بر اساس شکوائیه ای که به یکی از دادگاههای شهر لس آنجلس ارائه شده، شرکت «اسنپ لایت» کیم کارداشیان را به دلیل تبلیغ برای یک ابزار تلفن های همراه، به نقض قانون کپی رایت متهم کرده است.
کیم کارداشیان مدتی است همکاری خود با «لو می» را آغاز کرده، این شرکت آمریکایی قاب نازکی برای تلفن های همراه تولید کرده که با ایجاد نور بیشتر، باعث افزایش کیفیت عکس شخصی یا «سلفی» می شود.
این قاب پلاستیکی که روی تلفن های همراه سوار می شود، حاوی لامپ های کوچکی است که مانند یک چراغ نورانی، صورت را روشن و شفاف می کند.
به گفته «اسنپ لایت» این طرح در سال ۲۰۱۳ توسط «هوشمند هارونی» عکاس ایرانی ساکن لس آنجلس ثبت شده و او برای نخستین بار چنین ایده ای به ذهنش خطور کرده است.
«اسنپ لایت» چندی پیش این طرح را از هوشمند هارونی خریداری کرد و به این ترتیب صاحب تمامی حقوق مادی و معنوی این اختراع است. هنوز معلوم نیست شکایت «اسنپ لایت» نفعی برای آقای هارونی خواهد داشت یا خیر.
این شرکت باور دارد فروش این ابزار از طرف «لو می» غیرقانونی است و کیم کارداشیان نیز به دلیل تبلیغ برای این محصول، شریک جرم است.
«لو می» و مدیر برنامه های کیم کارداشیان ادعای « اسنپ لایت» را رد کرده و آن را بی پایه و اساس توصیف کردند.
کیم کارداشیان علاقه زیادی به گرفتن عکس سلفی دارد و بصورت روزانه تصاویر گوناگونی در شبکه های اجتماعی منتشر می کند.
استفاده او از محصول شرکت «لو می» نقش مهمی در فروش این قاب های نازک داشته و درآمد قابل توجهی را نصیب این چهره جنجالی کرده است.
کیم کارداشیان بیش از یکصد و شصت و پنج میلیون طرفدار در شبکه های اجتماعی خود دارد.
جام نیوز