کد خبر: ۷۳۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
تعداد بازدید: ۲۵۴
رییس کمیته دیوان محاسبات مجلس خبر داد:
رییس کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اعلام خبر صدور ۹۳ حکم قطعی از ۱۱۷ پرونده حقوق‌های نجومی در دیوان گفت: ۴ درصد از مدیران حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند که با پیگیری‌های دیوان محاسبات بیش از ۲۴ میلیارد تومان به خزانه کشور بازگشت.
صدور ۹۳ حکم قطعی از ۱۱۷ پرونده حقوق های نامتعارف در دیوان محاسبات

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمد خدابخشی در تشریح نشست کمیته دیوان محاسبات کمیسیون بودجه با فیاض شجاعی با ذکر این موضوع که فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان محاسبات شامل ۴ مرحله است، افزود: در مرحله نخست پرونده‌ها توسط بخش فنی و حسابرسی دیوان که زیرنظر رییس دیوان محاسبات است، بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که تخلفی مشاهده شود پرونده به دادسرای دیوان محاسبات ارسال می شود که دادسرا نیز زیرنظر دادستان دیوان محاسبات پرونده را بررسی کرده و در صورت تایید تخلف دادخواست تنظیم شده و برای صدور رأی پرونده به هیات مستشاری ارسال می‌شود.

خدابخشی با اشاره به اینکه اعضای هیات مستشاری منتخب کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس هستند، اظهار داشت: روند کار به این صورت بوده که هیات مستشاری برای صدور رای اقدام می‌کند و اگر محکومین نسبت به رای صادره اعتراض داشته باشند، پرونده در مرحله نهایی به محکمه تجدیدنظر ارسال می‌شود که محکمه تجدیدنظر زیرنظر حاکم شرع منصوب رییس قوه قضاییه است.

میزان ریالی ۱۱۷ پرونده بالغ بر هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان است

رییس کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه با توجه به حساسیت جامعه نسبت به موضوع حقوق های نجومی دیوان در دو مرحله موضوع را مورد بررسی قرار داد، ادامه داد: در مرحله نخست مدیرانی که حقوق های نامتعارف دریافت کرده بودند، شناسایی شده که شامل ۳۹۷ نفر از مدیران می شود و معادل ۴ درصد از مدیران است که با پیگیری های دیوان محاسبات بیش از ۲۴ میلیارد تومان به خزانه کشور بازگشت.

وی یادآور شد: در مرحله بعد دیوان محاسبات حقوق دستگاه های اجرایی را براساس قوانین و مقررات خاص حاکم بر دستگاه‌ها در سطح استان‌ها و ملی مورد بررسی قرار داد که ۱١٧ پرونده تشکیل شد و از این ١١٧ پرونده تاکنون برای ٩٣ پرونده حکم قطعی صادر شده و به اجرا درآمده است که میزان ریالی این ۱۱۷ پرونده بالغ بر هزارو۴٠٠ میلیارد تومان بوده و مابقی پرونده ها نیز در مراحل نهایی صدور نهایی است.

رییس کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کمیسیون بودجه و دیوان محاسبات نسبت به بیت المال حساسیت داشته و موضوع را پیگیری می کند.

خدابخشی که با خانه ملت گفت‌وگو می‌کرد، در پایان تصریح کرد: قطعا با توجه به اینکه فرایند رسیدگی پرونده ها در دیوان محاسبات به گونه ای بوده که استقلال دیوان حفظ می‌شود، تحت تاثیر فشار هیچ گروه سیاسی قرار نمی گیرد و به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی وظایفی که قانونگذار بر عهده دیوان گذاشته با جدیت دنبال می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جمعی ازنگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت ونگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات استان تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
0
چرا تبعیض؟!
شرکت مخابرات استان تهران اضافه کاری و شبکاری ما نگهبانان رسمی را پرداخت نمی کند. ولی اضافه کاری و شبکاری نگهبانان شرکتی را پرداخت می کنند.
طلب چندین ساله ما نگهبانان رسمی را پرداخت نمی کند.
چرا باید چنین تبعیضی وجود داشته باشد؟
نه مسئولان مخابرات منطقه تهران ونه مسئولان شرکت مخابرات ایران هیچ یک پاسخگو نیست لطفا موضوع را پیگیری کنید.

چرا تبعیض؟!
همچنین پاداش جبران خدماتی به کلیه قسمتها پرداخت می نمایند ولی به قسمت نگهبانی پرداخت ننمودند
چرا باید چنین تبعیضی وجود داشته باشد؟
نه مسئولین مراکزتلفن ثابت ونه مدیران ادارات کل مناطق هفت گانه تهران هیچ یک پاسخگو نیست لطفا موضوع را پیگیری کنید.

چرا حتی مدیرعامل شرکت مخابرات دراین زمینه سکوت اختیارکرده و واکنشی ازاو درمدت 8 سال است دیده نمی شود؟
به این آقایان بگویید تا کی این وضعیت ادامه خواهد داشته وکی به وعده های خود عمل خواهند کرد؟

کسانی که تعطیلات رسمی، روزهای پنج شنبه وجمعه سرکارمشغول نیستند حقوق ومزایای خود را کاملآ دریافت می کنند ولی کسانی که تعطیلات رسمی، روزهای پنج شنبه وجمعه سرکارمشغول هستند ومزایای مختلف خود محروم هستند آیا این عدالت است.
آیا مسئولان به این مسائل ساده رسیدگی نمی کند؟
چرا دستگاه های نظارتی دراین رابطه ساکت هستند.
چرا بازرسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سری به این شرکت های، ادارات های و... نمی زنند؟
سکوت مدیران، مسئولین شرکت مخایرات، دولتمردان، نمایند گان مجلس و مسئولان درمدت 8 سال بی احترامی به نگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت است!

دولت روحانی باید به رای ملت احترام بگذارد باید نبست به وعده های که داده است پاسخگو باشد.
نمایند گان مجلس باید به رای مردم احترام بگذارد باید نبست به وعده هایی که داده اند پاسخگو باشند.
تاکنون نه جوابگو بوده ونه عملی انجام داده اند.
بی توجهی به نگهبانان رسمی شرکت مخابرات استان تهران از دلایل فساد در سیستم اداری است.
چرا نمایند گان مجلس درمدت 8 سال است دراین زمینه اقدامی نمی کنند؟
چرا سازمان بازرسی کل کشور درمدت 8 سال به این موضوع رسیدگی نمی کند.
جمعی ازنگهبانان رسمی مراکزتلفن ثابت ونگهبانان رسمی بازنشستگان مخابرات استان تهران
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: