کد خبر: ۷۳۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
تعداد بازدید: ۷۹۸
در صورت استفاده چندباره از بطری‌های آب یکبار مصرف، احتمال ورود باکتری‌های بیماری‌زا به بدن را تا حدود ۶۰ درصد افزایش می‌دهد.
خطرات استفاده چندباره از بطری‌های یکبار مصرف پلاستیکیبه گزارش خبرداغ ، یک سایت مربوط به فروش وسایل ورزشی، روی بطری‌های آب ورزشکاران به مدت یک هفته آزمایش کرده است که نتیجه این آزمایش نشان داده است بیشترین تعداد باکتری پیدا شده روی یک بطری حدود ۹۰۰ هزار کلنی در هر سانتی‌متر مربع بود. این تعداد باکتری یعنی بیشتر از استاندارد موجود برای سنگ‌های دستشویی فرنگی.

این آزمایش همچنین نشان داده است که حجم عظیمی‌از این میکروب‌ها که روی بطری‌ها هستند، حدود ۶۰ درصدشان توانایی بیمار کردن فرد را دارند.

همچنین مجله Good Housekeeping کشف کرده که با مصرف مکرر از این بطری‌های پلاستیکی مواد شیمیایی نامطبوع زیادی از آن‌ها جدا می‌شود.

به گفته دکتر مارلین گلن ویل (Marilyn Glenville)، این مواد شیمیایی که از بطری‌های پلاستیکی جدا می‌شوند، می‌توانند روی همه سیستم‌های بدن ما تاثیر بگذارند. این مواد خطرناک می‌توانند روی تخمک‌گذاری تاثیر گذاشته و خطر ابتلا به مشکلات هورمونی از قبیل PCOS، اندومتریوز و سرطان سینه را افزایش دهند.

منبع: جام نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: