کد خبر: ۷۲۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید: ۲۸۳
رییس کل دادگستری استان البرز:
رییس کل دادگستری استان البرز گفت: نظارت بر مجموعه‌های نظامی وظیفه حساسی است که سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکنون از این وظیفه سربلند بیرون آمده است.
مراجعه یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان البرز به دستگاه قضاییبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، احمد فاضلیان در دیدار با آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان، در گزارشی از عملکرد دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه به عملکرد سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اشاره کرد و گفت: نظارت بر مجموعه‌های نظامی وظیفه حساسی است که این سازمان تاکنون سربلند بیرون آمده و توانسته با اقدامات پیشگیرانه، میزان وقوع بزه و تخلف را در بین نیروهای مسلح کاهش دهد. 

رییس کل دادگستری استان البرز نظارت بر بخش کالا، خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز را از وظایف مهم اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی کرد و توضیح داد: در این راستا در سال گذشته نزدیک به ۱۶ هزار پرونده در این مجموعه تشکیل و همین مقدار مختومه شده که قدم مهمی در مسیر احقاق حقوق عامه است. 

او در مورد اداره کل پزشکی قانونی با تخصصی و حساس توصیف کردن وظایف آن مجموعه، گفت: مجموعه پزشکی قانونی استان در موضوعات مهم و حساس که نظر آن در پرونده‌های سنگین مالی مهم بوده سربلند بیرون آمده و تلاش داشته در کنار گسترش فضای اداری و توسعه امکانات برای ارائه خدمات به مردم به وظایف سنگین خود در حوزه آزمایشگاهی، تشریح و معاینات بالینی به نحو احسنت عمل کند. 

فاضلیان با اشاره به آمار پرونده‌های ورودی به دادگستری استان در سال ۹۵ بیان کرد: در سال گذشته ۵۰۶ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی شده که در همین مدت ۵۰۳ هزار پرونده نیز مختومه شده است؛ از این مقدار ۴۲۰ هزار پرونده برای نخستین بار وارد دستگاه قضایی استان شده بودند. 

او افزود: اگر برای هر پرونده در سال ۹۵، به‌ طور میانگین سه فرد را در نظر بگیریم آماری که به دست می‌آید بیانگر آن است که یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان به دستگاه قضایی مراجعه داشته‌اند. 

رییس‌ کل دادگستری استان البرز حجم مراجعات به دستگاه قضایی را خارج از توان استاندارد مجموعه عنوان کرد و گفت: از مجموع ۵۶۰ پست مصوب قضایی تنها ۲۹۹ پست دارای متصدی است و از ۲۰۲۰ پست مصوب کارمندان نیز ۷۰۰ نفر متصدی دارند که همه این‌ها منجر به این شده همکاران ما ۲ الی ۳ برابر توان خود فعالیت داشته باشند. 

او به اقدامات فرهنگی انجام‌ شده در دادگستری استان اشاره کرد و توضیح داد: اقدامات متنوع در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی، اخلاق اسلامی و حرفه‌ای در حوزه درون‌ سازمانی و آشناسازی مردم با مباحث حقوقی و قضایی در حوزه برون‌سازمانی انجام‌ شده تا جایی که استان البرز در زمینه مباحث فرهنگی جزو استان‌های بر‌تر کشور است و از هر نوع فعالیت فرهنگی حمایت می‌کنیم چون آن را مکمل کار قضایی می‌دانیم. 

رییس‌ کل دادگستری استان البرز با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در حوزه حفظ منابع طبیعی بیان کرد: در سال ۹۵ حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی خلع ید شده که همه این راضی یا مستقیماً با ورود دستگاه قضایی بوده است و یا با گزارش دستگاه‌های مربوطه و نیابت قضایی به آن دستگاه انجام‌شده که ارزش این اراضی درمجموع ۱۳۳۶ میلیارد تومان است. 

او در پایان با تبیین نحوه ورود دستگاه قضایی در حمایت از تولید و اشتغال توضیح داد: با فعال شدن کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان البرز، دستگاه قضایی استان به پناهگاه سرمایه‌گذاران تبدیل‌شده و صاحبان واحدهای تولیدی و خدماتی برای رفع مشکلات خود به این دستگاه مراجعه می‌کنند که تاکنون با ورود دستگاه قضایی در مواردی که نیاز به‌حکم قضایی بوده بیش از ۳ هزار شغل حفظ‌شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: