
به گزارش 
خبرداغ ، رضوان حکیمزاده در گفتوگو با ایسنا، 
در خصوص طرح "شهاب" اظهار کرد: ما نقدهایی به این طرح داریم. عنوان طرح 
"شهاب" این است که بتواند استعدادهای  متنوع  و متفاوت  دانشآموزان را به 
رسمیت بشناسد اما عملا آموزشهایی که داده میشود و سمت و سوی طرح بیشتر 
به رسمیت شناختن یک نوع استعداد آن هم استعداد ریاضی و تجربی است؛ این 
استعدادها بیشتر از طریق تستها و آزمونها در مراحل بعدی اجرای طرح "شهاب"
 شناسایی میشوند.
وی
 ادامه داد: اهداف طرح شهاب به راحتی با ارزشیابی توصیفی قابل تلفیق است و
 معلمان میتوانند در خلال ارزشیابی توصیفی استعدادهای مختلف دانشآموزان 
را شناسایی کنند.
معاون
 آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تقاضای ما این است که 
بتوانیم طرح "شهاب" را از طریق ارزشیابی کیفی و توصیفی پیش ببریم. ورود 
بنیاد نخبگان به این موضوع، ممکن است  اهداف طرح را تهدید و از مسیر اصلی 
منحرف کند.
حکیمزاده
 با تاکید بر اینکه ما پیشنهاد کردهایم پذیرش دانشآموزان برای مدارس 
استعدادهای درخشان در مقطع متوسطه اول انجام نشود، عنوان کرد: به طور کلی 
با جداسازی دانشآموزان در این مقطع سنی و بلافاصله پس از ارزشیابی توصیفی 
مخالف هستیم زیرا اعتقاد داریم این موضوع فرصت را برای انجام برنامههای 
خلاقانه از دانشآموزان میگیرد.
وی
 گفت: اگر قرار باشد انرژی دانش آموزان صرف آمادهسازی برای تست و آزمون 
شود آنها کجا میتوانند فعالیت خلاقانه داشته باشند؟ البته معتقد هستیم 
باید برای استعدادهای برتر در کنار دانشآموزان عادی، غنیسازی انجام شود و
 فعالیتهای اضافهتری برای آنها در نظر گرفته شود تا استعداد آنها هدر 
نرود و مورد توجه قرار بگیرد.
لازم
 به ذکر است که طرح "شهاب" با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر 
دانشآموزان بدون جداسازی آنها از دانشآموزان عادی در برخی از مدارس کشور 
اجرا میشود، اجرای این طرح از چند سال گذشته آغاز شده و به مرور تعداد 
مدارس تحت پوشش طرح افزایش یافته است.