کد خبر: ۷۳۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
تعداد بازدید: ۲۰۱
امیر گلفام:
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه منسجم‌ترین سازمانی که در دوران جنگ از کشور دفاع کرد، ارتش بود، تاکید کرد: یگان‌های مختلف و منسجم ارتش در مناطق مختلفی که مورد تجاوز قرار گرفته بود، حاضر شدند و بسیاری از سربازان و امرای ارتش بلافاصله پس از آنکه حضرت امام پس از پیروزی انقلاب خواستار بازگشت ارتشیان به محل خدمت شد، خود را به پادگان‌ها رساندند و چندی بعد نیز در جنگ تحمیلی از کشور دفاع کردند.
ارتش منسجم‌ترین سازمانی بود که در دوران جنگ از کشور دفاع کرد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، امیر سرتیپ ابراهیم گلفام در نشست خبری سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا ضمن تبریک به مناسبت قرار گرفتن در آستانه هفته دفاع مقدس گفت: امسال هفته دفاع مقدس ویژگی خاصی پیدا کرده و با دهه اول محرم مقارن شده و این درحالی است که بسیاری از بچه‌های ارتش در دوران دفاع مقدس تا جایی که امکان داشت مراسم عزاداری محرم را در سنگرها برپا می‌کردند.

نیروهایی که به ایران حمله کردند، چندین برابر نیروهای ما بودند

وی با اشاره به شعارهای دوران دفاع مقدس و تاثیرپذیری این شعارها از مفاهیم عاشورایی اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که نیروهایی که به کشورمان حمله کردند، چندین برابر نیروهای ما بودند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس تصریح کرد: در روزهای نخست جنگ مظالم بسیاری علیه ما صورت گرفت و گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس طبیعتا گرامیداشت این مظالم نیست بلکه گرامیداشت رشادت‌ها و ایثار سال‌های بعد است.

مردم مرزنشین با با جان و دل از کشور دفاع کردند

گلفام با تاکید بر اینکه همه نیروهای مختلف در دفاع مقدس نقش داشتند، خاطرنشان کرد: برای اینکه سرعت تجاوز را کاهش دهیم، سختی‌های بسیاری به جان خریدیم و حتی مردم و به ویژه مردم مناطق مرزنشین با جان و دل از کشورمان دفاع کردند و پس از آن نیز ناچار به حاشیه‌نشینی شدند.

وی با بیان اینکه منسجم‌ترین سازمانی که در دوران جنگ از کشور دفاع کرد، ارتش بود، ابراز داشت: یگان‌های مختلف و منسجم ارتش در مناطق مختلفی که مورد تجاوز قرار گرفته بود، حاضر شدند و بسیاری از سربازان و امرای ارتش بلافاصله پس از آنکه حضرت امام پس از پیروزی انقلاب خواستار بازگشت ارتشیان به محل خدمت شد، خود را به پادگان‌ها رساندند و چندی بعد نیز در جنگ تحمیلی از کشور دفاع کردند. 

ارتش بیشترین نیروی آموزش‌دیده و سرباز وظیفه را در دوران دفاع مقدس داشت

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی بیان کرد: سپهبد شیرازی نقشی موثر در سنگرهای کردستان داشت.

گلفام با بیان اینکه ارتش بیشترین نیروی آموزش‌دیده و سرباز وظیفه را در دوران دفاع مقدس داشت، یادآور شد: تعداد بسیاری از شهدای ما از میان همین سربازان هستند و این در حالی بود که بسیاری از سربازانی که پیش از آغاز جنگ دوران خدمت‌شان را پشت سر گذاشته بودند، بعد از شروع جنگ به خدمت بازگشتند. از میان دو میلیون و ۶۵۰ هزار سربازی که در دفاع مقدس شرکت کردند، به طور میانگین ۲۴ ماه در خطوط مقدم خدمت کردند و این درحالی بود که بعضا تا حدود ۳۰ ماه در جبهه‌ها بودند.

تجارب ما در دفاع مقدس در بسیاری از آکادمی‌های نظامی جهان تدریس می‌شود

وی با اشاره به بیانات مقان معظم رهبری عنوان کرد: رهبری تاکید داشتند که تلاش کنیم ارزش‌ها و رویدادهای دفاع مقدس دچار فراموشی و تحریف نشود. دفاع مقدس امری صنفی نبوده و متعلق به همه ملت ایران است. در دورانی که در دانشکده‌های افسری آموزش می‌دیدیم، تجربه‌های جنگ‌های جهانی اول و دوم به ما آموزش داده می‌شد و اکنون تجارب ما در دفاع مقدس در بسیاری از آکادمی‌های نظامی جهان تدریس می‌شود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش ادامه داد: وقتی دیگران تا این حد به دنبال نقد و بررسی تجارب دفاع مقدس ما برای بهره‌برداری خود هستند، طبیعتا خودمان نیز باید از این تجارب استفاده کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: