کد خبر: ۷۴۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
تعداد بازدید: ۴۹۰
تارنمای خبری ای‌بی‌سی‌نیوز گزارش داد؛ ممنوعیت 120 روزه پذیرش پناهجویان در آمریکا روز سه شنبه در حالی به پایان رسید که بنا بر اعلام منابع آگاه از وزارت امور خارجه این کشور، دستوری برای تمدید آن صادر نشده است.
ممنوعیت 120 روزه پذیرش پناهجویان در آمریکا به پایان رسید
به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در فرمان مهاجرتی خود در ماه ژوئیه (تیرماه) برنامه پذیرش پناهجویان را با درنظر گرفتن برخی موارد استثنا، به مدت چهارماه متوقف کرده بود.
این بازه زمانی امروز (سه شنبه) به پایان رسید و پرونده ای هم که در ارتباط با آن در دیوان عالی آمریکا علیه دولت این کشور وجود داشت، مختومه اعلام شد. 

با این حساب؛ از این پس برنامه پذیرش پناهجویان در آمریکا با نظارت و سخت‌گیری‌های بیشتر ادامه خواهد یافت. 

وزارت امنیت داخلی، امور خارجه و دیگر نهادهای آمریکایی در ماه‌های گذشته بر روی سازوکار نظارت و ارزیابی پناهجویان کار کرده بودند و قرار است جزئیات مرتبط بزودی اعلام شود.

هنوز مشخص نیست که چه تدابیر جدیدی برای ارزیابی پناهجویان در نظر گرفته خواهد شد، ولی پیش از این برخی گزارش‌ها از احتمال به‌کارگیری اقداماتی همچون بررسی حساب‌های کاربری متقاضیان در شبکه‌های اجتماعی حکایت داشت.

این در شرایطی است که هم‌اکنون هم متقاضیان پناهندگی مدت زمان زیادی در صف پذیرش هستند و این فرآیند گاه حتی چند سال به طول می‌انجامد.

با وجود رفع ممنوعیت‌ها؛ آمریکا اعلام کرده است که سقف پذیرش پناهجویان را در سال آینده میلادی به 45 هزار نفر کاهش می‌دهد. این رقم، نزدیک به نیمی از شمار پناهجویانی است که این کشور در سال 2016 به آن‌ها اجازه اقامت داده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: