کد خبر: ۷۴۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
تعداد بازدید: ۳۵۲
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در پارک ملی سالوک خبر داد و گفت: تعداد تلفات حیات وحش در پارک ملی سالوک به 24 راس رسید.
تعداد تلفات حیات وحش در پارک ملی سالوک به 24 راس رسید
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،علی اصغر مطهری، افزود: حیوانات به هنگام بیماری در مکان هایی مستقر می شوند که امکان دسترسی به آن ها سخت است در نتیجه محیط بان‌ها تاکنون توانسته‌اند لاشه 24 راس از حیات وحش تلف شده را پیدا کنند. 

وی در پاسخ به این سوال که علت شیوع این بیماری در میان حیات وحش منطقه سالوک چه چیزی بوده است؟ اظهار کرد: این بیماری از دام اهلی به حیات وحش منتقل می شود و به احتمال فراوان دامدارها در مناطقی به دور از چشم محیط بان ها دام های خود را برای چرا وارد منطقه کرده اند و این امر سبب شیوع این بیماری شده است. 

مطهری با اشاره به اینکه طی سال گذشته اداره کل دامپزشکی استان تمامی دام های اهلی مستقر در حاشیه منطقه حفاظت شده سالوک را علیه این بیماری واکسینه کرده است، ادامه داد: اما دامداران همیشه در حال خرید و فروش دام هستند و به احتمال فراوان دام هایی را جدیدا خریداری کرده‌اند که علیه این بیماری واکسینه نشده اند .

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از بروز بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در مناطق حفاظت شده باید واکسیناسیون دام های اهلی موجود در حواشی این مناطق انجام و از ورود دام اهلی به این مناطق جلوگیری شود و حتی این اداره کل پیشنهاد خرید پروانه چرا را نیز ارائه داده است که تاکنون موفق به خرید آن نشده است. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر منطقه بصورت مداوم توسط چندین اکیپ از محیط بانان و کارشناسان پایش می شود و اقدامات ایمنی همانند جمع آوری و سوزاندن یا دفن اصولی لاشه ها و آهک پاشی و ضدعفونی کردن آبشخورها، منع ورود و خروج به داخل منطقه و سایر اقدامات برای کنترل شیوع بیماری در حال انجام است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: