کد خبر: ۷۲۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
تعداد بازدید: ۲۳۷
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از علما و طلاب اصفهان در حرم مطهر رضوی افزود: این اشخاص در زبان از دین سخن می‌ گویند اما در قلب و عمل، اعتقادی به کارآمدی دین در عرصه‌ های مختلف زندگی انسان ندارند.
در کسوت روحانیت هستند، اما نگاه سکولار دارند / اگر حوزه درست عمل نکند، نسخه سازش را به جامعه غالب خواهند کردتولیت آستان قدس رضوی گفت: عده‌ ای در لباس دین، نگاه سکولار دارند و با وجود قرار داشتن در کسوت روحانیت، معتقدند دین در زندگی اجتماعی نباید تأثیر داشته باشد.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از علما و طلاب اصفهان در حرم مطهر رضوی افزود: این اشخاص در زبان از دین سخن می‌ گویند اما در قلب و عمل، اعتقادی به کارآمدی دین در عرصه‌ های مختلف زندگی انسان ندارند.

وی اظهار کرد: نگاه اسلامی می ‌گوید دین پاسخگوی تمام نیازهای اجتماعی انسان است و فقه می ‌تواند در تمام شئون زندگی جاری باشد.

وی گفت: حوزه ‌های علمیه باید نگاه انقلابی داشته باشند تا در فراز و فرودها دچار ایستایی نشوند.

حجت الاسلام رئیسی افزود: انقلاب اسلامی الگوی پیشرفت مؤمنانه و مستقل است و می‌ خواهد نشان دهد که اسلامِ مقتدر برای سیاست، اقتصاد، اجتماع و رفاه دنیوی و سعادت اخروی مردم، طرح و برنامه دارد.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه باید برای نیازهای فراوان امروز، برنامه و راه ‌حل داشته باشد و با نگاه مسئله ‌شناسانه و موضوعی، در صدد پاسخ به مسائل کلان کشور و زندگی مردم برآید.

وی گفت: استخراج مؤلفه ‌های پیشرفت مؤمنانه و رفاه مردم در سایه اسلام و استقلال، کار حوزه‌ های علمیه است و اگر حوزه به این وظیفه خود به درستی عمل نکند، الگوی انحرافی و پر هزینه همچون نسخه سازش را به‌ عنوان نسخه ‌های معتبر به جامعه غالب خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: