کد خبر: ۷۲۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
تعداد بازدید: ۱۸۹
مدیرمسئول روزنامه عصر اقتصاد:
مدیرمسئول روزنامه عصر اقتصاد از موج‌سازی‌های رسانه‌ای که برای ایجاد تفرقه و تضعیف دولت به راه انداخته می‌شود، گلایه کرد.
شخصیت نهاوندیان و طیب‌نیا فراتر از موج‌سازی‌های رسانه‌ای استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، در پی انتشار مطلبی در مورد ترک کابینه توسط علی طیب‌نیا در یکی از خبرگزاری‌ها براساس مصاحبه‌ای قدیمی از وی در روزنامه شرق، این موضوع توسط رسانه‌ای دیگر به محمد نهاوندیان نسبت داده شد. 

برای جویا شدن اصل موضوع با سیف‌الله یزدانی، مدیر مسئول روزنامه عصر اقتصاد که سابقه دوستی با علی طیب‌نیا و همکاری با محمد نهاوندیان در اتاق بازرگانی را دارد، گفت‌وگو کردیم. 

او در پاسخ به این سوال که آیا چنین موضوعی می‌تواند صحت داشته باشد؟ گفت: موج‌سازی رسانه‌ای به این شکل برای حذف افراد در سطوحی ممکن است اتفاق بیافتد که چندان تناسبی با موقعیت فعلی محمد نهاوندیان به عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور و علی طیب‌نیا به عنوان وزیر اقتصاد ندارد.  

مدیر مسئول روزنامه عصر اقتصاد افزود: این نوع موج‌سازی‌های رسانه‌ای با فرمولی که در این ماجرا اتفاق افتاده تنها متناسب با جریاناتی است که امکان تاثیرگذاری مستقیم نداشته و برای نیل به هدف مورد نظر خود تلاش می‌کنند با فضاسازی رسانه‌ای بر تصمیم افراد موثر تاثیرگذار باشند، این در حالی است که جایگاه محمد نهاوندیان به عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور و فردی که هم از نظر کاری و هم از نظر شخصی به رئیس‌جمهور نزدیک است به گونه‌ای است که برای نیل به هدفی مانند تغییر در ترکیب کابینه نیازی ندارد به فضای رسانه‌ای متوسل شود. 

یزدانی در ادامه با اشاره به این نکته که جایگاه نهاوندیان به گونه‌ای است که بسیاری در تلاشند با چنین جریان‌سازی‌های رسانه‌ای او را تحت‌تاثیر قراردهند نه اینکه او برای خودش جریان‌سازی کند، گفت: نسبت دادن چنین اقداماتی به محمد نهاوندیان را خنده‌دار می‌دانم آنهم در جایگاهی مانند ریاست دفتر رئیس جمهور که باید در شرایطی مانند امروز که همه تلاش می‌کند برای کسب سهمیه هسته مرکزی دولت را که نهاوندیان یکی از اعضای موثر آن است، تحت فشار قرار دهند و وی تلاش می‌کند شرایط آرام و کم تنشی را فراهم سازد. 

مدیر مسئول روزنامه عصر اقتصاد افزود: نکته بعدی قابل ذکر این است که به عنوان یک فعال رسانه‌ای که با جریانات درون دولت آشنایی کافی دارد، تا حالا نشنیدم که حتی در مورد افرادی که آقای رئیس‌جمهور از آنها به خاطر همراهی نکردن در انتخابات گلایه کرد؛ دولت راسا یا با واسطه زمینه‌سازی برای حذف ایشان کرده باشد، چه برسد به افرادی مانند علی طیب‌نیا. به نظر من این آدرس غلط دادن است و بیش از آنکه این موضوع را جریان برخورد با طیب‌نیا بدانم، برخورد با شخص نهاوندیان می‌دانم و معتقدم برخی با این جوسازی‌ها به دنبال نوعی مرعوب کردن نهاوندیان هستند تا در تیم تصمیم‌گیری حسن روحانی خلل ایجاد کنند که البته اگر شناخت درستی از نهاوندیان داشتند، می‌دانستند این نوع رفتارها به نتجه نمی‌رسد.  

او تاکید کرد: البته با شخصیتی که از محمد نهاوندیان سراغ دارم چنین حربه‌هایی هم کارگر نخواهد بود و فقط بعضی از دوستان به ظاهر خیرخواه با دست زدن به چنین اقداماتی تنها اذهان سالم جامعه را آزرده خاطر می‌کنند. اساسا با تقوا، کیاستی و سلامت نفسی که دراین دو بزرگوارم سراغ دارم معتقدم نه نهاوندیان کسی است که در حق دوست و همقطارش به جوسازی بپردازد و نه طیب‌نیا کسی است که برای ماندن و نماندن در مسئولیت‌های خطیر کسی را نگران خود کند، لذا این تصورات و انتشار مطلب اصلا در سطح ایشان نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: