کد خبر: ۷۳۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
تعداد بازدید: ۳۰۴
عملکرد اداره غله و تعزیرات آرد و نان در سه ماه نخست سال 96 جزیره کیش اعلام شد.
نظارت مستمر اداره غله و تعزیرات آرد و نان بر نانوایی های کیشبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نان به عنوان یک کالای ضروری و قوت روزانه مصرفی مردم مورد توجه بسیار زیادی است. از این رو بحث تولید و توزیع آن هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

روزانه قسمت اعظم انرژی، پروتئین، املاح معدنی و ویتامینهای گروه B ( تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین) مورد نیاز بدن از طریق نان تامین می شود. بي‌شک تهيه، توليد و عرضه‌ نان سالم و بهداشتي در حفظ سلامت جامعه موثر خواهد بود. اداره غله و تعزیرات آرد و نان جزیره کیش نیز سعی دارد تا کیشوندان  و گردشگران نان با کیفیتی را در جزیره کیش تهیه کنند.

در این راستا، تعداد 28 واحد نانوایی سنتی فعال از جمله نانوایی بربری، لواش، تافتون و سنگک و همچنین4 واحد نانوایی فانتزی در مناطق مختلف جزیره کیش مشغول به فعالیت هستند.

در طول  سه ماه نخست سال 96، یک  میلیون و 855 هزار و 800 کیلوگرم انواع آرد از شهرهای بندرعباس به صورت دولتی و از شیراز، تهران، کرج و گنبد کاووس به صورت آزاد تهیه شده است.

در این مدت اداره غله و تعزیرات آرد و نان 636 مرتبه بازدید از نانواییها انجام داده که از این تعداد 26 بازدید با همکاری مشترک مرکز توسعه سلامت کیش انجام شده  و از  257 قرص نان هم تست جوش شیرین به عمل آمده است. فضای نانوایی ها نیز از نظر رعایت موازین بهداشتی نظارت و  به 3 مورد از شکایات شهروندان در خصوص کیفیت نان رسیدگی شده است.

شایان ذکر است، با تمهیدات اندیشیده شده، همیشه انبارهای آرد نانواییهای جزیره به منظور تامین نیاز شهروندان و گردشگران به میزان آرد مصرفی برای 2 هفته ذخیره دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: