کد خبر: ۷۳۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
تعداد بازدید: ۴۴۱
مدیرکل هواشناسی استان مازندران، گفت: امروز و به ویژه فردا شب به دلیل استقرار جریانات گرم جنوبی که پیامد آن از بامداد جمعه شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و مواج شدن دریا در سواحل و دور از سواحل دریا خواهد شد.
بارش‌های شدید همراه با رعد و برق و وزش باد در مازندرانبه گزارش خبرداغ ، سیدمحمدرضا رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و به ویژه فردا شب به دلیل استقرار جریانات گرم جنوبی که پیامد آن از بامداد جمعه است، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و مواج شدن دریا در سواحل و دور از سواحل دریا به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: بر این اساس بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل استان تا ۲۷ متر بر ثانیه یعنی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در نزدیک ساحل تا ۲۰ متر بر ثانیه با جهت غالب شمالی پیش‌بینی می‌شود که در بامداد و صبح روز جمعه انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان مازندران خاطرنشان کرد: امروز و به ویژه فردا به دلیل جریانات گرم جنوبی، افزایش محسوس دما و وزش باد گرم که در ارتفاعات گاهی نسبتا شدید است، مردم از روشن کردن آتش در مزارع، مراتع و جنگل‌ها خودداری کنند.

رضوی اظهار کرد: به دلیل ابرناکی آسمان همراه با رگبار و رعد و برق از پنج شنبه شب و تداوم بارش باران و وزش باد در روز جمعه، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، ایجاد روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

این مسئول، یادآور شد: از روز شنبه شدت بارش‌ها کم شده و سامانه بارشی به تدریج از استان خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بالای این سامانه، از اواخر ساعات پنج شنبه ۱۶ شهریور ۹۶ تا پایان وقت روز شنبه، تمامی فعالیت‌های دریایی شامل صیادی، حمل و نقل دریایی، گردشگری و شنا ممنوع اعلام می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود مسئولان مربوطه در استانداری و فرمانداری‌های شهرستان‌های ساحلی، هلال احمر، بنادر دریانوردی، شیلات، نیروی انتظامی و دریابانی‌ها، مدیران گردشگری، طرح‌های شنا و پلاژهای ساحلی آمادگی لازم برای مواجهه با این سامانه را داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: