کد خبر: ۷۳۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۱۸۸
تعیین محکومیت‌ها برای سوءاستفاده کنند‌گان از اطفال و نوجوانان
عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی مجلس، گفت: محکومیت‌های مالی و کیفری برای سوءاستفاده کنند‌گان از اطفال و نوجوانان تعیین شد.
محکومیت سوء‌استفاده کنندگان از کودکان چقدر است؟
یحیی کمالی‌پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز(دوشنبه 6 شهریور) کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در این جلسه اعضای کمیسیون بندهای 7 و 8 و 9 ماده 11 لایحه حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان را با حضور مسئولانی از سازمان بهزیستی، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، دادگستری و مرکز‌پژوهش‌های قوه مقننه بررسی و تصویب کردند.

به گزارش خبرداغ ،  وی با اشاره به بند 7 این ماده، گفت: بر اساس این بند کسانی که اقدام به استفاده از طفل یا نوجوان برای تهیه، تولید، توزیع، تکثیر، نمایش، فروش و نگهداری آثار سمعی و بصری مستهجن و مبتذل کنند به مجازات درجه هفت یا 31 تا 91 ضربه شلاق و جزای نقدی از 10 تا 20 میلیون ریال جریمه می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی مجلس، در تشریح بند 8 ماده 11 لایحه مذکور ، تصریح کرد: همچنین بر اساس این بند واردات، صادرات، معامله، تکثیر، انتشار، عرضه، تملک، بارگذاری و هرگونه استفاده از محتویات و آثار مستهجن و مبتذل با موضوع مربوط به طفل و نوجوان با محکومیت نقدی از 1 تا 10 میلیون ریال یا شلاق از 31 تا 74 ضربه همراه است.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: