کد خبر: ۷۴۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
تعداد بازدید: ۳۵۸
جلسه روسای قوای به میزبانی مجلس برگزار شد
مردم ایران به توطئه اصلی آمریکا برای ایجاد یاس و ناامیدی، پاسخ قاطع دادند/ برای سناریوهای مختلف، برنامه داریم/ سازوکاری برای امنیت اقتصادی مردم و جذب بهتر سرمایه گذاری طراحی کردیم/ تیر استکبار درتغییر مرزهای جغرافیایی به سنگ خورده است/ جلسه سران قوا بیشتر و منظم تر برگزار می شود
 جلسه روسای قوای مجریه، مقننه و قضاییه شامگاه دوشنبه به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرداغ،  حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در این نشست درباره مهم‌ترین مسائل کشور و منطقه با هم گفتگو و تبادل نظر کردند.



رییس جمهور در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از برگزاری نشست سران سه قوه و گفت وگو درباره مسایل مهم کشور و تصمیم گیری درباره آنها گفت: در مورد برجام ، آمریکایی‌ها دنبال توطئه هستند، توطئه اصلی آنها هم این است که مردم ما را نسبت به آینده اقتصاد و پیشرفت کشور دچار تردید کنند.

دکتر روحانی اظهارداشت: باید از طرف سه قوه از مردم بزرگوار ایران تشکر کنم که مثل همیشه در برابر این توطئه‌ها با قدرت ایستادگی کردند و ایستادگی می‌کنند و اساس برنامه آمریکا هم ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم است که مردم در عمل و بیان، پاسخ قاطع دادند.

رییس جمهور گفت: البته ما در این جلسه، برای سناریوهای مختلفی که ممکن است پیش روی ما باشد، بحث کردیم و هماهنگی لازم برای تصمیمات آینده ما بحمدالله وجود دارد.

دکتر روحانی ، مسایل اقتصادی را یکی دیگر از محورهای گفت وگو بیان کرد و افزود: در این جلسه همچنین به طور مفصل درباره رفع برخی معضلات اقتصاد به گونه ای که مردم کاملاً احساس امنیت بکنند و بدانند برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی‌ آنان امنیت کامل در کشور وجود دارد، بحث شد.

رییس جمهور همچنین با بیان اینکه ساز و کاری هم در این جلسه در ارتباط با این موضوع پیش‌بینی کردیم، گفت: برای جذب بهتر سرمایه‌گذاری بویژه از سوی کارآفرینان ایرانی خارج از کشور تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم  به گونه ای که همه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بتوانند در چارچوب قانون و مقررات کشور، از فضای اقتصادی کشور بهره‌برداری بکنند.

دکتر روحانی مسایل منطقه را ازدیگر محورهای بحث و بررسی در نشست سران سه قوه بیان کرد و افزود: در منطقه ما استکبار جهانی همواره دنبال ناامنی و بی‌ثباتی و ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه است و ما معتقدیم مسایل منطقه باید توسط کشورهای منطقه و با هماهنگی این کشورها  حل و فصل شود و برای آن ساز و کار لازم وجود دارد.

رییس جمهور به تلاش استکبار برای ایجاد ناامنی و گسترش تروریسم در منطقه اشاره کرد و اظهارداشت: امروز بحمدالله قدم به قدم در حال عبور از این معضل در منطقه هستیم و امیدوارم کشورهای منطقه در آینده نزدیک بتوانند از معضل تروریسم خلاصی یابند و تروریسم در منطقه ما مضمحل شود و استکبار نتواند به  آن اهدافی که دنبال می کرد، دست یابد.

دکتر روحانی بااشاره به تلاشهای استکبار جهانی برای تغییر در مرزهای جغرافیایی منطقه، گفت:  تیر استکبار دراین عرصه نیز به سنگ خورد و نتوانست موفقیتی کسب کند.

 رییس جمهور با بیان اینکه استکبار همچنان به تلاشهایش برای ایجاد اختلاف در منطقه با هدف فروش تسلیحات نظامی خود ادامه می دهد ، اظهارداشت: ما باید برای اختلافاتی که در منطقه وجود دارد راه‌حل پیدا کنیم. در همین زمینه باید کشتار منطقه‌ای و بمباران نابجای منطقه متوقف شود و ما در این جلسه در خصوص این مسأله هم بحث کردیم و نکات مورد نظر سه قوه در این زمینه هماهنگ است و ان شاء‌الله اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

دکتر روحانی برگزاری منظم تر و در فاصله زمانی کمتر نشست های سران سه قوه را از دیگر تصمیمات این نشست ذکر کرد و گفت: تصمیم گرفتیم که نشست سران سه قوه در فاصله زمانی کوتاه تر و به طور منظم‌تر برگزار شود.

 به گزارش پایگاه‌اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری، روحانی اظهارداشت: معتقدم کشور در صورتی می‌تواند مسیر پیشرفت و تعالی را به خوبی بپیماید که همه قوا و نیروهای کشور در کنار هم متحد و زیر نظر مقام معظم رهبری باشیم  و بی‌تردید همفکری، رایزنی و هماهنگی سران سه قوه بسیار تأثیرگذار است و این مورد تأکید مقام معظم رهبری هم بود که جلسات روسای قوا بیشتر تشکیل شود و ما امشب تصمیم گرفتیم که به طور نوبه‌ای، منظم و با فاصله‌های کمتر جلسه سران سه قوه را برگزار کنیم.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
تاریخ : ۹۶/۰۸/۰۸ - ۱۷:۳۸
خزانهداری آمریکا از تدارک برای اجرای قانون تحریمها علیه ایران خبر داد وزارت خزانهداری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد مقررات خود را به منظور اجرای قوانین این کشور جهت اعمال تحریمها علیه اشخاص مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تغییر میدهد.
دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانهداری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد مقررات خود را به منظور اجرای قانون جدید این کشور درباره اعمال تحریمها علیه اشخاص مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تغییر میدهد.
طبق اعلام خزانهداری آمریکا این نهاد آمریکایی به منظور اجرای بند (ب) ۱۰۵ از «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریمها» (کاتسا) مقررات داخلی خود در زمینه «تحریمهای مرتبط با تروریسم جهانی» را اصلاح کرده است.
خزانهداری آمریکا اعلام کرده این اصلاحیه، بعد از چاپ در مجله دولت فدرال آمریکا در روز سهشنبه ۳۱ اکتبر ۲۰۱۷، اجرایی خواهد شد.
این بند از قانون یاد شده دولت آمریکا را به اعمال تحریمهای مرتبط با تروریسم علیه اشخاص خارجی که مقامها، مأموران یا وابستگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند، موظف میکند.
رئیسجمهور آمریکا روز ۲ آگوست سال ۲۰۱۷ (برابر با ۱۱ مردادماه سال ۱۳۹۶) قانون موسوم به «کاتسا» که یک هفته قبلتر در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده بود را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد. بر اساس این قانون دولت آمریکا موظف است ظرف ۹۰ روز پس از اجرایی شدن آن، تحریمهایی را علیه ایران اعمال کند.

درپاسخ به دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا جنایتکارشماره یک
تحریم های آمریکا جنایتکارشماره یک تاثیردرسیاست ما نخواهد داشت.
تحریم های آمریکا علیه ایران غیرقانونی است.
چرا آمریکا جنایتکارشماره یک درمدت 7 سال است، نفت داعش را تحریم نمی کند؟
آمریکا جنایتکارشماره یک ثابت کرد که به دنبال جنگ با داعش نیست و فقط به دنبال منافع خودش درمنطقه است.
داعش ازسال 2011 تاکنون با حمایت مستقیم آمریکا درسوریه، لبنان، عراق و منطقه جنایت می کند.
سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل و دیگرسازمان ملل های بین المللی ازکمک وحمایت آمریکا به داعش آگاه هستند.
ائتلاف آمریکایی روی داعش را سفید کرده است.
ائتلاف آمریکا با بمباران وحشیانه مردم و عراق روی داعش را سفید کرد.
آمریکا جنایتکارشماره یک دشمن تاریخی مردم ایران است.
آمریکا جنایتکارشماره یک بیش از40 سال است مورد اعتماد ما نیست.
آمریکایی ها ازکاری که درمنطقه خاورمیانه انجام دادند پشیمان می شوند.
با آمریکا جنایتکارشماره یک روابط ایجاد نخواهیم کرد مگراین که آدم بشود ازجنایت کردن، جنایت کردن، دخالت کردن، مداخله کردن، ظلم کردن، ستم کردن و تجاوزکردن دست بردارد.
مداخله آمریکا درمنطقه را پاسخ می دهیم.
تنها سلاح هسته ای می تواند ازما دربرابر آمریکا محافظت کند.
آمریکا قابل اعتماد نیست باید درمقابلش قاطعانه عمل کرد.
زیر بار زور گویی آمریکا نخواهیم رفت.
زیرباردخالت بیگانگان دراموردفاعی نمی رویم.
جمهوری اسلامی ایران زیر بار دخالت بیگانگان درامور دفاعی اش نخواهد رفت.
ازکسی برای قدرت دفاعی خود اجازه نمی گیرد.
ایران برای تامین امنیت خود ازکسی اجازه نمی گیرد.
چرا مردم ایران با آمریکا جنایتکارشماره یک دشمن هستند؟
کودتای 28 مرداد که توسط واشنگتن مهندسی شده بود.
حمایت آمریکا جنایتکارشماره یک ازحکومت دیکتاتور بهلوی.
توقیف دارایی ها ایران پس ازانقلاب این کشورتحریم های متعدد اقتصادی.
حمایت ازحکومت عراق درجنگ هشت ساله و تحویل سلاح شیمیایی به صدام دیکتاتور.
حمایت ازگروهک تروریستی منافقین.
هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران و کشستن 290 شهروند غیرنظامی و...
حمایت آمریکا از رژیم جعلی صهیونیستی
حمایت آمریکا ازچند کشور جنایتکارشماره یک عربی
حمایت آمریکا ازسال 2003 تاکنون ازتروریسم درمنطقه.
آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2011 تاکنون با هماهنگی، همدستی وهمکاری سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی ازتروریسم و دیگرگروه های تروریستی برای تغییرحکومت ها درعراق، افغانستان، لیبی ومنطقه استفاده می کند.
واشنگتن ازسال 2011 تاکنون بیشترین حمایت را ازتروریسم کرد و همچنان نیزادامه می دهد.
حمایت آمریکا ازسال 2011 تاکنون ازداعش درمنطقه.
حمایت آمریکا ازسال 2011 تاکنون از تروریست های منطقه.
تحریم های ناقض حقوق بشراست ولی آمریکایی ها، غربی ها و مدعیان حقوق بشرتاکنون نمی فهمند.
تحریم های آمریکا علیه سایر کشورها برخلاف قوانین بین المللی است.
تحریم های آمریکا علیه دیگرکشورها برخلاف حقوقی بین المللی است.
آمریکا حق صلاحیت ندارد دیگر تحریم کند.
هیچ کشوری حق ندارد کشور دیگر را ازحقوق خود محروم کند.
تحریم های آمریکا علیه دیگر کشورها نقض حقوق بشراست و ازنظرقوانین بین المللی و حقوقی بین المللی مجرم شناخته می شود.
تحریم های آمریکا علیه دیگرکشورها به خاطر ناتوانی، سکوت، کوتاهی، بی نظمی، بی عدالتی، بی قانونی و خیانت های دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت سازمان ملل، رئیس شورای حقوق بشرسازمان ملل و دیگرسازمان های بین المللی است.
ادعا های آمریکا درباره دفاع ازحقوق بشر بی پایه و اساس است.
ادعای آمریکا درباره مبارزه با تروریسم دروغ است.
نه تنها مردم منطقه خاورمیانه بلکه مردم دنیا جنایات آمریکا را فراموش نمی کنند.
آمریکا باید پاسخگوی دخالت خود درامور کشورها باشد.
منطقه خاورمیانه به نظامیان خارجی تحت امرآمریکا نیازندارد.
آمریکا قوانین بین المللی و حقوقی بین المللی را زیر پاگذاشت.
آمریکا احترامی برای زندگی بشری قائل نیست.
آمریکا هیچگاه به قوانین بین المللی احترام نمی گذارد.
آمریکا هیچگاه به حقوقی بین المللی احترام نمی گذارد.
آمریکا هیچگاه به حقوق بشراحترام نمی گذارد.
آمریکا سیاه ترین پرونده حقوق بشر را دارد.
آمریکا ناقض حقوق بشراست/ پرورش دهنده تروریست، مدافع حقوق بشرنخواهد بود.
حرف دونالد ترامپ دیگرچه اعتباردارد؟
چه کسی دردنیا باور می کند آمریکایی ها نگران حقوق بشردرمنطقه خاورمیانه هستند؟
آمریکا به عنوان ناقض حقوق بشر نمی تواند مدافع آن درجهان باشد.
که دونالد ترامپ چشم خود را برروی واقعیات بسته ونمی تواند مدعی دفاع ازحقوق بشرباشد.
محاکمه سربازان آمریکایی و سربازان انگلیسی ازسال 2003 تاکنون به جرم جنایت جنگی درعراق انجام نشده است.
سربازان آمریکایی و سربازان انگلیسی ازهنگام سرنگونی نوکرآمریکا وغرب مانند رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور درسال 2003 و دولت عراق براثرآن هزاران کودک و مردم بی گناه عراقی جان خود را ازدست دادند وهم زنان و دختران عراقی مورد تجاوز بی رحمانه سربازان آمریکایی صورت گرفته است/ و این درحالی است که مدعیان حقوق بشرازسال 2003 تاکنون هیچ اعتراضی به جنایات آمریکا وانگلیس نمی کنند و مجامع حقوق بشرتاکنون خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند.
چرا سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2003 تاکنون درمورد جنایت جنگی آمریکا وانگلیس درعراق سکوت اختیارکرده اند؟
سازمان ملل متهم به همدستی و همکاری حامیان تروریست های داعش و دیگرگروه های تروریستی درمنطقه است.
هیچ کشوری دردنیا درسایه سازمان ملل به عدالت و رفاه نرسیده است.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
گویا برخی در پستهای دولتی مشغول گذراندن دوره کارآموزیاند! هرچه دلسوزان نظام بر مکر و حیله شیطان بزرگ و غیرقابل اعتماد بودن آن گفتند مورد تمسخر قرار گرفتند و امروز سخنان دلسوزان در 4 سال قبل توسط آقایان در مجلس و دولت تکرار میشود؟! به نظر میرسد مسببین اصلی این خسارت بزرگ باید پاسخگوی آن باشند تا بدانند مردم و نظام... آزمایشگاه برنامههای مبتنی بر ظن و گمان و خوشخیالی نیستند.


جناب آقای روحانی! ماهیت شیطان بزرگ یعنی همان تفرعن و بدعهدی روشن بوده و هست و خواهد بود. تأسف از آنهایی است که فریب شیطان را خوردند و نیروی هستهای را نابود کردند درحالی که تحریمها همچنان باقی است! با کسانی که از چند سال قبل میگفتند مذاکره با آمریکا دیوانگی است چه کردید آقای روحانی؟

جناب آقای روحانی! ماهیت شیطان بزرگ یعنی همان تفرعن و بدعهدی روشن بوده و هست و خواهد بود. تأسف از آنهایی است که فریب شیطان را خوردند و نیروی هستهای را نابود کردند درحالی که تحریمها همچنان باقی است! با کسانی که از چند سال قبل میگفتند مذاکره با آمریکا دیوانگی است چه کردید آقای روحانی؟

هر زمان به شیطان بزرگ لبخند زدیم و به لبخند او اعتماد کردیم اوضاع کشور رو به ناملایمت نهاد! زمانی که ما را تحریم میکردند و ما در مقابل به توسعه فناوری هستهای میپرداختیم، گزینه تغییر نظام حداقل از ادبیات مقامات آمریکایی حذف شده بود و برای مذاکره التماس میکردند. اما بعد از برجام، لحن آنها تندتر و تهاجمیتر شد! آنها بار دیگر به صراحت از سرنگونی نظام سخن راندند و بارها نیز تکرار کردند. تحریمهای بیشتر و پیچیدهتر شدن اوضاع، بار دیگر نشان داد که عقبنشینی و سازش در برابر شیطان او را به موضعگیری تهاجمیتر علیه کشورمان ترغیب خواهد کرد. امیدواریم مسئولان متوجه مکر شیطان شده باشند.

تعهد ایران به برجام تاوان شناخت مجدد عزیزان دولتی نسبت به شیطان بزرگ بود، چون در تردید بودند و از خباثتهای شیطان گویا مطلع نبودند! با این وصف هرکس سخن از مذاکره جدید با آمریکا بگوید، به معنی خیانت به کشور یا بزدلی گوینده خواهد بود باید قاطعانه جلوی این مکر و توطئه اهل نفاق ایستاد.

آقای روحانی! مادر تحریمها هم تصویب شد و باغ سیب و گلابی ثمر که نداد هیچ، درختانش هم توسط دشمنی که مورد اعتماد شما بود از ریشه کنده شد و پرستیژ نداشتهاش هم مانعش نشد. آیا باز هم از فتحالفتوح سخن میگویید و دم از برد- برد و... میزنید؟!

روستای فردوی قم به نظرم یکی از روستاهای نمونه کشور است چون با توجه به جمعیت آن بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. یکی از اهالی همین روستا دست بر شانه رئیس انرژی اتمی کشورمان گذاشته و گفت، ارزش مسئولان در نظام جمهوری اسلامی به میزان ولایتپذیری آنهاست؛ هرچه ولایتپذیرتر، محبوبیتشان در نزد ملت بیشتر.

وقتی صحن علنی مجلس را در رأی اعتماد نمایندگان به دو وزیر پیشنهادی تماشا میکردم بسیاری از نمایندگان را در حال قدم زنی، صحبت دو به دو و یا صحبت با تلفن همراه ملاحظه کردم. این نشانه بینظمی نمایندگان است وقتی نمایندگان برای همکاران خود که به بیان نظرات مخالف و موافق مشغولند توجهی نمیکنند چگونه میخواهند گره مشکلات جامعه را باز کنند!

آمریکای پلید و انگلیس خبیث و باقی شرکای کوچک و بزرگشان آرزوی این معامله با صنعت دفاعیمان را به گور خواهند برد که دوباره با کف و هورا مرکب راهوار بدهیم و افسار پاره تحویل بگیریم! ما پیرو امام حسین(ع) هستیم که فرمود هیهات منا الذله.

آقای باهنر راست گفته که در برجام 7 گل زدیم و سه گل خوردیم! ولی گویا بازی را خوب تماشا نکردهاند. چون آن 7 گل را هم به دروازه خودی زدیم!

در جواب بعضیها که مرتب امضای برجام توسط چند کشور دنیا را به رخ میکشند عرض میکنیم گیریم که برجام را همه کشورهای دنیا امضا کرده باشند ولی نتیجه آن برای مردم چه بود؟ کارت طلایی که کاربرد نداشته باشد به چه درد میخورد؟

به امثال تیلرسون آمریکایی که به عراق پیشنهاد حذف نیروهای حشدالشعبی داده باید گفت کار حشدالشعبی تازه شروع شده است. این نیروها عراق را از گزند خیانتهای آمریکاییها بیمه کردهاند و در آینده نیز چنین خواهند کرد.

به آن تعداد افرادی که در مورد کمک ایران به مردم مسلمان سوریه انتقاد میکنند عرض میکنم در جنگ تحمیلی که خیلی از کشورها از رژیم صدام دفاع و حمایت کردند این کشور سوریه بود که جانب ایران را گرفت و جلوی صادرات نفت عراق از خاک کشورش را گرفت.

به آن تعداد افرادی که در مورد کمک ایران به مردم مسلمان سوریه انتقاد میکنند عرض میکنم در جنگ تحمیلی که خیلی از کشورها از رژیم صدام دفاع و حمایت کردند این کشور سوریه بود که جانب ایران را گرفت و جلوی صادرات نفت عراق از خاک کشورش را گرفت.

در جریان اعلام استقلال کاتالونیا، دولت اسپانیا وارد عمل شد همه مسئولان این منطقه را برکنار و اتحادیه اروپا و شیطان بزرگ هم با تجزیه این کشور مخالفت کردند. این در حالی است که اقوام و قومیتهای دیگر در مجاورت اسپانیا جز همین اقوام، وجود ندارد ولی در کردستان عراق، کردهای دیگر در سه کشور ایران، سوریه، ترکیه هم وجود دارند. اتحادیه اروپا بر اروپای متحد و یکپارچه رای میدهد ولی تجزیه کشورهای اسلامی را در دستور کار خود دارند! چرا رژیم صهیونیستی از استقلال کاتالونیا اظهار خوشحالی نکرد؟! این لازم بود که دولت عراق هم مانند دولت اسپانیا با مسئولان کردستان برخورد نماید.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: