کد خبر: ۷۳۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
تعداد بازدید: ۱۹۳
وزیر امور خارجه بریتانیا بعد از ظهر دوشنبه به وقت نیویورک با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
دیدار وزرای خارجه ایران و بریتانیا/ تاکید جانسون بر لزوم حفظ و اجرای برجام

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر گسترش روابط دو کشور، در خصوص مسائل مختلف روابط جانبه از جمله روابط بانکی‌ و مناسبات کنسولی گفتگو و تبادل نظر کردند.

"بوریس جانسون" وزیر امور خارجه انگلیس با بیان اینکه لندن از برجام قاطعانه حمایت می کند بر لزوم حفظ و اجرای آن تاکید کرد.

مسائل منطقه‌ای از جمله عراق، سوریه، یمن، بحرین و افغانستان نیز از دیگر محورهای گفتگوهای دو وزیر خارجه بود که طی آن بر لزوم توقف خشونت‌ها در این‌ مناطق و انجام گفت‌وگو برای پایان دادن به تنش‌ها و اختلافات تاکید شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
0
آقای ظریف چرا خفه خون گرفتن
مجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند وکاری نمی کنند.
و این درحالی که مدعیان حقوق بشر هیچ اعتراضی به این جنایات نمی کنند.

تاریخ : ۹۶/۰۶/۲۸ - ۱۲:۴۷
ایندیپندنت اعلام کرد فروش 6 میلیارد پوندی سلاح انگلیس به عربستان از زمان حمله به یمن ایندیپندنت اعلام کرد از زمان آغاز حمله عربستان به یمن شرکتهای انگلیسی 6 میلیارد پوند به عربستان سلاح صادر کردهاند.
مؤسسه وارچایلد انگلیس اعلام کرد: بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته شرکتهای انگلیسی از زمان حمله عربستان به یمن 6 میلیارد پوند از صادرات به این کشور درآمد کسب کردهاند.
این مؤسسه اعلام کرد: تخمین سود ناشی از صادرات شرکتهای انگلیسی به عربستان نسبت به قبل دو برابر شده است.
این بنیاد خیریه، شرکتهای بزرگ انگلیسی نظیر BAE و ریتون را به کسب درآمد از کشتار کودکان بیگناه از طریق فروش موشک و تجهیزات نظامی به عربستان متهم کرده است.
رکوبلومه مشاور امور حقوق بشر مؤسسه وارچایلد انگلیس، گفت: انگلیس نه تنها برای فروش سلاح به عربستان ادامه میدهد بلکه بخش نگهداری و تعمیر پس از فروش آنها را نیز بر عهده گرفته است.
بلومه در مصاحبه با ایندیپندنت، گفت: ما همه دوست داریم شاهد تجارت بینالملل سازنده باشیم اما این نوع تجارت مخرب است.
وی تأکید کرد: در حال حاضر شفافیت کمی نسبت به دخالت شرکتهای انگلیسی در تجارت سلاح به عربستان که به کشته شدن کودکان یمنی، سوری و عراقی منجر میشود، وجود دارد.
شرکت BAE و ریتون از جمله شرکتهای فعال در حوزه تسلیحاتی انگلیس هستند که در نمایشگاه سلاح لندن در هفته گذشته حضور داشته و از سوی وزرای دولت و فرماندهان ارشد انگلیسی مورد حمایت قرار گرفتهاند.
این شرکتها به شدت در حال توسعه حضور خود در کشورهای خاورمیانه هستند به گونهای که BAE اخیراً قراردادی را به ارزش دهها میلیارد دلار برای فروش 24 فروند جت جنگنده یوروفایترتایفون به قطر بسته است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: