کد خبر: ۷۴۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
تعداد بازدید: ۲۷۱
خوشرو در نشست عمومی شورای امنیت در مورد کودکان:
خوشرو گفت که برخورد گزینشی با ناقضان حقوق کودکان به معنی خیانت به کودکان به عنوان آسیب‌پذیرترین اقشار بشریت است و اعتبار گزارش‌های سازمان ملل متحد و جهان شمولی حقوق بین‌المللی انسان‌دوستانه را زیر سوال می‌برد.
فشار سیاسی به سازمان ملل مانع از اقدام لازم برای جلوگیری از خشونت علیه کودکان شده است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نشست عمومی شورای امنیت در مورد کودکان و منازعات مسلحانه با استناد به آخرین گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد کودکان و منازعات مسلحانه گفت: سال ۲۰۱۶، سال پرمخاطره برای کودکان بود که در آن ۴۰۰۰ مورد تخلف توسط دولت‌ها و ۱۱۵۰۰ مورد توسط گروه‌های غیر دولتی صورت گرفته است. خشونت علیه کودکان در سال ۲۰۱۶ به سطح هشدار دهنده‌ای رسید که این موارد شامل جلوگیری از رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به کودکان نیز می‌شود.

 وی گفت: با شکست داعش در عراق و سوریه جهان جنایات آنها علیه غیر نظامیان و به ویژه کودکان را به دست فراموشی نخواهد سپرد.

خوشرو ادامه داد: تعداد کودکان زندانی توسط ارتش رژیم اسرائیل به ۴۴۴ نفر یعنی بالاترین حد خود رسید. جهان روز ۲۰ سپتامبر شاهد آن بود که چگونه ارتش اسرائیل کودک ۱۶ ساله فلسطینی زخمی را که به زمین افتاده بود هدف قرار داد. این تنها نمونه‌ای از جنایاتی است که این رژیم هر روزه علیه غیر نظامیان فلسطینی و در قالب سیاست‌های تبعیض نژادی اعمال می‌کند و به کسانی که در مقابل اشغال‌گری مقاومت می‌کنند برچسب تروریست می‌زند.

وی گفت: بر اساس گزارش دبیرکل کشتار و آزار کودکان در یمن نیز ادامه دارد بیش از ۵۰۰ کودک جان خود را از دست دادند که مسوولیت بیش از نیمی از آن بر عهده ائتلاف به رهبری سعودی است و مسوولیت دیگر طرف‌ها از جمله داعش و القاعده در شبه جزیره عربستان است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار کرد: یمن در آستانه سومین سال جنگ سعودی علیه این کشور در وضعیت مصیبت بار قرار دارد قحطی و عدم دسترسی به خدمات پزشکی میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند و بیش از ۸۰۰ هزار مورد ابتلا به وبا گزارش شده درحالی‌که حدود نیمی از تسهیلات درمانی به خاطر محاصره قادر به ادامه خدمات نیستند. مسئولیت این وضعیت مصیبت بار بر عهده ائتلاف به رهبری سعودی است که به جای مصالحه سیاسی تنها در پی پیروزی نظامی بر یمن است.

خوشرو تصریح کرد: با وجود این که کودکان کشته می‌شوند و خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها بمباران می‌شوند متاسفانه فشار سیاسی به سازمان ملل متحد مانع از اقدام لازم برای جلوگیری از کشتار و خشونت علیه کودکان شده است. نام رژیم اسرائیل با وجود هدف قرار دادن کودکان فلسطین هرگز در لیست سیاه ناقض حقوق کودکان قرار نگرفته است. نام ائتلاف به رهبری سعودی نیز به خاطر جنایات آن علیه کودکان یمنی سال گذشته ابتدا در فهرست سیاه ناقض حقوق کودکان قرار گرفته اما تحت فشار و تهدید سعودی از آن خارج شد. جالب توجه است که در گزارش امسال دبیرکل هر چند نام ائتلاف، رهبری سعودی را در این لیست سیاه ناقضان حقوق کودک قرار داده است، اما تحت عنوان جدیدی از آن می‌توان به عنوان کودک‌کشان در حال پیشرفت یاد کرد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
درپاسخ به ژان ایوه لو دریان نجس وحشی، بی ادب، فرهنگ و بی شخصیت وزیر خارجه فرانسه جنایتکارشماره یک
درهر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست فرانسه درکاراست.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا درکاراست.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست انگلیس درکاراست.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست عربستان سعودی درکاراست.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست رژیم صهیونیستی است.
درهر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست مدعیان حقوق بشر درکاراست و همه جانبه کمک وحمایت و پشتیبانی کرده است. مانند افغانستان، پاکستان، اوکراین، نوارغزه، فلطسین، لبنان، سوریه، عراق، لیبی، یمن، گروهک تروریستی منافقین و به ویژه صدام جنایتکاردیکتاتور منطقه!
سازمان های بین المللی جناینکاردهان سگ هارشان را درفرانسه ببندند.
ازمدعیان حقوق بشرجنایتکارمی خواهیم دهان سگ هارشان را درفرانسه ببندند.
بنده عرض می کنم هر کس دیگری [هم] دربارهی قوانین بین المللی و حقوق بین المللی حرف بزند، آمریکایی ها و کشورهای اروپایی، صهیونیست ها و سعودی ها حق ندارند دربارهی حقوق بشر، قوانین بین المللی و حقوق بین المللی حرف بزنند؛ [چون] دولت آمریکا وهم پیمانانش بزرگترین نقضکنندهی حقوق بشر، قوانین بین المللی و حقوق بین المللی در دنیا است؛ نه [فقط] دیروز، [بلکه] همین امروز، همین حالا؛ اینها کسانی هستند
پرچم حقوق بشر و سازمان ملل را کسانی به دست گرفته اند که خودشان بزرگترین ناقض حقوق بشرند!

حضور نیروهای نظامیان آمریکا، انگلیس، فرانسه وآلمان درمنطقه خاورمیانه غیرقانونی است .
شما چه غلطی درمنطقه خاورمیانه می کنید؟
شما چه غلطی درخاک افغانستان، عراق وسوریه و... خاورمیانه می کنید؟
شما با چه مجوز با اجازه چه کسی وارد منطقه خاورمیانه شده است.

در سایه سکوت مدعیان دفاع از حقوق بشر
آل سعود باز هم بر سر مردم یمن بمب خوشهای ریخت
جنگندههای رژیم سعودی در سایه سکوت جامعه بینالملل باردیگر مردم یمن را با بمبهای خوشهای هدف قرار دادند.

تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶


داستان استفاده از بمبهای خوشهای در یمن این روزها داستان تکراری شده است چرا که آل سعود به صورت مرتب از این نوع بمبها علیه مردم بیگناه یمن استفاده میکند. این در حالی است که بمبهای خوشهای با توان کشتار بسیار بالا از جمله سلاحهای ممنوعه به شمار میروند. در همین ارتباط، خبر رسیده جنگندههای ائتلاف سعودی مجددا یک بمب خوشهای به منطقه «حریب القرامیش» در استان «مأرب» پرتاب کردهاند. هنوز از جزئیات این حمله وحشیانه خبری منتشر نشده اما به صورت معمول این نوع بمبها غیرنظامیان زیادی را به کام مرگ میفرستند.
استفاده آل سعود از بمبهای خوشهای ساخت انگلیس در یمن، از آذرماه گذشته بسیار خبرساز شده است. «مایکل فالن»، وزیر دفاع انگلیس در 29 آذر گذشته اعتراف کرد «ارتش عربستان، در جنگ یمن از بمبهای خوشهای بریتانیایی استفاده کرده است.» وی گفت مسئولان سعودی نیز تایید کردهاند که در جنگ یمن، از بمبهای خوشهای خریداری شده از بریتانیا در دهه 1980 میلادی استفاده کردهاند. قوانین انگلیس، فروش این نوع بمب به کشورهای دیگر را از سال 2010 به بعد ممنوع کرده است. بمبهای خوشهای، بعد از انفجار تعداد زیادی بمب کوچکتر را در مساحتی وسیع پراکنده میکنند و غیرنظامیان بسیاری را به خطر میاندازند. اعتراف وزیر دفاع انگلیس در حالی صورت گرفته که سازمان عفو بینالملل اوایل خردادماه گذشته در بیانیهای با افشای استفاده عربستان و متحدینش از بمبهای خوشهای در جنگ یمن هشدار داده بود وجود بمبهای خوشهای منفجر نشده، برخی از مناطق یمن را به «میدانهای مین» تبدیل کرده است. کاربرد بمبهای خوشهای بر اساس کنوانسیون مهمات خوشهای مصوب سال 2008 ممنوع بوده و تاکنون 108 کشور جهان این کنوانسیون را امضا کرده و در حدود 100 کشور آن را به تصویب رساندهاند. فرمانده ائتلاف سعودی هم در اینباره گفته، عربستان این بمبها را از آمریکا و انگلیس خریده تا از آنها استفاده کند!
خبر دیگر اینکه، ارتش و کمیتههای مردمی یمن روز جمعه رزمایش «تیشه محکم» را با هدف کسب آمادگی برای مقابله با جنگ ساحلی احتمالی در غرب این کشور برگزار کردند. به گزارش شبکه خبری المسیره، در این رزمایش انواع عملیات تهاجمی، غافلگیرانه وتاکتیکهای مبارزه برای مقابله با هر سناریوی تشدید تجاوزعلیه یمن تمرین شد. اهداف دیگر از برگزاری این رزمایش «کسب آمادگی گسترده مردمی، حمایت از رزمندگان در جبهههای جنگ در چارچوب مرحله سوم مقابله با متجاوزان، آموزش و تجهیز رزمندگان، تقویت جبههها و به کارگیری تاکتیکهای جنگی در ساحل غربی یمن به طور خاص برای مقابله با متجاوزان» اعلام شده است.










سازمان عفو بین الملل انتقاد کرد؛
عربستان یمن را به میدان مین تبدیل کرده است

دوشنبه 3 خرداد 1395 - 10:10
سازمان عفو بین الملل هشدار داد بمب های ممنوعه خوشه ای عربستان سعودی، برخی مناطق یمن را به میدان مین تبدیل کرده است.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان عفو بین الملل هشدار داد بمب های خوشه ای که جنگنده های سعودی بر یمن و بر سر غیر نظامیان می ریزند، برخی مناطق این کشور را به میدان مین تبدیل کرده است.
این سازمان که مقرش در لندن است، خاطرنشان کرد، کودکان و غیرنظامیان بر اثر بمب های خوشه ای که منفجر نشده کشته و معلول می شوند.
این سازمان از عربستان خواست از این بمب های ممنوعه استفاده نکند و از محافل بین المللی نیز خواست برای پاکسازی مناطق آلوده یمن به این گونه بمب ها همکاری کنند.
عفو بین الملل خاطرنشان کرد که در مأموریت اخیر خود، با بمبهای خوشه ای ساخت آمریکا، انگلیس و برزیل مواجه شده که عربستان از آنها برای حمله به یمن استفاده کرده است.
217 ـ 211


عربستان به استفاده از بمب های خوشه ای انگلیسی علیه مردم یمن اعتراف کرد
عربستان به استفاده از بمب های خوشه ای انگلیسی علیه مردم یمن اعتراف کرد
۱ جدی ۱۳۹۵
ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان اعتراف کرد که در جنگ یمن از بمبهای خوشهای ساخت انگلیس که در زمره سلاحهای ممنوعه هستند، استفاده کرده است.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عربستان ۲۱ ماه است که به بهانه حمایت از دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی مداخله نظامی خود را در یمن آغاز کرده است.
ریاض طی این مدت بارها متهم به استفاده از سلاحهای ممنوعه و کشتار غیرنظامیان یمنی متهم شده است.
ائتلاف عربستان روز دوشنبه اعتراف کرد که از بمبهای خوشهای BL-755 علیه اهداف نظامی در یمن استفاده کرده است.
عربستان مدعی است که از این نوع سلاح که بیش از یکصد کشور جهان استفاده از آن را ممنوع کردهاند، در حمله به مواضع کمیتههای مقاومت مردمی یمن (انصارالله) استفاده کرده است.
ائتلاف عربستان در ادعایی مضحک اعلام کرد که استفاده از سلاح مذکور مطابق قوانین بشردوستانه بینالمللی استفاده شده است! نه در مناطق مسکونی؛ ریاض در عین حال ادعا کرده که دیگر از این نوع بمبها استفاده نمیکند.
سازمان عفو بینالملل در ماه جون اعلام کرد که دست کم ۱۶ غیرنظامی، شامل ۹ کودک، در بازه زمانی جولای ۲۰۱۵ تا می ۲۰۱۶ در نتیجه بمبهای خوشهای ائتلاف عربستان در یمن کشته شدهاند.
این نهاد بینالمللی تصریح کرد که یافتههایش به ولایتهای صنعا و حجه مربوط میشود؛ هر دو منطقه نزدیک مرز عربستان هستند.
صد کشور کنوانسیون منع استفاده از مهمات خوشهای (۲۰۰۸) را امضا کردهاند.
انگلیس نیز یکی از امضا کنندگان این کنوانسیون است، اما عربستان و شرکایش در ائتلاف مذکور و نیز آمریکا هنوز عضو این کنوانسیون نشدهاند.
مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس در پارلمان این کشور از ادعای عربستان در زمینه توقف استفاده از بمبهای خوشهای استقبال کرد.
وی گفت: مسئله فروش تجهیزات نظامی به عربستان و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مورد بازبینی قرار میگیرد.
پیشتر نیز در ماه جنوری سخنگوی ائتلاف عربستان اذعان کرده بود که از بمب خوشهای CBU-105 علیه انصارالله استفاده کرده است.
بر اساس نشریه فارین پالسی، باراک اوباما در ماه می اعلام کرد که آمریکا فروش بمبهای خوشهای به عربستان را به دلیل نگرانیهای مربوط به کشتار غیرنظامیان در یمن متوقف میکند.
بمبهای خوشهای حاوی تعداد زیادی مهمات است که گاهی منفجر نمیشوند و تا سالهای متمادی همچون مینهای ضد نفر جان غیرنظامیان را تهدید میکنند.
دیده بان حقوق بشر نیز روز دوشنبه اعلام کرد که انگلیس فروش سلاحهای دیگر به عربستان را به رغم خطر واضح استفاده از آنها در حملههای آتی ائتلاف همچنان ادامه میدهد.
این نهاد حقوق بشری مستقر در نیویارک خواستار توقف فروش سلاح به عربستان شد.
هفته گذشته، یک مقام ارشد آمریکایی هم ادعا کرد که واشنگتن انتقال محموله بمبهای با دقت بالا به عربستان را از بیم اشتباه در هدف قرار دادن، متوقف کرد.
در حالی که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز یکشنبه این گزارشها را “تبلیغات رسانهای” خواند و آنها را رد کرد.
سازمان ملل اعلام کرده است که حدود ۱۰ هزار نفر از زمان آغاز جنگ یمن کشته شدهاند که حدود نیمی از آنها غیرنظامی هستند.








تاریخ مخابره :۱۳۹۵/۱۲/۱۹ - ۰۹:۰۵



عفو بینالملل: عربستان سعودی هنوز از بمبهای خوشهای استفاده میکند.
یک سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که ائتلاف جنگی عربستان سعودی در حمله به یمن هنوز از بمبهای خوشهای برای بمباران مناطق مسکونی یمن استفاده میکند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، یک سازمان عفو بین الملل روز گذشته اعلام کرد که ائتلاف جنگی عربستان سعودی در حمله به یمن هنوز از بمبهای خوشهای برای بمباران مناطق مسکونی استفاده میکند.
سازمان عفو بینالملل در بیانیهای گفت: مهمات بمب خوشهای محصول برزیل در حمله 15 فوریه برای بمباران سه منطقه مسکونی و زمینهای کشاورزی در استان صعده در شمال یمن به کار رفته و علاوه بر این ائتلاف عربستان سعودی در اکتبر 2015 و ماه می سال گذشته نیز مکررا از بمبهای خوشهای استفاده کرده است.
لین معلوف، مدیر تحقیقات دفتر منطقه سازمان عفو بین الملل در بیروت گفت: رژیم عربستان سعودی با استفاده از این توجیه احمقانه سعی دارد مدعی شود که استفاده از این سلاحها ناقض قوانین بینالمللی نیست درحالی که شواهد نشان میدهد هزینه انسانی و قتل عام غیرنظامیان هنگام به کار بردن این سلاحها در درگیریها بالاست. مهمات خوشهای به طور ذاتی برای گرفتن جان عده زیادی از غیرنظامیان طراحی شدهاند.
عفو بینالملل همچنین از برزیل خواست به کنوانسیون مهمات خوشهای برای موقف کردن کشورهای عضو ائتلاف جنگی عربستان سعودی برای استفاده از بمبهای خوشهای علیه غیرنظامیان بپیوندد.
به طور جداگانه، دیده بان حقوق بشر نیز در ماه دسامبر سال گذشته ائتلاف جنگی عربستان سعودی را متهم به شلیک موشک ساخت برزیل و حاوی مهمات غیر قانونی در نزدیکی دو مدرسه در صعده، کشتن دو غیرنظامی و زخمی نمودن شش نفر از جمله یک کودک کرده بود. این در حالی است که یک روز قبل از این حادثه عربستان سعودی همراه با دولتهای ایالات متحده آمریکا و برزیل در سازمان ملل رای به ممنوع ساختن استفاده از بمبهای خوشهای را در سطح بینالمللی داده بودند.
بمبهای خوشهای دارای چندین بمب کوچکتر هستند که در یک فضای بزرگ منتشر شده و میتوانند عده زیادی از غیرنظامیان را مدتی طولانی پس از بمباران، کشته و یا دچار نقض عضو سازند.
ائتلاف جنگی عربستان به دلیل بمبارانهای شهرهای یمن مورد انتقاد شدید بینالمللی قرار داشته و در ماه دسامبر به استفاده از بمبهای خوشهای ساخت انگلستان اذعان کرده بود، اما گفته بود که قصد دارد استفاده از این بمبها را متوقف سازد.
به گفته سازمان ملل، دخالت نظامی عربستان در مارس 2015 در درگیریهای یمن تا کنون بیش از 7400 کشته و 40 هزار زخمی به جای گذاشته است.





هشدار مجدد دیده بان حقوق بشر:
عربستان دریمن از بمبهای خوشهای استفاده میکند

يکشنبه 10 خرداد 1394 - 15:14
سازمان دیده بان حقوق بشر بار دیگر عربستان سعودی را متهم کرد که در حمله به یمن از بمب های خوشه ای استفاده کرده، و شمار زیادی از شهروندان یمنی را به وسیله همین بمبها کشته است.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیده بان حقوق بشر روز یکشنبه تاکید کرد که اقدام عربستان سعودی در این خصوص جان بسیاری از شهروندان یمنی، به ویژه کودکان، را با خطر مواجه کرده است.
دیده بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است، در این بیانیه به دست کم دو مورد از قربانیان این سلاح ممنوعه براساس پیمان بین المللی اشاره کرد.
27 آوریل نزدیک روستای العمر، در منطقه صعده (شمال یمن) که تحت کنترل انصارالله است، دست کم دو شهروند از جمله یک کودک بر اثر اصابت یک بمب خوشه ای که از یک جنگنده انداخته شد، زخمی شدند.
این سازمان افزود: 29 آوریل نیز در روستای بقیم، نزدیک مرز با عربستان سعودی، چهار شهروند از جمله یک پسر بچه 10 ساله بر اثر انفجار بمب های خوشه ای، زخمی شدند.
اوله سولوانگ (Ole Solvang) ، پژوهشگر در سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: « ائتلاف عربی، به سرکردگی عربستان سعودی باید بداند که استفاده از بمب های خوشه ای ممنوعه، ممکن است به غیرنظامیان آسیب بزند.»
این سازمان سوم مه نیز عربستان را به استفاده از این نوع بمب ها- که آمریکا آنها را در اختیار این کشور قرار داده است- در حملات هوایی به یمن بر ضد انصارالله متهم کرده بود.
کنوانسیون بین المللی درباره بمب های خوشه ای که در سال 2008 به امضای 116 کشور رسید، استفاده از این بمب ها را ممنوع اعلام کرده است.
یک نماینده پنتاگون در دفاع از عرضه این نوع بمب ها ادعا کرد: « آمریکا آن دسته از بمب های خوشه ای را تأمین می کند که اطمینان دارد تقریبا به طور کامل در میدان نبرد منفجر می شوند.»
سازمان های مدافع حقوق بشر می گویند هنگامی که بمب های خوشه ای فورا منفجر نمی شوند، مهمات موجود در آن در عمل، به مین هایی تبدیل می شوند که ممکن است به شهروندان آسیب برساند.





دوشنبه ، 14 ثور 1394 ، 16:50
اعتراف عربستان به استفاده از بمبهای خوشه‎ای در حمله به یمن


سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی به استفاده عربستان از بمبهای خوشهای در تجاوز هوایی به یمن اذعان کرده است.

به گزارش شفقنا افغانستان به نقل از پایگاه خبری النشره، «احمد عسیری» در گفتگو با شبکه خبری «سی ان ان» در پاسخ به سوالی درباره استفاده عربستان از بمبهای خوشهای در حمله هوایی به یمن گفت: «عربستان از این بمبها برای هدف قرار دادن تجهیزات نظامی استفاده میکند نه مناطق مسکونی»

سخنگوی ائتلاف متجاوز افزود:«اگر استفاده از این بمبها ممنوع است پس چر آمریکا آنها را می فروشد؟»

عسیری مدعی شد که گزارش دیده بان حقوق بشر بمب های نوع CBU-105 را می شناسد و می داند این بمب ها ضد تجهیزات جنگی است و ما این را قبول داریم و از آن برای هدف قرار دادن افراد و مناطق مسکونی استفاده نمیکنیم.

وی همچنین به گزارش روز گذشته دیده بان حقوق بشر سازمان ملل درباره استفاده عربستان از بمب های خوشه ای از نوع CBU-105 در یمن اشاره کرد و گفت: «هیومن رایتس(دیدهبان حقوق بشر) اطلاعات خود را از حوثیها دریافت می کند.»

دیده بان حقوق بشر در گزارش خود عربستان را مسوول استفاده از بمبهای خوشهای ساخت آمریکا در یمن که سلاح ممنوعه به شمار می رود، دانست .

دیده بان حقوق بشر به موجب قراردادی که در سال 2008 به امضای 116 کشور رسید استفاده از بمب های خوشه ای را ممنوع اعلام کرد، اما عربستان ، یمن و آمریکا این قرارداد را امضا نکردند.




دیدبان حقوق بشر:
عربستان در حمله به یمن از بمبهای خوشهای استفاده میکند
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

یک سازمان بینالمللی حقوق بشری میگوید اسناد مستدلی در اختیار دارد که ثابت میکند عربستان در حمله به یمن از بمبهای ممنوع خوشهای که توسط آمریکا ارائه شدهاند، استفاده کرده است.
خبرگزاری تسنیم - گروه "دیدبان حقوق بشر" اعلام کرده ائتلاف تحت رهبری عربستان در حملات هوایی خود طی چند هفته اخیر از بمبهای خوشهای که توسط آمریکا ارائه شده استفاده کرده است.
در این گزارش اعلام شده که فیلمهای ویدئویی، تصاویر و دیگر اسناد نشان میدهند ائتلاف از بمبهای خوشهای در نزدیک روستاهای استان صعده در شمال یمن استفاده کرده است. این گروه، که میگوید بر اساس اسناد این بمبها دستکم در دو حمله به کار رفتهاند، نتوانسته به آمار تلفات احتمالی این حملات دست یابد.
بمبهای خوشهای که در بیشتر نقاط جهان ممنوع اعلام شدهاند - آمریکا، عربستان و یا یمن این ممنوعیت را نپذیرفتهاند - جزو تسلیحات غیردقیق هستند که ترکشهای خود را در یک منطقه گسترده پرتاب کرده و به دلیل ریزبمبهای منفجر نشدهای که از خود بر جای میگذارند یک تهدید بلند مدت برای غیرنظامیها محسوب میشوند.
عربستان سعودی به دلیل تلفات بسیار غیرنظامی که در حملاتش علیه مردم یمن پدید آورده آماج انتقادات بینالمللی قرار گرفته است. این کشور در کنار ائتلافی از دولتهای عرب و با حمایتهای اطلاعاتی و پشتیبانی آمریکا به مدت پنج هفته به بمباران یمن پرداخته است.
از زمان دخالت عربستان برای جلوگیری از پیشرویهای نیروی انصارالله در یمن تاکنون هزار نفر جان خود را از دست دادهاند.




دیدهبان حقوق بشر خبر داد:
عربستان در بمباران یمن از بمبهای ممنوعه خوشهای استفاده میکند

یکشنبه ۱۳ بهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی در حمله به یمن از بمب های ممنوعه خوشه ای که توسط آمریکا در اختیار ریاض قرار گرفته استفاده می کند.
به گزارش خبرگزری مهر به نقل از سایت دیده بان حقوق بشر، با آنکه استفاده از بمب های خوشه ای بر اساس پیمانی که در سال ۲۰۰۸ میلادی به امضای ۱۱۶ کشور رسید ممنوع است شواهد محکمی در دست است که نشان می دهد عربستان در حملات اخیر خود به یمن از این بمب ها استفاده کرده است.
بر اساس اطلاعات دیده بان حقوق بشر، عکس ها، تصاویر ویدیوئی و دیگر شواهد و اسنادی که از نیمه آوریل ۲۰۱۵ بدست آمده بر این امر تاکید دارند که عربستان سعودی در حملات اخیر خود به یمن بویژه مناطق شمال صعده از بمب های خوشه ای استفاده کرده است.
بر اساس این گزارش در گزارش دیده بان حقوق بشر به صراحت آمده که آمریکا این بمب ها را در اختیار عربستان سعودی قرار داده است.
با وجود وخامت اوضاع انسانی در یمن و هشدارهای پی در پی مقامات بین المللی بویژه «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد، کشورهای غربی تا کنون اقدامی را جهت متوقف کردن حملات عربستان به یمن انجام نداده و حتی از تصویب پیش نویس طرح آتش بس در این کشور که در شورای امنیت مطرح شده بود نیز جلوگیری کرده اند.







تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395 - 09:47
مقام حزبی یمنی:
عربستان با حمایت صهیونیست ها و آمریکا در یمن کشتار می کند
محمد طاهر از رهبران حزب رشاد سلفی یمن گفت: آل سعود که با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی کشتار روزانه مردم یمن را آغاز کرد، اکنون بدترین شیوه های وحشیگری را علیه یمنی های مظلوم به کار می گیرد.

به گزارش اتاق خبر، این مقام حزبی یمنی که در قالب هیات علمای این کشور به مسکو سفر کرده است اظهار کرد: در سطح جهانی بسیاری از سیاستمداران و شخصیت های آزاد اندیش جنایات ضدبشری سعودی ها که هزاران نفر را در یمن به شهادت رسانده و ده ها هزار تن را مجروح کرده اند،محکوم می کنند.
وی گفت: بازتاب جنایات ضدبشری عربستان سعودی در رسانه ها و آگاهی افکار عمومی جهانی از اقدام های ضد انسانی و نسل کشی، نقشه شوم ضد یمنی را به شکست می کشاند و از سوی دیگر، محکومیت بین المللی جنایات ضدبشری ریاض عرصه را بر سعودی ها تنگ می کند زیر از انزوای بین المللی هراس دارد.
این مقام سیاسی یمنی به بیانیه اخیر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل اشاره کرد که بمباران هوایی مدرسه قرآنی در استان صعده از سوی نیروهای رژیم عربستان سعودی را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها کودک شد، به شدت محکوم کرد.
محمد طاهر همچنین حمله هوایی اخیر به بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در منطقه عبس در استان حجه را جنایت ضدبشری دیگری از سوی عربستان سعودی عنوان کرد و افزود: این حادثه که بیش از 20 کشته و مجروح برجای گذاشت، چهارمین حمله عربستان به بیمارستان های یمن در کمتر از یک سال است.
وی با استناد به آمار رسمی اعلام کرد: بمباران های شبانه روزی جنایتکاران سعودی و ائتلاف وابسته به ریاض تا کنون بیش از 320 هزار خانه و هزاران واحد تاسیسات شهری و عمومی زیر بنایی اعم نیروگاه برق، بیمارستان، جاده و پل را نابود شده و خسارات جبران ناپذیری برجای گذاشته است.
محمد طاهر همچنین در باره همکاری های گسترده نظامی کشورهای غربی با رژیم سعودی با وجود قتل عام روزانه یمنی ها، گفت: ائتلاف تحمیل کننده جنگ در ماه های گذشته از انواع جنگ افزارهای پیشرفته و حتی ممنوعه از نظر مقررات بین المللی استفاده کرده است و در این راه حتی از کشتار گروهی زنان و کودکان که در اسلام به شدت محکوم شده، ابایی ندارد به گونه ای که تاکنون سبب مرگ یا زخمی شدن 27 هزار نفر شده است.
روسیه خواستار انجام تحقیقات بین المللی در باره جنایات رژیم سعودی و ائتلاف نظامی همراه ریاض در یمن شد که از فروردین ماه سال 94 با بمباران های شبانه روزی مردم این کشور را قتل عام می کنند.
عربستان و چند کشور عربی با پشتیبانی آمریکا، از ششم فروردین 1394در سکوت کامل و حمایت آمیز اتحادیه اروپا و سازمان ملل برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، حمله هوایی همه جانبه ای را به این فقیرترین کشور عربی آغاز کرده اند که افزون بر هزاران کشته و مجروج و همچنین آوارگی میلیون ها نفر، برای کشورهای متجاوز حدود 180 میلیار دلار هزینه و برای فروشندگان غربی تسلیحات سود داشته است.
ریاض تاکنون بارها آتش بس را نقض کرده و در تازه ترین تصمیم گیری نیز احمد عسیری مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی و سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی اعلام کرد که عملیات همچنان ادامه خواهد یافت.
دولت سعودی افزون بر تداوم محاصره طولانی یمن به صورت گسترده زیرساخت ها، مدارس، بیمارستان ها، مساجد، جاده ها و پل ها، نیروگاه ها و خانه ها را هدف قرار می دهد و حتی آثار تاریخی و باستانی را بمباران می کند.
مجامع بین المللی با وجود استفاده از تسلیحات ممنوعه مانند بمب های خوشه ای در حمله به مردم یمن، سکوت کرده اند و حتی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل پس از مدت کوتاهی از درج نام ائتلاف عربستان در فهرست سیاه جهانی به دلیل کشتار کودکان یمنی، تحت فشارها و تهدیدهای مالی ریاض به سرعت از تصمیم خود عقب نشینی کرد.


تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395 - 09:47
مقام حزبی یمنی:
عربستان با حمایت صهیونیست ها و آمریکا در یمن کشتار می کند
محمد طاهر از رهبران حزب رشاد سلفی یمن گفت: آل سعود که با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی کشتار روزانه مردم یمن را آغاز کرد، اکنون بدترین شیوه های وحشیگری را علیه یمنی های مظلوم به کار می گیرد.

به گزارش اتاق خبر، این مقام حزبی یمنی که در قالب هیات علمای این کشور به مسکو سفر کرده است اظهار کرد: در سطح جهانی بسیاری از سیاستمداران و شخصیت های آزاد اندیش جنایات ضدبشری سعودی ها که هزاران نفر را در یمن به شهادت رسانده و ده ها هزار تن را مجروح کرده اند،محکوم می کنند.
وی گفت: بازتاب جنایات ضدبشری عربستان سعودی در رسانه ها و آگاهی افکار عمومی جهانی از اقدام های ضد انسانی و نسل کشی، نقشه شوم ضد یمنی را به شکست می کشاند و از سوی دیگر، محکومیت بین المللی جنایات ضدبشری ریاض عرصه را بر سعودی ها تنگ می کند زیر از انزوای بین المللی هراس دارد.
این مقام سیاسی یمنی به بیانیه اخیر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل اشاره کرد که بمباران هوایی مدرسه قرآنی در استان صعده از سوی نیروهای رژیم عربستان سعودی را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها کودک شد، به شدت محکوم کرد.
محمد طاهر همچنین حمله هوایی اخیر به بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در منطقه عبس در استان حجه را جنایت ضدبشری دیگری از سوی عربستان سعودی عنوان کرد و افزود: این حادثه که بیش از 20 کشته و مجروح برجای گذاشت، چهارمین حمله عربستان به بیمارستان های یمن در کمتر از یک سال است.
وی با استناد به آمار رسمی اعلام کرد: بمباران های شبانه روزی جنایتکاران سعودی و ائتلاف وابسته به ریاض تا کنون بیش از 320 هزار خانه و هزاران واحد تاسیسات شهری و عمومی زیر بنایی اعم نیروگاه برق، بیمارستان، جاده و پل را نابود شده و خسارات جبران ناپذیری برجای گذاشته است.
محمد طاهر همچنین در باره همکاری های گسترده نظامی کشورهای غربی با رژیم سعودی با وجود قتل عام روزانه یمنی ها، گفت: ائتلاف تحمیل کننده جنگ در ماه های گذشته از انواع جنگ افزارهای پیشرفته و حتی ممنوعه از نظر مقررات بین المللی استفاده کرده است و در این راه حتی از کشتار گروهی زنان و کودکان که در اسلام به شدت محکوم شده، ابایی ندارد به گونه ای که تاکنون سبب مرگ یا زخمی شدن 27 هزار نفر شده است.
روسیه خواستار انجام تحقیقات بین المللی در باره جنایات رژیم سعودی و ائتلاف نظامی همراه ریاض در یمن شد که از فروردین ماه سال 94 با بمباران های شبانه روزی مردم این کشور را قتل عام می کنند.
عربستان و چند کشور عربی با پشتیبانی آمریکا، از ششم فروردین 1394در سکوت کامل و حمایت آمیز اتحادیه اروپا و سازمان ملل برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، حمله هوایی همه جانبه ای را به این فقیرترین کشور عربی آغاز کرده اند که افزون بر هزاران کشته و مجروج و همچنین آوارگی میلیون ها نفر، برای کشورهای متجاوز حدود 180 میلیار دلار هزینه و برای فروشندگان غربی تسلیحات سود داشته است.
ریاض تاکنون بارها آتش بس را نقض کرده و در تازه ترین تصمیم گیری نیز احمد عسیری مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی و سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی اعلام کرد که عملیات همچنان ادامه خواهد یافت.
دولت سعودی افزون بر تداوم محاصره طولانی یمن به صورت گسترده زیرساخت ها، مدارس، بیمارستان ها، مساجد، جاده ها و پل ها، نیروگاه ها و خانه ها را هدف قرار می دهد و حتی آثار تاریخی و باستانی را بمباران می کند.
مجامع بین المللی با وجود استفاده از تسلیحات ممنوعه مانند بمب های خوشه ای در حمله به مردم یمن، سکوت کرده اند و حتی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل پس از مدت کوتاهی از درج نام ائتلاف عربستان در فهرست سیاه جهانی به دلیل کشتار کودکان یمنی، تحت فشارها و تهدیدهای مالی ریاض به سرعت از تصمیم خود عقب نشینی کرد.



انگلیس و آمریکا حامیان اصلی عربستان در جنایت علیه یمن

کنفرانس بین المللی کمک به مردم یمن که در هتل “پل من” لندن برگزار شده بود با انتقاد شدید گروه های حقوق بشری از سیاست های آمریکا و انگلیس در همراهی با جنایات عربستان در یمن سپری شد.

در این کنفرانس سخنرانان هر یک بر موضوعاتی تاکید داشتند که نشانگر نقض شدید حقوق بشر و قوانین بین الملل توسط عربستان سعودی در تجاوز نظامی علیه یمن و نیز حمایت همه جانبه سیاسی، نظامی آمریکا و انگلیس از ائتلاف تجاوز به یمن به رهبری عربستان بود.
از جمله سخنرانان این کنفرانس جورج گالووی نماینده سابق پارلمان انگلیس و از مدافعان حقوق فلسطینیان بود که سخنانش را با موضوع ” نقش عربستان در گسترش تروریسم” ارائه کرد.
این نماینده پیشین پارلمان بریتانیا با برشمردن مجموعه دلایل و مستنداتی تاکید کرد که تروریسم در چند دهه اخیر در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان زائیده اندیشه های افراطی حکومت آل سعود و وهابیت است. وی گفت از سال ۱۹۸۰ تاکنون این عربستان بوده است که با حمایت از گروه های افراطی و تروریستی وضعیت بحرانی موجود را به خاورمیانه و جهان تحمیل کرده است.
گالووی یادآور شد که امروز همه می دانند که عربستان تنها با حمایت و پشتیبانی کامل امریکا و بریتانیا به یمن حمله می کند. وی تاکید کرد که تمام هواپیماها و بمب هایی که عربستان در کشتار بی رحمانه مردم یمن به کار می گیرد از طریق این کشورها تامین می شود. او گفت: مردم یمن با بمب های بریتانیایی کشته می شوند و این پول مالیات ما مردم بریتانیا است که صرف تجاوز نظامی عربستان به یمن می شود.
این منتقد سیاست های دولت بریتانیا همچنین سازمان عفو بین الملل را سیاست های دوگانه اش مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت، عفو بین الملل رفتاری متناقض و دوگانه در برخورد با موضوع دموکراسی در کشورهای خاورمیانه دارد که نمونه آشکار آن سکوت مطلق در برابر حکومت بسته، افراطی و غیر دموکراتیک عربستان است اما در مقابل سوریه را تحت فشار قرار داده و افکار عمومی جهان را علیه آن تحریک می کند و همین سیاست را نیز در بحرین به اجرا گذاشته و در برابر سیاست های حاکمان مستبد این کشور سکوت اختیار کرده است. وی این موضوع را ناشی از شرایط ویژه اقتصادی عربستان و تسلط مالی اش بر دیگر کشورها و حتی سازمان های بین المللی دانست.
خانم کیم شریف حقوق دان اهل یمن و از فعالان حقوق بشر و نیز از سازمان دهندگان این کنفرانس، از دیگر سخنرانان نشست امروز بود که صحبت های خود را به بیان تاریخچه پیدایش و شکل گیری اندیشه های افراطی در جهان اسلام و خاورمیانه اختصاص داد و گفت افراطی گری ارتباط کامل با زایش اندیشه و تفکر وهابی دارد که خواستگاه اصلی آن در عربستان است.
وی اظهار داشت که از نظر من وهابی گری ربطی به اسلام ندارد بلکه نوعی گرایش سیاسی و با اهداف سیاسی است.
این حقوق دان اهل یمن با بیان چند مثال از برخوردهای افراط گرایانه گروه های تندرو در یمن، با وی و خانواده اش و نیز موارد دیگر یادآور شد که عامل شکل گیری افراطی گری در یمن حزب اصلاح در این کشور است که ماهیت آنان اندیشه های وهابی و از شاخه های اخوان المسلمین در یمن است که مورد حمایت عربستان قرار دارند.
وی یکی از مهمترین مقاطع شکل گیری اندیشه های افراطی و دامن زدن به آن توسط عربستان سعودی را مقطع پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت، عربستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای جلوگیری از رشد تشیع در منطقه و جهان اسلام اقدام به ترویج اندیشه های افراطی و حمایت از گروه های تروریستی با هدف مقابله با تشیع نمود.
در ادامه این نشست در این کنفرانس عبدالسلام الذهبی یکی از فعالان حقوق بشر به ارائه گزارشی از تخریب های گسترده و آسیب های جدی میراث های فرهنگی و مذهبی در یمن پرداخت.
وی که عنوان سخنرانی اش “تخریب میراث های جهانی در یمن توسط عربستان” بود با نشان دادن تصاویر متعددی از مکان های فرهنگی، موزیم ها، شهرهای تاریخی و اماکن تاریخی مذهبی که در بمباران های هجده ماه گذشته توسط عربستان تخریب شده، اظهار داشت که مقایسه رفتار عربستان در تخریب این آثار ارزشمند فرهنگی که جزء میراث های بشری است، با رفتار القاعده، داعش و دیگر گروه های تروریستی و افراطی در افغانستان، سوریه و عراق نشان می دهد که این برخورد و اعمال همگی از یک اندیشه سرچشمه می گیرد و آن اندیشه وهابی گری است که آنها را بدعت در دین می دانند و مروج افراطی گری در میان مسلمانان هستند.
همچنین پروفسور “سند مارک” استاد اقتصاد از سویدن نیز عنوان سخنرانی اش را ” جغرافیای سیاسی جنگ در یمن ” قرار داد و در آغاز سخن ابراز تاسف عمیق خود را از شنیدن خبر حملات هوایی روز گذشته در یمن همزمان با تظاهرات چندین میلیونی مردم یمن علیه عربستان در صنعا اعلام کرد.
محمدعلی جوان مسلمان انگلیسی بعنوان یک فعال رسانه ای که با شبکه های اسلامی همکاری می کند نیز در خصوص یکی از فیلم های مستند خود و روایتی از جنایات رخ داده در یمن توسط عربستان سعودی سخن گفت.



رای الیوم:
آل سعود با حمایت آمریکا در یمن جنایت می کند

چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 13:51
روزنامه رای الیوم با انتقاد شدید از مواضع سازمان ملل درقبال کودک کشی ارتش سعودی در یمن تاکید کرد: آمریکا از جنایت های جنگی ائتلاف تحت فرماندهی سعودیها علیه یمن حمایت می کند.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه رای الیوم در سرمقاله خود به دور جدید حملات هوایی ارتش سعودی و هم پیمانانش به مدارس و بیمارستانهای یمن و کشته و زخمی شدن شمار دیگری از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان پرداخت و نوشت: نمی دانیم زمانی که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل گزارش سازمان های جهانی نظیر پزشکان بدون مرز و عفو بین الملل درخصوص حملات هوایی عمدی ارتش سعودی به بیمارستانها و مدارس شمال یمن و قربانی شدن شماری از کودکان یمنی را می خواند، چه احساسی دارد.
رای الیوم خاطرنشان کرد: بان کی مون زیر فشار و تهدید عربستان و با حمایت آمریکا، نام ائتلاف تحت فرماندهی سعودیها علیه یمن را از فهرست سیاه قاتلان کودکان در جنگ ها بیرون آورد.
این روزنامه با اشاره به حمله جنگنده های سعودی به بیمارستان عبس که تحت مدیریت پزشکان بدون مرز است، نوشت: هنگام بمباران، در بخش زنان بیمارستان عبس 25 زن و 18 کودک شیرخواره بستری بودند. همچنین تعداد نامشخصی بیمار و کودک در بخش اورژانس بودند. سازمان عفو بین الملل با اعلام موقعیت بیمارستان، از طرف های درگیر خواسته بود که به این بیمارستان حمله نکنند.
به نوشته رای الیوم، مقامات عربستان اعلام کردند که درباره این حملات هوایی تحقیقات خواهند کرد اما هیچ فایده ای ندارد زیرا به سرنوشت تحقیقات قبلی دچار خواهد شد.
احمد عسیری سخنگوی عملیات "طوفان قاطعیت" روز روشن با دروغ گویی و گمراه کردن افکار عمومی می گوید که جنگنده های سعودی اهداف نظامی را هدف قرار داده اند.
مردم یمن با جنایات جنگی وسیع هواپیماهای نظامی ائتلاف تحت فرماندهی سعودی روبرو هستند. حکومت سعودی در واکنش به بی نتیجه ماندن مذاکرات کویت و تشکیل شورای عالی سیاسی در یمن و برگزاری جلسه پارلمان بعد از گذشت یکسال و نیم، بار دیگر گزینه نظامی را به طور گسترده تر در دستور کار خود قرار داده است.
این روزنامه تصریح کرد: گمان نمی کنیم که اگر حتی همه کودکان فقیر یمن کشته شوند، بان کی نون نام ائتلاف یاد شده را باردیگر به فهرست سیاه قاتلان کودکان در جنگ ها برگرداند چون عربستان کشوری ثروتمند و از حمایت آمریکا برخوردار است و ریاض به واشنگتن با بستن قراردادای خرید سلاح رشوه می دهد. آخرین مورد قرارداد خرید تانک به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون دلار است.




رای الیوم:
آل سعود با حمایت آمریکا در یمن جنایت می کند

چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 13:51
روزنامه رای الیوم با انتقاد شدید از مواضع سازمان ملل درقبال کودک کشی ارتش سعودی در یمن تاکید کرد: آمریکا از جنایت های جنگی ائتلاف تحت فرماندهی سعودیها علیه یمن حمایت می کند.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه رای الیوم در سرمقاله خود به دور جدید حملات هوایی ارتش سعودی و هم پیمانانش به مدارس و بیمارستانهای یمن و کشته و زخمی شدن شمار دیگری از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان پرداخت و نوشت: نمی دانیم زمانی که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل گزارش سازمان های جهانی نظیر پزشکان بدون مرز و عفو بین الملل درخصوص حملات هوایی عمدی ارتش سعودی به بیمارستانها و مدارس شمال یمن و قربانی شدن شماری از کودکان یمنی را می خواند، چه احساسی دارد.
رای الیوم خاطرنشان کرد: بان کی مون زیر فشار و تهدید عربستان و با حمایت آمریکا، نام ائتلاف تحت فرماندهی سعودیها علیه یمن را از فهرست سیاه قاتلان کودکان در جنگ ها بیرون آورد.
این روزنامه با اشاره به حمله جنگنده های سعودی به بیمارستان عبس که تحت مدیریت پزشکان بدون مرز است، نوشت: هنگام بمباران، در بخش زنان بیمارستان عبس 25 زن و 18 کودک شیرخواره بستری بودند. همچنین تعداد نامشخصی بیمار و کودک در بخش اورژانس بودند. سازمان عفو بین الملل با اعلام موقعیت بیمارستان، از طرف های درگیر خواسته بود که به این بیمارستان حمله نکنند.
به نوشته رای الیوم، مقامات عربستان اعلام کردند که درباره این حملات هوایی تحقیقات خواهند کرد اما هیچ فایده ای ندارد زیرا به سرنوشت تحقیقات قبلی دچار خواهد شد.
احمد عسیری سخنگوی عملیات "طوفان قاطعیت" روز روشن با دروغ گویی و گمراه کردن افکار عمومی می گوید که جنگنده های سعودی اهداف نظامی را هدف قرار داده اند.
مردم یمن با جنایات جنگی وسیع هواپیماهای نظامی ائتلاف تحت فرماندهی سعودی روبرو هستند. حکومت سعودی در واکنش به بی نتیجه ماندن مذاکرات کویت و تشکیل شورای عالی سیاسی در یمن و برگزاری جلسه پارلمان بعد از گذشت یکسال و نیم، بار دیگر گزینه نظامی را به طور گسترده تر در دستور کار خود قرار داده است.
این روزنامه تصریح کرد: گمان نمی کنیم که اگر حتی همه کودکان فقیر یمن کشته شوند، بان کی نون نام ائتلاف یاد شده را باردیگر به فهرست سیاه قاتلان کودکان در جنگ ها برگرداند چون عربستان کشوری ثروتمند و از حمایت آمریکا برخوردار است و ریاض به واشنگتن با بستن قراردادای خرید سلاح رشوه می دهد. آخرین مورد قرارداد خرید تانک به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون دلار است.


جنایات سعودی ها در یمن با نظارت و چراغ سبز آمریکا صورت می گیرد
پارس نیوز ۳۸۶ روز پیش ۰ ۰ ۰
رهبر انصارالله یمن تاکید کرد که رژیم سعودی با نظارت آمریکا شمار زیادی از این جنایات در حق شهروندان یمن مرتکب شده است و در حقیقت جنایات سعودی ها در یمن با چراغ سبز آمریکا انجام می شود.
به گزارش پارس نیوز ، رهبر انصارالله یمن در سخنانی حمله سعودی ها به مراسم ختمی در صنعا پایتخت یمن را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در سخنانی اظهار داشت: جنایت و کشتاری که در صنعا رخ داد، تنها یکی از فجیع ترین جنایات متجاوزان در حق مردم یمن است. رژیم سعودی با نظارت آمریکا شمار زیادی از این جنایات در حق شهروندان یمن مرتکب شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: تجاوز سعودی-آمریکایی به ارتکاب جنایات عادت کرده است و از این طریق در صدد هدف قرار دادن شهروندان است. جنایات سعودی ها در یمن با چراغ سبز آمریکا انجام می شود.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: ما دلایل فنی متقنی داریم که نشان می دهد سعودی ها در ارتکاب کشتار صنعاء دست داشته اند.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به کشورهای مستکبر گفت: جنایت صنعا لعنت و رسوایی برای شما است و نشان می دهد که ادعاهای شما در خصوص حقوق بشر پوچ است.

عبدالملک الحوثی خطاب به سازشکاران در جهان عرب نیز بیان داشت: سخنی نیز با شما در خصوص تجاوز سعودی ها به یمن دارم؛ باید برای مقابله با متجاوزان جنایتکار سعودی اقدامی جدی صورت گیرد و این اقدام جدی به شما ارتباط دارد. باید احساس مسئولیت بالایی داشته باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: تمامی آزادگان باید احساس مسئولیت بالایی داشته باشند و هیچ کس اجازه ندارد که در برابر آنچه رخ می دهد، در گوشه ای بایستد و در حاشیه بماند.

رهبر انصارالله تاکید کرد: از مردم یمن درخواست می کنیم که بر اساس وظیفه دینی، ملی و طائفه ای خود برای پاسخ دادن به تجاوزات سعودی ها دست به کار شوند. تمام گروه های مردمی باید بسیج عمومی اعلام کنند و هر کس که می تواند به جبهه های نبرد ملحق شود، از این اقدام دریغ نکند. کسی نباید در منزل خود بنشیند.

وی در ادامه افزود: جوانان یمنی باید با پیوستن به جبهه ها، از مرتکبین این جنایات انتقام بگیرند. سعودی ها با اقتصاد یمن و بانک مرکزی مبارزه می کنند و همچنین قایق های حامل کالاها را هدف قرار می دهند.



۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
رهبر انصارالله: سعودیها با چراغ سبز آمریکا در یمن جنایت می‎کنند
«سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن بمباران مجلس ختم در صنعاء را یک فاجعه بزرگ در حق ملت یمن خواند و تاکید کرد که جنایات عربستان در یمن با چراغ سبز آمریکا صورت می‎گیرد.
به گزارش مشرق، به نقل از شبکه المسیره، رهبر جنبش انصارالله یمن یکشنبه شب یک روز پس از فاجعه بمباران مجلس ختم در صنعاء آغاز شد.

عبدالملک الحوثی در ابتدای سخنرانی خود حادثه «کشتار صنعاء» را به ملت یمن تسلیت گفت.

رهبر انصارالله افزود: بمباران مجلس ختم که به کشته و زخمی شدن 900 نفر منجر شد، یک فاجعه بزرگ در حق ملت یمن است.

وی تاکید کرد: رژیم سعودی با هماهنگی و نظارت آمریکا بدترین جنایت ها را در حق شهروندان و غیرنظامیان یمنی مرتکب شده است.

عبدالمک الحوثی گفت: شدت جنایت صنعاء به اندازه ای بود که آمریکا، متحد عربستان را هم به دردسر انداخته است.

رهبر انصارالله تصریح کرد: آمریکا با وجود مشارکت مستقیم در جنگ عربستان علیه یمن تلاش می کند خود را به عنوان یک بی طرف نشان دهد. این کشور اکنون تلاش می کند که خود را از همدستی با عربستان در جنایت صنعاء مبرا کند.

وی گفت: اسناد محکمی در اختیار داریم که نشان می دهد عربستان در ارتکاب کشتار صنعاء دست دارد.

الحوثی خاطرنشان کرد: اگر آمریکا در حمله به یمن نقش نداشت، عربستان جرات ارتکاب جنایت در حق ملت یمن را نداشت.

عبدالملک افزود: هیچ پادشاه یا شاهزاده سعودی جرات حمله به ملت یمن بدون اجازه و همراهی آمریکا را نداشت.

وی گفت: پس از جنایت اخیر عربستان در صنعاء چاره ای به جزء تحرکات سخت و جدی در مقابله با تجاوزگری های دشمن جنایتکار سعودی وجود ندارد.

رهبر انصارالله تاکید کرد که جنایت های وحشیانه عربستان سعودی نشان می دهد که رژیم سعودی با این جنایت ها خو گرفت و به آن عادت کرده است.

الحوثی گفت: عربستان اقتصاد یمن و بانک مرکزی این کشور را هدف قرار داده است و از سوی دیگر، قایق ها و کشتی های حامل کالا را بمباران می کند.

وی خاطرنشان کرد: عربستان برای نابودی کامل اقتصاد ما برنامه ریزی می کند تا ملت یمن به یک ملت مفلس تبدیل شوند.

رهبر انصارالله یمن اعلام کرد که یمن کربلای زمانه و همه روزهای تجاوزات سعودی عاشورا است. ما در آستانه عاشورا قرار داریم و اکنون آنچه که شاهد آن هستیم ادامه سرکشیها و طغیان‎گری یزیدی است.

سید عبدالملک الحوثی همچنین به تحولات فلسطین اشاره کرد و گفت: امیدواریم که ملت فلسطین در مقابله با دشمنی که محور شرارت برای همه امت منطقه است، فعالیت و مقاومت بیشتری داشته باشد.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
آقای روحانی فرانسه قابل اعتماد نیست باید روی پای خود بایستیم.
آقای ظریف فرانسه قابل اعتماد نیست باید روی پای خود بایستیم.
آقای روحانی آمریکا قابل اعتماد نیست باید روی پای خود بایستیم
آقای ظریف آمریکا قابل اعتماد نیست باید روی پای خود بایستیم..
آقای روحانی انگلیس قابل اعتماد نیست باید روی پای خود بایستیم
آقای ظریف انگلیس قابل اعتماد نیست باید روی پای خود بایستیم..
آقای روحانی آمریکایی ها و کشورهای اروپایی قابل اعتماد نیست باید روی پای خود بایستیم.
آقای ظریف آمریکایی ها و کشورهای اروپایی قابل اعتماد نیست باید روی پای خود بایستیم.
آقای روحانی مدعیان حقوق بشر قابل اعتماد نیست باید روی پای خود بایستیم.
آقای ظریف مدعیان حقوق بشر قابل اعتماد نیست باید روی پای خود بایستیم.
وزیرخارجه فرانسه پای خود را ازگلیمش درازتر کرد.
کاری می کنم وزیرخارجه فرانسه اقدامتش پشیمان شود.
فرانسه درجنایت خان شیخون دست دارد.
زنان اروپایی درمدت 7 سال با پول رژیم جنایتکارآل سعود دشمن درجه یک دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان وبشریت برای ازدواج، ازطریق ترکیه به عراق و سوریه می روند.
بیشترزنان داعش دختران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت فرانسوی، انگلیسی و آلمانی هستند.
عروس داعش
چرا زنان بی ادب غربی به داعش می پیوندند؟
دختران انگلیسی برای ازدواج نکاج به سوریه میروند.
دختران جوان آلمانی به سوریه می روند!
چه کسانی درمدت 7 سال است ازداعش نفت می می خرند؟
فرانسه درمدت 7 سال است ازداعش نفت می خرند.
ترکیه ازداعش نفت می خرد.
اسرائیل ازداعش نفت می خرد.
آمریکا ازداعش نفت می خرد.
اروپا ازداعش نفت می خرد.
حامیان اصلی داعش درمدت 7 سال است از طریق ترکیه ازداعش نفت می خرد.
سکوت دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
ناتوانی آمریکا، انگلیس، فرانسه و سازمان های بین المللی و مدعیان حقوق بشر درحال بحران سوریه ؟! درمدت 7 سال.
وزیرخارجه فرانسه یک دروغگوست و دروغ های زیادی گفته است.
فرانسه، آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی، امارات، رژیم صهیونیستی وترکیه 7 سال است درتاسیس وحمایت ازتروریست ها درمنطقه نقش دارند.
فرانسه با جنایتکاران مهربان است.
فرانسه به علت جنایات جنگی درمنطقه باید محاکمه شود.
مبارزه با فرانسه، دفاع ازاسلام است.
فرانسه مانند آمریکا وانگلیس ازسال 2003 تاکنون به دنبال جنگ با تروریسم نیست وفقط به دنبال منافع خودش درمنطقه است.
فرانسه تروریست پروراست!
دبیرکل سازمان ملل ازکمک آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی، امارات، رژیم صهیونیستی و ترکیه آگاه است.
رئیس شورای امنیت سازمان ملل ازکمک آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی، امارات، رژیم صهیونیستی و ترکیه آگاه است.
رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل ازکمک آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی، امارات، رژیم صهیونیستی و ترکیه آگاه است.
سازمان عفوبین الملل ازکمک آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی، امارات، رژیم صهیونیستی و ترکیه آگاه است.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
اتحادیه اروپا به جای ایران تحریم کند زنان ودختران کشورهای اروپایی درترکیه خود فروشی می کنند جلوگیری کند.

اتحادیه اروپا به جای ایران تحریم کند زنان ودختران کشورهای اروپایی درترکیه خود فروشی می کنند جلوگیری کند.

سازمان بین المللی دهان سگ هارشان را دراروپا ببندند.
ازشورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهد که دهان سگ هارشان را دراروپا بیندند.
برخی کشورهای اروپایی که حقوق بشر را رعایت نمی کنند.
مبارزه با اروپا، دفاع ازاسلام است.
اروپا جنایتکارهم مانند آمریکا جنایتکار به دنبال جنگ با تروریسم، طالبان، القاعده، داعش، جبهه النصره ودیگرگروه های تروریستی نیست وفقط به دنبال منافع خودش است.
اروپا مثل آمریکا یک دروغگوست و دروغ های زیادی گفته است.
اروپا تروریست پروراست!
داعش های اروپا درعراق چه می کنند؟
داعش های اروپا درسوریه چه می کنند؟
داعش های اروپا درافغانستان چه می کنند؟
اروپا حامی تروریسم است.
اروپا درحال کمک به تروریسم است.
اروپا متهم به حمایت ازداعش درمنطقه وجهان است.
اروپا قوانین بین المللی را زیرپاگذاشت.
اروپا وآمریکا درتاسیس وحمایت ازتروریست ها درمنطقه نقش دارند.
ترکیه وغرب مسئول حمله شیمیایی درعراق وسوریه هستند.
مخالفان سوریه مورد حمایت ترکیه وغرب ازسلاح شیمیایی استفاده کردند.
اروپا باید درمورد گازسارین توضیح دهد.
اروپا داعش را زمان اشغال عراق بوجود آورد/ درسال 2003
چه کسی باورمی کند اروپا نگران حقوق بشردرنوارغزه، فلسطین، سوریه، عراق، لیبی، افغانستان، عربستان، بحرین ویمن است.
کسی حق ندارد درباره حقوق بشربا اروپا مذاکره کند.
عربستان سعودی با حمایت کشورهای اروپایی دریمن ومنطقه کشتارمی کند.
رژیم جنایتکارآل سعود درمدت 3 سال است با چراغ سبزاروپا برسرمردم مظلوم، بی گناه و بی دفاع یمن بمب خوشه ای می ریزد.
آل سعود وحشی با حمایت اروپا دریمن ومنطقه جنایت می کند.
اروپا جنایتکاردرمدت 7 سال است ازداعش نفت می خرد.
چه کسانی ازداعش نفت می خرند؟ ترکیه، آمریکا، کشورهای اروپایی و رژیم جعلی صهیونیستی دنیا تاکنون فقط سکوت کرد؟ چرا
جنایت سازمان یافته علیه مظلومان ومسلمانان منطقه، حقوق بشرحیوان کشورهای اروپایی کجاست؟
اروپا درمدت 7 سال است ازداعش حمایت نظامی می کند.
چرا پارلمان اروپا جنایتکاردرمدت 7 سال است، نفت داعش را تحریم نمی کند؟
اروپا داعش را نابود نمی کند/ پرورش می دهد.
بمب ساخت اروپا برسرمردم یمن!
بمب های ساخت کشورهای اروپایی دریمن استفاده می شوند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد به مسئولیتش برای محاکمه اروپا نمی کند.
اروپا مقصراصلی طولانی شدن جنگ درسوریه، عراق، افغانستان ویمن است.
قدرت گرفتن القاعده دریمن با کمک آمریکا واروپا.
اروپا بسیارخطرناک ترازداعش است.
اروپا از تکفیری ها بدتراست.
اروپا عامل اصلی رنج کودکان یمنی است.
اروپا پای خود را ازگلیمش درازترکرد.
اروپا با داعش مهربان است.
اروپا درجنایت های سعودی ها شریک است.
اروپا شریک ریخته شدن خون یمنی هاست.
اروپا به عنوان ناقض حقوق بشرنمی تواند مدافع آن درجهان باشد.
که اروپا چشم خود را بروی واقعیات بسته ونمی تواند مدعی دفاع ازحقوق بشرباشد.
اگرکشورهای اروپایی می خواهند به مردم سوریه کمک کنند باید ازحمایت تروریست ها دست بردارند.






خبرنگار مشهور آمریکایی: عربستان تهديد واقعی است نه ايران
پنجشنبه 10 ارديبهشت 1394 - 17:10
خبرنگار ارشد شبکه "فاکس نیوز" آمریکا تأکید کرد که عربستان سعودی بزرگترین تهدید برای این کشور است و نه ایران، زیرا عربستان از گروههایی مانند القاعده، داعش، بوکوحرام و النصره حمایت میکند.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جرالدو ریورا" که به عنوان کارشناس، مهمان یکی از برنامههای شبکه فاکس نیوز تحت عنوان "تهدید ایرانیها" بود، در پاسخ به ادعاهای مجری این برنامه علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر "حمایت از تروریسم" و "تلاش برای دستیابی به سلاح هستهای" گفت: شما از پاکستان هستهای و هند هستهای نمی ترسید، چرا؟
مجری در پاسخ مدعی شد: مسایل زیادی وجود دارد اما باید گفت که هند و پاکستان کشورهایی با ارزشهای غربی هستند و به گونه غربی شده اند. پاکستان به طور فزاینده در حال حرکت به سمت ارزش های غربی است. ایران با این حال قصد نابود کردن غرب و اسراییل را دارد و از آمریکا متنفر است.
ریورا در پاسخ به ادعاهای مجری فاکس نیوز گفت: آنچه شما تکرار کردید تنها تبلیغات پوچی بود که عربستان سعودی به خورد شما داده است. درحالیکه واقعیت این است که عربستان سعودی تامین کننده منابع مالی همه گروههای شرور و تروریسم در جهان است.
خبرنگار ارشد فاکس نیوز با اشاره به چندین حادثه تروریستی مانند حمله به سفارتهای آمریکا در آفریقا و حادثه ناو "یو اس اس کول" و حادثه یازده سپتامبر 2001 ، تأکید کرد که پانزده تن از عاملان حمله 11 سپتامبر تبعه عربستان سعودی بودند، و همه عوامل حملات تروریستی دیگر نیز توسط همین کشور حمایت شدهاند.
وی با بیان اینکه همه گروههای افراطی و تروریستی مانند الشباب، النصره، القاعده ، داعش ، بوکوحرام از سوی عربستان سعودی حمایت مالی می شوند، تأکید کرد: اینکه ادعا شود شیعیان حامیان اصلی این گروههای افراطی هستند، یک سخن بسیار پوچ و بی معنی است.
ریورا در پاسخ به اظهارات مجری که گفت عربستان سعودی یکی از متحدان آمریکا است و این کشور برای نابود کردن صدام وارد جنگ شد؛ تأکید کرد: گزارشهای اطلاعاتی آمریکا که همچنان طبقه بندی شده است، نشان میدهد عربستان سعودی و خانواده حاکم این کشور در حملات یازده سپتامبر دست داشتهاند. گروههای افراطی سنی از جمله الشباب، بوکوحرام، داعش و القاعده توسط عربستان حمایت مالی می شوند و حتی خود اسامه بن لادن یک تبعه عربستان بود. چطور ایران ناگهان تبدیل به یک تهدید موجودیتی برای آمریکا شد. ایران و گروههای شیعی هیچگاه هیچ ارتباطی با افرادی که سر اتباع آمریکا را بردیدند یا افرادی را که سوزاندند نداشتند. اینکه گفته می شود همه حملات به آمریکا از طرف ایران خط دهی و طراحی شده است کاملا پوچ و بی پایه و اساس است.




مسلمان واقعی روسیه است، نه عربستان سعودی جنابتکارشماره یک
مسلمان واقعی روسیه است، نه ترکیه جنایتکارشماره یک همدستی با جنایتکاران درمنطقه
مسلمان واقعی روسیه است، نه چند کشورجنایتکارعربی تحت امر رژیم جنایتکارآل سعود دشمن درجه دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان وبشریت نوکرآمریکا وغرب درمنطقه!







اعتراض مردم ترکیه به حمایت کشورشان از تروریستها
سه شنبه 9 خرداد 1396 - 11:15
مردم ترکیه با برگزاری تظاهراتی در آنکارا، دولت تركيه را به حمايت از گروه های تروريستي در كشورهای همسايه متهم كردند.
العالم - ترکیه
خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، مخالفان دولت تركيه در آنكارا پايتخت اين كشور در اعتراض به سياست هاي داخلي و خارجي دولت تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان از ادامه وضعیت فوق العاده در تركيه انتقاد کرده و آن را ابزار دولت برای سركوب مخالفان توصیف كردند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات همچنين دولت بن علی ييلدريم را به اتخاذ سياست خصمانه ضد كشورهاي همسايه و حمايت از گروه هاي مسلح تروريست در اين كشورها متهم كردند.
عبيده عبدالفتاح خبرنگار شبكه العالم در آنكارا گفت: احزاب مخالف، موسسات مردم نهاد، خبرنگاران، دانشگاهيان و فعالان حقوقي در اين تظاهرات در محكوميت سياست هاي داخلي و خارجي دولت شركت داشتند.
يكي از تظاهركنندگان به خبرنگار العالم گفت: شهروندان در تركيه از جنبه هاي مختلف زندگي خود زير فشار دولت حزب عدالت و توسعه قرار دارند. كشور شاهد بازداشت هاي دسته جمعي است. از نظر اقتصادي هم افزايش قيمت ها، زندگي را دشوار كرده است.
ديگر شهروند تركيه اي گفت:احزاب و گروه هاي مختلف مخالف دولت در اين تظاهرات شركت كرده اند تا سياست هاي اشتباه حزب عدالت و توسعه را در داخل و خارجي محكوم كنند. اين سياست ها باعث ويراني براي تركيه در سطوح مختلف شده است.
بر اساس گزارش خبرنگار العالم، تظاهركنندگان تاكيد كردند ادامه وضعیت فوق العاده در تركيه غيرقانوني است و به منافع تركيه آسيب مي رساند، و از آن به عنوان بهانه اي براي سركوب مخالفان دولت استفاده مي شود. زندان هاي تركيه پر از شخصيت هاي سياسي و دانشگاهي است و اين شرايط، عضويت آن در اتحاديه اروپا را غيرممكن كرده است. تظاهركنندگان تاكيد كردند دولت به اين علت موضع تهاجمي در برابر مخالفان اتخاذ كرده است كه در حال فروپاشي است و بدون تحميل حالت فوق العاده، نمي تواند كشور را كنترل كند.
يكي از تظاهركنندگان گفت:از سران دولت براي تامين منافع تركيه و نه اهداف شخصي شان تلاش مي كردند، اين شرايط ايجاد نمي شد. متاسفانه دولت حزب عدالت و توسعه، سياست هاي خطرناكي در خاورميانه دارد.
شهروندان معترض تركيه اي سياست هاي دولت اين كشور در صحنه خارجي را شکست خورده توصیف کرده و اعلام کردند سال ها حمايت از گروه هاي تروريستي مسلح در كشورهاي همسايه هيچ سودي براي آنكارا نداشته است. تظاهركنندگان تاكيد كردند حل اين شرايط، بازنگري در سياست هاي خصمانه و همكاري مشترك با دولت هاي قانوني اين كشورها و در راس آنها سوريه است. مردم تركيه از هر فرصتي براي اعلام مخالفت با سياست هاي داخلي و خارجي دولت از جمله محدود كردن آزادي هاي عمومي و نقض حقوق مردم، استفاده مي كنند.





تاریخ : ۹۴/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۳
33 سال پیش در چنین روزی هاشمی: فرانسه تروریست پرور است هاشمی رفسنجانی در مورد تحویل اسرای ایرانی توسط عراق گفت : ما اعلام می کنیم که اگر بخواهند این تحویل از طریق فرانسه صورت گیرد ما نخواهیم پذیرفت و اجازه نمی دهیم که فرانسه از این طریق آبرویی کسب کند، چون فرانسه کشوری است تروریست پرور و متجاوز پرور .

رخدادهای 28 بهمن 1361

چکیده

* آیت الله خامنه ای : ما طالب کشورگشایی نیستیم ، ما به دنبال دفاع از حقی هستیم که امروز اولین روز دفاع ما از آن نیست.



* هاشمی رفسنجانی در مورد تحویل اسرای ایرانی توسط عراق گفت : ما اعلام می کنیم که اگر بخواهند این تحویل از طریق فرانسه صورت گیرد ما نخواهیم پذیرفت و اجازه نمی دهیم که فرانسه از این طریق آبرویی کسب کند.



* آیت الله یوسف صانعی دادستان کل کشور صبح دیروز در دیدار با امام خمینی رهبر انقلاب گزارشی از عملکرد شورای عالی قضایی ، وضع زندان ها و زندانیان را به استحضار ایشان رساند .



* واشنگتن پست در شماره دیروز خود نوشت : آمریکا در ماه دسامبر گذشته نخستین اعتبارهای بازرگانی خود را در اختیار عراق گذاشت .



* میرحسین موسوی نخست وزیر : ما مطمئن هستیم و یقین داریم که فرانسه هم مثل آمریکا از منطقه گور خودش را گم خواهد کرد و این پیروزی مقدمه ای است برای این که ما ضربه مهم دیگری بر آمریکا و هم پیمانانش در منطقه وارد آوریم.

آیت الله خامنه ای : موضع ما در برابر رژیم عراق مانند موضع ما در مقابل رژیم شاهنشاهی است

با حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور مراسم جشن فارغ التحصیلی و اعطای سردوشی دانشجویان دوره 22 بهمن انقلاب اسلامی نیروی زمینی بعد از ظهر دیروز در دانشکده افسری برگزار شد .

آیت الله خامنه ای در این مراسم اظهار داشتند : آن روزی که سرگرم مسائل داخلی کشورمان بودیم فکر نمی کردیم رژیمی که در یک کشور هم کیش ، همسایه و هم فرهنگ حکومت می کند ، چنین آشکارا به عنوان یک بازوی دست جنایتکاران بزرگ جهانی عمل و به کشور اسلامی ما تجاوز کند .

ایشان ادامه دادند : جنگ بد است ، اما جنگی که برای دفاع از موجودیت و شرف اسلامی و ملی باشد یک فریضه است ، جنگ سخت است ، اما جنگی که در راه حفظ عزیزترین آرمان های اسلامی باشد قابل تحمل و موجب آسایش است . رئیس جمهور گفتند : ما در این جنگ به دنبال یک هدف انسانی ، قابل قبول و منطقی بوده و هستیم و تا زمانی که به هدف مقدسمان دست پیدا نکنیم ملت ما از تلاش قهرمانانه خود دست برنخواهد داشت .

ایشان در قسمت دیگری از سخنان خود گفتند : ما طالب کشورگشایی نیستیم ، ما به دنبال دفاع از حقی هستیم که امروز اولین روز دفاع ما از آن نیست ، ملت ما و کسانی که انقلاب اسلامی را شناخته اند سالیان درازی است که از این حق دفاع می کنند ، موضع ما در برابر رژیم عراق مثل موضع ما در مقابل رژیم شاهنشاهی است با همان روحیه و انگیزه حرکت می کنیم و با همان نیرو هم پیروز خواهیم شد . (1)

هاشمی : عملیات والفجر وسیع ، طولانی و سرنوشت ساز است

جلسه شورای عالی دفاع دیشب به ریاست آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و با شرکت هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده امام در شورای عالی دفاع ، میرحسین موسوی نخست وزیر ، علی اکبر ولایتی وزیر خارجه و دیگر مسئولین کشوری و لشکری برگزار شد .

پس از این جلسه هاشمی رفسنجانی برای روشن شدن این ابهام که گفته می شود اولین مرحله عملیات والفجر بدون دستاورد مشخصی با رکود مواجه شده است ضمن برشمردن دستاوردهای مرحله مقدماتی این عملیات و چگونگی ادامه آن در زمینه تصمیمات جلسه اخیر شورای عالی دفاع توضیحاتی داد .

وی گفت : در مجموع دستاوردهای این عملیات بسیار خوب بوده به خوبی انجام شده منتها شرایط ایجاب می کند که در حال حاضر همه جیز برای ملت شهید پرور ایران گفته نشود چون احتمال سوء استفاده دشمن از بعضی نکات وجود دارد ، بنا بر این در مقطع مناسبی این مطالب گفته خواهد شد.

وی افزود : در این عملیات ، همان طور که از نام آن پیدا است نیروهای ما گام اول را به عنوان مقدمه عملیات برداشته اند و برای این که ملتمان بدانند که این مرحله چقدر مهم بوده است ، همین بس که نیروهای ما در حرکت اول از یک جنگل و یک منطقه ریگزار وسیع که بین ما و نیروهای عراق حائل بود و قسمت عمده آن در خاک ما و در دست عراقی ها بود عبور کرده اند و این جنگل را گرفته و از تپه های شنی عبور کرده اند و در اولین ضربه خطوط دفاعی دشمن را در دو حمله مقدماتی در دو شب به کلی در هم ریخته اند و از ده ، دوازده مانع از قبیل کانال ، مین و سیم خاردارهای چند ردیفه عبور کرده اند و اکنون در منطقه ای قابل دفاع موضع گرفته و مواظبند که عراقی ها مواضع خود را تقویت نکنند و عراقی ها زیر آتش ما نمی توانند این کار را انجام دهند .

وی در مورد آمد و رفت هیئت های صلح نیز گفت : من خیال می کنم الان شرایط طوری نیست که هیئت های صلح و یا کسانی که مایلند میانجی گری کنند مثل گذشته بتوانند به ایران بیایند ، چون ما آزمایش کرده ایم که نوعا از این ها سوء استفاده می شود ، بنا بر این ما گفته ایم که تا مطلب جدید و پیشنهاد قابل توجهی در برنامه شان گنجانده نشود ، آن ها را نمی پذیریم و طبعا آن ها الان پیشنهاد جدیدی ندارند ، زیرا خواسته ها مشخص شده است . عراقی ها از چند نقطه از خاک ما رانده شده اند و الان تنها در نفت شهر و چند نقطه مرزی هستند و ما الان خسارت و تنبیه صدام را می خواهیم بنا بر این هیئت ها باید این خواسته ها را در برنامه های خود بگنجانند و بعد بیایند و آن ها چنین برنامه ای ندارند پس کسی حاضر نیست بیاید بنا بر این طبعا خود صدام باید متصدی تبلیغاتی شود که می خواست از طریق آن ها انجام دهد .

حامیان صدام از جمله فرانسه ترسیده اند

هاشمی ادامه داد : آن چه در حال حاضر برای صدام مهم است این است که بتواند حامیان خود را با این هیاهو حفظ کند ، چون حامیان عراق حتی فرانسه بسیار ترسیده اند و از آینده وحشت دارند.

وی در پاسخ به این سوال که صدام ادعا کرده است ایران از پذیرش اسرایی که عراق می خواهد آن ها را آزاد کند سرباز زده است گفت : این یک حرکت تبلیغاتی است و دروغی بیش نیست ولی ما اعلام می کنیم که اگر بخواهند این تحویل از طریق فرانسه صورت گیرد ما نخواهیم پذیرفت و اجازه نمی دهیم که فرانسه از این طریق آبرویی کسب کند چون فرانسه کشوری است تروریست پرور و متجاوز پرور .

وی افزود : ایران حاضر است که از طریق صلیب سرخ جهانی یا هر طریق دیگری به جز فرانسه این مبادله را انجام دهد و اسرای مجروح و معلول عراقی را که تخت های بسیاری از بیمارستان های ایران را اشغال کرده اند تحویل دهد و آن نوجوان هایی را که عراق مدعی است تحویل بگیرد.(2)

آیت الله صانعی : شورای عالی قضایی قاطعانه حق مظلومین را از ظالمین می گیرد

آیت الله یوسف صانعی دادستان کل کشور صبح دیروز در دیدار با امام خمینی رهبر انقلاب گزارشی از عملکرد شورای عالی قضایی ، وضع زندان ها و زندانیان را به استحضار ایشان رساند . وی پس از این دیدار گفت : شورای عالی قضایی به فریاد شما مردم می رسد و حق مظلومین را از ظالمین می گیرد و تمامی این کارهایی که در این مدت انجام گرفته است ، نشانه دادخواهی است.

صانعی با اشاره به ملاقات های اخیر خود با امام امت گفت : یکی از نشانه های روشن سرعت کار ها در قوه قضائیه همین ملاقات های بنده با امام امت و بزرگ مرجع تقلید مان است . زمانی که من عضو شورای نگهبان بودم هیچ گاه به خود اجازه نمی دادم که وقت امام را بگیرم ، اما ملت شهید پرور ایران می دانند بعد از مسئولیت جدید ، ملاقات هایم با امام زیاد شده و امروز هم که به خدمت ایشان رسیدم برای ارائه گزارش کار و گرفتن رهنمود از معظم له بود.(3)

آمریکا 450 میلیون دلار اعتبار مالی در اختیار صدام قرار می دهد

واشنگتن پست در شماره دیروز خود نوشت : آمریکا در ماه دسامبر گذشته نخستین اعتبارهای بازرگانی خود را در اختیار عراق گذاشت . این اعتبارها در پی جنگ ششم ژوئن 1967 اسرائیل و اعراب و قطع روابط دیپلماتیک بین واشنگتن و بغداد قطع شده بود .

این روزنامه به نقل از یک مسئول بلندپایه وزارت کشاورزی آمریکا نوشت : یک هیئت عراقی که دسامبر گذشته به واشنگتن رفته بود از شرکت اعتبار کالا اعتباری به مبلغ 200 میلیون دلار برای خرید محصولات کشاورزی آمریکا دریافت کرد .

این مقام تصریح کرد بغداد تاکنون 160 میلیون دلار گندم ، برنج و جو خریداری کرده است . واشنگتن پست به نقل از دیگر مسئولان دولتی اعلام کرد : یک هیئت آمریکایی در حال حاضر در عراق به سر می برد تا درباره افزایش اعتبار واشنگتن به بغداد تا میزان 450 میلیون دلار گفت و گو کند .

گفتنی است آمریکا که تاکید کرده است در جنگ ایران و عراق بی طرفی کامل را رعایت می کند گام هایی به سوی رژیم صدام برداشته است ، سال گذشته آمریکا عراق را از فهرست کشورهای حامی تروریسم که واشنگتن تجارت با این کشورها را منع کرده بود بیرون آورد . سعدون حمادی وزیر مشاور در امور خارجی عراق نیز در حال حاضر سرگرم یک دیدار خصوصی از واشنگتن است . (4)

میرحسین موسوی : یقین داریم فرانسه نیز مانند آمریکا گور خودش را گم خواهد کرد

میرحسین موسوی نخست وزیر گفت : منافع فرانسه با شکست صدام در منطقه دفن خواهد شد . وی اظهار داشت : فرانسه برای حفظ منافع خود در منطقه است که دست به تکاپو می زند و با تکیه بر رژیم هایی مانند صدام و با سرمایه گذاری هایش سعی دارد اهداف خود را عملی کند و طبیعی است که ما منتظر باشیم آن ها نگران سرنوشت جنگ باشند و سعی کنند رژیم صدام را حفظ کنند .

وی ادامه داد : ما تشبثات فرانسه برای کمک به صدام را در خلیج فارس و هماهنگ با سیاست های آمریکا در منطقه می بینیم و این مسئله بارها از سوی کشور ما مطرح شده که فرانسه از این مسئله سودی نخواهد برد و با پیوندی که با رژیم صدام برقرار کرده در اثر فرو غلطیدن صدام تمامی منافع فرانسه در منطقه دفن خواهد شد.

موسوی گفت : ما مطمئن هستیم و یقین داریم که فرانسه هم مثل آمریکا از منطقه گور خودش را گم خواهد کرد و این پیروزی مقدمه ای است برای این که ما ضربه مهم دیگری بر آمریکا و هم پیمانانش در منطقه وارد آوریم.(5)




2017 Nov 01 - چهارشنبه 10 آبان 1396
تاریخ انتشار: 21 دي 1393 - 09:51
سیدحسین نقوی حسینی:
جامعه غرب تروریست پرور است/ فرانسه به مردمش هم رحم نکرد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در حال حاضر زندگی در بعضی از کشورهای غربی خطرآفرین است به همین دلیل باید به شهروندان ایرانی توصیه کرد که به این کشورها سفر نکنند.

به گزارش دیدبان به نقل از ایران اسلامی، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایران اسلامی، درباره پشت پرده حوادث تروریستی اخیر در فرانسه گفت: یک سوال خیلی مهم این است که چرا در جوامع غربی مثل آمریکا، فرانسه ویا انگلیس این عصیان های اجتماعی صورت می گیرد و اغلب این عصیان ها به خشونت و حوادث خونین ختم می شود. حمله به افراد، حمله به فروشگاه ها، حمله به دانش آموزان و معلمان حتی حمله پلیس به سیاه پوستان. ما هر روز شاهد اتفاقات خشونت بار خونین در این کشورها هستیم.

این سوال جدی است که امروزه جامعه شناسان غربی باید پاسخ دهند که چرا این اتفاقات می افتد چراکه غربی ها در گذشته تلاش می کردند نشان دهند در کشورهای آنها اتفاقات خونین رخ نمی دهد و اینگونه حوادث تروریستی و قتل عام مربوط به جوامع اسلامی و منطقه خاورمیانه است.

وی با اشاره به اینکه امروزه دامن همه ی کشورهای مدعی به رفتارهای خشونت آمیز خونین آلوده شده، اظهار داشت: حالا بعضی از کشورها و بعضی از مراکز سخن پراکنی می خواهند یک طوری خودشان را مبرّا از اتهام کنند و منشأ اینگونه حوادث تروریستی را به مسلمانان و یا کشورهای اسلامی نسبت دهند.

این نماینده مجلس افزود: این واقعا وصله نچسبی است چون این اتفاقات به دست خودشان و غیر مسلمان در حال انجام است و حتی دست گروه تروریستی داعش هم نیست. اینکه غربی ها داعش را تشکیل دادند و اینکه خطر داعش دامن خودشان را گرفته است بحث دیگری است اما اتفاقات اخیر فرانسه مربوط به داعش نیست.

نقوی حسینی همچنین به سفر کمیسیون امنیت ملی به فرانسه اشاره کرد و گفت: در این سفر ما سوال کردیم در جامعه شما چه اتفاقی دارد می افتد که ۱۰۰۰نفر فرانسوی در گروه داعش فعالیت می کنند و به گروه های تروریستی داعش در عراق و سوریه پیوستند؟ مگر در جامعه شما چه می گذرد؟ چرا شما تروریست پرور هستید؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: جامعه غرب یک جامعه تروریست پرور است. وقتی اسلحه دراختیار همه افراد است و به راحتی می توانند سلاح داشته باشند و تمرین های تیراندازی انجام دهند، یا در فیلم ها و سایت ها ورسانه ها آدم کشی سرگرمی می شود، مشخص است که این اتفاقات براحتی می افتد.

نقوی حسینی در ادامه گفتگو با ایران اسلامی عنوان کرد: همه شهروندان غیرفرانسوی را این نوع خطرات تهدید می کند وقتی آنها به خودشان و اتباع خودشان رحم نمی کنند مشخص است با شهروندان دیگر چه برخوردی می کنند.

وی تاکید کرد: انصافا زندگی کردن در این جوامع زندگی با مرگ است و هر لحظه امکان دارد عصیان و طغیان دوباره ای بوجود آید و عده ای جان خودشان را از دست دهند. در حال حاضر زندگی در بعضی از کشورهای غربی خطرآفرین است و امنیت افراد در این جوامع تامین نیست به همین دلیل به شهروندان ایرانی توصیه باید کرد که به این کشورها سفر نکنند.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
سازمان ملل درجنایت های آمریکا وهم پیمانانش شریک است.
شورای امنیت سازمان ملل درجنایت های آمریکا وهم پیمانانش شریک است.
شورای حقوق بشرسازمان ملل درجنایت های آمریکا وهم پیمانانش شریک است
سازمان عفوبین الملل درجنایت های آمریکا وهم پیمانانش شریک است..
شکست های سنگین داعش مورد حمایت آمریکا، کشورهای عربی، کشورهای غربی، رژیم صهیونیستی و ترکیه در عراق و سوریه/ یک مقام آمریکایی راهی دمشق شد.
تمام سازمان های بین المللی درجنایت های، خیانت های، دخالت های، تجاوزهای و... آمریکایی ها، سعودی ها، صهیونیست ها و کشورهای اروپایی شریک جرم هستند.
دماغ آمریکا در عراق و سوریه به خاک کشیده شده است
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: