تحت کنترل حوثی ها» شلیک شده است. کوک ایران را هم به حمایت از انقلابیون یمن متهم کرده است.
اما جنبش انصار الله و کمیته های مردمی یمن دست داشتن در حملات موشکی به ناوچه «ماسون» آمریکا را رد کردند. ساعتی قبل از اعلام این شلیک موشکی، چند خبرنگار سعودی از حمله عربستان به «یک کشتی ایرانی حامل سلاح» خبر داده بودند.
این اظهارات این گمانه زنی را تقویت کرده که عربستان به گمان اینکه یک کشتی ایرانی را هدف گرفته، به سمت کشتی آمریکایی شلیک کرده باشد.
جدیدترین آمار و ارقام تلفات و خسارات جنگ در یمن
گزارش مرکز «حقوق و توسعه یمن» تحت عنوان «جنایات متجاوزان سعودی به یمن بین اسناد حقوقی و سکوت بین المللی» جدیدترین آمار و ارقام تلفات و خسارات ناشی از تجاوز نظامی سعودی ها به یمن را به شرح زیر ارائه می دهد:
- مجروح شدن دستکم 18 هزار و 508 غیرنظامی که از بین آنها 2 هزار و 201 نفر کودک و یک هزار و 809 نفر دیگر زن هستند. این زخمی ها تا امروز از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی و درمانی به علت محاصره همه جانبه یمن - در سایه سکوت خجالت بار سازمان های حمایت از کودکان و حقوق بشر- رنج می برند
- انهدام 15 فرودگاه، 17 بندر، یک هزار و 155 جاده و پل، 216 مخزن و شبکه آب، 145 پست برق و ژنراتور و 245 شبکه مخابراتی در پی حمله مستقیم جنگنده های متجاوزان به ساختار زیربنایی و تاسیسات حیاتی یمن
- انهدام بیش از 375 هزار و 468 خانه، 670 مسجد و 700 مدرسه و مرکز آموزشی؛ تعطیلی چهار هزار و 500 مدرسه در اثر بمباران مناطق مختلف یمن از سوی هواپیماهای سعودی
- انهدام بیش از 61 بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی و 20 موسسه اطلاع رسانی طی حملات هواپیماهای سعودی به مناطق مختلف یمن
- انهدام بیش از یک هزار و 519 مرکز و نهاد دولتی، 620 انبار غله و مواد غذایی، 462 کامیون حمل مواد غذایی، 506 بازار و مجتمع تحاری، 283 پایانه پخش فرآوردهای سوختی، 214 تانکر حمل سوخت، 238 کارگاه، 170 مرغداری، 200 اثر باستانی، 191 تاسیسات گردشگری و 98 باشگاه و تاسیسات ورزشی در حمله ائتلاف تحت فرماندهی سعودی به مناطق مختلف یمن
- آوارگی بیش از 4 میلیون یمنی

کودکان بزرگترین قربانیان جنگ در یمن
طرح جدید عربستان برای تقسیم یمن
عربستان پس از شکست در حملات نظامی 13 ماهه و ناتوانی در سیطره بر یمن، طرح جدیدی شامل تجزیه و تقسیم یمن، در دستور کار قرار داده که می توان آن را طرح «ب» عربستان سعودی در یمن توصیف کرد.
براساس طرح تجزیه یمن، این کشور می بایست به دو منطقه مستقل که دربرگیرنده یمن شمالی و جنوبی است، تقسیم شود. در واقع عربستان که ابتدا درصدد فدرالی کردن یمن بود، امروزه وارد فاز تجزیه شده است.
این طرح، یمن شمالی را به جنبش انصار الله و حزب کنگره مردمی، به رهبری «علی عبد الله صالح» می دهد و به این ترتیب تا حدودی خطر حوثی ها را از خود دور می کند و جنوب یمن را بین چهار بازیگر اصلی حاضر در میدان یعنی گروه اخوان المسلمین یمن، جنبش حراک جنوبی، نیروهای وابسته به منصور هادی و گروه های تروریستی همچون القاعده و داعش تقسیم می کند، اما با حمایت از یکی از آنها زمینه خارج کردن طرف های دیگر از میدان را فراهم می کند که مطلوب ترین گزینه برای عربستان منصور هادی است که گزینه قابل دسترسی برای سعودی ها نشان نمی دهد، چون بازیگران دیگر این عرصه دارای نقشی مهم و بی بدیل و قدرتمندی هستند که به راحتی می توانند، طرح عربستان برای تبدیل شدن منطقه جنوب به حوزه نفوذ نیروهای منصور هادی با شکست مواجه شود.
جدای از اینکه، منصور هادی از مقبولیت چندانی در میان بازیگران جنوبی برخوردار نیست، این بازیگران به شخصه بر ایفای نقش در منطقه جنوب تاکید دارند.
با توجه به آنچه گفته شد، به راحتی می توان دریافت، هدف عربستان از این طرح، ایجاد منطقه ای امن برای تروریست هاست، مشابه سناریویی که کشورهای استکباری برای سوریه در نظر گرفته بودند. در سوریه منطقه ای در شمال برای آموزش، تجهیز و هدایت گروههای تروریستی در نظر گرفته شده بود که تا به امروز این امر میسر نشده و در این راستا عربستان درصدد پیاده کردن سناریو ایجاد منطقه امن برای گروه های تروریستی در جنوب یمن است تا به تدریج به تهدیدی بالقوه برای منطقه شمالی تبدیل شود.
اما آنچه امروز بیش از همه برای عربستان در اولویت قرار دارد، جنگ فرسایشی و افزایش درگیری های داخلی در یمن با هدف کاهش توان بازیگران داخلی همچون انصار الله است.
اگرچه در این چرخه نیم نگاهی به تضعیف و به تحلیل بردن توان داعش و سایر گروه های تروریستی نیز دارد که در هر صورت هر یک از آنها از جمله داعش می توانند، در آینده به تهدیدی بالقوه برای عربستان مبدل شوند.

گستردگی عملیات های هوایی ائتلاف عربی ضد یمن طی 7 ماه گذشته
آمریکا، انگلیس و سازمان ملل خواستار آتش بس در یمن شدند
در حالی که فشارها بر آمریکا به منظور پایان حمایت ها از جنگ عربستان سعودی علیه یمنی ها ادامه دارد، جان کری نیز یکشنبه گذشته بر لزوم آتش بس فوری جنگ در یمن تاکید کرد.
جان کری روز گذشته یکشنبه پس از پایان نشست روز گذشته وزرای خارجه چندین کشور درباره بحران سوریه، به لندن سفر کرده و با همتای انگلیسی خود دیدار و گفتگو کرده است.
وزیر خارجه آمریکا در لندن ضمن دیدار با بوریس جانسون، با نماینده ویژه سازمان ملل درباره یمن هم دیدار و گفتگو کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر داده که کری خواستار آتش بس فوری در یمن شده است.
جان کری که کشورش به همراه انگلیس، از حامیان اصلی عربستان سعودی در حملات نظامی به یمنیها بوده، در لندن خطاب به طرفهای درگیر در یمن گفته است: «اکنون زمان حرکت به سمت میز مذاکره است».
از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه خبر داده که آمریکا، انگلیس و سازمان ملل خواهان آتشبس در یمن «طی روزهای آینده» هستند.
تلاش انگلیس برای خارج کردن عربستان از باتلاق یمن
به موازات بالا گرفتن فشار افکار عمومی روی عربستان به دلیل کشتار غیرنظامیان در یمن، «متیو اسکوکرافت» نماینده انگلستان در سازمان ملل روز جمعه از تصمیم خود برای طرح قطعنامه آتش بس یمن در شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.
نماینده انگلستان در سازمان ملل افزود: تصمیم گرفته ایم، پیش نویس قطعنامه توقف فوری مخاصمات و از سر گیری روند سیاسی در یمن را در شورای امنیت مطرح کنیم.
ناظران بر این باورند، انگلیس با ارائه این قطعنامه تلاش دارد، عربستان سعودی را از باتلاق یمن که بیش از 18 ماه است، در آن گرفتار آمده، نجات دهد.
محافل منطقه ای این اقدام انگلیس را شروع «شمارش معکوس» برای پایان دادن به «توفان قاطعیت» عربستان سعودی و فروپاشی ائتلاف عربی این کشور معنی کرده و تصویب این قطعنامه در شورای امنیت را به مثابه حلقه نجاتی برای رهبران عربستان دانسته اند تا با آن خود را از باتلاق یمن بیرون بکشند.
لذا اقدام انگلیس بهترین فرصت برای خروج عربستان از باتلاق یمن محسوب می شود. به ویژه آنکه رهبران انگلیس بیش از رهبران دیگر کشورهای غربی با روحیات یمنی ها و کرامت و عزت نفس این ملت آشنا هستند و به خوبی به این نتیجه واقف هستند که ائتلاف عربستان و متحدان عربی آن هر چقدر هم که جنگ یمن طولانی شود، هرگز پیروز نخواهند شد.
جنگ یمن هم اکنون نه تنها عربستان، بلکه اتحادیه اروپا و آمریکا را هم در تنگنا قرار داده است، به ویژه آنکه ائتلاف عربستان با گذشت یک سال و اندی هنوز ره به جایی نبرده است، به همین دلیل، اروپا و آمریکا بعد از افزایش تلفات غیر نظامیان یمنی بر اثر حملات جنگنده های سعودی و محکومیت های جهانی، از عربستان خواسته اند به این جنگ هرچه سریع تر و به هر طریق ممکن پایان دهد.
البته در این بین هیچ گاه نباید نگرانی غرب و آمریکا از ورود روسیه و ایران عرصه میدانی یمن را نادیده گرفت که کمترین نتیجه آن در دست گرفتن کنترل تنگه های هرمز و باب المندب از سوی این دو کشور خواهد بود.




لینک کوتاه
کد خبر465917
عکس

مراسم اربعین حسینی در مشهد -گزارش تصویری 2
حسین کامشاد-مراسم عزاداری اربعین حسینی در مشهد. همزمان با اربعین حسینی،بارگاه منور رضوی میزبان دو شهید مدافع حرم بود این مراسم با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد و اقامه نماز ظهر و عصر به پایان رسید.

مراسم اربعین حسینی در مشهد -گزارش تصویری 1
علی کریمی رستگار-مراسم عزاداری اربعین حسینی در مشهد. همزمان با اربعین حسینی،بارگاه منور رضوی میزبان دو شهید مدافع حرم بود این مراسم با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد و اقامه نماز ظهر و عصر به پایان رسید.

آیین تعزیه خوانی و خیمه سوزان در مشهد/ گزارش تصویری
علی کریمی رستگار-هم زمان با فرارسیدن اربعین حسینی آیین تعزیه خوانی و خیمه سوزان توسط موسسه آموزش عالی فردوس مشهد با اجرای کانون فرهنگی حیدریون برگزار شد.

کودکان عزادار /گزارش تصویری
سیدحمیدهاشمی _ جلوه هایی از کودکان ونوجوانان عزادار در ماه های محرم و صفر


حمله جنگنده های سعودی به خودروهای امدادی یمن
منابع یمنی از حمله جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود به خودروهای امدادی در استان حجه خبر دادند.
به گزارش مهر، شبکه المسیره گزارش داد: جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود خودرو امداد گران را در استان حجه یمن هدف قرار دادند.
بر اساس این گزارش؛ جنگنده های سعودی به کادر شبکه المسیره که در حال پوشش این جنایت بودند، نیز حمله کردند.
همزمان در حمله هوایی جنگنده های سعودی به استان صعده یک یمنی شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند.
این در حالی است که ۸ مزدور وابسته به آل سعود در تعز یمن در عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن کشته شدند.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
رسوایی های آمریکا بیش از آن است که بتواند بر آن سرپوش گذارد ...

رسوایی های انگلیس بیش از آن است که بتواند بر آن سرپوش گذارد

رسوایی های فرانسه بیش از آن است که بتواند بر آن سرپوش گذارد ...

رسواییهای عربستان بیش از آن است که بتواند بر آن سرپوش گذارد ...

رسواییهای رژیم صهیونیستی بیش از آن است که بتواند بر آن سرپوش گذارد ...

رسوایی های عربستان بیش از آن است که بتواند بر آن سرپوش گذارد

رسواییهای بحرین بیش از آن است که بتواند بر آن سرپوش گذارد

رسوایی های امارات بیش از آن است که بتواند بر آن سرپوش گذارد

رسواییهای ترکیه بیش از آن است که بتواند بر آن سرپوش گذارد

رسوایی های مدعیان حقوق بشر بیش از آن است که بتواند بر آن سرپوش گذارد ...

رسوایی های سازمان های بین المللی بیش از آن است که بتواند بر آن سرپوش گذارد ...
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: