کد خبر: ۷۲۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۲۷۳
یک قاضی فدرال پنجشنبه شب پدربزرگ و مادر بزرگ ها و دیگر خویشان نزدیک شهروندان آمریکا که برای سفر به آن جا از شش کشور اسلامی منع شده اند، از این قانون مستثنی کرد.
قاضی فدرال در هاوایی پدر بزرگ و مادربزرگ ها را از قانون منع ورود به آمریکا مستثنی کردیک قاضی فدرال پنجشنبه شب پدربزرگ و مادر بزرگ ها و دیگر خویشان نزدیک شهروندان آمریکا که برای سفر به آن جا از شش کشور اسلامی منع شده اند، از این قانون مستثنی کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از واشنگتن پست، 'درک واتسن' قاضی فدرال ناحیه هاوایی آمریکا عصر پنجشنبه حکمی صادر کرد که به تبع آن دولت باید لیست اعضای خانواده افرادی که از شش کشور مسلمان وارد آمریکا می شوند را به پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، نوه ها، عموها و عمه ها گسترش بدهد. همچنین طبق حکم صادره تعداد بیشتری از پناهندگان می توانند وارد این کشور شوند.
 
به گفته این قاضی، درنظرگرفتن پدربزرگ و مادربزرگ ها به عنوان خویشان نزدیک بسیار عقلانی و منطقی است.
 
طبق حکم ترامپ تنها 50 هزار نفر از پناهجویان اجازه ورود به آمریکا را دارند که طبق حکم قاضی واتسن 24 هزار نفر دیگر نیز باید به آن اضافه شود.
 
این حکم قاضی فدرال در حالی صادر شد که در هفته های گذشته دیوان عالی آمریکا دستور داد تا دستور اجرایی و فرمان ضد مهاجرتی ترامپ اجرا شود. براساس آن چیزی که دیوان عالی آمریکا تایید کرده است شهروندان این شش کشور باید خویشان نزدیک در آمریکا داشته باشند.

شهروندان شش کشور مسلمان منع شده برای ورود به آمریکا شامل ایران، سومالی، سودان، لیبی، سوریه و یمن می شود.

پیش از این مقامات هاوایی از این قاضی درخواست کرده بودند که قانون صادره و تایید شده توسط دیوان عالی را درخصوص لیست افراد مستثنی و خویشاوندان تفسیر کند.
ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: