کد خبر: ۷۳۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
تعداد بازدید: ۲۰۷
واکنش بازار ارز به بسته تحریمی جدید آمریکا علیه ایران / رشد سه رقمی دلار در بازار آزاددر پایان معاملات بازار آزاد روز چهارشنبه، هر دلار آمریکا با رشد 177 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 854 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش 508 ریال همراه بود و در پایان روز به رقم میانگین فروش 43 هزار و 924 ریال رسید. 

همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 418 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز سه شنبه، 43 ریال گران تر فروخته شد. به نقل از دنیای اقتصاد، روز چهارشنبه، قیمت دلار از 5 جناح تحریک شد تا یک رکورد جدید در بازار ارز به ثبت برسد. آخرین بار دلار در تاریخ 26 اردیبهشت چنین رشدی را به ثبت رسانده بود. به گفته فعالان، افزایش نرخ حواله درهم، ورود سکه‌بازان به بازار ارز، تهیه ارز از سوی خالی‌فروش‌ها، کاهش سطح عرضه و اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره برجام از جمله عواملی بودند که منجر به افزایش قیمت دلار شدند. 

روز چهارشنبه، قیمت دلار در معاملات فردایی حتی از مرز 3 هزار و 800 تومان عبور کرد. در واقع، در روزی که انتظار نمی‌رفت قیمت دلار نوسان زیادی را تجربه کند، به یکباره ترکیب عوامل افزایشی پیش گفته زمینه رشد این ارز به بالاترین سطح پس از تعطیلات نوروز را فراهم آوردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: