کد خبر: ۷۲۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
تعداد بازدید: ۲۰۷
قاسمی عنوان کرد:‌
سخنگوی وزارت خارجه ایران بر از سرگیری مذاکرات برای حل مناقشه قبرس تأکید و آمادگی کشورمان را برای کمک به روند حل و فصل مسائل اعلام کرد.
تأکید ایران بر از سرگیری مذاکرات برای حل مناقشه قبرس/ گفت‌وگو با معیار برد - برد، بهترین راه‌حل استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، بهرام قاسمی در خصوص مناقشه قبرس گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال مسئله قبرس از ابتدا تاکنون بر اساس یک موضع اصولی و ثابت بوده و از یکپارچگی قبرس حمایت کرده است. در همین چارچوب، دوره اخیر و دوساله مذاکرات با علاقه و امید به ثمربخش بودن، به دقت رصد شده و در فرصت‌های مقتضی ضمن شنیدن مواضع طرفین، دیدگاه‌های مشورتی به آنها ارائه شده است.

او افزود: پیشنهاد سال گذشته برای میزبانی مذاکرات در تهران در این چارچوب ارائه شد که مورد استقبال طرفین قرار گرفت. 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از اهتمام دوساله رهبران طرفین، دبیرکل سازمان ملل و مقامات ارشد اتحادیه اروپایی، از پایان بی‌نتیجه مذاکرات کران مونتانو ابراز تاسف کرده و معتقد است توافقات طرفین در محورهای مختلف مورد مذاکره که طی دو سال گذشته به دست آمده است از ظرفیت کافی برای ادامه مذاکرات تا دستیابی به توافق کامل برخوردار است و نباید نادیده گرفته شود. 

قاسمی با یادآوری مسئولیت طرفین، تصریح کرد: سه کشور ضامن و جامعه جهانی برای کمک به صلح و ثبات در منطقه از طریق ادامه تلاش برای دستیابی به توافق در مسئله قبرس، موکدا توصیه به از سرگیری مذاکرات می‌کند. راه‌حل نهایی این معضل قدیمی باید براساس مبانی شناخته‌شده بین‌الملل و توافق طرفین بوده و ضمن احترام به تنوع فرهنگی جزیره، تامین کننده حقوق همه شهروندان باشد.

او اضافه کرد: بدون تردید تعامل خلاقانه همه اطراف مسئله برای تاسیس یک ساختار سیاسی و امنیتی متناسب با تحولات روابط بین‌المللی موجب حل و فصل هرچه سریع‌تر مسئله خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر آمادگی ایران را برای کمک و ارائه مشورت اعلام و تاکید کرد: گفت‌وگو با معیار برد - برد، بهترین راه برای حل اینگونه مسائل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: