کد خبر: ۷۴۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
تعداد بازدید: ۲۹۶
محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در کانال تلگرامی خود نوشت: اعضاي شوراي شهر تهران، ري و تجريش، روز ملي مبارزه با استكبار جهاني را گرامي مي‌دارند.
روایت اعتدالی از «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب،روح انقلاب اسلامي، مبارزه با ظلم و سلطه‌طلبي زورمداران بر مظلومان بود و براين اساس امام خميني، دوقطبي استكبار و استضعاف را با استفاده از ادبيات قرآني توليد كرد و به سرعت اين واژگان در مقياس جهاني بخصوص جهان اسلام گسترش يافت.

مبارزه با استكبار جهاني، مبارزه خون با شمشير و مقابله منطق در برابر تزوير است.

ملت‌هاي مظلوم جهان در قرن بيستم، موجي از استكبار ستيزي را آغاز كردند كه مهمترين مصاديق آن استقلال هند و انقلاب اسلامي ايران محسوب مي‌شود.

شيوه استكبار ستيزي مستضعفان، اتكا به منطق و زبان مشترك همه ملت‌هاست، مبارزه مستضعفان با زر و زور مستكبران غيرممكن است بدون آنكه با روشنگري، تزوير آنان را افشا كرده و ظلم آنان بر ملت‌ها را نشان دهند؛

از اين رو انقلاب اسلامي مردم ايران، انقلابي نرم‌افزاري و فكري بود كه با كمترين خشونت، بزرگترين تحولات را ايجاد كرد و به الگويي براي همه مستضعفان عالم تبديل شد.

اگرچه انقلاب اسلامي در بهمن‌ماه ٥٧ در داخل ایران به پيروزي رسيد اما مستكبران شرق و غرب، ايران را رها نكردند و با تحريك تجزيه‌طلبان داخلي و متجاوزين خارجي، تلاش خود را براي متوقف كردن انقلاب اسلامي دو چندان نمودند.

عبور از بحران‌ها به مدد رهبري امام خميني و آيت‌الله خامنه‌اي حاصل شد.

 روز مبارزه با استكبار جهاني در واقع تقدير از درايت و فداكاري مسئولان كشور بويژه شهيدان مطهري، بهشتي، رجايي و باهنر، شهداي جنگ تحميلي و فرمانده دفاع مقدس آيت‌الله هاشمي رفسنجاني است.

مبارزه ملت ايران با استكبار جهاني، مبارزه مشت در برابر درفش و منطق در برابر گلوله است و از اين رو پيشگامان اين مبارزه دانش‌آموزاني هستند كه پيش از رسيدن به بلوغ جسماني، پله‌هاي بلند بلوغ عقلاني و معنوي را درنورديدند و به فيض عظيم شهادت نائل شدند.

امروز نيز پس از چهار دهه همچنان مبارزه ملت ايران با استكبار جهاني ادامه دارد؛ مبارزه‌اي از جنس منطق و عقلانيت؛ جنگ نرمي كه زورگويي و سلطه‌جويي آمريكا و اسرائيل را در برابر گفتمان جهاني صلح‌طلبي ملت ايران اثبات كرده و موجب شده است اكثریت قريب به اتفاق كشورهاي جهان، حتي اروپا و متحدين تاريخي آمريكا، در تقابل منطق و پايبندي ايران در برابر بي‌منطقي و بدعهدي آمريكا در كنار ایران بايستند و ایالات متحده با وجود بهره‌گيري از قدرت مادي و نظامي، نتواند جمهوري اسلامي را منزوي و محكوم كند و خود منزوي شود.

امروز شاهد تحقق وعده‌اي هستيم كه بنيانگذار جمهوري اسلامي از جانب خداوند به ملت ايران داد كه با حركت در مسيري صحيح و الهي، "آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: