کد خبر: ۷۴۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
تعداد بازدید: ۲۳۶
دادستان کل کشور:
دادستان کل کشور تاکید کرد: قطعا قوه قضائیه بدون تعامل با ضابطان در ایفای وظایف خود موفق نخواهد بود و با رعایت جایگاه قاضی باید این تعامل صورت گیرد البته این تعامل وجود دارد و ما بدنبال تقویت آن هستیم.
قوه قضائیه بدون تعامل با ضابطان در ایفای وظایف خود موفق نخواهد بود

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام منتظری در مراسم توزیع کارت‌های ضابطان عام دادگستری ضمن خوش‌آمدگویی به فرماندهان ناجا و سایر مسئولان قضایی و تشکر از زحمات آنها گفت: مدت‌ها بود بدنبال اجرایی کردن ماده ۲۹ آیین دادرسی کیفری بودیم که برای ضابطان عام و خاص کارت‌های ضابط صادر کنند و به افراد واجد شرایط بدهد. خوشبختانه با تلاش مستمر در دادستانی کل و نیروی انتظامی بر اساس وعده خود اواخر مهرماه این کار  انجام می‌شود و امروز این کار افتتاح می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه لازم می‌دانم چند نکته را به اختصار بگویم، گفت: نکته اول در تعریف ضابط عام است که ماده ۲۹ آیین دادرسی گفته است که شامل فرماندهان، افسران و نیروی انتظامی هستند که آموزش دیدند ضابطان خاص را حدود وظایف خاص از قبیل روسای زندان، ماموران وزارت اطلاعات و اطلاعات یگان و ماموران بسیج و سایر اعضای نیروهای مسلح تشکیل می‌دهند. این تعریف ضابط عام و خاص در قانون است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: قوه قضاییه به لحاظ وظایفی که دارد متولی امر قضا است. یکی از مهمترین بازوهای ما دستگاه انتظامی است. در مواردی اطلاعات سپاه و سایر نیروها هستند. قطعا قوه قضائیه بدون تعامل با ضابطان در ایفای وظایف خود موفق نخواهد بود و با رعایت جایگاه قاضی باید این تعامل صورت گیرد البته این تعامل وجود دارد و ما بدنبال تقویت آن هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: