کد خبر: ۷۴۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
تعداد بازدید: ۲۴۰
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر گزینه پیشنهادی وزارت نیرو جواب مثبت به نمایندگان ندهد، ممکن است رای نیاورد.
به گزارش خبرداغ،جواد کاظم نسب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره گزینه پیشنهادی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه ما به دنبال وزیری قوی و مقتدر هستیم که منافع استان را تامین کند، گفت: استان خوزستان مشکلاتی از قبیل ریزگردها و کم آبی رو به روست آن هم با توجه به امکانات بالقوه‌ای که این استان از نظر زمین‌های حاصلخیز و رودهای کرخه، کارون، دز و جراحی دارد.

وی ادامه داد: با وجود چنین رودهای بزرگی باز هم ما شاهد بی عدالتی بسیاری در استان هستیم. انتظارات ما از آقای اردکانیان این است که به استان خوزستان توجه و نیازمندی‌های استان را تامین کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دهم خاطرنشان کرد: در هیچ جای استان خوزستان، روستاها و حتی خود اهواز ما از آب شرب سالم برخوردار نیستیم. در تمامی شهرها ما مشکلات فاضلاب داریم.

کاظم‌نسب تاکید کرد:‌ مشکل طرح دوم مقام معظم رهبری که به ۲۳۰هزار هکتار که باید آب‌رسانی می‌شد در مصوبه هیات دولت نیز باید تامین شود که هنوز این مشکل باقی است.

این نماینده مجلس دهم ادامه داد: انتقال بی رویه آب از سرشاخه‌های اصلی باعث مشکلات زیادی شده و این برای ما خیلی مهم است که نمایندگان استان اول آب مورد نیاز را تامین کنند و بعد به مسائل دیگر بپردازند و از مسیر برنامه‌ریزی همراه با دستورات محیط زیست اقدام کنند و خودسرانه دست به عمل نزنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا گزینه پیشنهادی وزارت نیرو از سوی نمایندگان مجلس رای اعتماد می‌آورد، گفت: من وضعیت مجلس را نمی‌دانم خیلی از دوستان هم گله‌مند از این قضیه هستند. اگر جواب مثبت به نمایندگان ندهند، ممکن است رای نیاورد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال دیگری مبنی بر اینکه بعد از همه‌پرسی اقلیم کردستان مرزهای ایران با کشور عراق بسته شد، وضعیت محصولات کشاورزی و مرزها به چه صورت است، عنوان کرد: حرکتی که در کردستان عراق ایجاد شد شایسته نبود آن هم در زمانی که کشور عراق با افرادی مانند داعش درگیر است. درست نبود که کردهای هموطن آن‌ها که عراقی هستند دست به این کارها بزنند.

وی در ادامه افزود: همه‌پرسی انجام شد و کشور ما هم برای امنیت خودش باید عکس‌العمل نشان می‌داد و همین طور ترکیه و سوریه هم اقداماتی را انجام دادند لذا براساس آن دستور داده شد مرزها بسته شوند که بعد از اینکه همه‌پرسی متوقف شد مرزها باز شد و همه چیز به روال گذشته برگشت. می‌توان گفت مشکل حل شده است.

کاظمی نسب درباره فعالیت موسسات مالی و اعتراض مردم استان خوزستان در این باره گفت: با آقای سیف در گفت‌وگو هستیم که مجوز بیشتری بدهند تا از آن مبلغی که اعلام کرده‌اند به حساب همشهریان بیشتر واریز شود زیرا بعد از تهران این استان خوزستان است که بیشترین سرمایه را در اختیار این بانک‌ها قرار داده و ما انتظارمان این است که در اسرع وقت نسبت به آن اقدام کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: هم استانی‌های ما نگران نباشند در آینده این مشکل را برطرف خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: