کد خبر: ۷۲۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
تعداد بازدید: ۲۴۳
احد وظیفه با اشاره به گرمترین و سردترین شهرهای کشور طی روزهای آینده، گفت: دمای اهواز در روز یکشنبه بین ۵۰ و ۳۳ درجه سانتیگراد خواهد بود این درحالیست که شهر اردبیل در همین روز دمایی بین ۲۳ و ۱۱ درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد. لازم به ذکراست که اختلاف دمای ۲۷ درجه‌ای بین شهرهای اهواز و اردبیل طی روز دوشنبه (۱۹ تیرماه) نیز حفظ می‌شود.
اختلاف دمای ۲۷ درجه‌ای از اهواز تا اردبیلمدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد شدید در برخی نقاط کشور از وقوع گرد و خاک در مناطق جنوبی سمنان، شرق اصفهان، قم، مرکزی و قزوین خبر داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، احد وظیفه گفت: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، بیانگر گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور طی امروز است و با تقویت جریان‌های شمالی و نفوذ هوای خنک به سواحل دریای خزر، دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش نسبی خواهد یافت.

وی افزود: طی امروز در این مناطق ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود همچنین دریای خزر مواج خواهد بود. افزون بر این در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز و استان خراسان شمالی به ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه (۱۸ تیرماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه سواحل غربی و مرکزی خزر ابرناکی و بارش پراکنده باران ادامه خواهد داشت، گفت: در مناطقی از شمال غرب و شمال شرق کشور طی فردا افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، در ساعات بعدازظهر روز دوشنبه (۱۹ تیرماه) در برخی نقاط به‌ویژه ارتفاعات استان‌های شمالی، ارتفاعات البرز، استان اردبیل و آذربایجان شرقی افزایش ابر و بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: طی امروز و فردا به دلیل نفوذ جریان‌های مرطوب جنوبی در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در بعدازظهر رشد ابر، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این مدت سواحل شرقی دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می شود، گفت: در برخی نقاط به‌ویژه در زابل وزش باد با گرد و خاک همراه خواهد بود. افزون بر این طی سه روز آینده در بعضی ساعات با افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی سمنان، شرق اصفهان، قم، مرکزی و قزوین پدیده گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه تاکید کرد: با افزایش سرعت باد در کشور عراق و مناطقی از جنوب غرب کشور در روز دوشنبه (۱۹ تیرماه) در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر، پدیده گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

وی به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اشاره و اظهار کرد: آسمان تهران در روز یکشنبه (۱۸ تیرماه) کمی ابری، گاهی همراه وزش باد، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و افزایش باد با حداکثر و حداقل دمای ۳۹ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین تهران در روز دوشنبه (۱۹ تیرماه) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد، در بعدازظهر همراه با افزایش باد با حداکثر و حداقل دمای ۴۰ و ۲۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وظیفه در پایان با اشاره به گرمترین و سردترین شهرهای کشور طی روزهای آینده، گفت: دمای اهواز در روز یکشنبه بین ۵۰ و ۳۳ درجه سانتیگراد خواهد بود این درحالیست که شهر اردبیل در همین روز دمایی بین ۲۳ و ۱۱ درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد. لازم به ذکراست که اختلاف دمای ۲۷ درجه‌ای بین شهرهای اهواز و اردبیل طی روز دوشنبه (۱۹ تیرماه) نیز حفظ می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: