به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به دوره وزارت فانی و دانش آشتیانی گفت: وزارت آموزش و پرورش یکی از تاثیرگذارترین وزارتخانهها است که از نظر روند کمی و کیفی موثر واقع شده و بیش از یک میلیون نفر از خدومترین و شریفترین انسانها به عنوان معلم در این وزارتخانه فعالیت میکنند. همچنین دختران و پسران نجیب ایران در این وزارتخانه تعلیم و تربیت پیدا خواهند کرد. ما انسانهای بزرگی در کشور داریم که روشنیبخش جهان هستند؛ مانند میرزاخانی که چند وقت پیش فوت کردند آنها دستمایههای نظام جمهوری اسلامی هستند.
او با اشاره به ایرادات برنامه بطحایی برای وزارت خانه آموزش و پرورش گفت: شتابزدگی در اجرای سند تحول بنیادین یکی از این ایرادات است چراکه این سند، سند مادر برای سیاستگذاری و برنامهریزی در آموزش و پرورش است که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده است. اجرای این سند بنیادین فرآهم آوردن زیرساختها است که بدون توجه به آن اجرای آن آغاز شده که آسیبهای جدی را وارد کرده است.
نماینده مردم کرمانشاه به دومین ایراد برنامه بطحایی اشاره کرد و افزود: عدم گفتمانسازی درباره اجرای سند بنیادین یکی دیگر از مشکلات این برنامه است چراکه اجرای این سند نیازمند همراهی دارد و باید از ظرفیت رسانه ملی نیز استفاده شود که متاسفانه این گفتمان سازی انجام نشده است و مردم اطلاع دقیقی از مفاد سند تحول ندارند. همچنین یکی دیگر از مشکلات معیشتی و منزلتی معلمان است که متاسفانه از سختیها و تبعیضها رنج میبرند. این مشکلات تاثیر منفی روی معلمان گذاشته و انگیزه را به حداقل رسانده است و متاسفانه در برنامه آقای بطحایی به آن اشاره نشده است
جاسمی درباره مشکلات برگزاری کنکور گفت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش برگزاری کنکور است و متاسفانه برخی بنگاههای سودجو و آموزشگاههای علمی باعث شدهاند تا کنکور به عنوان پدیده تلخ فراروی آموزش و پرورش قرار بگیرد و اجازه ندهند به رسالت تربیتی خود بپردازد متاسفانه در برنامه آقای بطحایی نیز راه حل مشخصی ارائه نشده است و وزیر باید پاسخگو باشد.
او درباره عدم برخورداری آموزش و پرورش از فناوری روز دنیا گفت: حوزه آموزش در دنیا از ظرفیت فناوریهای جدید حداکثر استفاده را میکنند متاسفانه تعداد قابل توجهی از مدارس فاقد این فناوری هستند لذا نمیتوانند از آخرین یافتههای علمی استفاده کنند همچنین کتابهای درسی که عنصر اصلی تعلیم و تربیت هستند و حجم، محتوا و تناسب آنها با نیازهای سنی در نظر گرفته نشده و این موضوع از درخواستهای اصلی دانشآموزان و خانوادههاست برای بازنگری و تجدید نظر مبتنی بر سند تحول بنیادین باید برنامهریزی لازم و جدی انجام شود.
او همچنین ادامه داد: در راستای تحول و تکریم جامعه آموزش و پرورش در نقاط مختلف کشور و در راستای همگرایی وزیر پیشنهادی در موضوع صندوق بازنشستگی، دل خیلی از فرهنگیان آزرده خاطر است و باعث شده در مخالفت با وزیر پیشنهادی صحبتهایی داشته باشیم.