کد خبر: ۷۲۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
تعداد بازدید: ۲۵۳
تیمی که در آخرین روز فصل گذشته بقایش در لیگ برتر قطعی شد برای فصل هفدهم نمی‌خواهد شاهد داستان تکراری باشد.
میثاقیان: 5 درصد در موفقیت پدیده سهم دارمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایران ورزشی: تیمی که در آخرین روز فصل گذشته بقایش در لیگ برتر قطعی شد برای فصل هفدهم نمی‌خواهد شاهد داستان تکراری باشد. اکبر میثاقیان که با حفظ سیاه جامگان توانست جایگاه محکم تری را نسبت به قبل میان هواداران مشهدی به دست آورد حالا تصمیم دارد بیش از گذشته به جوان تر‌ها بها دهد. این کار صحیح او نه تنها فوتبال را شاداب‌تر می‌کند بلکه تا حدود زیادی از هزینه‌های باشگاه کم خواهد کرد. آنها تا امروز بر اساس بضاعت مالی شان بازیکن گرفته‌اند و اگر مشکلات مالی‌شان به حداقل برسد شاید به سرنوشت فصل قبل دچار نشوند. البته میثاقیان می‌داند در تقابل با تیم‌های مدعی کار بسیار سختی خواهد داشت.

برخلاف اکثر تیم‌های لیگ برتری تیم سیاه جامگان در فصل نقل و انتقالات نگاه ویژه و بیشتری به جذب بازیکنان لیگ یکی داشت. البته شما چند خرید لیگ برتری هم داشته اید.

‌ من در اولین قدم حدود 90 درصد از بازیکنانی که در هشت بازی پایانی فصل قبل (همان زمانی که به سیاه جامگان آمدم) در بیشتر بازی‌ها به میدان رفتند را حفظ کردم. این بچه‌ها خیلی زحمت کشیدند و فوق‌العاده بودند. من در همه این سال‌هایی که مربیگری کردم بازیکنانی را با این انگیزه و پرتلاش ندیدم. البته خدا هم خیلی کمک مان کرد تا شرمنده هواداران مشهدی نشویم و  بتوانیم خاطرات خوب گذشته را برای شان زنده کنیم. همانطور که می‌دانید ما بر اساس بضاعت مان بازیکن گرفتیم و در حال حاضر هم منتظر پاسخ محمدرضا خانزاده هستیم.

درباره بازیکنان لیگ یکی صحبت نکردید؟

‌ من چون سال‌ها در لیگ یک کار کردم شناخت خوبی از بازیکنان این رده دارم. آنها انگیزه زیادی برای بازی در لیگ برتر دارند و به لحاظ مالی هم کم هزینه‌تر هستند. من خیلی امیدوارم که این بازیکنان لیگ یکی در کنار سایر بازیکنان توانایی‌های شان را نشان دهند.

به هزینه‌ها اشاره داشتید و خوب می‌دانید که سیاه جامگان فصل گذشته مشکلات مالی بسیاری داشت.

‌ ما به اندازه پولی که داریم بازیکن خریدیم و به هیچ وجه سراغ بازیکن گرانقیمت نرفتیم. همانطور که گفتید باشگاه طی یکی دو سال اخیر مشکلات مالی زیادی داشت و ما نخواستیم که با هزینه‌های زیاد مشکلاتش را بیشتر کنیم. حدود 60-50 درصد بازیکنان بومی هستند. سعی ما این است که تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه را در اختیار داشته باشیم.

البته فعالیت در این بازار نقل و انتقالات خیلی هم عادلانه نیست و تیم‌های پولدار بازیکنان مطرحی را با قیمت‌های بالا جذب می‌کنند.

 همه جای دنیا همینطور است. همانطور که هزینه‌های منچستریونایتد خیلی خیلی بیشتر از ساندرلند است در ایران هم تیم‌های پرطرفدار، مدعی و پولدار خیلی بیشتر از ما هزینه می‌کنند اما توقع و انتظار از همه یکی است. یعنی تیمی که کمتر هزینه کرده باید به اندازه تیم متمول نتیجه بگیرد و برنده شود.

پروسه جذب بازیکنان سیاه جامگان چه زمانی به پایان می‌رسد؟

‌ همانطور که گفتم منتظر خانزاده هستیم. بقیه بازیکنان مد نظر را گرفتیم اما در مورد بازیکنان جوان قضیه فرق می‌کند و حتما 15-10 بازیکن رده جوانان را می‌گیریم.

شاید باور نکنید ما اینقدر بازیکن مستعد در سراسر کشور داریم که خیلی از آنها نادیده گرفته می‌شوند. البته همکارانم در شهرستان‌ها همیشه لطف دارند و بازیکنان خوب را به من معرفی می‌کنند.

 من اسم نمی‌آورم در میان بازیکنان جوانی که امسال جذب کردیم بچه‌هایی هستند که با سختی زیاد به اینجا رسیدند و با اینکه خیلی دلتنگ خانواده‌های شان هستند اما آرزوهای قشنگی برای آنها دارند. باور کنید لذت فوتبال برای من با 65 سال سن همین است نه بحث مالی اش. خود شما خبرنگاران اگر عشق و علاقه‌ای به کارتان نداشتید سراغ کاری با درآمد بیشتر می‌رفتید.

با توجه به فعالیت‌هایی که تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات داشتند باید منتظر لیگی جذاب باشیم.

 فصل گذشته لیگ بسیار خوبی داشتیم که با بازی ما و پرسپولیس در روز آخر به اوج حساسیتش رسید. من هم تصورم این است که لیگ هفدهم به لحاظ کیفی بهتر از قبل باشد.

تکلیف برگزاری بازی در ورزشگاه امام رضا(ع) چه شد؟

‌ من این ورزشگاه را دیدم، امکانات بسیار خوبی دارد. مسوولان باشگاه پیگیر این مساله هستند و امیدواریم که این اتفاق بیفتد.

سیاه جامگان و پدیده خیال هواداران مشهدی را راحت کردند و حتما استقبال خوبی هم از بازی‌های‌تان خواهد شد.

‌ پدیده و سیاه جامگان یکی هستند. سرمربی پدیده از دوستانم است. من هم سهم پنج درصدی در موفقیت‌های این تیم دارم. همه تلاش ما و آنها این است که پای تماشاگران را به ورزشگاه‌ها بکشانیم تا خدای نخواسته سراغ کارهایی نروند که به آنها لطمه بزند. در همان بازی آخر که ما پرسپولیس را شکست دادیم و تیم در لیگ ماند تا یک ماه همه جا صحبت آن مطرح بود.

چه هدفی را برای فصل جدید در نظر گرفته اید؟

‌ قصد داریم بی سروصدا و بدون هیاهو کارمان را پیش ببریم تا چالش‌های سال گذشته را نداشته باشیم و گرفتاری‌های مالی نباشد و اگر هم بود، کمتر باشد. به همین خاطر، قصد داریم تیم یکدست و همدلی را راهی مسابقات کنیم تا بهتر از دو سال گذشته نتیجه بگیریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: