
به گزارش
خبرداغ ، محمود منصوری در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به کلاهبرداریهای اخیر از
شهروندان کاربر سیستم بانکی خاطرنشان کرد: اخیرا در پروندههای متعدد
مشاهده میشود که افراد کلاهبردار حرفهای و دارای مهارت از فضای مجازی و
آگاه به تراکنشها و فعالیتهای بانکی تحت عناوین رادیو قرآن، بانکها،
سازمان حج و زیارت، همراه اول و ایرانسل و... با وعده برنده شدن یک جایزه
یا مسایل دیگر تماس تلفنی با افراد ناآگاه گرفتهاند.
وی افزود:
این افراد در تماسهای خود اعلام میکنند که افرادی که به آنها پیامک داده
شده برنده یک جایزه یا برنده حج و... شدهاند. باید جهت هماهنگی و واریز
وجوه به بانک مراجعه و حساب خود را کنترل کنند و به این وسیله مخاطب را پای
عابر بانکها کشانده و پس از گرفتن شمارههای حساب بانکی و میزان موجودی،
موجب خالی شدن حساب اشخاص و کلاهبرداریهای متعدد شدهاند.
منصوری
خاطرنشان کرد: این امر موجب وقوع جرم و ازیاد و تراکم بیش از حد پروندهها
در محاکم قضایی را فراهم آورده و زحمات و مخارج زیادی به دستگاههای قضایی
تحمیل کرده است.
دبیر کمیسیون شورای عالی بانکهای خراسان رضوی
اظهار کرد: برای جلوگیری از هر گونه بروز سوءاستفاده از این طریق و حفظ
حقوق شهروندی و تامین امنیت اقتصادی پیشنهاد میشود از طریق بانکها در
هنگام افتتاح حساب و تحویل کارتهای عابر بانک به مردم اطلاعرسانی کنند
که تماسهایی از این دست که برقرار میشود را بررسی کنند و آگاهانه از
دیگران پرسوجو نمایند و یا از شعبه بانکی خود بپرسند که اگر چنین امری صحت
دارد آن را پیگیری نمایند در غیر این صورت به هیچ عنوان به عابربانک
مراجعه نکرده و مشخصات شناسنامهای خود را به هیچ عنوان ارایه ندهند.