کد خبر: ۷۴۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
تعداد بازدید: ۲۴۸
آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی دیروز در جمع وعاظ و مداحان قم با ابراز تاسف از این که متاسفانه برخی مداحان، تریبون مداحی را با تریبون وعظ و سخنرانی اشتباه می‌گیرند، بر لزوم بیان هرچه بهتر و عمیق‌تر مطالب از سوی وعاظ و خطبا برای عموم مخاطبان تاکید کرد.
آیت‌الله فاضل لنکرانی: برخی تریبون مداحی را با سخنرانی اشتباه می‌گیرند/ این منبر رسول خداست؛ اگر واقعاً چیزی نمی‌دانیم بیهوده آن را بر زبان نیاوریم

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب،وی با اشاره به این که وعاظ و سخنرانان و مداحان اهل‌بیت(ع) نقش بسیار پررنگی در تبیین و ترویج معارف و شعائر اهل‌بیت(ع) دارند، گفت: به خصوص در شهر مقدس قم که اعتبار و اهمیت ویژه‌ای نسبت به دیگر شهرها دارد باید از ظرفیت عظیم وعاظ، خطبا، مداحان، مرثیه سرایان و سخنرانان نهایت استفاده را در جهت نشر معارف ائمه اطهار(ع) بُرد.


رئیس مرکز فقهی ائمه‌اطهار علیهم‌السلام افزود: محرم و صفر هر ساله دارای پیام و حرف جدیدی برای محبان و شیفتگان امام حسین(ع) است و البته ما باید بدانیم که چقدر پیوند و ارتباط با این نهضت و دستگاه داریم تا بتوانیم بیشترین بهره‌برداری را از این دستگاه بزرگ تربیتی و معرفتی داشته باشیم.

وی با اشاره به این که بی‌شک یکی از اهداف والای سیدالشهدا(ع) نجات مردم از گمراهی و ضلالت بوده است، گفت: با نگاهی به فرمایشات امام حسین(ع) در روز عاشورا متوجه می‌شویم که در درجه اول ایشان می‌خواست دست مردم گمراه را بگیرد و آن‌ها را نجات دهد و با وجود آن که می‌دانست خود نیز به شهادت می‌رسد اما در موعظه سپاه عمر سعد می‌فرمود که در کشتن من عجله نکنید و لااقل حرفم را بشنوید.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز هم خطبا، وعاظ و مداحان باید به تاسی از گفتار و سیره نورانی حضرت تا می‌توانند باید در مسیر نجات مردم و آشنایی آن‌ها با نور معارف الهی بکوشند به خصوص در قبال نسل جوان که همه مسئولیت داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: