کد خبر: ۷۲۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید: ۲۴۸
سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری:
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد ترامپ و دولت آمریکا نمی‌تواند به تنهایی در نقض برجام تلاشی بکند بنابراین به‌جای برخورد با برجام اقدامات ضدایرانی‌اش را در مسائل دیگر متمرکز کرده و می‌خواهد آثار مثبت و ثمربخش برجام در حوزه اقتصادی برای ایران را کمرنگ کند.
امریکا می‌خواهد آثار مثبت برجام را برای ایران کمرنگ کند/برای هر اقدامی آمادگی لازم را داریمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، بهرام قاسمی در نشست خبری با حضور خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت آزادسازی موصل به مردم عراق و نیروهای مردمی و تمامی قبایل و عشایری که برای تمامیت ارضی عراق تلاش کردند، گفت: تحولات عراق از سرکوب تروریسم در یک نقطه حساس در عراق خبر می‌دهد. 

امریکا می‌خواهد آثار مثبت برجام را برای ایران کمرنگ کند

او در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات سیدعباس عراقچی در خصوص نگرانی‌های موجود از عدم تایید برجام توسط ترامپ و از طرفی قرارداد توتال و بحث ۲۵ تن از اعضای کنگره که سلامت روانی ترامپ را قرار است، بررسی کنند و نگرانی وزارت خارجه از بابت تایید برجام اظهار داشت: بعید می‌دانم آقای عراقچی درباره چیزی نگران باشند و درباره این جلسه چیزی نمی‌دانم. 

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با بیان اینکه در رابطه با برجام قبلا بار‌ها صحبت شده است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد ترامپ و دولت آمریکا نمی‌تواند به تنهایی در نقض آن تلاشی بکند و اقداماتی که طی دوران اخیر صورت گرفته، همین مسئله را نشان می‌دهد که در نتیجه به‌جای برخورد با برجام اقدامات ضدایرانی‌اش را در مسائل دیگر متمرکز کرده و می‌خواهد آثار مثبت برجام را از این طریق خنثی کند؛ چه به لحاظ مباحث تحریمی و چه آثار روانی بر موسسات مالی و صنعتی جهان تا از این طریق، آثار مثبت و ثمربخش برجام در حوزه اقتصادی برای ایران را کمرنگ کند. 

برای هر اقدامی آمادگی لازم را داریم

قاسمی با اشاره به قرارداد اخیر نفتی ایران و توتال خاطرنشان کرد: حوادث هفته‌های گذشته علایم مثبتی در آن است که باید با تامل بیشتر به آن‌ها نگاه کرد و قضاوت درباره آینده را به بعد موکول می‌کنیم. قطعا‌‌‌ همان طور که قبلا اشاره شده برای هر اقدامی آمادگی لازم را داریم و امروز بیش از گذشته آمادگی لازم را برای برخورد با هرگونه اقدام نا‌پسند خواهیم داشت.

سازمان حج مسئولیت مذاکره با سعودی درباره حج را برعهده داشت 

او در پاسخ به مساله اعزام حجاج و جزییات خدمات کنسولی با توجه با قطع روابط با عربستان ابراز داشت: ایران و عربستان دارای روابط دیپلماتیک نیستند. سال گذشته مراسم حج را برای ایران نداشتیم. برای امسال از گذشته سازمان حج و زیارت با تفاهمی که در کشور وجود داشت و مصوباتی که صورت گرفت، مسئولیت مذاکره با سعودی را پذیرفت و وارد مذاکره شد و نهایتا شرط و شروط خاصی داشت که با مقامات سعودی مورد بررسی قرار داد و به تفاهم نایل آمد. 

اعزام ۱۰ دیپلمات برای ارائه خدمات کنسولی در ایام حج 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه تا این لحظه قراز بر اعزام حجاج است، ابراز داشت: مقدمات فراهم شده و تیم‌های مقدماتی اعزام شده‌اند. با توجه به نیاز حجاج در طول ایام حج اعم از پزشکی و غیره بخش کنسولی به عنوان بخشی که قطع به یقین در طول ایام حج نیاز است، باید همراهی می‌کرد. تیم سرپرستی حجاج جزو تفاهم‌های بین سازمان حج و سعودی بود و بر این اساس، ۱۰ تن از همکاران کنسولی برای ارایه خدمات کنسولی در ایام حج در نقاط مختلف عربستان برای ارایه خدمات لازم حضور خواهد داشت و امیدوارم بتوانند به شایستگی در خدمت زایزین باشند. 

مذاکره باید در محیطی شفاف و در جهت صلح و امنیت جهانی باشد

قاسمی درخصوص نظر دستگاه دیپلماسی در رابطه با دیدار آمریکا و روسیه هم بیان کرد: این اولین دیدار ترامپ و پوتین در حاشیه گروه بیست بود. همانطور که در رسانه‌های روسی می‌توان دید، خوش‌بینی زیادی به این نشست وجود داشت. نفس مذاکره خوب است به شرطی که در محیطی شفاف و در جهت صلح و امنیت جهانی باشد. باید منتظر ماند تا اخبار بیشتری درباره این دیدار و نتایج حاصل از آن به دست بیاید. 

اتفاق جدیدی در حوزه تجارت با قطر صورت نگرفته است

او درخصوص حمایت وزارت امور خارجه از تجار ایرانی که در بحران قطر به این کشور روابط تجاری برقرار کرده‌اند، یادآور شد: روابط ما با همسایگان و قطر طبق روال قبلی ادامه دارد و اتفاق جدیدی در حوزه تجارت با قطر صورت نگرفته است. موسسات و بخش‌های خصوصی‌ای هم که با قطر کار می‌کردند علاقه‌مند به کار جدید هستند و از طریق کانال‌ها و شرکای خودشان کار می‌کنند. 

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان افزود: اگر مشکلی بر سرکار این افراد باشد، بین ایرانی‌ها و خارجی‌ها از کانال‌ها و مکانیزم‌های خاص قابل پیگیری است. روابط ما با قطر به عنوان همسایه‌ای که از گذشته با آن‌ها ارتباط داشتیم ادامه دارد و مانعی بر سر راه نیست. نگاه ما به همسایگان در مرحله اول و سایر کشور‌ها در مرحله دوم طبق روال است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: