کد خبر: ۷۳۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
تعداد بازدید: ۴۷۴
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌‌دستی و گردشگری درگذشت بانوی هنرمند سوزن‌دوز سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت.

پیام تسلیت رئیس سازمان‌ میراث‌فرهنگی به‌مناسبت درگذشت بانوی هنرمند سوزن‌دوزبه‌گزارش خبرداغ به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، پیام تسلیت علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به مناسبت درگذشت شهناز ایرندگانی مشهور به شهناز سوزن‌دوز ، از بازماندگان دوره طلایی هنر سوزن‌دوزی سیستان و بلوچستان، به شرح زیر است:




«انالله و اناالیه راجعون
باخبر شدیم یکی از بانوان پیش‌کسوت هنر سوزن‌دوزی سیستان و بلوچستان، بانو شهناز ایرندگانی مشهور به شهناز سوزن‌دوز دار فانی را وداع گفت. هنرمند استادکاری که از بازماندگان عصر طلایی سوزن‌دوزان دهه چهل و پنجاه  و از افتخارات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این مرز و بوم است. بی‌شک فقدان این هنرمند بزرگ که عمری را وقف حفظ و احیای هنر اصیل سوزن‌دوزی کرد، ضایعه‌ای برای جامعه هنرمندان صنایع‌دستی کشور است. درگذشت این بانوی هنرمند را صمیمانه تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن مرحومه رحمت واسعه الهی و برای بستگان معزّا صبر جزیل مسئلت دارم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: