کد خبر: ۷۲۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
تعداد بازدید: ۳۴۱
اعضای باند چهار نفره‌ای که به بهانه کمک به نیازمندان بیش از یک میلیارد ریال از زنان کهنسال کلاهبرداری کرده بودند طی چهار عملیات ضربتی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شدند.
انهدام باند کلاهبرداری از زنان کهنسال در اصفهانبه گزارش خبرداغ  و به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از زنان سالخورده مبنی بر کلاهبرداری سرنشینان یک دستگاه خودرو و سرقت طلاهای آن‌ها، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ ستار خسروی افزود: بلافاصله کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و با انجام اقدامات علمی و تخصصی ویژه دریافتند که با یک باند حرفه‌ای در زمینه اغفال زنان سالخورده و سرقت طلا روبرو هستند.

وی گفت: اعضای این باند که چهار نفر شامل یک نفر زن و سه مرد بودند با پرسه زدن در خیابان‌ها، زنان سالخورده تنها را شناسایی و از آن‌ها می‌خواستند که یک پلاستیک حاوی وجه نقد را به افراد نیازمند تحویل دهند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران پس از اینکه اعتماد قربانی خود را جلب می‌کردند به بهانه خریدن مشابه النگو و یا انگشتر طلای آن‌ها برای نزدیکانشان از آن‌ها می‌خواستند که برای رؤیت، طلاها را از دست خود بیرون بیاورند، قربانیان که فکر می‌کردند نیت افراد مذکور خیر است طلاهای خود را به آن‌ها می‌دادند و متهمان پس از رؤیت اعلام می‌کردند که طلاها را در کیسه پولی که قرار است آن‌ها به افراد نیازمند تحویل بدهند قرار دادند و سپس محل را ترک می‌کردند اما پس از ترک این افراد زنان فریب خورده هنگام باز کردن کیسه متوجه می‌شدند که طلاهایشان در آن نیست.

خسروی افزود: با بررسی‌های تخصصی کارآگاهان و همکاری مالباختگان، هویت هر چهار نفر مشخص و مجرمان در چهار عملیات ضربتی در اصفهان و یکی از شهرهای استان تهران دستگیر و در بازرسی از آن‌ها نیم کیلو طلای مسروقه کشف شد.

وی با بیان اینکه اعضای این باند همگی غیر بومی هستند، گفت: متهمان تاکنون به چندین فقره کلاهبرداری وسرقت از زنان سالخورده به این شیوه به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ریال در استان‌های اصفهان و یزد اقرار کردند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه تحقیقات از این افراد کماکان ادامه دارد از کسانی که به شیوه مذکور مورد کلاهبرداری و سرقت قرار گرفته‌اند خواست جهت طرح شکایت به پلیس آگاهی مرکز استان مراجعه کنند.

خسروی با اشاره به اینکه افراد کهنسال به دلیل ضعف جسمانی و عمدتاً زندگی در تنهایی به طعمه‌ای برای سارقان تبدیل می‌شوند بر لزوم توجه بیشتر این قشر از جامعه به هشدارهای پلیس تاکید کرد.

وی افزود: به زنان سالخورده توصیه می‌کنیم از نمایان کردن طلاهای خود و اعتماد بی جا به افراد غریبه خوداری کنند، مراقب افرادی که خود را به عنوان افراد خیر معرفی و درخواست کمک جهت نیازمندان می‌کنند، باشند و به هیچ عنوان به خواسته افرادی که تقاضای بازکردن طلاها و رویت آن‌ها را می‌کنند توجه نکنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: