کد خبر: ۷۴۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
تعداد بازدید: ۲۷۵
ممکن است توجیه اقدامات غیر معقول رییس جمهور غیرقابل پیش بینی بودن رفتار آمریکا باشد، اما در موضوع جنگ و صلح، اتکا و اعتبار بیش از هر چیز اهمیت دارد.
آقای رئیس جمهور! نابودی برجام بازی با آتش نیست، شعله ورتر کردن آن است / عدم تایید برجام چه پیامدهایی خواهد داشت؟وندی شرمن در نیویورک تایمز نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی طی دو سال گذشته در هشت گزارش جداگانه تایید کرده که ایران مفاد توافق هسته ای را نقض نکرده و به تعهدات خود پایبند بوده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب»؛ عضو تیم مذاکره کننده هسته ای امریکا در دولت اوباما در ادامه آورده است: دولت ترامپ درست می گوید که رفتار ایران منطقه را بی ثبات کرده است، اما اشتباه می کند وقتی می گوید چنین رفتاری مغایر با روح برجام است و از این رو رییس جمهور حق دارد پایبندی ایران به توافق را تصدیق نکند.

در واقع سیاست خارجی دردسر ساز ایران دلیل اصلی نیاز به یک توافق هسته ای بود. یک ایران مسلح به جنگ افزار هسته ای امنیت منطقه و جهان را بسیار بیشتر تهدید می کند.

اما رییس جمهور به جای این که مسولیت تصمیم گیری در باره آینده این توافق را بپذیرد مساله را به کنگره واگذار می کند. ظاهرا پرزیدنت ترامپ از کنگره تحت کنترل جمهوریخواهان نخواهد خواست که تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران را دوباره اعمال کند. او امیدوار است قانونگذاران با تصویب قانونی جدیدی به نگرانی های مطرح نشده در توافق بپردازند. اگر کنگره چنین کند در عمل کار برجام به پایان رسیده است.

عدم تمایل پرزیدنت ترامپ به پذیرش این که برجام در راستای منافع ملی ایالات متحده است باعث خواهد شد: اعتماد شرکای آمریکا از بین برود و کشور ما منزوی شود؛ میان آمریکا و اروپا شکاف بیافتد؛ نفوذ ایران، روسیه و چین افزایش بیابد؛ و اعتبار جهانی آمریکا برای رسیدن به توافق های بعدی بر سر کره شمالی یا ایران آسیب ببیند.

ممکن است توجیه اقدامات غیر معقول رییس جمهور غیرقابل پیش بینی بودن رفتار آمریکا باشد، اما در موضوع جنگ و صلح، اتکا و اعتبار بیش از هر چیز اهمیت دارد.

اقدام یکجانبه غیرقابل توجیه آمریکا در عدم تصدیق توافق هسته ای و خارج شدن سریع یا آرام برجام از مسیر، به ایران این امکان را می دهد تا به درستی بگوید این ایالات متحده بود که توافق را ناکام گذاشت نه آن ها. اگر ایران به اتفاق دیگر کشورها در توافق بماند، آمریکا جایگاه خود را برای طرح نگرانی ها در کمیسیون مشترک رفع اختلاف از دست می دهد.

اگر کنگره تحریم های هسته ای را دوباره وضع کند؛ ایران از برجام خارج می شود، برنامه هسته ای اش را از سر می گیرد، بازرسان را اخراج می کند. خلاء دسترسی به اطلاعات ما را به سوی اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران یا شاید جنگی گسترده تر در خاورمیانه می کشاند. با توجه به اوضاع پر تنش کره شمالی آمریکا در دو جبهه با تهدید هسته ای روبرو خواهد شد.

دشوار بتوان تصور کرد که این رویدادها منافع امنیت ملی آمریکا را تامین می کند. حتی اگر کنگره به اعمال دوباره تحریم های هسته ای رای ندهد، شدت عمل در برابر ایران به موضوعی مهم در انتخابات میان دوره ای پیش رو بدل خواهد شد. رییس جمهوری و کنگره تحت کنترل جمهوریخواهان نه تنها با آتش بازی بلکه آن را شعله ور می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
0
آمریکا جنایتکاربرای برقراری صلح درافغانستان کارشکنی می کند.

آمریکا جنایتکاربرای برقراری صلح درعراق کارشکنی می کند.

آمریکا جنایتکاربرای برقراری صلح درسوریه کارشکنی می کند.

آمریکا جنایتکاربرای برقراری صلح دریمن کارشکنی می کند.

آمریکا جنایتکاربرای برقراری صلح درلیبی کارشکنی می کند.

آمریکا جنایتکارعامل اصلی جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی جنگ درخاورمیانه است.
آمریکا عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه است.
سازمان بین المللی چرا درمقابل تجاوز ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به سوریه سکوت کرده اند.
سیاستمداران آمریکایی به تروریست ها کمک می کنند.
جنگنده های آمریکا درسایه سکوت سازمان های بین المللی درحمایت ازتروریست های داعش کاروان نظامی ارتش سوریه را بمباران کردند.
این درحالی است ازسال 2011 تاکنون که مردم سوریه، عراق، لبنان ومنطقه به صورت مستقیم وغیرمستقیم توسط آمریکا وهم پیمانانش قتل عام می شوند. ومجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند. و این درحالی است که مدعیان حقوق بشرازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات آمریکا وهم پیمانانش نمی کنند. چرا سازمان های بین المللی درمدت 7 سال است سکوت اختیارکرده است.
آمریکا وهم پیمانانش درمنطقه به تروریسم، تروریست های داعش و دیگرگروه های تروریستی کمک می کنند.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
آمریکا کوچکتر از آن است که اقدامی علیه سپاه انجام دهد
آمریکایی ها کوچکتر از آن هستند که کاری را علیه سپاه انجام دهند.

در دیداری که با سفیر سوریه داشتیم گزارش های حوادث اتفاق افتاده اخیر به ما رسید و پیروزی های پیاپی که نصیب ارتش و نیروهای مردمی سوریه شده را به آنها تبرک گفتیم و بدون تردید تمامیت ارضی سوریه همچون عراق مورد حمایت ایران و جبهه مقاومت است.
بی شک هرگونه طرح تجزیه طلبانه ای در منطقه با مقاومت و مخالفت شدید ما مواجه می شود.
اعلام تحریم سپاه توسط آمریکا حرف جدیدی نیست و آنها باید بدانند که نماینده تمام مردم در برابر زیاده خواهی های آمریکا در منطقه است و بدون تردید اگر حمایت های سپاه نبود امروز داعش بر سوریه و عراق حاکم بود و به همین دلیل آنها از سپاه خشمگین هستند.
آمریکایی ها کوچکتر از آن هستند که کاری را علیه سپاه انجام دهند و سپاه نماد مقاومت ملت و نظام ایران است.
سخنان ترامپ واکنش به شکستهای آمریکا در برابر ایران بود
ترامپ می خواهد آنچه که در عمل در مقابل جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است با حرف جبران کند.
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد ادب انسانی و آداب دیپلماسی را رعایت نکرد
وی می خواهد به دنباله رو های خود در منطقه با حرف دلگرمی دهد در حالی که سخن گفتن او نه تنها مایه شرمساری همه دنیاست بلکه مردم آمریکا نیز از طرز حرف زدن ترامپ شرمنده هستند .
نوع سخنرانی ترامپ در سازمان ملل این گونه بود که وی سازمان ملل را با کازینوهای لاس وگاس و کاباره های تگزاس اشتباه گرفته است
هیچ انسان متمدنی نمی تواند از سخنان ترامپ دفاع کند .
هیچ حکمت ، تدبیر و درایتی در سخنان بی ادبانه رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل نیست .
اینطور نیست که ترامپ فقط با ملت ایران بی ادبانه سخن بگوید بلکه در داخل کشورش نیز با همکارانش و مردم این کشور بی ادبانه سخن می گوید .
هرجا که سیاست های آمریکا اعمال شده جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ سیاست قاطع و روشن جلوی آن ایستاده است و این سیاست ها شکست خورده اند .
اگر آمریکاییها بخواهند برجام را زیر پا بگذارند برای ما بازگشت به پیش از برجام بسیار آسان است .
در مدت بسیار کوتاه تر از آنچه آنها تصور می کنند به آنجایی که اول بودیم بازخواهیم گشت و آنها نمی توانند ما را تهدید کنند .
نفوذ منطقه ای ما در خواست متحدین ما مانند دولت های قانونی سوریه ، عراق و جاهای دیگر است و این نفوذ فقط برای کمک به متحدان و حفظ و تقویت خط مقاومت است .
باید برخوردمان در مورد برجام همان باشد که تعهد کرده ایم اما اگر آنها بخواهند برجام را زیر پا بگذارند برای ما بازگشت پیش از برجام بسیار آسان است.
همواره باید آماده باشیم که از دستاوردهای عظیم فرهنگی ، تمدنی ، انقلابی و اسلامی و هویت ایرانیمان دفاع کنیم و اگر این کار را نمی کردیم سابقه ده هزار ساله نداشتیم
اگر اینطور نبودیم ایران اینطور سرافراز و سربلند در تاریخ جلوه نمی کرد .
پس از پیروزی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران به یکی از قدرتهای صاحب نسب بدون معارض در سطح جهان و قدرت نخست منطقه تبدیل شده است در حالیکه مراتب انسانی را در نظر دارد .
: اخوت اسلامی ایجاب می کند ایران از کشورهای دوست و متحدش که محور مقاومت هستند مانند روسیه ، عراق و لبنان دفاع کند .
معتقدیم پیشرفت موشکی ما جزو ارکان استقلال کشور است زیرا آمریکایی ها با آن مخالفت می کنند و از آن نگرانند .
آمریکاییها بدانند به هیچ وجه نمی توانند با هیچ بهانه ای که منطقی و دنیا پسند نباشد ما را متهم به نقض برجام کنند .
خود آمریکایی ها اعتراف کرده اند که القاعده وداعش را درست کرده اند اما ما را متهم به حمایت از تروریسم می کنند .
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: