کد خبر: ۷۲۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
تعداد بازدید: ۱۵۵
عضو کمیته تعامل فراکسیون امید برای تشکیل کابینه دوازدهم با اشاره به انجام تصمیم‌گیری نهایی این فراکسیون درباره نحوه اعطای رای‌اعتماد به کابینه در نسشت مجمع عمومی، به تشریح عملکرد کمیته تعاملی که به این منظور تشکیل شده بود، پرداخت و گفت: امیدواریم شایعات درباره عدم تحقق مطالبات مردم در کابینه دوازدهم در حد گمانه‌زنی باشد.
تشکیل کابینه دوازدهم محلی برای راستی‌آزمایی شعارهای انتخاباتی روحانی/ برگزاری جلسات کمیته تعامل فراکسیون امید با جهانگیری و نجفیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، بهرام پارسایی  با اشاره بر تعامل خوب و همیشگی دولت با فراکسیون امید، ابراز امیدواری کرد که معرفی کابینه دوازدهم با هماهنگی و تعامل دوطرفه انجام گیرد و در ادامه یادآور شد: به هر تفسیر، ارزیابی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در اعطای رای‌اعتماد به وزرای پیشنهادی موثر خواهد بود.

او در واکنش به سوالی درباره تشکیل همزمان کمیته تعامل شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و کمیته تعامل فراکسیون امید، و این‌که آیا تداخلی در مسیر فعالیت‌های این دو وجود نخواهد داشت، گفت: به هر حال فعالیت مجموعه اصلاح‌طلبان همواره با هماهنگی با یکدیگر پیش رفته و به نظر ما مشکلی از این منظر وجود ندارد.

تهیه شاخص‌های کابینه دوازدهم در راستای مطالبات مردم

پارسایی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره خروجی کار تعامل فراکسیون امید مجلس گفت: کمیته تعامل فراکسیون امید شاخص‌ها و معیارهایی برای وزرای دولت دوازدهم درنظر گرفته که این شاخص‌ها به دولت پیشنهاد خواهد شد و سعی خواهیم کرد با انجام هماهنگی بیشتر میان دولت و فراکسیون در راستای مطالبات مردم اقدام کنیم.

برگزاری جلسات کمیته تعامل با جهانگیری و نجفی

عضو کمیته تعامل فراکسیون امید برای تشکیل کابینه دوازدهم خاطرنشان کرد: علاوه بر این، جلساتی به‌صورت ناپیوسته با چند نفر از اعضای دولت ازجمله آقایان جهانگیری و نجفی برگزار کردیم و موضوعات مختلف درباره تشکیل کابینه دوازدهم را مورد ارزیابی قرار دادیم.

او با اشاره به ریاست تابش در کمیته تعامل فراکسیون امید، گفت: به هر حال آقای تابش در جریان جزئیات بیشتری قرار دارند و باتوجه به مسئولیتی که برعهده گرفتند، جلسات متعددی با اعضای دولت برگزار کرده‌اند.

تصمیم‌گیری نهایی فراکسیون امید درباره کابینه در نشست مجمع عمومی سه‌شنبه

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در مدت کوتاهی که از آغاز به کار کمیته تعامل می‌گذرد، اقدامات بسیاری انجام شده و منتظر هستیم در جلسه مجمع عمومی روز سه‌شنبه نتیجه این اقدامات را به استحضار اعضای فراکسیون برسانیم و در‌‌نهایت در مجمع عمومی به تصمیم‌گیری نهایی برسیم.

او یادآور شد: قطعاً نظر کلی فراکسیون امید و اصلاح‌طلبان کمک به آقای روحانی در مسائل و امور مختلف است و ما نیز سعی خواهیم کرد در درجه اول، در راستای تحقق مطالبات مردمی که به دولت اعتماد کردند، اقدام کنیم و در عین حال تلاش داریم سهم‌خواهی‌ و فشارهای نابه‌جا را از دوش دولت برداریم.

اتهام سهم‌خواهی علیه اصلاح‌طلبان فرار به جلوی مخالفان است

عضو کمیته تعامل فراکسیون امید برای تشکیل کابینه دوازدهم در پاسخ به سوال دیگری درباره تلاش فراکسیون‌های غیراصلاح‌طلب مجلس همچون «مستقلین ولایی» و حتی «نمایندگان ولایی» برای تشکیل جلسه با روحانی درخصوص چینش کابینه و سهم‌خواهی از دولت، باوجود آن‌که عموماً منتقد و مخالف روحانی و جریان اصلاحات بوده‌اند، گفت: جالب این‌جا است که در شرایطی شاهد این مسائل هستیم که دوستان به اصلاح‌طلبان اتهام سهم‌خوانی می‌زنند که به نظر می‌رسد این اقدامات در راستای نوعی فرار به جلو صورت می‌گیرد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در تمامی کشورهای جهان همواره رقابت میان احزاب مختلف سیاسی وجود دارد و در‌‌نهایت جریان و حزب پیروز در انتخابات، با رویکرد مدنظر خود نسبت به معرفی کابینه اقدام می‌کند و در کشور ما نیز به ‌طور کلی رقابت میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بوده و طبیعی است، دولتی که با رای و گفتمان اصلاحات به پیروزی رسیده، به رویکرد مدنظر خود کابینه را معرفی کند و سعی کند مطالبات مردم ی که به‌خاطر همین شعارهای اصلاح‌طلبانه به آن رای داده‌اند را لحاظ کند.

او تاکید کرد: نمی‌توان نام چنین اتفاقی را سهم‌خواهی دانست؛ بلکه سهم‌خواهی هنگامی است که کسانی بی‌توجه به گفتمان انتخاباتی و سیاسی روحانی، تلاش کنند در دولت منتخب او نقش اصلی را ایفا کنند.

پارسایی تصریح کرد: کسانی که از حقوق مردم، و از ۲۴ میلیون رای گفتمانی مردم دفاع می‌کنند، وظیفه دارند پس از انتخابات نیز پیگیر مطالبات جامعه باشند.

امیدواریم شایعات درباره عدم تحقق مطالبات مردم در کابینه دوازدهم در حد گمانه‌زنی باشد

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوال دیگری درباره اخبار و شایعاتی که طی روزهای اخیر درخصوص عدم تحقق مطالبات رای‌دهندگان مطرح شده و گمانه‌زنی‌هایی که درمورد منتفی شدن حضور زنان در دولت دوازدهم عنوان می‌شود، گفت: امیدواریم این صحبت‌ها در حد گمانه‌زنی بوده و غیرواقعی باشد. معرفی کابینه آقای روحانی به‌نوعی راستی‌آزمایی او در مقابل عهدی است که با مردم بسته است.

تشکیل کابینه دوازدهم محلی برای راستی‌آزمایی شعارهای انتخاباتی روحانی

او گفت: به هر حال آقای روحانی شعارهای بسیاری ازجمله حقوق شهروندی، ایجاد ارتباط سازنده با جهان، گسترش آزادی‌های اجتماعی و سیاسی را در جریان انتخابات مطرح کرده و اکنون وقت راستی‌آزمایی این شعارهای انتخاباتی است تا مشخص شود آیا به پیمان نانوشته با مردم پایبند هستند یا خیر.

کابینه روحانی جوابگوی رای ملت باشد

پارسایی تصریح کرد: یکی از شعارهای آقای روحانی حقوق شهروندی است و این مسئله مشخصاً به معنای تحقق خواست زنان به‌عنوان نیمی از جامعه است و امیدواریم کابینه روحانی جوابگوی رای ملت باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: