کد خبر: ۷۳۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
تعداد بازدید: ۲۵۴
دیپلمات های ارشد روسیه اعلام کردند: مقام های دولت آمریکا درصددند ایران را به خروج یکجانبه از برجام سوق دهند تا خود مجبور نشوند به شرکای اروپایی برای سرپیچی از خودداری اجرای این توافق بین المللی توضیح دهند.
روسیه: ترامپ به دنبال لغو برجام توسط ایران است
به گزارش خبرداغ ، روزنامه ایزوستیا، بدون اشاره به نام دیپلمات های روسیه، همچنین نوشت: آنان معتقدند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برجام را مایه ناکامی دولت خود می داند و به همین دلیل از اجرای آن خودداری می کند.

در ادامه گزارش امروز (دوشنبه) ایزوستیا با اشاره به ادعاهای بی پایه و مکرر ترامپ که ایران را به شفاف نبودن در اجرای مفاد برجام متهم می کند، افزوده شده است: منابع دیپلماتیک روسی خاطر نشان می کنند که با ورود جمهوریخواهان به کاخ سفید، تهدید به فسخ توافق بین المللی هسته ای با ایران یکی از بندهای اصلی اظهارات ترامپ در کنار سخنان تند وی علیه کره شمالی قرار گرفت.

بنا به این گزارش، مقام های روس همچنین با اشاره به نارضایتی ایران از سیاست های ضدبرجامی آمریکا، هشدار دادند در صورت بروز ریسک، تهران ممکن است تصمیم لازم را بگیرد.

یک مقام وزارت خارجه روسیه هم بدون معرفی در روزنامه ایزوستیا، گفت: همه طرف های مذاکره 
کننده در باره برنامه هسته ای ایران جز آمریکا برای به ثمر رساندن برجام و اجرای کامل بندهای آن مصمم هستند و هیچ دلیلی برای ناکام گذاشتن سندی که ایران و گروه 1+5 با زحمت زیاد تنظیم و امضا کردند، وجود ندارد. 

مقام روس در پایان افزود: واشنگتن با اقدامات خود، روحیه ضدآمریکایی را در ایران افزایش می دهد و از سوی دیگر ترامپ هنوز نمی داند چه اقدامی باید بکند. این خطر هم وجود دارد که آمریکا بتواند برجام را (از جانب خود) فسخ کند.

روزنامه روسی در ادامه نوشت: از سوی دیگر، آژانس بین المللی انرژی اتمی 12 روز پیش تایید کرد که ایران تعهدات پیش بینی شده برجامی را رعایت می کند. 
ابه گزارش ایرنا، یزوستیا در پایان نیز علت مخالفت شدید ترامپ با برجام را به ارث رسیدن این توافق از دولت باراک اوباما عنوان کرده که دولت کنونی آمریکا دیدگاهی منفی نسبت به (وی) دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: