کد خبر: ۷۳۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
تعداد بازدید: ۴۹۶
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دومین روز از سفرش به زنجان از موزه مردان نمکی و رختشویخانه بازدید کرد.

بازدید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از موزه مردان نمکی و رختشویخانه در زنجاناسدالله درویش‌امیری استاندار زنجان، یحیی رحمتی مدیرکل میراث‌فرهنگی و جمعی از مسئولان استانداری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را در بازدید از این موزه همراهی کردند.

در موزه باستان‌شناسی زنجان یا همان موزه مردان نمکی 4 مرد نمکی نگه‌داری می‌شود.مردان نمکی نامی است که به شش مومیایی کشف‌شده در زمستان سال ۱۳۷۲ (1993 میلادی) در معدن نمک چهرآباد استان زنجان داده شده‌است. از میان مردان نمکی یافت شده، سه مرد نمکی مربوط به زمان هخامنشیان (حدود 400 پیش از میلاد) و دو مرد نمکی دیگر نیز مربوط به اواخر دوران ساسانی (حدود 400 تا 600 بعد از میلاد) هستند.

این موزه در از سال 88 به‌عنوان اولین موزه باستانشناسی استان زنجان در عمارت ذوالفقاری افتتاح شد.

معاون رئیس‌جمهوری سپس از رختشویخانه نیز بازدید کرد.

بنای رختشویخانه یا مجموعهٔ تاریخی رختشویخانه در قلب بافت تاریخی شهر زنجان که منطبق بر حصار قدیمی شهر است، احداث شده‌است. مردم شهر لباس و رخت خود را در آن محل می‌شسته‌اند. چنین کاربری برای یک بنای عمومی در جهان مشابه ندارد یا کم‌نظیر است. این بنا پس از مرمت به عنوان موزهٔ مردم‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. 

 همچنین رئ‏یس‏ سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از نمایشگاه صنایع‌دستی در کنار موزه رختشویخانه بازدید کرد.‏

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: