کد خبر: ۷۲۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
تعداد بازدید: ۱۹۶
تابش خبر داد:
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح تغییر مهلت جذب اعتبارات پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی سال ۱۳۹۵ که دو فوریت آن امروز مورد موافقت نمایندگان در صحن علنی مجلس قرار گرفته بود، به اتفاق آرا در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید
تصویب طرح تغییر مهلت جذب اعتبارات پروژه‌های عمرانی سال ۹۵ در کمیسیون برنامه و بودجهبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدرضا تابش با اشاره به برگزاری جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: این مصوبه که مهلت جذب اعتبارات عمرانی را دو ماه افزایش می‌دهد، قدرت عمل دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها را برای پیشبرد عملیات عمرانی ارتقا می‌دهد و موجب کاهش برخی تخلفات نیز می‌گردد. 

او درخصوص دستور کار امروز کمیسیون بودجه مجلس توضیح داد: همچنین مسئولان سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌دار کل گزارشی از عملکرد مالی سه ماهه اول سال‌جاری ارائه کردند. 

نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این گزارش‌ها عنوان شد که از ۳۴۶ هزار میلیارد تومان منابع عمومی دولت در سال ۱۳۹۶ که یک‌چهارم (حدود ۸۷ هزار تومان) کمی بیش از نصف یعنی در حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان وصول شده است اما در کل، منابع سال ۹۶ نسبت به سال۹۵ از رشد حدود ۷۲ درصدی برخوردار است. 

تابش یادآور شد: در مبحث هزینه‌ها، ۷۰ درصد مبلغ پیش بینی شده در سه ماهه اول سال پرداخت گردیده که عمدتا صرف امور جاری شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم گفت: علت کاهش ۳۴ درصدی درآمدهای مالیاتی در سه‌ماهه اول سال عمدتا ناشی از افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق‌ها تا ۲ میلیون تومان عنوان شد و افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای گمرکی در سه‌ماهه اول سالجاری را نیز نشات گرفته از افزایش واردات و نیز قیمت ارز ذکر گردید. 

تابش در پایان تصریح کرد: دلیل کاهش ۳۰ درصدی واریزی درآمدهای نفتی در سه‌ماهه اول سال‌جاری به حساب خزانه نیز ناشی از کاهش قیمت نفت به نسبت آنچه در قانون بودجه ۱۳۹۶ پیش‌بینی شده و افزایش سهم واریزی به صندوق توسعه ملی از منابع نفتی به نسبت سال گذشته که از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد است، اعلام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: