کد خبر: ۷۳۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
تعداد بازدید: ۱۷۹
عارف در کنگره مجمع زنان اصلاح‌طلب:
رییس فراکسیون امید با بیان اینکه سرمایه اجتماعی ارزشمندی در این مدت خلق شد، تصریح کرد: صاحب و بانی این سرمایه نیز مردم هستند و مهم‌ترین سرمایه جریان اصلاح‌طلب نیز همین اعتماد مردم است که باید آن را قدر بدانیم.
نگرانیم که رفتارهای شخصی به گفتمان اصلاحات ضربه بزند/ باید در انتخابات ۹۸ نشان دهیم که درست امانتداری کردیم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدرضا عارف صبح امروز در نخستین کنگره مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: برگزاری کنگره مجمع زنان اصلاح‌طلب نویدی برای ارتقای جایگاه احزاب در نظام سیاسی کشور است و توصیه من به همه احزاب اصلاح‌طلب، پایبندی به برگزاری کنگره‌هایشان بر اساس روندی دموکراتیک است تا بتوانیم به موفقیت دست یابیم.

او با تشکر از همراهی مجمع زنان اصلاح‌طلب در انسجام بخشی و تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: علیرغم همه مشکلات ما سه گام اساسی در دهه ۹۰ برداشتیم که هر گام بهتر از گام قبلی بود.

رییس فراکسیون امید با بیان اینکه سرمایه اجتماعی ارزشمندی در این مدت خلق شد، تصریح کرد: صاحب و بانی این سرمایه نیز مردم هستند و مهم‌ترین سرمایه جریان اصلاح‌طلب نیز همین اعتماد مردم است که باید آن را قدر بدانیم.

عارف با بیان اینکه اگر باورمان شود که شایستگی من موجب رای آوری شده است گرفتار می‌شویم و این گرفتاری در گذشته ما را در مسیرهای خطرناکی سوق داد، خاطرنشان کرد: اگر شعار ما در دهه ۹۰ اخلاق و عقلانیت بوده، بخاطر عدم فراموشی مردم است. در تهران فضاسازی و هجمه‌ها را دیدید و ریشه آن روی افراد بود.

او افزود: وقتی بنا شد نام نویسی کنیم که کسانی در لیست قرار بگیرند، ۶۰۰ نفر ثبت نام کردند که در ‌‌نهایت به ۱۵۰ نفر و در ادامه به ۲۱ نفر رسیدیم و این جزو افتخارات ماست.

رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه همه باید بدانند این سرمایه به دلیل گفتمان اصلاحات است و به هیچ حزبی تعلق ندارد، ابراز داشت: من امیدواریم که در آینده نزدیک به یک حزب فراگیر اصلاح‌طلب دست یابیم ولی تا رسیدن به آن شرایط چاره‌ای جز حرکت جبهه‌ای نداریم.

عارف اضافه کرد: در زمان انتخابات مجلس ما حرکت ائتلافی کردیم و طبیعی است که برخی افراد پس از ورود به مجلس در مقابل ما قرار بگیرند که گرفتند ولی این بهانه دیگر در انتخابات شورا‌ها پذیرفتنی نیست چون هر ۲۱ عضو شورا اصلاح‌طلب هستند.

او با تاکید بر اینکه همه باید پایند به گفتمان باشد، بیان کرد: ما نگرانیم که رفتارهای فردی و شخصی به گفتمان ضربه بزند. تجربه سال ۸۰ نباید تکرار شود. رقیب و طرف مقابل طبیعی است که بخواهد وحدت و انسجام ما را برهم زند ولی همه ما موظف به حفظ مسئولیت گفتمانی خود هستیم.

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای تهران می‌داند چه هجمه‌هایی سر لیست تهران به ما وارد شد، یادآور شد: این امانت را باید حفظ کنیم. باید در انتخابات ۹۸ نشان دهیم که درست امانتداری کردیم. ما انتظار داریم یک صدا از شش عضو زن شورای شهر تهران بیرون بیاید.

عارف با بیان اینکه باید برای حفظ انسجام چاره‌اندیشی کنیم، عنوان کرد: مردم با اعتماد مجدد به جریان اصلاحات در انتخابات ۹۶ استقبال خود را به این جریان نشان دادند و ما باید این اعتماد را حفط و پاسداری کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص فعالیت‌های زنان گفت: قبل و بعد از انقلاب، زنان حرکت‌های تاثیرگذاری داشتند و در اثرگذاری آن‌ها هیچ شکی نیست. متاسفانه براساس رهنمودهای امام و انقلاب نتوانستیم جایگاه زنان را به شکل خوبی عملی کنیم و این جلسه می‌تواند مبنای این حضور باشد.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه برای رسیدن به جایگاه اصلی زنان باید تشکل‌های زنانه ایجاد شود، اظهار داشت: ما نیاز به تشکل‌های زنان داریم. در پایان سال ۹۵ نرخ مشارکت اقتصادی زنان ۵۰ درصد کمتر از مردان است و این در حالی است که بیش از ۵۰ درصد فارغ‌التحصیلان ما زنان هستند. الان هیچ بهانه‌ای برای عدم استفاده از زنان وجود ندارد. باید چاره‌اندیشی شود که چرا هنوز نرخ مشارکت زنان کمتر است.

عارف با بیان اینکه زنان بجای رقابت با هم باید رفاقت و همکاری کنند، تصریح کرد: نتیجه رقابت زنانه حذف یکدیگر بوده است. امروز زمان رقابت زنان با یکدیگر نیست. باید مبنا رفاقت باشد.

او با اشاره به عدم حضور زنان در میان وزرای پیشنهادی خاطرنشان کرد: دنیا مجاب شده است تا برای کاهش تنش‌ها وزیر دفاع زن باشد، اما در میان وزرا زنی وجود ندارد. این همه بخاطر دولت نیست. باید بررسی شود که ریشه کجاست؟ بخشی از مشکلات هم متوجه زنان است.

رییس فراکسیون امید ادامه داد: راهبرد جریان اصلاحات مشخص است و آن افزایش مشارکت و حضور تاثیرگذار زنان است. سهمیه ۳۰ درصدی زنان در لیست‌ها نیز بر این مبنا ایجاد شد.

عارف با بیان اینکه خوشبختانه فراکسیون زنان، فراکسیون موفقی است، ابراز داشت: در شورا‌ها در تهران و برخی کلانشهر‌ها حضور زنان افزایش یافته است ولی باید بررسی شود که به چه دلیل نتوانستیم موفق شویم.

او با بیان اینکه برخی گلایه‌ها این نیست که چرا زنان نیستند بلکه این است که چرا من نیستم، عنوان کرد: البته این مساله در مردان نیز وجود دارد و ۹۸ درصد گلایه‌ها و هجمه‌ها نیز به همین خاطر است. ما باید آماده انتخابات ۹۸ باشیم و تلاش کنیم زنان در آن انتخابات حضور و تاثیر بیشتری داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: