کد خبر: ۷۲۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
تعداد بازدید: ۲۱۶۱
محققان ایرانی گونه جدیدی از عنکبوت‌های گرگی را شناسایی کردند که شباهت زیادی به عنکبوت غول‌پیکر مجموعه فیلم‌های هری پاتر دارد و به تبع این موجود خیالی، آراگوگ نام‌گذاری شده است.
به گزارش خبرداغ ، به گفته علیرضا زمانی از محققان دانشگاه تهران، عنکبوت خیالی مجموعه هری پاتر که آراگوگ نام دارد، بر اساس آناتومی عنکبوت‌های گرگی ساخته شده است.

به گفته وی، شباهت بسیار زیادی بین گونه جدید کشف شده با عنکبوت خیالی این مجموعه از فیلم‌ها وجود دارد و از آنجا که زمان کشف این گونه جالب متقارن با بیستمین سالگرد ساخت مجموعه فیلم‌های هری پاتر بوده است، محققان دانشگاه تهران تصمیم گرفتند این گونه را آراگوگ بنامند. 

ردپای عنکبوت غول پیکر هری پاتر در ایران

این گونه جدید که یک عنکبوت ماده است، توسط علیرضا نادری در یک منطقه کوهستانی در استان کرمان واقع در جنوب شرقی ایران کشف و Lycosa aragog نام‌گذاری شد. بدن این عنکبوت بدون احتساب پاها، 2.6 سانتیمتر طول دارد و قسمت بالای بدن آن توسط دو ردیف موی سیاه و سه ردیف موی سفید پوشیده شده است. 

روی اندام‌های جانبی دهان جانور توسط ردیف‌هایی از موهای سیاه پوشیده شده است که ظاهری گیرا به آن می‌دهد. همچنین زیر شکم آن نیز از موهای سیاه و سفید پوشیده است. 

به گفته محققان، این عنکبوت تار نمی‌تند و روزها را در مخفی‌گاه خود سپری می‌کند، اما شب‌ها به شکار می‌رود. این عنکبوت‌ها در مقایسه با سایر انواع عنکبوت‌ها از قوه بینایی خوبی برخوردارند و هشت چشم دارند که چهارتای آن‌ها دارای پرده درخشانی در پشت شبکیه هستند. 

پس از تابش پرتوهای نور به چشم، این پرده درخشان پرتوها را روی شبکیه بازتاب می‌دهد و موجب درخشش چشم‌ها در تاریکی می‌شود. این پدیده شباهت زیادی به چشمان گربه دارد. این عنکبوت‌ها حدود سه سال عمر می‌کنند و تخم‌هایشان را درون بدن خود حمل می‌کنند. 

 به گزارش لایو ساینس، پس از تولد نوزادان، مادر آن‌ها را در پشت خود حمل می‌کند و گاهی آن‌ها را زیر نور آفتاب رها می‌کنند تا بهتر رشد کنند. مادر مسئولیت تغذیه فرزندان خود را برای چند هفته پس از تولد به عهده می‌گیرد. 

ردپای عنکبوت غول پیکر هری پاتر در ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: