کد خبر: ۷۲۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
تعداد بازدید: ۳۱۹
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند دو ملیتی سرقت محموله در تهران خبر داد.
سرقت میلیاردی ۷سارق از رانندگان کامیونبه گزارش خبرداغ ، در تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه سال ۹۶ فردی با مراجعه به کلانتری ۱۵۴ چیتگر اعلام کرد که محموله  خودرو خاورش در حالیکه او در ماشین در حال استراحت بوده، به صورت شبانه موردسرقت قرار گرفته که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت محموله و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

راننده خاور با حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت ۲:۳۰ بامداد روز یازدهم اردیبهشت ماه به مقابل انبار یکی از شرکت‌ها در کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص رسیدم، محموله خاور شامل پیچ و مهره بود اما باید تا باز شدن انبار شرکت منتظر می‌ماندم و به همین علت داخل خاور مشغول استراحت شدم. حدود ساعت شش صبح بود که از خواب بیدار اما زمانیکه از خاور پیاده شدم، در کمال تعجب متوجه شدم که روکش خاور کاملا پاره شده و سارقان بدون آنکه من متوجه شوم اقدام به سرقت محموله پیچ و مهره خاور کرده‌اند.

همزمان با آغاز تحقیقات برای شناسایی سارقان محموله پیچ و مهره در کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص، سرقت‌های مشابه دیگری به پایگاه پنجم پلیس آگاهی اطلاع داده شد که طی آنها، سارقان به شیوه‌ای مشابه اقدام به سرقت محموله‌ها  مختلف همچون پارچه، روغن‌نباتی، تجهیزات رایانه‌ای، لوازم یدکی خودرو و ... در جاده قدیم، جاده مخصوص و جاده ساوه کرده بودند. در بررسی اظهارات تمامی رانندگان خودروهای بارکشی نیز کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که تمامی سرقت‌ها زمانی انجام شده که راننده‌های خودروهای بارکش پس از رسیدن به مقصد خود در مقابل انبار شرکت‌های مختلف مشغول به استراحت در خودروهای خود بوده‌اند.

درادامه تصاویر مربوط به زمان سرقت مورد بررسی قرار گرفت و با جمع بندی اطلاعات بدست آمده مشخص شد که سارقان بیشتر سرقت‌های خود را در پیک ساعتی ۳ تا ۵ بامداد انجام داده و در سرقت‌های خود نیز از خودروهای سواری سمند، پژو ۴۰۵ و خودرو وانت پیکان سفید رنگ استفاده می‌کنند.

باتوجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص محدوده و زمان سرقت‌ها و همچنین خودروهای استفاده شده در سرقت‌ها، هماهنگی های لازم با کلانتری های محدوده جنوب غرب تهران انجام و اجرای گشت‌های انتظامی برای شناسایی و دستگیری سارقان در دستورکار قرار گرفت.

سرانجام در ساعت چهار بامداد ۲۴ اردیبهشت، مأموران کلانتری ۱۵۴ چیتگر درحین گشت زنی در جاده مخصوص و کنترل پارکینگ یکی از شرکت‌های خودروسازی مشاهده کردند که چند نفر بالای یک کامیون پارک شده در پارکینگ رفته و به آرامی در حال انتقال محموله عقب کامیون به داخل یک پیکان وانت سفید رنگ هستند که بلافاصله مأموران با توجه به آموزش‌های ارائه شده اقدام به شناسایی سارقین کرده و چهار سارق حاضر در محل نیز با مشاهده مأموران با خودرو وانت اقدام به فرارکردند.

با اقدام سارقان برای فرار، عملیات تعقیب و گریز در جاده مخصوص آغاز و سارقان در حالیکه دو نفر از آنان در عقب خودرو قرار داشته و شروع به پرتاب سنگ و آهن به سمت خودروی پلیس و دیگر خودروهای عبوری می‌کردند، به سمت منطقه شهریار –منطقه خادم آباد متواری شدند.

با کشف خودروی رها شده متعلق به سارقان در خادم آباد شهریار، کارآگاهان پایگاه پنجم آگاهی اقدام به شناسایی مالک پیکان وانت سارقان در منطقه خلیج کردند. مالک خودرو پیکان وانت، صاحب یک نمایشگاه خودرو در منطقه خلیج بود که پس از حضور در پایگاه پنجم آگاهی اعلام کرد که خودرو پیکان وانت را در تاریخ هفتم فروردین ماه امسال، به صورت قولنامه‌ای و با شرایط اقساطی به جوانی افغان به نام عزیز  فروخته است.

کارآگاهان پایگاه پنجم آگاهی با شناسایی عزیز. خ ۳۵ ساله اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه خلیج کرده و در تحقیقات پلیسی، برابر پیش‌بینی قبلی اطمینان پیدا کردند که او همزمان با شب تعقیب و گریز با مأمورین کلانتری ۱۵۴ چیتگر و رها کردن خودرو پیکان وانتش متواری شده و هیچ کس ازوی اطلاع ندارد.

در شرایطی که عزیز به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان از مخفیگاهش متواری شده و هیچگونه اطلاعات دیگری از وی وجود نداشت، اقدامات ویژه پلیسی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با اقدامات شبانه روزی سرانجام مخفیگاه وی در جنوب غرب تهران شناسایی شد.

با وجود شناسایی دقیق مخفیگاه عزیز و اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش، کارآگاهان اقدام به دستگیری او نکرده و اینبار تعقیب و مراقبت و کنترل نامحسوس عزیز در دستور کار تیم های تخصصی پلیس آگاهی قرار گرفت تا دیگر اعضای گروه سارقان حرفه ای  محموله نیز شناسایی شوند.

سرانجام با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای در زمینه ارتکاب جرایم سرقت مسلحانه و سرقت داخل خودرو با شش فقره سابقه دستگیری به نام کمال. ن ۳۷ ساله به عنوان عضو اصلی گروه  و همچنین برادرش به نام امیر ۴۰ ساله با ۱۰ فقره سابقه دستگیری شدند که به‌همراه عزیز و چهار نفر دیگر به نام های عبدالله. ف ۴۰ ساله، تبعه ایران و سابقه دار، هوشنگ. م ۴۰ ساله،  افغان و سابقه دار، علی. ج ۴۴ ساله، تبعه ایران و سابقه دار و پرویز. ع  ۴۲ ساله، تبعه ایران و سابقه دار)، اقدام به تشکیل گروه هفت نفره سارقان حرفه‌ای کرده بودند.

با شناسایی مخفیگاه تمامی اعضای گروه سارقان حرفه‌ای و سابقه دار در مناطق نصیرآباد، شهریار و خلیج، هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی انجام و کلیه اعضای این گروه از سارقان بسیار حرفه‌ای و سابقه‌دار، در پنج عملیات همزمان دستگیر و در همان بازرسی اولیه از مخفیگاه‌های آنها مقادیر متنابهی از اموال سرقت شده شامل برنج، مواد شوینده، پارچه، روغن نباتی، مواد غذایی، پیچ و مهره، لوازم یدکی خودرو و ... که به شیوه سرقت محموله به سرقت رفته بود، کشف و توقیف شد.

کارآگاهان پایگاه پنجم آگاهی علاوه بر کشف و توقیف مقادیر متنابهی از اموال مسروقه به شیوه سرقت محموله، موفق به کشف اموال دیگری همچون ساعت، فرش، گوشی‌های تلفن همراه، شیرآلات و... و. شدند که متهمان صراحتا به مسروقه بودن آنها اعتراف و عنوان داشتند که در ده‌ها فقره سرقت مغازه در مناطق مختلف شهر تهران و همچنین شهرهای حاشیه ای تهران اقدام به سرقت آنها کردند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه احمـد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به ارزش دو میلیارد تومانی اموال مسروقه بدست آمده از متهمان، گفت: همزمان با دستگیری این گروه از سارقان حرفه‌ای، شاهد کاهش چشم گیری در وقوع سرقت های محموله به‌ویژه در مناطق جنوب غرب تهران و همچنین سرقت های مغازه در سطح تهران هستیم.

به گفته وی، برابر هماهنگی های لازم با دستگاه و مقام قضایی، هر هفت متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه پنجم آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند و در حال حاضر شناسایی محل های سرقت در سطح شهر تهران در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.
آفتاب
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: